Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummanvaaleat hiukset eli ns. Maantieväriset hiukset

Vierailija
19.07.2020 |

Nehän on just hyvät ainakin omaan päähän ja sopii muutenkin, ei riitele värin puolesta tms. Aiemmin en välittänyt tuosta väristä, nyt se on täydellisin ja sopivin väri, mitä löytyypi🙂 siis luonnollinen hiusvärini tummanvaaleat ja vuosien värjäyskierteen jälkeen ns. ympyrä on sulkeutunut. 🙂 Mitä mieltä sinä olet tästä väristä? Mielipiteitä jakoon!

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
142/158 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen yleensä haluaa sellaisen tukat yms piirteen, jota hänellä ei itsellään ole. Esim. kiharahiuksiset haluavat suoran tukan ja toisinpäin. Itselläni on tummanvaalea tukka, pidän siitä ihan värinä ja se sopii monelle, mutta koen, ettei se sovi minulle. Koen jotenkin näyttäväni kyseisen värin kanssa vanhalta ja kuluneelta ja muutenkin koen itseni sellaiseksi :( Olen ajatellut hiusten värjäämistäkin kokeeksi mutta koska minulla on erittäin paljon vakavia allergioita, niin en ole uskaltanut ottaa riskiä hiusvärin kanssa.

Vierailija
144/158 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
145/158 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen yleensä haluaa sellaisen tukat yms piirteen, jota hänellä ei itsellään ole. Esim. kiharahiuksiset haluavat suoran tukan ja toisinpäin. Itselläni on tummanvaalea tukka, pidän siitä ihan värinä ja se sopii monelle, mutta koen, ettei se sovi minulle. Koen jotenkin näyttäväni kyseisen värin kanssa vanhalta ja kuluneelta ja muutenkin koen itseni sellaiseksi :( Olen ajatellut hiusten värjäämistäkin kokeeksi mutta koska minulla on erittäin paljon vakavia allergioita, niin en ole uskaltanut ottaa riskiä hiusvärin kanssa.

Kokeile raitoja, ne ei kosketa päänahkaa.

Vierailija
146/158 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
147/158 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
148/158 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
149/158 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä maantienväri herää hienosti eloon.

Vierailija
150/158 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans maantieblondi ja ikää yli 40. Vasta vähän aikaa sitten lopetin _kulmakarvojen_ värjäämisen! Hiuksia en ole ikinä värjännyt, ne ovat luonnostaan raidalliset ja aurinno tekee raidat kuten monella muullakin kaltaisellani.

Mutta noi kulmakarvat! Näin kauan meni, että itse asiassa tämän koronaeristyksen myötä annoin itselleni armoa enkä värjännyt läpinäkyviä kulmiani joista päähäni oli iskostunut, että ne ovat rumat ja naamani ryhditön jne.

Loppujen lopuksi näytänkin persoonalliselta ja hyvältä vaaleilla kulmilla. Naamani on suht siro ja tukkaa on paljon. Kaikkeen sitä onkin suostunut.

Vierailija
151/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
152/158 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset mutta näytän vaan huonolta värin kanssa, vaikka luonnollinen onkin. Jotenkin kun mulla on tummahko oliivibeige iho, niin näyttää ihan hölmöltä kun on niin vähän kontrastia ihon ja hiusten värin välillä. Varsinkin kesällä kun ruskettuu. Lisäksi ihon ja tukan väri riitelevät keskenään. Tukka on kylmän harmahtavan sävyinen, iho hyvin lämmin kellertävä ja silmät lämpimänvihreät. Näytän PALJON paremmalta jos värjään tukan tummanruskeaksi. 

Minusta taas on kaunista, kun kontrasti on ihon ja hiusten välillä vähäinen. Tosin oma ihonsävy on vaaleanpunertava ja rusketun sellaiseksi hiekanväriseksi, niin värit ei samalla tavalla riitele kuin sinulla.

Vierailija
153/158 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä moni saa auringosta tummanvaaleisiin hiuksiinsa vaaleita raitoja, tuo vivahteita kivasti😊 Ap

Vierailija
154/158 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙌

Vierailija
155/158 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriasteikko juurikasvu.org:sta

HIUSVÄRIEN VÄRIKOODIT:

Numeroinnit saatavat hieman vaihdella valmistajasta riippuen.

1= Musta

2. mustanruskea

3. tummanruskea

4. ruskea

5. vaaleanruskea

6. tummanvaalea

7. vaalea

8. kirkkaanvalea

9. aivan kirkaanvaalea

10. puhtaanvaalea.

6.60 =tummanvaalea voimakas punainen

6.66 on tummanvaalea syvä punainen.

0 päävivahteen jälkeen voimistaa päävivahdetta.

Sama päävivahteen väri kahteen kertaa taas syventää päävivahdetta= päävivahde on intesiivisempi.

0 Ennen päävivahdetta taas keventää päävivahteen.

Eli 6.06 olisi tummanvaalea kevyt punainen.

6.006 olisi tummanvaalea hyvin kevyt punainen.

6.6 tummanvaalea punainen.

Ja pää/taittovivahteet:

1. Tuhka

2. helmiäinen

3. kulta

4. kupari

5. mahonki

6. punainen

esim 7. 34 vaalea kultakupari.

7.43 vaalea kuparikulta

7.40 vaalea voimakas kupari

7.44 vaalea syvä kupari

7.04 vaalea kevyt kupari jne..

Jokut valmistajat, kuten vaikkapa Goldwell käyttää numeroita JA kirjaimia.

A= Ash, tuhka

G= gold, kulta

P= Pearl, helmiäinen

V=violetti

R= red, punainen

N= Naturel, luonnonvärisarja

O= Oranssi

K=Kopper, kupari

B= Beige

esim:

8/ NP= kirkkaanvaalea luonnonhelmiäinen.

7/ RK vaalea punakupari

10/A Puhtaanvaalea tuhka

ja B takoittaa myös ruskeaa, brown. muistaakseni 7 tummemmissa b takoittaa ruskeaa ja sitä vaaleamissa beigeä.

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=162.0

Eli maantie on monilla tummuudeltaan 6 eli tummanvaalea, mutta taittuvat sitten johonkin eli 6.xx.

Vierailija
156/158 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
157/158 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ajatellut että maantien värisellä tarkoitetaan sellaista asfaltin tai väristä. Kuvahaulla ja myös tässä keskustelussa löytyy sellainen, joka on mielestäni. Tumma kulta. Sävykäs ja hienostunut,. Auringossa hitusen punaisen sävyjä. Jossain valaistuksessa näyttää tummalta, jossain vaalealla, jossain kuparista. Upea väri, hyvin suomalainen, ja aivan vähättelevä nimi.

Vierailija
158/158 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantienvärinen on juuri se hiustenväri jota esim. historiallisissa opuksissa kuvaillaan nuorten suomalaisten hiustenvärinä , se tummuu siitä ikää myöten tummemaksi. Kenelläkään ei ole jatkuvasti samanväriset hiukset vaan niiden värin määräävät hormonit jotka ikää myöten tummentavat hiusta, ruokavalio ja ympäristö. Suomessa on käyttövedessä paljon kemikaaleja mm. sellaisia jotka muuttavat hiuksen omaa väritystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi