Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ostelee opettajille 20 euron lahjoja

Vierailija
02.06.2013 |

ja muka lastensa nimissä? Eikö se ala olla jo oikeasti aika perseen nuolemista ja teennäistä mielistelyä? Eikö se ole opellekin noloa saada tuollaisia lahjoja muka niiltä lapsilta ja ihan vaan sen takia kun on tehnyt työnsä?

Joskus mua ihmetyttää tää nykyajan materialistisuus. Laittakaa ne lapset väkertämään sille opelle itse kortti varmasti on omaperäisempi lahja jos jollain tavalla sitä opettajaa tarvii lahjoa. Ostakaa vaikka kukka kesän kunniaksi ja lapsi antaa sen itse tekemän kortin.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota negatiivisuuden määrää. Onko rahat loppu eikä ikinä voisi kuvitellakaan laittavansa rahaa lahjaan vai mistä moinen rutina. Älkää opettako sitä lapsillenne. Meille opettajan muistaminen oli myös opetus lapsillemme, että opettajaa arvostetaan, hänestä pidetään ja hän ansaitsee kunnon kiitokset. Lapsille siis opetetaan samalla myös käytöstapoja. Enkä silti ajattele, että lahja olisi pakollinen, mutta en ymmärrä kyllä sitäkään, että se olisi jotenkin kamalaa tai noloa. Itse olette kamalia ja noloja :D

Vierailija
42/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis mieleenkään viedä opettajille mitään kiitoslahjaa. Lapset ovat toki kiittäneet kivasta vuodesta viemällä itse tehdyn kortin. Minä pidän paljon parempana vaihtoehtona molemminpuolista rehellisyyttä ja kunnioitusta sekä avoimuutta. Olen kerran soitellut koululle ihan vain kiittääkseni opettajaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:26"]

Varmasti tällaisen taustalla on ajatus että kun annetaan opettajalle kalliita hienoja lahjoja niin opettajan on vaikeampi ottaa yhteyttä missään negatiivisessa asiassa...opettaja ikään kuin asetetaan vastalahjan velvolliseksi.

[/quote]

Ihan varmasti ei ole. Mutta joku WT-nousukas tuskin sitä kykenee ymmärtämään.

Tarvitaan ensin muutama sukupolvi kotikasvatusta...

Vierailija
44/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis lapsia opetetaan rahan voimalla kunnioittamaan? "mitä kalliimpi lahja sitä enemmän meillä opettajaa arvostetaan"? APUVA

Vierailija
45/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on taustalla mielistely jos oikeasti joku kokee tarvetta ostella opettajalle noin kalliita lahjoja :)

Vierailija
46/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan opettajille (ja iltapäiväkerhon tädeille ja luokan koulunkäynnin ohjaajalle) lahjan siksi, että arvostan heidän työtään ja tiedän, että varsinkin toisen lapsen kanssa jokainen päivä ei ole ihan ruusuilla tanssimista... Olen siis kiitollinen siitä, että he jakavat kasvatusvastuun ja ovat aktiivisesti yhteydessä minuun varhaisessa vaiheessa, jos lapsi ei osaa käyttäytyä.

En siis kuvittele, että lahjalla saisi paremmat numerot, mutta toivon, että he ymmärtävät, että olen kiitollinen heidän panoksestaan.

Lahjan arvo on siinä 10-20 euron välillä, koetan ostaa käyttötavaraa, jonka voi tarvittaessa laittaa kiertämään.

Vierailija
47/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää näiden eräiden wt-kommentit :) surullista miten jotkut voivat olla noin materialisteja ja todella kasvattavat lapsensakin siihen. Vai että ihan opetetaan lapsille kunnioittamista kun lahjotaan...huh huh.

Vierailija
48/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:36"]

Varmasti on taustalla mielistely jos oikeasti joku kokee tarvetta ostella opettajalle noin kalliita lahjoja :)

[/quote]

"Kalliita" lahjoja 20 eurolla? :D

Vierailija
49/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:36"]

Ai siis lapsia opetetaan rahan voimalla kunnioittamaan? "mitä kalliimpi lahja sitä enemmän meillä opettajaa arvostetaan"? APUVA

[/quote]

Ei, vaan että on kaunis ele muistaa opettajaa. Ja kelle helvetissä joku parikymppiä on näin sururi kynnyskysymys :D

Vierailija
50/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää oikeesti ostelko sitä krääsää se on vain RIESA sille opettajalle joka saa niitä kymmeniä pari kertaa vuodessa! Se ei auta teitä yhtään olemaan paremmissa väleissä lapsen opettajan kanssa eikä se auta ollenkaan lapsianne selviytymään paremmin koulussa.

Laittakaa lapsi askartelemaan itse jotain ja ostakaa se kukka joka on kiva lahja kesän kynnyksellä mutta se kallis turha krääsä on kamalaa ongelmajätettä!"

Vierailija
51/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:38"]

Mua säälittää näiden eräiden wt-kommentit :) surullista miten jotkut voivat olla noin materialisteja ja todella kasvattavat lapsensakin siihen. Vai että ihan opetetaan lapsille kunnioittamista kun lahjotaan...huh huh.

[/quote]

Ei vaan WT-perheessä 20e on sikaiso raha ja jos sen laittaa opettajan lahjaan, niin se on lahjomista. Ei se voi olla mitään muuta. Muissa perheissä taas se ei ole iso raha eikä itse hinnasta tehdä sen isompaa numeroa. On yksinkertaisesti kaunis tapa muistaa opettajaa eikä lahjan antamiseen liity taka-ajatuksia niin kuin ehkä WT:llä liittyisi JOS hänellä olisi ikinä varaa ihan KAHTAKYMPPIÄ laittaa lahjaan. Jumantsuikka kyllä sitten pitäisi jo kymppiä tulla torkkariin jos ihan kaksikymppiä satsaisi!

Vierailija
52/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniimpi ele ja paljon opettavaisempi lapsen kannalta on askarrella lapsen kanssa yhdessä jokin lahja tai vaikka se kortti. Itse en ainakaan halua missään nimessä opettaa lapselle sellaista arvomaailmaa että kun mennään kaupasta ostamaan kallis ja hieno lahja niin se olisi muka kunnioittamista.

Ja isompien lasten opettajia nyt ei tarvi lahjoa enää yhtään millään. Eiköhän pelkkä sana kiitos ihan riitä jos siihen on aihetta!

Vierailija
53/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjontaahan tuo on...ja säälittävää sellaista. Mitä se opettaja muka tekee sillä 20 euron krääsällä ei yhtään mitään vaan jakaa sen eteenpäin tai vie kirpparille myyntiin.

Vierailija
54/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:40"]

Älkää oikeesti ostelko sitä krääsää se on vain RIESA sille opettajalle joka saa niitä kymmeniä pari kertaa vuodessa! Se ei auta teitä yhtään olemaan paremmissa väleissä lapsen opettajan kanssa eikä se auta ollenkaan lapsianne selviytymään paremmin koulussa.

Laittakaa lapsi askartelemaan itse jotain ja ostakaa se kukka joka on kiva lahja kesän kynnyksellä mutta se kallis turha krääsä on kamalaa ongelmajätettä!"

[/quote]

Ja ne askartelut ei ole turhaa krääsää eikä opettajaa ollenkaan haittaa jos saa 20 askartelua lahjaksi? Se varmaan ilolla säästää ne kaikki. Myös joku halpis-kukka on luokiteltavissa krääsäksi jos se kestää sen muutaman päivän nättinä. Sen sijaan ruoka tai juoma lahjana on sellainen, ettei tarvitse säilyttää, vaan tulee nautittua pois...

Vierailija
55/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaunista on antaa lapsen mukaan tuollainen kallis ja nolo krääsälahja kun lapsi voisi viedä jotain itse t ehtyä missä on sentään nähty vaivaa ja mukana tunnetta? Se olisi todella lapselta itseltään...miten noloa onkaan toimittaa tuollainen lahja ja kortissa lukee :" mukavaa kesää opelle toivoo Nico-Petteri" :)

Vierailija
56/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:43"]

Lahjontaahan tuo on...ja säälittävää sellaista. Mitä se opettaja muka tekee sillä 20 euron krääsällä ei yhtään mitään vaan jakaa sen eteenpäin tai vie kirpparille myyntiin.

[/quote] Kukilla, viinillä, mausteilla, yrteillä jne? Miksi kuvittelet automaattisesti että arvostuksen osoitukseksi annetaan jotain "krääsää"? Onko itselläsi sellainen krääsätapa ja siksi kuvittelet muidenkin niin toimivan?

Vierailija
57/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti opettaja mielummin ottaa sen lapsen itsensä tekemän lahjan kuin muka lapsen nimissä annetun krääsälahjan. Vain heikkolahjainen ei tajua sitä...

Vierailija
58/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä päin ei ole tällaisia vanhempia vaan kaikki näyttivät tuovan juuri niitä kesäkukkia ja ruusuja eikä mitään tilpehööri/krääsäpakettia...eikä siellä opettajan pöydällä näyttänyt olevan kuin muutama lahja ei pöytä notkunut mitä isommista paketeista jotka tietty olis pakattu läpinäkyvään sellofaaniin...

Vierailija
59/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi mekin ollaan opettajalle jotain viety...tai siis lapset ovat vieneet esim viime jouluna askarreltiin itse kuusenkoriste ja keväällä veivät itse istutetut pienet kesäkukat. Kallis lahja olisi minustakin mauton ja saattaisi herättää opettajassa kiusallisen fiiliksen.

Vierailija
60/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina lapset kans tehneet lahjan itse eikä mitään muuta tapaa edes harkita. On tehneet pikkuleipiä ja askarrelleet jotain. Ok no pari kertaa ollaan kiireessä ostettu jokin kukka...yhtenä vuotena eivät vieneet mitään :)

Minusta on tärkeää opettaa ensinnäkin lapselle että se lahja pitää tehdä tai hankkia itse, ajatuksella eikä vaan mennä isolla rahalla ostamaan jotain kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi