Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan finaalissa exäni kanssa.

Vierailija
21.02.2013 |

Erottiin syksyllä kun miehellä oli toinen nainen. Ero oli todella, todella raskas, mies sekosi totaalisesti kun tajusi tekojensa seuraukset. Purki pahan olonsa muhun ja teki aivan törkeitä temppuja.

No, koska mies oli kuitenkin elämäni suuri rakkaus, välimme alkoita lämmetä taas joulun tietämillä. Mies vannoi ja vakuutti muuttuneensa. En uskonut sinisilmäisesti joka sanaa, vaan sanoin miehelle että KATSOTAAN. Että näytä mulle se muutos, ja mä päätän sitten miten toimitaan. Ehdottoman ein laitoin myös alkoholille. ...Mies alkoi käyttäytyä järjettömän mustasukkaisesti. Näin että kamppaili itsensä kanssa, yritti todella olla hyvä mies, mutta toisaalta alkoi käyttäytyä häiritsevän mustasukkaisesti. Sai kiukkukohtauksia. Vetosi näiden jälkeen aina siihen että oli epävarma ja mustasukkainen koska en luvannut olla hänen kanssaan. Että JOS olisimme olleet yhdessä, hän olisi erilainen. Mies harasti myös sellaista, että jos minä olin baarissa, hän lähti myös baariin muka omien kavereidensa kanssa, mutta tarkoituksena varmistaa että minä en vilkuile muita miehiä. veti persekännit. Minä sanoin että mitäs kun sun piti olla juomatta, mies vastasi tähänkin että JOS oltaisiin yhdessä, hän oisi raitis, mutta koska emme ole, hän ei ole. Pari tälläistä kohtuutonta, järjetöntä ja naurettavaa mustasukkaisuuskohtausta katselin. Sanoin äijälle heippa. Mies painosti, viestitti kymmeniä kertoja päivässä, itki, oli täysin romuna, teki IHAN MITÄ VAAN saadakseen mut takaisin, antamaan tilaisuuden. No, annoin. Näin kävi kaksi-kolme kertaa kunnes sanoin miehelle lopulliset hyvästit.

Mies jankkaa nyt jatkuvasti siitä että en antanut hänelle aidosti uutta tilaisuutta. Että jos oisin ottanut hänet todella takaisin, hän olisi ollut muuttunut mies, mutta epävarmuus teki hänestä mustasukkaisen hullun. (uskokaa pois, käytös oli täysin laitospotilaan tasoa näissä mustasukkaisuuspäissään). Päivittäin lähettää 10-50 viestiä siitä kuinka teen elämäni suurimman virheen kun en ota häntä takaisin, hän voisi olla se täydellinen. Että vien lapselta mahdollisuuden onnelliseen perheeseen. Että hän KYLLÄ MUUTTUU, kun on nyt masennuslääkkeetkin yms. JANKKAA JA JANKUTTAA. Olen ihan hermoraunio. Jos ei olisi lasta, olisin muuttanut puhelinnumeroni yms, mutta lapsen takia pakko olla puheväleissä. Miehen viestit on sisällöltään vaihtelevia, haluaa mut takas, rakastaa mua YLIKAIKEN, ei koskaan enää pettäisi (toinen kerta kun jäi syksyllä kiinni), PALVOO mua, haluaa lapselle yhtenäisen perheen (olen perheenrikkoja, kun en ota häntä takaisin), kaikkea maan ja taivaan väliltä :(  Ei usko puhetta lainkaan, kun sanon etten rakasta häntä enää (ehkä jollain tasolla rakastan edelleen, mutta en enää tämän sekoilun jälkeen kuten ennen).  Jankkaa rasittavuuteen asti kokoajan kuinka hän tekee musta onnellisen ja kuinka olen hänen elämänsä nainen.

Mitä pitäisi tehdä? Alkaa mennä hermot tähän. Mies ei lainkaan usko puhetta, sanoo vaan ettei aio luovuttaa ennenkun saa mut takaisin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kerran selvästi, että ei ole mitään mahdollisuutta jatkaa. Sinun ei tarvitse perustella tai mennä mukaan jankutukseen. Jos hän jauhaa, sa että se on asiatonta ja haluat olla ystävällisissä ja korrekteissa väleissä ja hoitaa hyvin asiat lapsen osalta. Säästä kaikki viestit, laita ylös päivämäärät, kellonajat, puhelut, käynnit, kaikki. Jos hän jatkaa, sano että pidät rekisteriä häirinnästä ja jos se ei lopu, haet lähestymiskieltoa. Sen saa jo tekstarihäirinnästä. Älä ota takaisin epästabiilia miestä, näitkin jo miten se päättyy.

Vierailija
2/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut miehelle about 20 kertaa etten IKINÄ aio ottaa häntä takaisin enää. Mies on kuin teflonia, ei usko. Olen ollut vastaamatta, mies jatkaa niin pitkään kunnes vastaan. Ja koska vastaukseni ovat hyvinkin v-mäisiä, mies muuttuu marttyyriksi ja alkaa jankkaamaan ettei kannata raivopäissään tehdä isoja ratkaisuja elämässä.. Tyrmää mun tunteet ja päätökset ja ajatukset aina jotenkin :(

Tiedän tasan etten ikinä enää retkahda häneen. Mutta miten saada mies tajuamaan se??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt halua olla ilkeä mutta missä lapsi on kun te kaksi luuhaatte baareissa??? Minkä ikäinen lapsi on?

Vierailija
4/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 4-v ja mummolassa (vuoroviikonloput hoidossa isällään, piti olla mun vapaa viikonloppu joten huonona ihmisenä lähdin tuulettumaan baariin. Mies vei lapsen äidilleen ja tuli kyttäämään mua). Joo, arvasin että joku takertuu.

ap

Vierailija
5/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies tarvitsisi muutakin mt-apua kuin masennuslääkkeet.

Vierailija
6/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on alkoholisti.

Vierailija
7/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma että miehellä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Vetoaa nyt tuohon masennukseensa ja on siinäkin marttyyri, että kuinka voin jättää masentuneen miehen ja kuinka en anna hänelle nyt tilaisuutta, kun hän kerran paranee ja muuttuu todella.

"ap on alkoholisti" :D just.

ap

Vierailija
8/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue niin tekstareita, ilmoita hänelle että ainoat asiat joista häne kanssaan olet missään tekemisisääkoskee lasta. Ja sitten käytte lastenvalvonnan luona sopimassa elarit ja taapmiset niin eiole nissäkään sitten enää tarvetta viestitellä.

Vierailija
9/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue tekstareita, mutta älä myöskään vastaa niihin. Mitään. Älä keskustele hänen kanssaan puhelimessa, ilmoita, että vain lasta koskevista asioista haluat olla väleissä. Ja anna jankata, piinata, tekstata jne. mutta ÄLÄ vastaa, vaikka mies kuinka yrittäisi viesteillään saada sinut niin tekemään. Aikanaan tajuaa (jos ei ole ihan psyko), että et aio vastata vaikka mikä olisi.

Vierailija
10/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 11:04"]

Mä olen sanonut miehelle about 20 kertaa etten IKINÄ aio ottaa häntä takaisin enää. Mies on kuin teflonia, ei usko. Olen ollut vastaamatta, mies jatkaa niin pitkään kunnes vastaan. Ja koska vastaukseni ovat hyvinkin v-mäisiä, mies muuttuu marttyyriksi ja alkaa jankkaamaan ettei kannata raivopäissään tehdä isoja ratkaisuja elämässä.. Tyrmää mun tunteet ja päätökset ja ajatukset aina jotenkin :(

Tiedän tasan etten ikinä enää retkahda häneen. Mutta miten saada mies tajuamaan se??

ap

[/quote]

No sehän jatkaa, kun kerran aina lopulta vastaat, ja alat keskustella aiheesta. Yritä ymmärtää, että niin kauan kuin teet niin, mies jatkaa.

Laita miehellesi kirjallisena, että tästä eteenpäin keskustelet hänen kanssaan ainoastaan lasta koskevissa asioissa, ja jätät täysin kommentoimatta kaikki muut jutut.

Mutta koska veikkaan, että salaa jossain kohtaa nautit siitä, että joku on noin sekopäisenä perässäsi, jatkat samaan malliin, ja sitten oot " siis niin ärsyyntynyt".

Vierailija
11/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintähän tuossa on lopettaa kaikenlainen kommuniitio, vastaaminen ym. jos asia ei liity lapseen.

Ilmoita miehelle, että tästä lähtien puhut/viestittelet hänen kanssaan ainoastaan lapseen liittyvistä asioita. Ja älä vastaa viesteihin ym vaikka niitä túlisi 100 kappaletta. Pysy tyynenä, aseta itsesi tilanteen ulkopuolelle. Ohita kaikki muu, älä reagoi mihinkään (muuta kuin lapseen liittyvään).

Jos tämä ei auta niin ota yhteys poliisiin ja hae lähestymiskieltoa.

Mies ei ole terve eikä myöskään kykene näkemään itsessään mitään vikaa, syy on aina muiden. Rajoita yhteydenpito lapseen liittyviin asioihin.

Ihan oikeasti, mistä näitä idiootteja oikein tulee "käyttäytyisin toisin´jos olisimme yhdessä" - luuleeko ne miehet, että joku oikeasti uskoisi tuohon? "Ryyppään/olen mustasukkainen/käyttäydyn järjettömästi koska et ole tosissasi kanssani" - jaa-a, miksiköhän nainen ei ole tosissaan.. :)

Vierailija
12/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä. Minulla oli hieman samantyyppinen aviomies joskus, ei pettämistä mutta muuten. Erosin ja hän jatkoi järkkyä vainoamista vuoden verran. Sitten se onneksi loppui ja onneksi älysin erota, siitä miehestä kehkeytyikin oikea varsinainen juoppo ja niin huono itsetunto että huonoksi meni elämä, onneksi ei enää ollut minun murhe. Onneksi pääsin eroon.

Vierailija
13/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

E  - T Ä I - S Y Y S

Älä vastaa, älä puhu sen kanssa, älä lähde sen leikkeihin vaan ota etäisyyttä. Nyt sä otat kaiken henk.koht. kun päästät sen iholle.

Vierailija
14/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sulla olla yksi puhelin ja numero, jonka annat miehelle sitä varten että hoidatte lasta koskevat asiat siinä. Ja toinen puhelin jota käytät muuten, ettei sun tarvitse pitää koko ajan mukana sitä puhelinta, johon mies lähettelee viestejä. Katsot ne rauhallisena hetkenä vaikka säännöllisesti läpi, mutta reagoit vain asiallisiin viesteihin. Säästä ne muutkin kuitenkin, jos joskus tarvitset sitä lähestymiskieltoa varten. Jos nämä miehen kymmenet päivittäiset viestit ei tule suoraan siihen puhelimeen, jota joutuu kuitenkin tarkkailemaan pitkin päivää, ei myöskään tule samanlaista kiusausta provosoitua ja vastata huonona hetkenä. Koska se asiattomiin viesteihin vastaaminen sun täytyy lopettaa joka tapauksessa.

Vierailija
15/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut erinomaisia neuvoja. Toivottavasti ymmärrät toimia niiden mukaan.

Vierailija
16/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, toivottavasti olet nyt tullut aidosti siihen tulokseen, että haluat todellakin erota.

(se vaikuttaa ylivoimaisesti parhaalta ratkaisulta).

Silloin: persoonallisuushäiriöisten kanssa ei voi toimia, kuten normaalien aikuisten ihmisten. Tee juuri niin kuin täällä on neuvottu. Älä reagoi mitenkään mihinkään miehen kommunikaatioyrityksiin. Ainoana poikkeuksena lapseen liittyvä välttämätön kommunikaatio (yritä keksiä tapa saada tämäkin minimiin).

Älä vastaa puhelimeen. Älä lue viestejä, poista suoraan. Poista mies FB-kavereistasi. Ohjaa hänen meilit suoraan roskapostikansioon tai poista lukematta. Jos joudut puhumaan puhelimessa lapsen asioiden takia, niin jos mies alkaa ruikuttaa jotain muuta, niin sanot, "puhun kanssasi vain lapsen asioista, joten lopetan nyt puhelun tähän." -> luuri kiinni.

Älä selittele, miksi haluat erota. Älä suostu "keskustelemaan" väleistänne. Älä perustele, miksi et suostu. Kaiken syyllistämisen onnellisesta perheestä voit antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mies on itse rikkonut teidän onnellisen perheen etkä sinä.

Tätä joudut todennäköisesti harrastamaan kauan aikaa, mutta tepsii lopulta.

Vierailija
17/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua alkoi suututtaa kun äijä syyttää sua perheenrikkojaksi, kyllä sen perheen on rikkonut mies ja hänen panonsa!

Vierailija
18/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO, hanki nyt ensin ainakin toinen kännykkä. Kommunikaatio täysin minimiin. Etukäteen sovitaan että esim ko viikonloppuna lapsi hoitoon. Siinä välissä on turha olla väleissä.

Vierailija
19/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas tänne tullut vastauksia!

Eli miehen yhteydenpito lapseen on kausittaista. Ollaan sovittu tapaamiset, mutta niitä ei noudateta pisaraakaan. Koen että mies pitää naruja käsissään pitämällä mut jatkuvasti varpaillaan sillä etten voi sopia mitään omia menoja etukäteen niille viikonlopuille jolloin lapsi on hänellä. Hän on sellaisessa työssä että joutuu joustamaan paljon, eli olemaan yhtäkkiä viikonlopunkin työmatkalla tms. Näistä sitten keskustellaan aika paljon että miten lapsi isällään voi olla. Eron jälkeen mies teki pari sikamaista oharia, perui kiusallaan viikkoja etukäteen sovitun lapsen hoidon, kun olin lähdössä työmatkalle. Jätti mut kuseen, josta kyllä selvisin.

Hullua on miten mies jatkuvasti kommentoi sitä mitä muka lapsi sanoo ja kommentoi erosta hänelle. Kuinka lapsi niin toivoisi meidän yhteenpaluuta ja on kuulemma täysin onneton kun äiti ja isä eivät ole yhdessä. Mun kanssa kun lapsi on, ei osoita minkäänlaisia merkkejä tällaisesta, kysyy joskus miksei olla yhdessä, mutta ei sen ihmeempää. Mies käyttää lasta selvästi keinona jolla vaikuttaa muhun. Äsken tuli viesti että jos kerran haluan lapselleni rikkinäisen perheen, fine. Ei ole hänen valintansa. Ja perään viesti kuinka hän rakastaa minua niin hulluna, etten vaan tajua sitä.

En ole vastannut mihinkään. Kerran laitoin kun mies jankkasi sitä että TIETÄÄ että mä rakastan häntä, että "MÄ en sua rakasta, en todellakaan. Koita uskoa jo.".

ap

Vierailija
20/22 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä eksällesi vielä yksi viesti. Kirjoita siihen, että kyse ei ole siitä, olisiko hän nyt muttunut mies. Kyse on siitä, että hän petti ja tekoa ei saa tekemättömäksi. Sillä millainen mies hän nyt on ei ole merkitystä teidän suhteenne kannalta, sillä sinä et voi unohtaa menneitä. Hänen tekojensa takia olette eronneet, ettekä enää ikinä palaa yhteen. Kirjoita myös, että mikään mitä mies sanoo tai tekee ei tule koskaan ikinä muuttaman tilannetta. Voit laittaa, että mielestäsi on kurjaa, että mies on noin epätoivoinen, että hänen on nyt vaan päästettävä irti itsensäkin takia.

Hommaat prepaidliittymän jonka välityksellä sovitte lapsen asioista. Oman numerosi vaihdat ja muutat salaiseksi. Et vastaa MITÄÄN miehen viesteihin, vain asiallisesti ja lyhyesti lasta koskeviin yhtottoihin.