Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa, että on taas 17 tartuntaa! Tuleeko se nyt jo takaisin kuitenkin?

Vierailija
19.07.2020 |

Juuri kun meinasin alkaa ajatella, että kai se siitä helpottaa ja harkitsin paluuta huolettomampaan elämiseen.

Kommentit (389)

Vierailija
221/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo käynyt kaks kertaa kampaajalla. Mitä pelottavaa siinä on?

Sitä pelottavaa, että pahimmillaan saa taudin joka vie hengen tai vammauttaa loppuelämäksi.

Tai jää matkalla auton alle tai saa syövän.

Myös liikenneriskejä tai syöpäriskiään voi yrittää minimoida monella tapaa. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta itse voi tehdä myös paljon. Sama juttu koronan välttelyssä.

Vierailija
222/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taida jaksaa elää näin eristyksissä kovin pitkään.  Pelkkää etätyötä ja yksin ulkoilua.

Jos tämä jää päälle, niin on varmaan parempi kuolla pois kuin yrittää elää. Kun ei kerran mitään voi tehdä!

Ei tämä ole pysyvää. Jossain vaiheessa tulee rokote tai laumaimmunitettiakin saattaa tulla jonkun verran. Minä kannustan sinua toiveikkuuteen.

Tai alat elämään normaalisti niinkuin muutkin riskiryhmäläiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen espanjassa todettiin 1400 uutta tapausta. Viikkoa aiemmin uusia tapauksia oli vain 250. Toinen aalto on jo alkanut ja menee max. kuukausi ja uudet rajoitukset tulee voimaan. 

Eikö Espanjassa ole maskipakko?

Niin todistaa sen että ei niistä maskeista taida kauheasti hyötyä olla.

Ei se kyllä sellaista todista. 

Mitä hyötyä maskeista sitten on jos maskien käytöstä huolimatta päivässä tulee 1400 uutta tartuntaa?

Koska ilman maskeja tulisi satatuhatta miljardia tartuntaa ja kuolemaa joka päivä! Suojelkaa lapsia!

Vierailija
224/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kesää ei voi olla kotona vaan risteillään ja varataan Kreikan matkan loppuun. Kyllä ottaa päähän miten tyhmiä ihmiset voi olla...

Vierailija
225/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kesää ei voi olla kotona vaan risteillään ja varataan Kreikan matkan loppuun. Kyllä ottaa päähän miten tyhmiä ihmiset voi olla...

Sinä ja kaltaisesi niitä tyhmiä olette. Julmia sadisteja.

” Maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita. Mitä näille ihmisille tulisi tehdä?”

Vierailija
226/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pelottavaa, että pahimmillaan saa taudin joka vie hengen tai vammauttaa loppuelämäksi.

Myös liikenneriskejä tai syöpäriskiään voi yrittää minimoida monella tapaa. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta itse voi tehdä myös paljon. Sama juttu koronan välttelyssä.

Ikävä kyllä et pysty kontrolloimaan kaikkea ympärilläsi.

Vierailija
227/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja kaltaisesi tyhmiä olette. Julmia sadisteja.

” Maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita. Mitä näille ihmisille tulisi tehdä?”

Vierailija
228/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja tulee tänne takaisin sillä millä tuli alkujaankin.

Lentokoneella, hyväosaisen keuhkoissa.

Matkustaa voi myös edullisesti. Lasten kanssa lähdetään pian Keski-Eurooppaan, matkat maksaa alle 40 €/hlö. Hotellihuone on 25 €/yö. Ollaan pienituloisia ja silti meillä on varaa matkustaa.

Miksi matkustatte nyt?

” Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita.”

Vain psykopaatti, narsisti, täysin mistään piittaamaton elukka jää kotiin tällaisena aikana.

Tiedätköhän edes mitä psykopaatti tarkoittaa?

Vierailija
229/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis elääkö jotkut vieläkin eristyksissä ja välttelee tiettyjä paikkoja? En tiennytkään... Itse en tunne ketään sellaista, tuntemani vanhukset ja muutkin riskiryhmäläiset elävät ihan normaalia elämää.

Kyllä suurin osa tuntemistani ihmisitä, useimmat perheellisiä. Sitä perhelelisenä miettiin koko ajan, että mitä käy, jos itse sairastuu, kuka lapset hoitaa ja jos paranee siten, että on edelleen heikkona, niin oikeestti, lasten jokaisessa pöivässä on hitosti tekemistä ihan pyykinpesusta ja ruoan ostamisesta ja laittamisesta alkaen. En mä mitään kuolemaa pelkää, vaan tuota.

Emme ole eristyksissä kevään tapaan, mutta emme kyläile kenenkään luona, tapaamme ulkona. Emme mene tapahtumiin, emme julkisiin liikennevälineisiin emmekä sisälle mihinkään ahtaaseen. Emme kutsu kylään ketään, muutama yhtä varovainen tuttu voi käydä.

Desinfioin kädet aina mennessäni ruokakauppaan ja tullessani sieltä. (Kädet pestään huolellisesti koko ajan, niin on tosin tehty aina eikä me koskaan olla flunssassa tai vatsataudissa, oikeasti ikinä.)

Enme missään tapauksessa matkustaisi nyt ulkomaille, vaikka mieli tekisi ja rahaa olisi. Olen hyvin vihainen lomamatkailijoille,

Ja samaa mieltä täällä olleidne kanss,a että turismin kannattaaminen on typerin syy nyt matkailla, sillä turismi tuhoaa maapallon muutenkin ja lieveilmiöineen (esim laajamittainen prostituutio tai alkupeäristen miljöiden tuhoutuminen, kaupunkien muuttuminen airbnb-helveteiksi) monellakin tapaa ongelmainen. Idioottia ajatella, että meillä olisi henkemme uhalla joku velvollisuus matkustaa turismin elinkeinon vuoksi.

Vierailija
230/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vale Sellaisia ei ole niiden usean tuhannen Suomalaisenkaan joukossa jotka sen saivat.

Ihan turha hokea mantraa. Kuolleet ovat niin paljon esimerkiksi terveyskeskussairaaloiden sangynkaiteiden takana jo valmiiksi ollutta porukkaa.

Pysyvästi vammautuneesta oli sitten esimerkkinä nuori aika kaunis hyvin pukeutunut nainen, jota äiti työnsi pyorätuolissa joka paikkaan. Koska tytär ilmoitti, ettei jaksa kävellä. Hän näytti kuvassa ja videolla hyvinvoivalta. 

Kaunis päinen tyrär oli. Ja hiukset. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
231/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ja tulee tänne takaisin sillä millä tuli alkujaankin.

Lentokoneella, hyväosaisen keuhkoissa.

Matkustaa voi myös edullisesti. Lasten kanssa lähdetään pian Keski-Eurooppaan, matkat maksaa alle 40 €/hlö. Hotellihuone on 25 €/yö. Ollaan pienituloisia ja silti meillä on varaa matkustaa.

Miksi matkustatte nyt?

” Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita.”

Vain psykopaatti, narsisti, täysin mistään piittaamaton elukka jää kotiin tällaisena aikana.

Tiedätköhän edes mitä psykopaatti tarkoittaa?

Empatiakyvytön, ei osaa asettua toisen asemaan jne. Liippaako läheltä?

Vierailija
232/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne etenee kuten monissa muissa Euroopan maissa niin pian rajoituksia tiukennetaan taas kuten muuallakin.

Normaalisti puolet päivästä paskotaan töissä ja koulussa.

Sun kannattaa varmaan tarkistaa ruokavaliosi ja käydä lääkärissä, jos sulla menee vuorokauden hereilläoloajasta puolet vessassa. Tai edes työpäivästä puolet.

Vierailija
233/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen espanjassa todettiin 1400 uutta tapausta. Viikkoa aiemmin uusia tapauksia oli vain 250. Toinen aalto on jo alkanut ja menee max. kuukausi ja uudet rajoitukset tulee voimaan. 

Mitä hyötyä maskeista sitten on jos maskien käytöstä huolimatta päivässä tulee 1400 uutta tartuntaa?

Koska kaikki eivat suostu kayttamaan maskia. Jos maskinkaytto olisi 100% niin korona kuolisi kuudessa viikossa kun ei enaa loytaisi ihmisia elaakseen.

Kuitenkin joka maassa on naita maski- ja rokotushihhuleita joihin mitkaan saannot eika varoitukset pade.

Vierailija
234/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa korona kuin joku paiserutto niin loppuisi terasseilla heiluminen.

Vierailija
235/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jos olisin Suomen johtaja määräisin rajat kiinni. Ulkomailta tuleville lentokenttähotellissa 2 viikon pakollinen karanteeni. Pian maa olisi koronavapaa. Ja kansa juhlisi. Mutta ei voi tältä maalta johdolta odottaa enempää kun on lusikalla annettu...

Vierailija
236/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis elääkö jotkut vieläkin eristyksissä ja välttelee tiettyjä paikkoja? En tiennytkään... Itse en tunne ketään sellaista, tuntemani vanhukset ja muutkin riskiryhmäläiset elävät ihan normaalia elämää.

Kyllä suurin osa tuntemistani ihmisitä, useimmat perheellisiä. Sitä perhelelisenä miettiin koko ajan, että mitä käy, jos itse sairastuu, kuka lapset hoitaa ja jos paranee siten, että on edelleen heikkona, niin oikeestti, lasten jokaisessa pöivässä on hitosti tekemistä ihan pyykinpesusta ja ruoan ostamisesta ja laittamisesta alkaen. En mä mitään kuolemaa pelkää, vaan tuota.

Emme ole eristyksissä kevään tapaan, mutta emme kyläile kenenkään luona, tapaamme ulkona. Emme mene tapahtumiin, emme julkisiin liikennevälineisiin emmekä sisälle mihinkään ahtaaseen. Emme kutsu kylään ketään, muutama yhtä varovainen tuttu voi käydä.

Desinfioin kädet aina mennessäni ruokakauppaan ja tullessani sieltä. (Kädet pestään huolellisesti koko ajan, niin on tosin tehty aina eikä me koskaan olla flunssassa tai vatsataudissa, oikeasti ikinä.)

Enme missään tapauksessa matkustaisi nyt ulkomaille, vaikka mieli tekisi ja rahaa olisi. Olen hyvin vihainen lomamatkailijoille,

Ja samaa mieltä täällä olleidne kanss,a että turismin kannattaaminen on typerin syy nyt matkailla, sillä turismi tuhoaa maapallon muutenkin ja lieveilmiöineen (esim laajamittainen prostituutio tai alkupeäristen miljöiden tuhoutuminen, kaupunkien muuttuminen airbnb-helveteiksi) monellakin tapaa ongelmainen. Idioottia ajatella, että meillä olisi henkemme uhalla joku velvollisuus matkustaa turismin elinkeinon vuoksi.

Kyllä meilläkin terveesti varuillaan ollaan, aika lailla samalla lailla kuin tuossa yllä kuvatussa.

Mulle jäi myös mieleen kun tuttu lääkäri kertoi sairastaneensa koronan ja antoi vinkkinä, että kannattaa oikeasti huolehtia se kotivara kuntoon ja lisäksi myös katsoa, että on levähdyspaikka sängyn ja vessan välillä ja suihkussa tuoli siltä varalta, että ei jaksa seistä/kävellä paljonkaan. Kertoi siis omasta kokemuksestaan keväällä nämä vinkit, hän on perusterve.

Vierailija
237/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ärsyttävää ja typerää, että jengi matkustelee ulkomaille nyt huvikseen. Perhe/työasiat yms ei-lomat on eri asia, mutta kaikki niistäkään eivät välttämättömiä.

En ymmärrä, miksi rajat avataan. Kun tilanne on se, että täällä kovalla vaivalla saatiin homma hallintaan. Mutta muualla korona edelleen riehuu ja varsin vahvasti.

Tiedämme, miten korona tänne tuli. Lomamatkailijat sen toivat. Nytkö se kuvio pitää toistaa?

Aivan turhaan!!!

Turhaan. Onko matkustaminen mielestäsi turhaa. Onko turismi turhuutta?

Tiesitkö, että maailmassa useat sadat miljoonat ihmiset saavat elantonsa turismista, itse asiassa yhtä moni ihminen maailmanlaajuisesti elää turismista kuin, mitä Euroopassa on asukkaita. Mitä näille ihmisille tulisi tehdä?

EU on luomassa massiivista 500 miljardin apupakettia itselleen. Luodaanko toinen 1000 miljardin apupaketti niiden ihmisten tueksi, jotka kärsivät parhaillaan siksi, että länsimaalainen maailmanparantaja haluaa olla kotona pari kolme vuotta miettimättä pätkääkään seurauksia.

Kyllä, suuri osa saa elantonsa turismista, koska maailma on tällaiseksi muotoutunut. Ei se aina ole saanut. Eikä se siis tarkoita sitä, että asioiden tulisi aina olla siten kuin ne tällä hetkellä ovat. Maailma voi myös muuttua ja sitä se tekeekin, se on varmaa. Tosin tottakai se aiheuttaa yleensä ongelmia, jos muutokset ovat kpvin äkillisiä ja ennakoimattomia.

Vierailija
238/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja kaltaisesi tyhmiä olette. Julmia sadisteja.

Kyllä niitä juntteja eurooppalaisia riittää jotka matkustavat. Suomalaisten tulisi suojella omaa kanssa ja jättää matkustamatta. Itsekkäät eivät tätä ymmärrä. Minä minä minä.

Vierailija
239/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä et pysty kontrolloimaan kaikkea ympärilläsi.

Niin se on, mutta typeriä riskejä ei siitä huolimatta kannata ottaa. En myöskään esim harrasta suojaamatonsa seksiä tuntemattoman kanssa sillä verukkeella, että en kuitenkaan pysty hallitsemaan kaikkea ympärilläni. Minä käytän järkeäni. Koska tällä hetkellä maailmassa on pandemia, minä minimoin ihmiskontaktini. Teen vain asioita, jotka ovat välttämättömiä. Siirrän myöhemmäksi asiat, jotka olisivat hauskoja, mutta eivät välttämättömiä. Toivoisin muiden tekevän samoin, mutta se ei ole minun vallassani. Siksi keskityn siihen mitä voin tehdä. Ja siihen muilla ei ole valtaa.

Vierailija
240/389 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki eivat suostu kayttamaan maskia. Jos maskinkaytto olisi 100% niin korona kuolisi kuudessa viikossa kun ei enaa loytaisi ihmisia elaakseen.

Kuitenkin joka maassa on naita maski- ja rokotushihhuleita joihin mitkaan saannot eika varoitukset pade.

Miten eläimet? Se leviää nyt eläimissä ja luonnossa ihan niinkuin muutkin ihmisen koronat,.

On mennyt huippuunsa. Tavaton määrä minkkeja on teurastettu Euroopassa ihan useassa eri maassakin.

Minkkitarhausta en muuten kannata, mutta että tapetaan ja uhrataan vaikka nyt vain minkki korona-asialle, niin on se väärin kuitekin. Asenne on viallinen, ja jos minkkitarhauksessa on vikaa niin siitä pitää päästä muuten eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme