Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummanvaaleat hiukset eli ns. Maantieväriset hiukset

Vierailija
19.07.2020 |

Nehän on just hyvät ainakin omaan päähän ja sopii muutenkin, ei riitele värin puolesta tms. Aiemmin en välittänyt tuosta väristä, nyt se on täydellisin ja sopivin väri, mitä löytyypi🙂 siis luonnollinen hiusvärini tummanvaaleat ja vuosien värjäyskierteen jälkeen ns. ympyrä on sulkeutunut. 🙂 Mitä mieltä sinä olet tästä väristä? Mielipiteitä jakoon!

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo väri on vähän outo. Isäni on kreikkalainen ja olen pääosin perinyt värini ja piirteeni sieltä puolelta. Mutta: isällä on mustat hiukset ja minulla samanväriset kuin äidilläni eli vähän keltaiseen/oranssiin taittavat maantienväriset. Ei ole nätti yhdistelmä, mutta en ole jaksanut silti pitkään aikaan värjäillä. Mies usein toivoo että värjäisin mustaksi kun muistaa miten näyttävän näköinen olin mustalla pitkällä tukalla. Mutta en viitsi alkaa siihen kerran kuussa tyvikasvun pakkovärjäilyyn enää.

Vierailija
22/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 shades of maantie 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo väri on vähän outo. Isäni on kreikkalainen ja olen pääosin perinyt värini ja piirteeni sieltä puolelta. Mutta: isällä on mustat hiukset ja minulla samanväriset kuin äidilläni eli vähän keltaiseen/oranssiin taittavat maantienväriset. Ei ole nätti yhdistelmä, mutta en ole jaksanut silti pitkään aikaan värjäillä. Mies usein toivoo että värjäisin mustaksi kun muistaa miten näyttävän näköinen olin mustalla pitkällä tukalla. Mutta en viitsi alkaa siihen kerran kuussa tyvikasvun pakkovärjäilyyn enää.

Oisko raidat tai kasvivärjäys hyvä vaihtoehto? Jos siis haluaa vaihtelua hiuksiin? Ap

Vierailija
24/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, monen mielestä tylsä ja valju väri, mutta monessa maassa monet maksaa maltaita, että saavat maantieväriset hiukset. Ap

Kyllä tuo väri näyttääkin hyvältä paksuhiuksisten amerikkalaisten päässä. Mutta otapa esimerkkinä joku lasimaisen hiuslaadun omaava ohuthiuksinen nainen - värjäämättömänä tällainen hius alkaa näyttää pesun jälkeen hyvin äkkiä pesemättömältä. Vaalennus on siksi paras vaihtoehto ohuelle ja liukkaalle hiustyypille, koska se kuivattaa ja antaa näin ryhtiä hiukseen.

Vierailija
25/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt mikä maantienväri oikeastaan on, kun asfaltoitu maantie on lähes musta ja usein maantienvärisiksi kutsutaan vaaleanruskeita hiuksia.

Minulla on vaaleanruskeat, omanväriset hiukset, jotka auringossa vielä hieman vaalenevat. Nuorempana värjäsin aina, kolmenkympin jälkeen se alkoi tuntua vaivalloiselta ja turhalta. Nyt en enää muista lainkaan niitä syitä miksi koin että tahtoisin jonkun muun värin kuin omani.

"Nuorempana värjäsin aina, kolmenkympin jälkeen se alkoi tuntua vaivalloiselta ja turhalta. Nyt en enää muista lainkaan niitä syitä miksi koin että tahtoisin jonkun muun värin kuin omani." vähänkuin minullakin tuo asia. Ap

Vierailija
26/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt mikä maantienväri oikeastaan on, kun asfaltoitu maantie on lähes musta ja usein maantienvärisiksi kutsutaan vaaleanruskeita hiuksia.

Maantie on tässä soratien värinen eikä asfaltoidun maantien. Siis silloin kun koko tukka on sitä omaa väriä. Värjätyn hiuksen juurikasvuna se taas näyttää vaaleanharmaalta, eli vanhalta haalistuneelta asfalttimaantieltä :D

Vierailija
27/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, monen mielestä tylsä ja valju väri, mutta monessa maassa monet maksaa maltaita, että saavat maantieväriset hiukset. Ap

Kyllä tuo väri näyttääkin hyvältä paksuhiuksisten amerikkalaisten päässä. Mutta otapa esimerkkinä joku lasimaisen hiuslaadun omaava ohuthiuksinen nainen - värjäämättömänä tällainen hius alkaa näyttää pesun jälkeen hyvin äkkiä pesemättömältä. Vaalennus on siksi paras vaihtoehto ohuelle ja liukkaalle hiustyypille, koska se kuivattaa ja antaa näin ryhtiä hiukseen.

Näinpä, vaalennus kuivattaa hiusta ja saa ohuet hiukset näyttämään tuuheammilta. Myös oikeanlaiset shampoot yms erilaisille hiustyypeille vaikuttaa merkittävästi hiuksen ulkonäköön ja tuntumaan. Ap

Vierailija
28/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset mutta näytän vaan huonolta värin kanssa, vaikka luonnollinen onkin. Jotenkin kun mulla on tummahko oliivibeige iho, niin näyttää ihan hölmöltä kun on niin vähän kontrastia ihon ja hiusten värin välillä. Varsinkin kesällä kun ruskettuu. Lisäksi ihon ja tukan väri riitelevät keskenään. Tukka on kylmän harmahtavan sävyinen, iho hyvin lämmin kellertävä ja silmät lämpimänvihreät. Näytän PALJON paremmalta jos värjään tukan tummanruskeaksi. 

Sara Sieppi -efekti. Sekin näyttää ihan kuolleelta luonnollisemmassa vaaleassa ja tosi hyvältä tummiksi värjätyissä.

Vierailija
29/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään varmaan maantienväriset hiukset. En tiedä kun ei ole ollut täysin värjäämättömiä hiuksia 15 vuoteen.

Yritin jossain vaiheessa kasvattaa värjätyt pois päästäkseni "värjäyskierteestä" mutta noin 25 cm kohdalla päätin että nyt saa riittää. Hiukset olivat värjäämättömältä osiolta eli siis tyvestä alkaen jatkuvasti limaiset, vaikka olisi vasta pestyt. Sitten ostin taas vaalennusvoiteen ja hiukset sai ihan uutta eloa. Mulle sopii vielä hyvin tosi vaaleat hiukset. Ei se oma väri ollut parempi. Olin lapsena melkein valkohiuksinen ja tänä päivänäkin (ikää nyt 31) blondi sopii hyvin.

Vierailija
30/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä hiusten paksuudesta-ja laadusta riippumatta jollekin sopii paremmin tumma ja jollekin platinablondi näin esimerkkinä. Ap

Vierailija
31/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois vaaleahko maantie, mutta vaalennan hiuksia. Noin kaksi kertaa vuodessa kevyt vaalennus. Juurikasvu näyttää pienellä tummuuserolla lähinnä hyvältä vaan, ja näin on aika pitkään. Vaalennan kun tulee se huono vaihe. Tarpeeksi yksinkertaista minun hiustenlaiton intoon nähden :) ja tykkään tästä verkkaisesta vaihtelusta. Suosittelen muille laiskoille, jotka haluaa kutenkin välillä minimaalista vaihtelua väriin.

Vierailija
32/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois vaaleahko maantie, mutta vaalennan hiuksia. Noin kaksi kertaa vuodessa kevyt vaalennus. Juurikasvu näyttää pienellä tummuuserolla lähinnä hyvältä vaan, ja näin on aika pitkään. Vaalennan kun tulee se huono vaihe. Tarpeeksi yksinkertaista minun hiustenlaiton intoon nähden :) ja tykkään tästä verkkaisesta vaihtelusta. Suosittelen muille laiskoille, jotka haluaa kutenkin välillä minimaalista vaihtelua väriin.

Kuulostaa ihan hyvältä🙂 Ap

Vierailija
34/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois muuten tosi kiva nähdä kuvia maantietukista, tykkään väristä paljon. Huippua ois jos kasvojen ihonväriä näkyisi myös :) _31

Vierailija
35/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se perinteinen suomalainen "maantie" on kaunein hiusväri mitä löytyy :) Olisi hienoa, että ihmiset osaisivat arvostaa sitä eivätkä värjäisi niin paljoa. 

Vierailija
36/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tummunut maantienväriseksi ja ei sovi yhtään. Olen tosi vaaleaihoinen, kulmakarvat ja ripset näkymättömät. Tosi suuri kontrasti tulee ihoa vasten. Täys blondit sopivat väritykseeni parhaiten. En ymmärrä miten voi olla oman väriset hiukset näin tummat... Kasvatan hiuksiani ja kun on tarpeeksi pitkät niin värjäytän blondiksi mikä sopii oikeasti paremmin.

Vierailija
37/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma väri paras väri. Oon 32 v enkä ole koskaan värjännyt hiuksiani. Ne ovat aina olleet ns. "maantienväriset" monine vivahteineen, ja kannan suorastaan ylpeänä terveen ja luonnollisen näköiset hiukseni. 

Markkinointikoneisto (ja naiset itse) tuputtaa naisille niin ällöttävän paljon ulkonäkökeskeisyyttä tässä yhteiskunnassa, että itselleni on tullut tärkeää aktiivisesti irtisanoutua sellaisista paineista hiustenvärjäystä myöten. Toki meikkaan, sheivaan ja mulla on lävistyksiä korvissa, mutta mielestäni on tervettä ja itsetunnon kannalta tärkeää pystyä kohtaamaan joka ilta peilissä oma luonnontilainen itsensä. :D

Vierailija
38/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko raidat tai kasvivärjäys hyvä vaihtoehto? Jos siis haluaa vaihtelua hiuksiin? Ap

Joo tuota kasviväriä olen joskus miettinyt, voi olla että sitä tulee vielä kokeiltuakin. Värjäämisen vaiva siitäkin on, mutta ei ainakaan niitä myrkkyjä mitä normaaleissa väreissä.

Vierailija
39/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanvaalea ja maantienvärinen on kaksi ihan eri asiaa. Maantienvärinen on käytännössä väritön, sellainen tumman harmahtava, kuten hiekkatie. Tummanvaalea taas on vaalea mutta tummemman sävyinen kuin ihan blondi, sitä väriä myydään hiusvärinä, maantienväristä ei.

Vierailija
40/158 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma väri paras väri. Oon 32 v enkä ole koskaan värjännyt hiuksiani. Ne ovat aina olleet ns. "maantienväriset" monine vivahteineen, ja kannan suorastaan ylpeänä terveen ja luonnollisen näköiset hiukseni. 

Markkinointikoneisto (ja naiset itse) tuputtaa naisille niin ällöttävän paljon ulkonäkökeskeisyyttä tässä yhteiskunnassa, että itselleni on tullut tärkeää aktiivisesti irtisanoutua sellaisista paineista hiustenvärjäystä myöten. Toki meikkaan, sheivaan ja mulla on lävistyksiä korvissa, mutta mielestäni on tervettä ja itsetunnon kannalta tärkeää pystyä kohtaamaan joka ilta peilissä oma luonnontilainen itsensä. :D

Hyvä että ihmiset tekevät tällaisia valintoja. Mutta se ei ole hyvä jos menee siihen, että värjäämisen valitsevia aletaan jotenkin paheksua. Minusta ainakin ihanne olisi että saisi sekä olla luonnonvärissä tai vaikka tukka siniseksi värjättynä, ihan oman mielihalun mukaan, eikä kukaan yrittäisi kontrolloida millainen pitää olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä