Masentavaa, että on taas 17 tartuntaa! Tuleeko se nyt jo takaisin kuitenkin?
Juuri kun meinasin alkaa ajatella, että kai se siitä helpottaa ja harkitsin paluuta huolettomampaan elämiseen.
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ajattelee, että tuollaisia ihmiset oikeasti ovat: ajatelevat vain omaa napaansa, ja miten paljon tällaisia naapureita on jokaisessa talossa, lähiössä ja kaupungissa, niin ymmärtää pian miksi korona lähtee pian taas leviämään.
Niinpä. Tämä keskustelu on hyvä esimerkki. Onko pakko mennä terassille, onko pakko mennä ulkomaille, pitäkää te turvavälit, peskää käsiä, lapsiperheetkin vaan huvipuistoihin tuhlaa vähiä varojaan. Lista on loputon, mutta yksi yhdistää. Mitä MUIDEN pitäisi tehdä. Kukaan ei mieti mitä ITSE voi tehdä. Tai jättää tekemättä.
Suomessa on perustuslaki missä on mm. vapaus liikkua ja harjoittaa elinkeinoa. Ei ravintoloita avattu koska ihmisten pitää päästä terassille. Kyse on yrittäjän oikeudesta. Poikkeusolojen perusteeksi ei riitä muutama tartunta siellä täällä. Kukaan ei kuitenkaan estä kauhistelijoita ihan itse pysymään kotona eristyksissä. Kotiin tilattavia palveluitakin on nyt saatavilla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissalla oli korona kun mieheni sairasti sen joitain kuukausia sitten. Sain itsekin sen tietenkin, mutta lievänä. Kissa oli pitkään kipeänä, mutta ei uskallettu viedä eläinlääkäriin tartuttamaan muita. Tokeni siitä parin viikon jälkeen täysin.
Soititko eläinlääkäriin? Kiinnostaa tietää, mitä vastasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ajattelee, että tuollaisia ihmiset oikeasti ovat: ajatelevat vain omaa napaansa, ja miten paljon tällaisia naapureita on jokaisessa talossa, lähiössä ja kaupungissa, niin ymmärtää pian miksi korona lähtee pian taas leviämään.
Niinpä. Tämä keskustelu on hyvä esimerkki. Onko pakko mennä terassille, onko pakko mennä ulkomaille, pitäkää te turvavälit, peskää käsiä, lapsiperheetkin vaan huvipuistoihin tuhlaa vähiä varojaan. Lista on loputon, mutta yksi yhdistää. Mitä MUIDEN pitäisi tehdä. Kukaan ei mieti mitä ITSE voi tehdä. Tai jättää tekemättä.
Suomessa on perustuslaki missä on mm. vapaus liikkua ja harjoittaa elinkeinoa. Ei ravintoloita avattu koska ihmisten pitää päästä terassille. Kyse on yrittäjän oikeudesta. Poikkeusolojen perusteeksi ei riitä muutama tartunta siellä täällä. Kukaan ei kuitenkaan estä kauhistelijoita ihan itse pysymään kotona eristyksissä. Kotiin tilattavia palveluitakin on nyt saatavilla hyvin.
Varovaisetkin ovat vaarassa, kun korona alkaa olla yleisempi.
Minusta jotain baareja ja yökerhoja ei olisi pitänyt avata ollenkaan ennen kuin tilanne
maailmalla alkaa helpottaa.
Myös matkailun salliminen minnekään oli täysin hölmöä.
Espanjassa eristys purettiin neljä viikkoa sitten ja nyt ovat jo uudestaan kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää, eikä kyllä kukaan tuu enää käskemään mua pysymään kotona.
Kerrohan, lapsi kulta, mikä siinä muutaman kuukauden kotonaolemisessa on niin kauhean vaikeaa?
Minulla alkaa tulla jo mielenterveysongelmia. Olen kohta sekä burn outissa että masentunut. Olen lihonut kahdessa kuukaudessa kuusi kiloa,vaikken edes syö kaksin käsin. On kasvanut järkyttävä stressivatsa.
Eristäminen on yksi kidutuskeinoista.
Ehkä suhtaudut asiaan jotenkin väärin. Minä olen nauttinut etätöistä. Aikaa on nyt paljon enemmän esimerkiksi liikuntaan kun ei ole työmatkoja eikä tule käytyä missään. Olen ottanut puolisoni vanhan aktiivisuusrannekkeen käyttööni ja teen päivittäin kävely- ja pyöräretkiä lähiseudun syrjäisillä kulmilla. Askelia tulee päivässä 10.000 - 25.000 ja pyöräily päälle, niinpä painoni on pudonnut huhtikuusta noin 5 kiloa. Vielä toinen viisi kiloa niin olen tavoitteessani ja painoindeksi normaalin alueella.
En ole tuo edellinen mutta kyllä ärsyttää tällaiset kommentit! Suhtaudunko minäkin jotenkin väärin kun ahdistaa kun kohta tulee neljä kuukautta lomautusta täyteen?! Vai olet sinä ihan nauttinut etätöistä...
On se ihme että sitä masipakkoa suomen nössöhallitus ei saa aikaan. Maskit yleisiin tiloihin ,kaupat yms ja käsidesi pakko ennen kun menet kauppaan yms. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajojen auki pitäminen on hallitukselle tärkeämpää mitä suomalaisten hyvinvointi.
Mitä se rajojen sulkeminen auttaa, kun terassit on täynnä porukkaa. Kaupoissa porukka ei pidä turvavälejä.
Minusta on ihan järkyttävää, ettei kaupassa pidetä turvavälejä, edes tilanteissa joissa voisi pitää. Itse automaattisesti pyrin turvavälin pitämään, mutta kyllähän se on mahdotonta, kun toiset rynnii miten sattuu, eivätkä anna yhtään tilaa, vaikka näkisivät, että otan askeleita poispäin jne.
Vierailija kirjoitti:
THL ei ilmeisesti ole levittänyt erinomaista maskiselvitystään Eurooppaan
https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/2339725
Pääkirjoitus: Maskipakko laajenee muualla maailmassa – Suomessa ei virallista suositusta
Kasvomaskien käyttö on tullut monissa maissa pakolliseksi julkisissa sisätiloissa. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa maskin käyttö on ollut jo yli kuukauden pakollista julkisissa liikennevälineissä ja muuttuu pakolliseksi myös kaupoissa ensi viikon perjantaina. Maskittomuudesta voi saada 100 punnan sakon.
Belgiassa, jossa koronatartuntatiheys on asukaslukuun suhteutettuna maailman suurin, maskia on käytettävä julkisissa liikennevälineissä, ostoskeskuksissa, kaupoissa, elokuvateattereissa, museoissa ja kirjastoissa.
Maskin käyttö on muuttumassa pakolliseksi ensi viikolla myös Ranskassa kaikissa julkisissa tiloissa. Espanjassa, Italiassa ja Saksassa suurin osa käyttää maskia aina poistuessaan kotoaan.
Niin ja mikähän tilanne näissä maissa on, onko maskeista ollut siellä hyötyä? Esim. Espanjassa? Suomella menee hyvin koronan suhteen ja vielä ilman maskeja. Toista se on näissä maskimaissa.
Vierailija kirjoitti:
On se ihme että sitä masipakkoa suomen nössöhallitus ei saa aikaan. Maskit yleisiin tiloihin ,kaupat yms ja käsidesi pakko ennen kun menet kauppaan yms. Toimii.
Joo päästään samaan tilanteeseen kuin Espanja, jossa maskipakko ja silti yli tuhat tartuntaa päivässä. Hyvin toimii 👍
Kyllä tästä toisesta aallosta tulee huomattavasti pahempi kuin ensimmäisestä, kun ihmiset eivät ole enää valmiita tekemään uhrauksia elämässään samalla tavalla kuin ensimmäisen aallon kohdalla.
Subjektiivinen päivähoito-oikeuskin alkaa taas elokuussa, mikä tarkoittaa sitä, että päiväkodit ovat sitten täynnä lapsia oli koronaa tai ei ja siinähän tauti sitten leviää, vaikka vanhemmat kuin pysyisivät kotona.
Se on kohta menoa, nauttikaa nyt tästä huolettomuudesta vielä kun voitte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä toisesta aallosta tulee huomattavasti pahempi kuin ensimmäisestä, kun ihmiset eivät ole enää valmiita tekemään uhrauksia elämässään samalla tavalla kuin ensimmäisen aallon kohdalla.
Subjektiivinen päivähoito-oikeuskin alkaa taas elokuussa, mikä tarkoittaa sitä, että päiväkodit ovat sitten täynnä lapsia oli koronaa tai ei ja siinähän tauti sitten leviää, vaikka vanhemmat kuin pysyisivät kotona.
Nautitaan kyllä. Jos hysteerikkoja kuuntelee, on peli menetetty muutenkin, joten mitä tässä on menetettävää?
WHO:n mukaan koronarokotteeseen menee todennäköisesti vielä 2,5 vuotta ja on hyvin mahdollista ettei sitä edes saada koskaan. Ei yhteiskuntaa voida sulkea noin pitkäksi ajaksi, vaan taudin kanssa täytyy oppia jotenkin elämään.
Itse olen jo asennoitunut siten, että saan sen jossain vaiheessa joka tapauksessa, joten sittenpä näkee että kuinka käy.
Rajathan ne pitäisi laittaa kiinni ja ne joiden on pakko työn vuoksi matkustaa menisivät aina karanteenikäytäntöjen kautta. Tuo ei loppujen lopuksi olisi taloudellekaan mikään massiivinen isku, toki turismilla tienaavat maat kärsisivät mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautitaan kyllä. Jos hysteerikkoja kuuntelee, on peli menetetty muutenkin, joten mitä tässä on menetettävää?
Kysytkö minulta? En osaa sanoa, kun en ole hysteerikko, kuten totesin, niin nautitaan nyt kun vielä voidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajojen auki pitäminen on hallitukselle tärkeämpää mitä suomalaisten hyvinvointi.
Mitä se rajojen sulkeminen auttaa, kun terassit on täynnä porukkaa. Kaupoissa porukka ei pidä turvavälejä.
Minusta on ihan järkyttävää, ettei kaupassa pidetä turvavälejä, edes tilanteissa joissa voisi pitää. Itse automaattisesti pyrin turvavälin pitämään, mutta kyllähän se on mahdotonta, kun toiset rynnii miten sattuu, eivätkä anna yhtään tilaa, vaikka näkisivät, että otan askeleita poispäin jne.
Tämä korona-aika on paljastanut ainakin itselleni ihmisten typeryyden. En ole arvostanut keskivertoihmistä ikinä kauhean korkealle, mutta nyt vielä vähemmän. Toisaalta, nykyään osaan enemmän arvostaa niitä jotka ottavat muut huomioon.
Katsokaa Barcelonan uimarantaa, no huh huh, siis mitä välii mistään turvaetäisyyksistä?
Sama Suomessa, matkailukohteet täällä älyttömän ruuhkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä korona-aika on paljastanut ainakin itselleni ihmisten typeryyden. En ole arvostanut keskivertoihmistä ikinä kauhean korkealle, mutta nyt vielä vähemmän. Toisaalta, nykyään osaan enemmän arvostaa niitä jotka ottavat muut huomioon.
Kunpa ihmiset suhtautuisivat samanlaisella antaumuksella muihinkin asioihin, kuten ilki- ja väkivallan ehkäisyyn, sairaskohtauksen saaneiden ihmisten auttamiseen yms.
Mutta ei, vaatii paniikkia aiheuttavan taudin, että muut ihmiset alkavat kiinnostaa. Koska sieltä voi saada ITSEKIN tartunnan. Ja sitten siihen reagoidaan ilman järjen häivää.
Se hyvä puoli tässä sekoilussa on, että ulkona tupakoidessa eivät ohi menevät ihmiset viitsi feikata yskänkohtausta.
Joo, tiedän että tupakointi altistaa minut vakavammille koronan vaikutuksille ja pelaan hengelläni. Ihan sama.
Ei olisi edes niin iso vaiva ylläpitää rajoituksia ja jättää kaiken maailman Pridet ja muut ylimääräiset yleisötapahtumat järjestämättä ainakin vuoden loppuun asti. Se on loppujen lopuksi todella lyhyt aika ihmisen elämässä.
Yksilötasolla tämä tarkoittaisi myös turvavälien pitämistä, kunnollista huolehtimista hygieniasta (!) ja matkustamisen jättämistä vähäksi aikaa. Ei luulisi olevan niin vaikeaa.
Mutta kun ei; minunkin lähipiirissäni moni suunnittelee ties mitä matkoja syksyyn ja on jo kesällä käynyt kauempana Euroopassa. Ja nämä ovat siis olleet pelkästään lomamatkoja. Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä nyt yhtään mihinkään!
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Barcelonan uimarantaa, no huh huh, siis mitä välii mistään turvaetäisyyksistä?
Sama Suomessa, matkailukohteet täällä älyttömän ruuhkaisia.
Korona on siinä mielessä monille siunaus, että sen ansiosta pääsee tuntemaan ylemmyyden tunnetta.
Moraalinen selkäranka tulee hivellyksi kuin itsestään, kun neljän seinän sisällä pelätessään voi tukehtua pullaansa kun telkkarissa näytetään videokuvaa ihmisistä ulkona.
Maahantulokielto pitäisi saada vastuuttomille hulttioille. Jos ei täksi pandemiaksi niin seuraavaksi ainakin. Jos lähtee lomamatkalle ulkomaille niin pysyköön siellä sitten seuraavat 2 vuotta. Minkä takia matkailevat ihmiset katsovatoikeudekseen tartuttaa muut ei matkailevat, en ymmärrä.