Tummanvaaleat hiukset eli ns. Maantieväriset hiukset
Nehän on just hyvät ainakin omaan päähän ja sopii muutenkin, ei riitele värin puolesta tms. Aiemmin en välittänyt tuosta väristä, nyt se on täydellisin ja sopivin väri, mitä löytyypi🙂 siis luonnollinen hiusvärini tummanvaaleat ja vuosien värjäyskierteen jälkeen ns. ympyrä on sulkeutunut. 🙂 Mitä mieltä sinä olet tästä väristä? Mielipiteitä jakoon!
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Karmea. Ei ruskea eikä vaalea, toisin sanoen Ei Minkään Värinen. Minulla vie kaiken sävyn ja elämän kasvoistani, näytän väsyneeltä seinäruusulta. Oma hiusväri, muttei tosiaan pue!
Juuri näin! Maantien väri on lähinnä harmaan ja värittömän sekoitus, eikä se kyllä pue ketään.
Itse oon ymmärtänyt tummanvaalean ja hiekkatien melkeenpä samantapaisiksi, koska ne on jotain tumman ja vaalean väliltä molemmat kumminkin? Riippuen tietysti tummuudesta/sävystä kumpaa se sitten on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös eriasia onko oma väri vai värjätty vaikka sama väri olisikin. Värjätty hius ei läpäise valoa samalla tavalla kuin värjäämätön eli siitäkin syystä värjäämättömät näyttävät vähän valjuilta.
Toisaalta juuri tämän vuoksi värjäämätön maantienvärinen näyttää eri valaistuksissa aivan erilaiselta. Oma maantienvärinen tukka on pilvisenä talvipäivänä tosi tumma, kesäisessä auringonpaisteessa vaalea ja auringonlaskussa melkein punainen.
Ei ole, se on aina tummanharmaan ja värittömän välillä, ei ole punaista eikä vaaleaa, se väri on sitten se tummanvaalea. Mulla on oma väri ollut tummanvaalea ja kun hiustupsusta erotteli yksi hius kerrallaan siellä oli vaaleita, punaisia ja jopa mustia jonkun verran seassa. Nyt vanhana on maantienvärinen tummempi, ei-minkään värinen, ei näy juurikaan vaaleaa vaan harmaata, eikä kyllä punaista tai edes ruskeaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt mikä maantienväri oikeastaan on, kun asfaltoitu maantie on lähes musta ja usein maantienvärisiksi kutsutaan vaaleanruskeita hiuksia.
Minulla on vaaleanruskeat, omanväriset hiukset, jotka auringossa vielä hieman vaalenevat. Nuorempana värjäsin aina, kolmenkympin jälkeen se alkoi tuntua vaivalloiselta ja turhalta. Nyt en enää muista lainkaan niitä syitä miksi koin että tahtoisin jonkun muun värin kuin omani.
Voi sinua. Hiekkateitä oli ennen ne maantiet. Ne juurikin vaaleanruskeat. Tuo väri luonnollisena niin nätti. Itsellä vähän siitä tummempi luonnostaan, mutta jouduin värjäämään , kun niin harmmaantuu. Käytän tummanvaaleaa sävyä.
Luonnollinen tummanvaalea on todella kaunis sävy! Oma aito hiusvärini on harmahtavan ruskea, joka ei taas ole enää niin nätti, koska se on tummanvaaleaa tummempi ja näyttää helposti likaiselta. Siksi kirkastan sitä vaaleilla raidoilla.
Sama täällä. Nuorempana värjäsin muutaman kerran tukan, en ollut koskaan tyytyväinen lopputulokseen. Myöhemmin olen alkanut pitää tästä hiekan väristä, varsinkin näin kesällä.
Korona-aikana alkoi maantietä kasvaa hopean harmailla raidoilla.
Olen kuitenkin vasta alle 50-vuotias pienen tytön äiti, enkö haluaisi näyttää mummoltani.
Olen samaa mieltä, että oma väri on se ns. ”täydellinen” väri jokaiselle naiselle, mutta silti värjäsin kesällä hiukseni.
Korona-aikana tulin vanhemman näköiseksi ja sellaiseksi harmaaksi hiirulaiseksi. Ranskassa se olisi ollut ok, mutta syksy Suomessa ilman piristävää ilmettä ja ilman meikkiä, tuntui vielä nyt mahdottomalta ajatukselta.
Kymmenen vuoden kuluttua uudestaan...!
Eikös kunnon harmaat ole vanhuksilla tai sitten se granny hiusväri villityksessä? Ei maantien väriset hiukset ole ns. Puhdasta harmaata, vaan ruskean-beigen-harmahtavan sekoitusta? Monesti siis. Ap
Tai sitten blondin-vaaleanruskean sekoitus. Jokaisella on uniikki sekoitussuhde väreissä/sävyissä maantie värisissä hiuksissa. Ap
Jos olisin sinkku, voisin olla maantienharmaaruskea. Tai ehkä en. Kyllä nainen haluaa näyttää viehättävältä myös vastakkaisen sukupuolen iloksi. En kuitenkaan ole enää ns. ”hippityttö”, vaan tyylikäs aikuinen, minimalistiseen tyyliin pukeutuva nainen. Olisi ihanaa olla boheemi maantieharmaatukkainen nainen, mutta Helsingissä olisin liian outo, Täällä hiustenvärjäys kuuluu itsestään huolehtivan naisen tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kunnon harmaat ole vanhuksilla tai sitten se granny hiusväri villityksessä? Ei maantien väriset hiukset ole ns. Puhdasta harmaata, vaan ruskean-beigen-harmahtavan sekoitusta? Monesti siis. Ap
Joo, mulla on ruskean-beigen-harmahtavat hiukset ja aivan hopean harmaita hiuksia seassa. Isäni ja mummini olivat jo kuusikymppisinä täysin vaalean hopeanharmaita. Se on upea väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkatien väriset hiukset, tuonkin nimityksen olen kuullut väristä. 🙂 Ap
Tästä kai se nimitys alunperin tuleekin, eihän öljysoratien värisiä hiuksia ole kenelläkään ainakaan luonnostaan. Harmaantuessakaan ne eivät ole niin tummat missään vaiheessa.
Ihana ketju, muuten! Olen samaa mieltä, että se ns. maantienväri sopii ihmisille!
Minusta ihmisillä yleensäkin on omaan muuhun yleisväritykseen sopivat hiustenväri, ja voimakkaasti tästä poikkeava värjäys saa monesti kasvot näyttämään hailakalta. Noh, sitä on tietysti sitten kompensoitava meikeillä, ja rahaa menee.
Mukava kuulla, että pidät ketjusta. 🙂
Unohdin jo sen juurikasvun tarkkailun. Maantienä pysynyt kauan. Jos tulee puheeksi, kaikki ovat tähän mennessä yllättyneet etten värjää hiuksia.
Kannan ylpeänä tummanvaaleita hiuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkatien väriset hiukset, tuonkin nimityksen olen kuullut väristä. 🙂 Ap
Tästä kai se nimitys alunperin tuleekin, eihän öljysoratien värisiä hiuksia ole kenelläkään ainakaan luonnostaan. Harmaantuessakaan ne eivät ole niin tummat missään vaiheessa.
Ihana ketju, muuten! Olen samaa mieltä, että se ns. maantienväri sopii ihmisille!
Minusta ihmisillä yleensäkin on omaan muuhun yleisväritykseen sopivat hiustenväri, ja voimakkaasti tästä poikkeava värjäys saa monesti kasvot näyttämään hailakalta. Noh, sitä on tietysti sitten kompensoitava meikeillä, ja rahaa menee.
Mukava kuulla, että pidät ketjusta. 🙂
T. Ap
Ihana ketju! Tätä on tullut mietittyä nyt Korona-karanteeniin jälkeen paljon. Värjään silti hiukseni ja kannan ne ylpeänä. Oma valinta.
Muistan noin vuosi sitten kun luin iltalehdestä, että suomalaisten maantienharmaa väri on tullut muotiin kun Gigi Hadidilla oli värjättynä sellaiseksi. Olivat antaneet värille heti hienomman nimen kuin maantienharmaa: portobello-sienen värinen :D
Vierailija kirjoitti:
Muistan noin vuosi sitten kun luin iltalehdestä, että suomalaisten maantienharmaa väri on tullut muotiin kun Gigi Hadidilla oli värjättynä sellaiseksi. Olivat antaneet värille heti hienomman nimen kuin maantienharmaa: portobello-sienen värinen :D
Se että suomalaisella Minnalla on samanväriset hiukset kuin Gigi Hadidilla ei tee Minnaa Gigi Hadidiksi.