Oikeastiko on naisia jotka ei päästä miestänsä esim. veljensä luo saunailtaan??
Pari kuukautta sitten järjestin miehelleni synttäreitä kavereidensa kanssa saunaillan merkeissä. Tämä veli asuu noin 300km päässä ja oli tosi innoissaan asiasta ja mielellään tulossa. Viikko ennen iltaa ilmoitti ettei ole varaa!! Vain matkat olisi maksanut. Seuraavana päivänä hehkutti fb:ssä varattuja kahtahotelliyötä täsmälleen saman matkan päästä, tyttöystävänsä kanssa tietty. Alkuvuodesta varattiin porukalla ulkomaanmatka ensisyksyksi ja nyt näytti lukevan fb:ssä että oli matkalla ulkomailla tyttöystävänsä kanssa. Viikonloppuna oli mökkeilemässä appiukkonsa kanssa.
En oikeasti keksi tuole synttärikieltäytymiselle muuta syytä kuin sen että tyttöystävä ei päästänyt yksin. Sama ajatus kävi anopilla mielessä. Olisivat nyt edes paremman valheen keksineet kun sen ettei ole varaa.
Kommentit (77)
No voi kuulehan ap, ihan oikeastikin on olemassa miehiä, jotka ei päästä tyttöystäviään viettämään iltaa kavereiden kanssa. Myös harrastukseen liittyvät kilpamatkat voivat olla h*****smatkoja. Olen seurustellut yhden tällaisen kanssa, ymmärtänette varmaan miksi en enää seurustele.
Lisäksi luulen, ettei mun mies olisi kovinkaan innoissaan saunaillasta 300 km päässä. Etenkin kun rillumavuodet ovat mennyttä ja mies pitkälti yli 30. Hän tykkää viettää aikaa kotona eikä kyse ole ettenkö häntä " päästäisi" lähtemään. Sun sädekehän kiillotus tyttöystävänä ei nyt onnistunut.
No, niitäkin tyttöystäviä / vaimoja on, jotka loukkaantuu yksistään siitä, että joku muu antaa puolisolleen luvan mennä saunailtoihin jne.. Ei mun miestä ainakaan niin usein olla vailla mihinkään, että kieltäisin menemästä. Toki on tajunnu jäädä kotiin esim. loppuraskaudesta, ku ei halua jäädä pois synnytyksestä.. Mutta on ollu viettämässä poikien vkonloppua esim. mun syntymäpäivänä, eikä ollu ongelma. Kaverit sitä oli vähän ihmetelly.
.
Sillon ku me alettiin seurustella, yks miehen kavereista kysy, että päästänkö mä miestä enää yksin mihinkään. Mä totesin, että aikuinen ihminen osannee itse harkita menonsa ja sen lähteekö vai ei. Nähtiin tuolloin miehen kans harvoin, ku etäisyyttä oli yli 300km ja kyseessä oli tuo harvinainen vkonloppu yhdessä. Tämä kaveri soitti sit miehelle ja pyysi, että mies lähtis päiväks ajamaan mönkijällä.. Mies sano, ettei lähde. Ensimmäinen lause tuon jälkeen alkoi, mutta tyttöystäväshän sano, että voit lähteä..
.
Sama tyyppi on se, joka saa käydä kääntymässä poikien illanvietoissa. Puhelin alkaa soida samantien ku pääsee perille ja vaimo kyselee, että etkö vieläkään oo tulossa.. Enkä tuossa tapauksessa usko mihinkään pettämiskuvioihin..
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:37"]Mun miehellä oli aikoinaan tapana sanoa, että vaimo ei päästä, jos ei itse ollut halukas menemään johonkin tilaisuuteen. [/quote]
Minusta olisi kamalaa, jos oma mies tekisi tuollaista. Meidän kaverit on osittain yhteisiä ja lisäksi olen aika hyvissä väleissä miehen kavereiden vaimojen/tyttöystävien kanssa, joten en todellakaan haluaisi että mies tekisi minusta jonkun pirttihirmun heidän silmissään. Jos ei joku meno kiinnosta, keksiköön silloin jonkun muun selityksen kuin ettei vaimo päästä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:55"]Minä en halua miestäni ton kaltaisiin tapahtumiin. Enää ei tarvitse kieltää, eipä mies enää ehdotakaan menoja mulle. Aikanaan kyllä riideltiin asiasta, mutta nyt on jo vuosia ollut rauhallista. En ymmärrä mitä jossain ”poikienillassa” voi olla niin ihmeellistä, että olisi siellä mieluummin kuin meidän kanssa kotona. Olen tehnyt miehelle selväksi, että mikäli haluaa olla osa tätä perhettä, toiminta on oltava sen mukaista. Jos haluaa viettää iltojaan muualla, homma lienee aika lailla selvä, sitten on varmaan parempi elää itsekseen. Eli oikeastaan, mä olen aiemmin asettanut nämä ehdot, mies on sitten ihan itse tehnyt valintansa ja ollut menemättä. Perheeseen tulee sitoutua ja perhe menee kaikkien asioiden edelle. [/quote]
eihän se tarkoita sitoutumattomuutta jos kerran pari vuodessa tapaa omia ystäviään ilman vaimoa ja lapsia! Voi hyvänen aika miten ahdasmielistä!!
Me olemme kuin paita ja peppu mutta mua ahdistaa välillä se ettei mies halua esim lähteä kaverin mökille tai synttäreille yksin. Me olemme paljon erillämme työmatkojen takia mutta ne on ihan eri juttu kuin omat menot. Mä yritän kerran pari vuodessä mennä vaikka illalliselle ja pari kertaa kuukaudessa lounaille omien ystävieni kanssa ettei aivan jumitu kotiin. Meillä on vilkas sosiaalinen elämä kyllä mutta tavataan yleensä perheittäin.
Joo tiedän yhden tapauksen jossa mies ei pääse oikeen mihinkään koska vaimo ei päästä. Heillä on yksi lapsi.
Säälittävää että vaimon pitää kieltää mieheltä omia menoja .. Ymmärtäisin jollain tasolla jos mies olisi jatkuvasti menossa tai lapsi sairastelis paljon tms. niin ei jokaista menoa jaksais mutta näin ei ole.
En voi ymmärtää miten ihminen voi olla omalle rakkaalleen niin ilkeä että kieltää menemästä johonkin vaikka tietää että se puoliso kovasti haluaisi mennä.
Mun mies ei suostuis tuollaiseen. Enkä mä ikinä vois tuollaista tehdä. Meillä molemmat saa mennä omia menojaan aina kun haluaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 11:47"]Kysymys nro:lle 31. Ei sulla pelota että mies on nussimassa osaston sihteeriä jos kauppareissu venähtää? Tai lähtee viemään lasta harrastukseen ja siinä tunnin aikana käy naapurin Irmaa kiksauttamassa? Tilaisuuksia tulee vaikka kuinka kyttäisit...[/quote]
Tää on niin helppoa:) Mun rakastettuni on vuorotyössä ja mulla taas vapaa työaika kun olen yrittäjä. Miehellä sopivasti n 60km päässä kesäpaikka missä oli meidän lemmenpesä. Vaimo on kova vahtimaan mutta mökillä mies saa käydä "siivoamassa" ja "ajamassa nurmikkoa" suunnilleen kerran viikossa, vaimo ei oikein siitä paikasta välitä. Meidän ihana lemmenpesä;)
Samoin lounaalle tai kahville piipahtaminen ei vie kuin tunnin pari eikä siinä ehdi vaimokaan soittamaan kuin kerran. Ja vaikka joku näkisi olemme työlounaalla:)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:54"]
Mun mies ei saa mennä baariin tai mihinkään illan viettoihin ilman mua. Tai toki "saa" siis enhän minä voi aikuista ihmistä millään estää jos päättää mennä, mutta tietää hyvin mielipiteeni, annan sen kuulua, ja tietää mitä seuraa jos menee. Aikaisemmin sai mennä ja meni, paljonkin. Ja petti. Ja koska meillä ei ole vielä tuon jäljiltä yhtään luottamusta, on tilanne nyt tämä. Eikä ole edes kyse siitä, että kuvittelisin että kontroilloimalla estän miestäni pettämästä, toki se voi pettää vaikka töissä ruokatunnilla. Kyse on siitä, että jos tiedän että mies on menossa, mä aloitan stressaamisen ja ahdistuksen monta päivää aikaisemmin, en nuku yhtään koko yönä kun mies on pois. Kyttään kelloa ja mieleen tulee kaikki se mitä on joskus tapahtunut. Itken täällä hysteerisenä ahdistuksessani yksin. Ja vielä jälkikäteenkin olen monta päivää ihan romuna. Mulla siis saattaa mennä reilusti yli viikko sen miehen yhden poikienillan käsittelyssä, ja silti jää epäilys että nyt on taas jotain tehnyt mun selkäni takana. Mies tietää miten reagoin noihin asioihin (ihan fyysisestikin rupeen oksentaan ja hyperventiloimaan jos mies edes harkitsee lähtevänsä tuollaisiin illanviettoihin ilman mua) ja on suosiolla menemättä. Ymmärtää, että on hänen itsensä aiheuttamaa, ja se hänen pettämisensä johti meidän luottamuksellisen ja helpon parisuhteen tällaiseksi vangin ja hullun epätoivoiseksi yhteisyritykseksi. Saa nähdä kuinka kauan tämä kestää tällaisena, vai muuttuuko joskus vielä normaalimmaksi ja vapaammaksi.
Ja joo, käyn terapiassa ja ymmärrän ettei ole normaalia, eli ei tarvitse siitä huomautta. Ihan näin esimerkkinä vain siitä, ettei se aina nyt ihan niinkään mene että se vaimo ihan vaan piruuttaan estää miestä lähtemästä
[/quote]
Kannattais todellakin lähteä ja vapauttaa molemmat. Eihän teistä kumpikaan voi elää normaalia elämää..kauheaa tuollainen. Etsi itsellesi parempi mies ja mies saa etsiä naisia niin paljon ku haluaa ilman että pilaa kenenkään elämää.
Kauheaa että miehesi pettämisen takia sinusta tuli nalkuttava pirttihirmu ja miehestäsi tossun alla oleva lassukka.
En tiedä kumpi on pahempaa, elää miehen kanssa joka on pettänyt vai vetää tuollainen kohtaus yhdestä miehen kaveriporukan saunaillasta..
Hm. Tai ehkä mies ei vain tahtonut tulla? oma mies saattaa joskus antaa vaikutelman että en "päästäis " sitä johonkin, vaikka tosiasiassa sitä ei vaan huvita mennä.
Esim. -Lähdetkö kaljalle illalla? - Olishan tuo kiva, pitää katsoa. Kysyn vielä vaimolta käykö. Ja sitten sanoo mulle että ei aio mennä.
Itseä lähinnä inhottaa tuollainen vastuun vieritys, ainakin pari kertaa olen nähnyt tän tempun ja maininnut asiasta. Enkä todellakaan ole mikään estelevä ja hallitseva Justiina, oikeastaan päinvastoin.
Onhan niitä.
Eräs entinen kaveri nosti aina hirveän metelin kun miehensä halusi mennä käymään jossakin ilman tätä kaveria. Mies ei ollut edes kova menemään, ei hänellä niitä menoja/toiveita ollut kuin muutaman kerran vuodessa.
Ensin tämä kaveri huusi miehelle niistä menoista ja kielsi menemästä. Sitten soitti minulle ja vinkui ja valitti kuinka kamalaa on olla yksin. Jos menin seurakseen niin valitti silti sitä kuinka on kamalaa kun pitää olla yksin :(
Parasta kaikessa on se, että kaveri itse kävi ulkona tyttöporukalla melko usein. Ja ylläpiti useita sivusuhteita.
MIeheni saa käydä uskovien miesten saunailloissa. Ei ryyppyilloissa, joissa riekutaan aamuun asti.
On muuten oikeasti raskasta olla tilanteessa, jossa mies omasta halustaan ei halua mennä viettämään iltoja, vaan jää mielummin puolison luokse kotiin.
Siitä kun HETI syytetään tätä puolisoa, että kauhea ämmä ei päästä !!!
Meilläkin monta kertaa olen miehelle sanonut, että saa mennä ihan miten haluaa, kunhan vaan ilmoittaa jos ei tule yöksi kotiin, niin en sitten huolestu. Mutta ei halua mennä ilman minua, ei ainakaan kovinkaan usein. No, minähän nyt sitten saan kuulla, että miehen kavereiden kesken minusta puhutaan selän takana kauheana pirttihirmuna, joka ei päästä miestä yksin mihinkään.
Että oikein helvetin kivat :))))))) Itse en todellakaan mene mihinkään näiden ihmisten järjestämiin juttuihin, aivan helvetin sama meneekö mies vai ei. Useimmiten ei mene, ja tästähän tottakai minä saan syyt niskoilleni :)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 16:54"]
Mun mies ei saa mennä baariin tai mihinkään illan viettoihin ilman mua. Tai toki "saa" siis enhän minä voi aikuista ihmistä millään estää jos päättää mennä, mutta tietää hyvin mielipiteeni, annan sen kuulua, ja tietää mitä seuraa jos menee. Aikaisemmin sai mennä ja meni, paljonkin. Ja petti. Ja koska meillä ei ole vielä tuon jäljiltä yhtään luottamusta, on tilanne nyt tämä. Eikä ole edes kyse siitä, että kuvittelisin että kontroilloimalla estän miestäni pettämästä, toki se voi pettää vaikka töissä ruokatunnilla. Kyse on siitä, että jos tiedän että mies on menossa, mä aloitan stressaamisen ja ahdistuksen monta päivää aikaisemmin, en nuku yhtään koko yönä kun mies on pois. Kyttään kelloa ja mieleen tulee kaikki se mitä on joskus tapahtunut. Itken täällä hysteerisenä ahdistuksessani yksin. Ja vielä jälkikäteenkin olen monta päivää ihan romuna. Mulla siis saattaa mennä reilusti yli viikko sen miehen yhden poikienillan käsittelyssä, ja silti jää epäilys että nyt on taas jotain tehnyt mun selkäni takana. Mies tietää miten reagoin noihin asioihin (ihan fyysisestikin rupeen oksentaan ja hyperventiloimaan jos mies edes harkitsee lähtevänsä tuollaisiin illanviettoihin ilman mua) ja on suosiolla menemättä. Ymmärtää, että on hänen itsensä aiheuttamaa, ja se hänen pettämisensä johti meidän luottamuksellisen ja helpon parisuhteen tällaiseksi vangin ja hullun epätoivoiseksi yhteisyritykseksi. Saa nähdä kuinka kauan tämä kestää tällaisena, vai muuttuuko joskus vielä normaalimmaksi ja vapaammaksi.
Ja joo, käyn terapiassa ja ymmärrän ettei ole normaalia, eli ei tarvitse siitä huomautta. Ihan näin esimerkkinä vain siitä, ettei se aina nyt ihan niinkään mene että se vaimo ihan vaan piruuttaan estää miestä lähtemästä
[/quote]
Kannattaiskohan lähteä tuollaisesta "parisuhteesta". Ei se mies sua rakasta. Kerran pettäjä, aina pettäjä.
[/quote]
Kiitos vaan huolenpidosta, mutta meillä on erittäin hyvä suhde. Ainoa monttu matkassa on ollut tuo pettäminen, ja siitä nyt yritetään taistella yli. Ja tiedän 100varmasti että mies rakastaa mua tosi paljon
[/quote]
Kyllä minä miehenä laittaisin vaimon koville ja ryhdistäytymään. Aikuinen ei noin sekoa yhdestä pettämisestä. En tarkoita etteikö se olisi sattunut kovasti, mutta eihän se mies pettämään ole menossa jos on menossa poikien kanssa ulos. Ja jos luulet sen panevan siellä toisia, niin miksi edes olla suhteessa?
Mä kyllä päästän miehen mutta hän ei päästä mua. Eli jos mulla on kutsu jonnekin niin en pääse koska hän ei hoida lapsia. Hän ei myöskään tule sovittuna aikana kotiin vaan saattaa venyä sunnuntai iltaan. Joskus harvoin jos hän ei halua mennä on selitys se, että akka on niin pahalla päällä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 17:24"]
Mä olen pari kertaa lähtenyt illaksi lasten kanssa "evakkoon" kun mies on halunnut harrastusjoukkueelleen pitää saunaillan meillä kotona. Käyntännön syistä se on ollut meillä kätevää, koska omaamme ison talon suht lähellä keskustaa, jonen kaikkien on helppo tulla.
En pidä tätä mitenkään ihmeellisenä. Tiedän että mieskin tekisi saman, jos haluaisin samanlaisen illanvieton järjestää omien ystävien kanssa.
Nämä miehen kaverit onkin mulle sitten ihan muussa yhteydessä, pienessä hiprakassa tullut avautumaan koska oon kuulemma niin uskomaton nainen kun "sallin" miehelleni tämän, heillä kun on ollut aina hirveä vääntö kotona jo pelkästään meillä järjestettävään saunailtaan osallistumesta. Saati ei tulisi kuuloonkaan kuulemma että heidän naisensa/vaimonsa/avokkinsa lähtisi tämän takia kotoaan pois. Ja minä kun en nää tässä mitään ihmeellistä.
[/quote]
Suurin osa akoista ovat katsos sitä mieltä, että talo on yksin heidän. Vaikka se olisi loisittu miehen palkkapussista. Mies on heille vain hyvä lemmikki.
Onhan noita! Minun puolestani mies saa mennä jokaiselle synttäreille, mihin vain kutsu tulee :) Hänen mielestään minäkin saan mennä.
Mäkään en ymmärrä näitä eukkoja, jotka kieltävät miehiltään kaiken. Perheelliset eivät tunnu osaavan laittaa lapsia yksin nukkumaan, niin se mies tarvitaan siihen avuksi. No, meillä kumpi tahansa osaa ja saa laitettua lapset nukkumaan, ei tarvita henkistä tukea toiselta :D
No en nyt ehkä noin suoria johtopäätöksiä vetelisi. Minusta kertomasi perusteella lähinnä kuulostaa siltä, ettei jamppaa itseään kiinnosta tulla saunailtaan tms vaan mielummin viettää aikaa tyttöystävänsä kanssa, eikä siinä mitään ihmeellistä minusta ole. Varsinkin jos on tuore suhde, niin ei siinä miesten väliset saunaillat kiinnosta, jos vaihtoehtona on sen uuden ihmeellisen rakkaan kanssa viettää aikaa.
Mun kokemus: miehellä oli saunailta meillä kotona,mä ja lapset lähdettiin pois. Kyse pelkästä illasta,ei edes yöstä. Perheelliset kutsutut tuli kaikki mutta lapseton mies ei koska vaimonsa ei miehen sanojenmukaan ymmärrä miesten iltoja. Joten jäi sitten kotiin vaimonsa luo. Uskomatonta ja lapsellista.
No joo... suhde on kuusi vuotta "tuore" ovat olleet pidempään yhdessä kuin me. Lapsia heillä ei ole. Tämä veli oli oikeasti innoissaan ja mielellään tulossa kun häntä silloin pyysin. Voihan olla että vedän vääriä johtopäätöksiä, mutta veljensä kanssa he näkevät kahdesti vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:29"]No en nyt ehkä noin suoria johtopäätöksiä vetelisi. Minusta kertomasi perusteella lähinnä kuulostaa siltä, ettei jamppaa itseään kiinnosta tulla saunailtaan tms vaan mielummin viettää aikaa tyttöystävänsä kanssa, eikä siinä mitään ihmeellistä minusta ole. Varsinkin jos on tuore suhde, niin ei siinä miesten väliset saunaillat kiinnosta, jos vaihtoehtona on sen uuden ihmeellisen rakkaan kanssa viettää aikaa.[/quote]
Minun mieheni saa mennä ihan vapaasti. Mutta veljensä kanssa ei vietä saunailtaa, se on varma. Ovat yhdessä täysin holtittomia ja vetävät noin viiden promillen kännin. Siis jotain ihan sairasta touhua. En ole vielä valmis järjestämään hautajaisia. Tappakoon itsensä juomalla sitten kun lapset vähän kasvaa.