Vierailija

Miten te muut ylipainoiset, käyttekö yhteissaunassa? Meillä töissä kaikki naiset on langanlaihoja, se ehkä vähän vaikuttaa...

Sivut

Kommentit (28)

Hö, no jos häpeät itseäsi noin paljon, että se rajoittaa menemisiä jo, niin eikö olisi hyvä aika tehdä jotain sille, että se ylipaino karisee?

En välttämättä menisi. :( Vaikka typerää se on jättää menemättä sen takia.

Ja kaikille valittajille, niin kyllä olen pudottanut näitä raskauskiloja jo 21kg/5kk ja lisää on lähdössä. Edellisestä jäi sen verran, että olin hieman ylipainoinen töihin palatessa ja kyllä se häiritsee elämää. :/

En mene ikinä saunailloissa saunaan, en mennyt aikaa ennen lapsia (-8 kg sitten), en mene nyt, enkä tästä eteenpäinkään. En halua mennä edes naisporukalla mökillä saunaan, se ei vain ole sellainen ajanviettotapa mistä pitäisin. Juttelen mielummin hyvän ruoan ja juoman ääressä kuin lähden tunkemaan lauteille hikisten ihmisten väliin, yök. Omalla perheen voimin saunomme kyllä usein ja se on ok.

Ehkä kaikki muutkaan ei mene vaikka laihoja ovatkin? Itse olen normaalipainoinen, mutta saunominen toisten kanssa ei kuulu tapoihini. Jos et uskalla jättäytyä pois, niin yritä ajatella, että kyllähän ne nyt jo tietävät, että olet ylipainoinen. 

Minäpä olin työpaikan saunaillassa ja paljussa sekä miesten että naisten kanssa vaikka olen reilusti ylipainoinen, 155cm ja 83 kg. Eikä kukaan tullut sokeaksi eikä vittuillut eikä valittanut eikä mitään muutakaan vaan meillä kaikilla oli tosi hauskaa! Repikää siitä.

Ei kaikkien aika mene toisten ulkonäön ruotimisessa.

En mene yhteissaunaan, en niin naisten kuin miestenkään kanssa. Uimapuvussa voisin pakon edessä mennä, mutta sekin tuntuisi tarpeettomalta. En tee asioita, jotka tuntuu epäluontevilta ja typeriltä.

Vierailija

En mene yhteissaunaan, en niin naisten kuin miestenkään kanssa. Uimapuvussa voisin pakon edessä mennä, mutta sekin tuntuisi tarpeettomalta. En tee asioita, jotka tuntuu epäluontevilta ja typeriltä.

Tässä tiivistettynä minunkin ajatukseni.

Minusta on typerää pitää työpaikan saunailtoja. Minusta (vaikka hyvä työyhteisö olisikin) saunominen ei kuulu ns. normaaliin kanssakäymiseen työkavreiden kanssa. Toki tässä on mielipide-eroja, minä muutenkin miellän saunomisen "omaksi ajaksi", eli saunassa käydään yksin, puolison/perheen kanssa, ehkä sukulaisen/läheisen ystävänkin kanssa, muta lähtökohtaisesti saunassa ollaan yksin. Mutta jos on tottunut siihen että kaikki saunovat yhdessä (esim. sukumökki tmv.) asian saattaa kokea erilalailla vert. minä joka aina tottunut saunomaan kotona. Lapsuudenkodissakin kävin aika nuoresta yksin saunassa, en samaan aikaan vanhempien/siskon kanssa.

Työpaikan juhlat olisi hyvä pitää ravintolassa tmv. paikassa. Muutenkaan en ymmärrä miksi kukaan tahtoo viettää yhteisaikaa "lauteilla", moni muu paikka sopii paljon paremmin. Jos ollaan porukalla, niin saunassa ollaan ns. erikseen paljon (osa lauteilla, osa peseytymässä, osa vilvoittelemassa, osa kuivaamassa hiuksia, osa jo meikkaamassa jne.) eli se YHTEINEN aika jää aika vähiin. Työpaikan juhlissa kai oleellista on se että YHDESSÄ seurustellaan, esim. nautitaan ravintolassa ruoka pitkän kaavan mukaan tmv.

Kropan koko on yhdentekevä seikka, sen ei pidä antaa vaikuttaa mihinkään tekemisiin. Mutta uskon, että (jos naisia olette) joku/moni muukin saattaa jättää sen saunan väliin. Jos muutakin ohjlemaa on, en ainakaanitse jaksaisi alkaa itseäni puunaamaan uudestaan ns. iltaa varten saunan jälkeen.

Mulle alastomuus naisporukassa on luontevaa, vaikka kuulkaa pienempiä tissejä en ole nähnyt kenelläkään 35-vuotisen elämän aikana. Koskaan en ole kokenut, että mua tuijotetaan. Yksi malllin töitä tehnyt ystävä on varma, että uimahalleissa kaikki tuijottavat vain hänen vaivasenluutaan. Kaikkien ihmisten maailma on minä-keskeinen. Mutta jotenkin suomalaiseen kultturiin kuuluu, että toisten ulkonäköä ei ruodita saunakokemusten perusteella? En muista käyneeni yhtään keskustelua tyyliin "se oli himm-mmee läski!" tms.

Työporukan saunaillat ovat olleet kivoja. Usein meillä on ollut esim. mökki varattuna. Ainoa kieltäytyjä on ollut porukan treenaavin hoikkis. Ja ihan ok niin. Jää paitsi hyvistä jutuista, mutta ymmärrän jos ei halus tulla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat