Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan saunailta tulossa, en kehtaa mennä:(

Vierailija
04.06.2013 |

Miten te muut ylipainoiset, käyttekö yhteissaunassa? Meillä töissä kaikki naiset on langanlaihoja, se ehkä vähän vaikuttaa...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene yhteissaunaan, en niin naisten kuin miestenkään kanssa. Uimapuvussa voisin pakon edessä mennä, mutta sekin tuntuisi tarpeettomalta. En tee asioita, jotka tuntuu epäluontevilta ja typeriltä.

Vierailija
22/46 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 21:25"]

En mene yhteissaunaan, en niin naisten kuin miestenkään kanssa. Uimapuvussa voisin pakon edessä mennä, mutta sekin tuntuisi tarpeettomalta. En tee asioita, jotka tuntuu epäluontevilta ja typeriltä.

[/quote] Tässä tiivistettynä minunkin ajatukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää pitää työpaikan saunailtoja. Minusta (vaikka hyvä työyhteisö olisikin) saunominen ei kuulu ns. normaaliin kanssakäymiseen työkavreiden kanssa. Toki tässä on mielipide-eroja, minä muutenkin miellän saunomisen "omaksi ajaksi", eli saunassa käydään yksin, puolison/perheen kanssa, ehkä sukulaisen/läheisen ystävänkin kanssa, muta lähtökohtaisesti saunassa ollaan yksin. Mutta jos on tottunut siihen että kaikki saunovat yhdessä (esim. sukumökki tmv.) asian saattaa kokea erilalailla vert. minä joka aina tottunut saunomaan kotona. Lapsuudenkodissakin kävin aika nuoresta yksin saunassa, en samaan aikaan vanhempien/siskon kanssa.

Työpaikan juhlat olisi hyvä pitää ravintolassa tmv. paikassa. Muutenkaan en ymmärrä miksi kukaan tahtoo viettää yhteisaikaa "lauteilla", moni muu paikka sopii paljon paremmin. Jos ollaan porukalla, niin saunassa ollaan ns. erikseen paljon (osa lauteilla, osa peseytymässä, osa vilvoittelemassa, osa kuivaamassa hiuksia, osa jo meikkaamassa jne.) eli se YHTEINEN aika jää aika vähiin. Työpaikan juhlissa kai oleellista on se että YHDESSÄ seurustellaan, esim. nautitaan ravintolassa ruoka pitkän kaavan mukaan tmv.

Kropan koko on yhdentekevä seikka, sen ei pidä antaa vaikuttaa mihinkään tekemisiin. Mutta uskon, että (jos naisia olette) joku/moni muukin saattaa jättää sen saunan väliin. Jos muutakin ohjlemaa on, en ainakaanitse jaksaisi alkaa itseäni puunaamaan uudestaan ns. iltaa varten saunan jälkeen.

Vierailija
24/46 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä, miksi työkavereiden kanssa pitäisi hillua alasti? Ei vaan oo mun juttu, hyi.

Vierailija
25/46 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, en mäkään tykkää hillua bikineissä työkavereiden kanssa. Oli sitten naisia tai miehiä.

Vierailija
26/46 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta viis,hittoako vois kiinnostaa yhtään lähtee kattelee työkavereita alasti saunan lauteilla!!

Vierailija
27/46 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä osallistua vaikka ei saunoisikaan. Ei oo pakko edes keksiä tekosyytä - mutta keksi joku jos se helpottaa...

Vierailija
28/46 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alastomuus naisporukassa on luontevaa, vaikka kuulkaa pienempiä tissejä en ole nähnyt kenelläkään 35-vuotisen elämän aikana. Koskaan en ole kokenut, että mua tuijotetaan. Yksi malllin töitä tehnyt ystävä on varma, että uimahalleissa kaikki tuijottavat vain hänen vaivasenluutaan. Kaikkien ihmisten maailma on minä-keskeinen. Mutta jotenkin suomalaiseen kultturiin kuuluu, että toisten ulkonäköä ei ruodita saunakokemusten perusteella? En muista käyneeni yhtään keskustelua tyyliin "se oli himm-mmee läski!" tms.

Työporukan saunaillat ovat olleet kivoja. Usein meillä on ollut esim. mökki varattuna. Ainoa kieltäytyjä on ollut porukan treenaavin hoikkis. Ja ihan ok niin. Jää paitsi hyvistä jutuista, mutta ymmärrän jos ei halus tulla.

Vierailija
29/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä saunailtoja. Mitä hienoa on yhteispeseytymisessä???? Vihaan kuumuutta, joten en ylipäänsä sauno,

Kuka tällaisia oikein järjestää?

Tosi kiusallisia.

Vierailija
30/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä nosto!

Vierailija
31/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin ajattelematonta ja epähienoa edes järjestää tällaisia työpaikan saunailtoja. Ei ole tätä päivää enää. Asetetaan ihmiset epämiellyttävään. tilanteeseen, kun kaikki eivät todellakaan nauti yhdessä saunomisesta. Sitten ihmetellään että miksi se yksi nyt ei voinut osallistua, eikö sillä ole yhteishenkeä.

Hyi, että miten moukkamaista edes kuvitella että kaikki haluaisivat saunoa yhdessä.

Vierailija
32/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteissaunominen ilman rihman kiertämää on paras tapa lujittaa firman yhteisyyttä, jos mukaan saadaan kaikki johdosta harjoittelijoihin. Isoja saunoja on vaan vähän, eikä intin Santahaminan saunaankaan taida ulkopuoliset päästä.

Vierailija
33/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, koska en pidä saunomisesta, en yksin enkä yhdessä.

Vierailija
34/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen etäisyys, kiitos. En menisi, varsinkaan jos paikalla on esihenkilökin.

Eikö nää jääny sinne 70-luvulle ja ollut enemmän miesten juttu muutenkin? Naisten ja muunsukupuolisten piti sitten sopeutua tuohon saunakulttuuriin, vaikka tarkoittaa meille moninkertaista vaivaa ja valmistautumista kuin miehille. Ei kiitos.

Vierailija
35/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehet osaavat sauna-asioissa yleensä käytäytyä, koska heitä on siihen koulittu. Meillä joskus humalaiet leidit tunkivat miesten vuorollakin saunaan, vaikka yhtä hyvin mieskin voi olla sen verran ujo, että ei ihastu, kun aletaan ulottuvuuksi mittailemaan leikillisesti.

Vierailija
36/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa oli ennen ihan hirveitä saunaorgioita. Ne on tainnut julkisuuden pelon takia jo jäädä pois.

Vierailija
37/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunailta työkavereiden kanssa ei kiinnosta mutta yhteissaunominen muuten on ihan ok. Olen usein saunonut myös miesten kanssa ja asia kaikille ok. Olen tosi lihava nainen, mutta ei voi vähemmän kiinnostaa mitä joku ajattelee kropastani.

Vierailija
38/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kauheaa, jos olisin naiskollegoiden kanssa yhteissaunassa ja vahingossa heittäisi stondiksen päälle. Sitä veetuilun ja härskin huumorin määrää ei sietäisi erkkikään. Mammat on joukkona pelottava ilmiö.

Vierailija
39/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylipainoa.....mutta mä käyn yhteissaunassa vaan mieheni, tyttäreni, 8-v. poikani, siskoni, äitini, naispuolisen ystäväni ja parin mulle läheisen sukulaistädin kanssa, en muiden, ja uimahallikin on mulle vähän noloa. Siellä on kuitenkin pakko käydä tuon mun skolioosini takia, ja uimapuku on pakko pesuhuoneessa riisua, jos meinaan siellä käydä.

Työpaikan saunaillat, ei ei ei.......

Vierailija
40/46 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit laiha, niin ajattelisitko, että kaikkien nyt vaan kuuluu tykätä saunomisesta (työ)kavereitten kanssa?