Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa, että on taas 17 tartuntaa! Tuleeko se nyt jo takaisin kuitenkin?

Vierailija
19.07.2020 |

Juuri kun meinasin alkaa ajatella, että kai se siitä helpottaa ja harkitsin paluuta huolettomampaan elämiseen.

Kommentit (389)

Vierailija
261/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se jossain vaiheessa lähtee taas syöksykiitoon ylöspäin. Katso nyt näitä ihmismassoja liikkeellä. Tungeksitaan kaupoissa ja käsiä pestään huonosti. Yksi typeryyden huippu oli, kun kävin apteeksita hakemassa reseptilääkkeitä, oli siellä mummeli, jolla oli vahvoja keuhko-oireita ja voimakas yskä, ilman kasvo-/hengityssuojainta. Täpötäydessä apteekissa siis. Jos hänellä oli korona, voin kuvitella, että se on lähes kaikilla niistä lähes 30 ihmisestä, mukaan lukien minut, jotka siellä sisällä ahtaassa tilassa olimme. Täytynee itsekin niitä maskeja varuiksi ostaa muutama paketti. Etenkin oireisena tulisi aina käyttää maskia kodin ulkopuolella.

Tän Suomen maan ongelma on että ei uskalleta määrätä mitään. Kaikki on vain ohjeita ja suosituksia. Ihmettelen vaan mitä pitää tapahtua, että viranomaiset määrää karanteeniin. Määrää maskipakon.

Tämä 'suositus' on sopimusteknisesti siitä hankala kun se ei ole 'Force Majeure', työntekijät joutuu tilanteisiin mihin ei haluttaisi mennä työturvallisuusriskien vuoksi.

Vierailija
262/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää edelleen pestä käsiä ja pitää kahden metrin etäisyyttä ja käydä kaupassa vain välttämättömillä asioilla. Lapsiperheistä vain yksi käy kaupassa, jos autoa tarvitaan, se, joka voi ajaa. Älä vie juoksentelevia lapsiasi kauppaan äläkä mene kauppaan sairaana. Ulkoile nyt, kun on vielä pitkä päivä ja hyvät ulkoiluilmat. Seuraa BBC:n tai CNN:n uutisia muun maailman koronatilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus ei ole kadonnut mihinkään. Suomessa pandemia on suht hyvin kontrollissa, koska maaliskuussa käyttöön otetut turvatoimet tehosivat hyvin. Vaikka turvatoimia on höllennetty, ei se tarkoita, että nyt kannattaa elää ”normaalisti”. Vähintään pienet varotoimet on hyvä olla. Käsiä tietenkin pestään edelleen (se ei edes liity koronaan, ennenkin sitä näin kuului tehdä....), naaman räpläystä ja suuria väkijoukkoja vältellään eikä matkusteta ulkomaille! Turvaväli muihin ihmisiin ja suun peittäminen yskiessä ja aivastaessa.

Vierailija
264/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa enää, eikä kyllä kukaan tuu enää käskemään mua pysymään kotona.

Kerrohan, lapsi kulta, mikä siinä muutaman kuukauden kotonaolemisessa on niin kauhean vaikeaa?

Muutama kuukausi oltiin jo kotona. Vuoden loppuun ainakin pitäisi varmasti olla, koska Suomi ei tule saamaan rokotetta ennen ensi kevättä (ainakaan). Ei puhuta siis muutamasta kuukaudesta, vaan ajasta, joka ymmärrettävästi on monille liian pitkä.

Vierailija
265/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää edelleen pestä käsiä ja pitää kahden metrin etäisyyttä ja käydä kaupassa vain välttämättömillä asioilla. Lapsiperheistä vain yksi käy kaupassa, jos autoa tarvitaan, se, joka voi ajaa. Älä vie juoksentelevia lapsiasi kauppaan äläkä mene kauppaan sairaana. Ulkoile nyt, kun on vielä pitkä päivä ja hyvät ulkoiluilmat. Seuraa BBC:n tai CNN:n uutisia muun maailman koronatilanteesta.

Tähän kommenttiini alanuolen laittanut: kohteliaimmin tiedustelen, mistä kohdasta olet eri mieltä?

Vierailija
266/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan, lapsi kulta, mikä siinä muutaman kuukauden kotonaolemisessa on niin kauhean vaikeaa?

Minulla alkaa tulla jo mielenterveysongelmia. Olen kohta sekä burn outissa että masentunut. Olen lihonut kahdessa kuukaudessa kuusi kiloa,vaikken edes syö kaksin käsin. On kasvanut järkyttävä stressivatsa.

Eristäminen on yksi kidutuskeinoista.

Vierailija
267/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kommenttiini alanuolen laittanut: kohteliaimmin tiedustelen, mistä kohdasta olet eri mieltä?

Lapset viihtyvät kaupassa, ja siellä on aina jotain uutta värikästä katseltavaa, ja haluavat itse valikoida irtokarkkinsa, ovat ihan kyllästyneet olemaan pienessä kodissa.

Vierailija
268/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän liioittelua kaikki muu paitsi käsien pesu... Etäisyyden pitäminen vähän niin ja näin, lomalla on nyt reissattu ympäri Suomea ja käyty jos missä, niin yhdessäkään paikassa ei etäisyyttä muihin kukaan pitänyt. Kauppaankaan ei ole mitään syytä mennä yksin tai vain välttämättömille asioille. Toki sinä voit niin toimia mutta muilta turha odottaa samaa.

Vierailija
269/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme pientä lasta ja tarvitsen tosiaan päivittäin rauhallisen hetken että saan hengähtää marketissa ja ostaa rauhassa maidot ja perunat, kun lapset viihtyvät hyvin keskenään hyllyjen välissä.

Vierailija
270/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon täysin että Korona kiihtyy syksyllä. Mutta en minä silti oikein ymmärrä miten tämä tilanne olisi estänyt elämästä nyt kesällä. Tai keväälläkään kokonaan.

Kun ihminen oppii sopeutumaan tilanteeseen kuin tilanteeseen niin on aina elossa.

Vierailija
271/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme pientä lasta ja tarvitsen tosiaan päivittäin rauhallisen hetken että saan hengähtää marketissa ja ostaa rauhassa maidot ja perunat, kun lapset viihtyvät hyvin keskenään hyllyjen välissä.

Mutta voisit hengähtää vielä paremmin kauppareissulla kun jätät lapset isän kanssa kotiin. Tai keskenään, kolmen lapsen joukossa lienee jo niin iso että hän pystyy pitämään pienemmille jöötä.

Vierailija
272/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa tulla jo mielenterveysongelmia. Olen kohta sekä burn outissa että masentunut. Olen lihonut kahdessa kuukaudessa kuusi kiloa,vaikken edes syö kaksin käsin. On kasvanut järkyttävä stressivatsa.

Eristäminen on yksi kidutuskeinoista.

Ehkä suhtaudut asiaan jotenkin väärin. Minä olen nauttinut etätöistä. Aikaa on nyt paljon enemmän esimerkiksi liikuntaan kun ei ole työmatkoja eikä tule käytyä missään. Olen ottanut puolisoni vanhan aktiivisuusrannekkeen käyttööni ja teen päivittäin kävely- ja pyöräretkiä lähiseudun syrjäisillä kulmilla. Askelia tulee päivässä 10.000 - 25.000 ja pyöräily päälle, niinpä painoni on pudonnut huhtikuusta noin 5 kiloa. Vielä toinen viisi kiloa niin olen tavoitteessani ja painoindeksi normaalin alueella.

Vierailija
273/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL ei ilmeisesti ole levittänyt erinomaista maskiselvitystään Eurooppaan

https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/2339725

Pääkirjoitus: Maskipakko laajenee muualla maailmassa – Suomessa ei virallista suositusta

Kasvomaskien käyttö on tullut monissa maissa pakolliseksi julkisissa sisätiloissa. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa maskin käyttö on ollut jo yli kuukauden pakollista julkisissa liikennevälineissä ja muuttuu pakolliseksi myös kaupoissa ensi viikon perjantaina. Maskittomuudesta voi saada 100 punnan sakon.

Belgiassa, jossa koronatartuntatiheys on asukaslukuun suhteutettuna maailman suurin, maskia on käytettävä julkisissa liikennevälineissä, ostoskeskuksissa, kaupoissa, elokuvateattereissa, museoissa ja kirjastoissa.

Maskin käyttö on muuttumassa pakolliseksi ensi viikolla myös Ranskassa kaikissa julkisissa tiloissa. Espanjassa, Italiassa ja Saksassa suurin osa käyttää maskia aina poistuessaan kotoaan.

Vierailija
274/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannin tilanne ei näytä pahalta, vaikka sielläkin on löytynyt uusia tartuntoja.

https://www.covid.is/data

Updated every day at 11:00

COVID-19 in Iceland – Statistics from 15 June 2020

Vierailija
275/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä suositukset oli huhtikuussa, ei enää heinäkuussa. Päälle ei saa räkiä edelleenkään.

Vierailija
276/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo käynyt kaks kertaa kampaajalla. Mitä pelottavaa siinä on?

Sitä pelottavaa, että pahimmillaan saa taudin joka vie hengen tai vammauttaa loppuelämäksi.

Tai jää matkalla auton alle tai saa syövän.

Myös liikenneriskejä tai syöpäriskiään voi yrittää minimoida monella tapaa. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta itse voi tehdä myös paljon. Sama juttu koronan välttelyssä.

Ikävä kyllä et pysty kontrolloimaan kaikkea ympärilläsi.

Niin se on, mutta typeriä riskejä ei siitä huolimatta kannata ottaa. En myöskään esim harrasta suojaamatonsa seksiä tuntemattoman kanssa sillä verukkeella, että en kuitenkaan pysty hallitsemaan kaikkea ympärilläni. Minä käytän järkeäni. Koska tällä hetkellä maailmassa on pandemia, minä minimoin ihmiskontaktini. Teen vain asioita, jotka ovat välttämättömiä. Siirrän myöhemmäksi asiat, jotka olisivat hauskoja, mutta eivät välttämättömiä. Toivoisin muiden tekevän samoin, mutta se ei ole minun vallassani. Siksi keskityn siihen mitä voin tehdä. Ja siihen muilla ei ole valtaa.

Juuri näin.

Ja jos on vähänkin vastuuta lapsista tai iäkkäistä vanhemmista tai esim sairaasta puolisosta, todellakin miminoi kaikki riskit elämästään, ei se edes ole vaikeaa tai kurjaa. Haluanko hupia vai että lapseni voivat hyvin. Ei ole vaikea päätös. Esim. Pyöräillään säässä kuin säässä eikä mennä bussiin, se on sitäpaitsi kivempaa, läski palaa.

Elätte ninkuin elätte. Muut ei elä niinkuin te.

Vierailija
277/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja tulee tänne takaisin sillä millä tuli alkujaankin.

Lentokoneella, hyväosaisen keuhkoissa.

Matkustaa voi myös edullisesti. Lasten kanssa lähdetään pian Keski-Eurooppaan, matkat maksaa alle 40 €/hlö. Hotellihuone on 25 €/yö. Ollaan pienituloisia ja silti meillä on varaa matkustaa.

Miksi matkustatte nyt?

” Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita.”

Vain psykopaatti, narsisti, täysin mistään piittaamaton elukka jää kotiin tällaisena aikana.

Tiedätköhän edes mitä psykopaatti tarkoittaa?

Empatiakyvytön, ei osaa asettua toisen asemaan jne. Liippaako läheltä?

Ei tarkoita samaa kuin psykopaatti.

Vierailija
278/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jos olisin Suomen johtaja määräisin rajat kiinni. Ulkomailta tuleville lentokenttähotellissa 2 viikon pakollinen karanteeni. Pian maa olisi koronavapaa. Ja kansa juhlisi. Mutta ei voi tältä maalta johdolta odottaa enempää kun on lusikalla annettu...

No, jos ei kelpaa, muuta muualle. Missäs maassa on toimittu toisin? Utopiassa?

Vierailija
279/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Campbellin videon katsoneena  tämä aika on vielä ensimmäistä aaltoa. Tullee tiukat ajat vielä syksymmällä/talvella. 

Vierailija
280/389 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Campbellin videon katsoneena  tämä aika on vielä ensimmäistä aaltoa. Tullee tiukat ajat vielä syksymmällä/talvella. 

Mielestäni kaikkein tärkeintä on saada paniikki leviämään, ihmiset bunkkeroitumaan koteihinsa ja talouden täydellinen pysäyttäminen. Vain siten tunnen, että olen turvassa.

Maailma on turvallinen paikka, mutta pahojen ulkomaalaisten virus yrittää pistää kapuloita rattaisiin.

There's no place like home, there's no place like home.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän