Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ostelee opettajille 20 euron lahjoja

Vierailija
02.06.2013 |

ja muka lastensa nimissä? Eikö se ala olla jo oikeasti aika perseen nuolemista ja teennäistä mielistelyä? Eikö se ole opellekin noloa saada tuollaisia lahjoja muka niiltä lapsilta ja ihan vaan sen takia kun on tehnyt työnsä?

Joskus mua ihmetyttää tää nykyajan materialistisuus. Laittakaa ne lapset väkertämään sille opelle itse kortti varmasti on omaperäisempi lahja jos jollain tavalla sitä opettajaa tarvii lahjoa. Ostakaa vaikka kukka kesän kunniaksi ja lapsi antaa sen itse tekemän kortin.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa tyylitajuttomuutta, tilannetajuttomuutta ja täydellistä arviointikyvyttömyyttä hankkia opettajalle jokin 20 euron lahja tai vieläpä kalliimpi lahjakortti kun suurin osa porukasta on sen verran fiksua että tietävät sen kesäkukan olevan oikein hyvä  ja riittävä muistaminen.NO-LO-A!!!

Vierailija
22/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset itse istuttivat opettajalle kukan purkkiin ja oikein kaunis ja kiva lahja oli...ei mitään tarvetta alkaa sen kalliimmalla lahjalla lahjoa...olisi kyllä mielistelyä ja kiusallistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:04"]

Minulle ainakin tulee heti mieleen että tarkoituksena on lahjoja ja mielistellä...siskoni kanssa joskus tästä on puhuttu hän kun on opettaja. Hän sanoo ettei missään nimessä haluaisi ottaa tuollaisia lahjoja vastaan koska se on ensinnäkin kiusallista ja asettaa lapset eriarvoiseen asemaan...lapset kun osaavat jo pienestä pitäen vertailla niitäkin lahjoja. "mitä sä tuot opelle mä tuon sitä ja tätä ja tota"...

Maalaisjärkeä ja tilannetajua puuttuu moneltakin vanhemmalta nykyään. Tai ei ne isukit tällaista harrasta äidit lähinnä.

[/quote]

Ei ne muut lapset edes huomanneet seurata kuka toi mitäkin tai eikö tuonut. Ihan mukavasti se tilanne meni ainakin meidän luokassa. Ja kyllä ihan vanhoina hyvinäkin aikoina ihmiset ovat osanneet kiittää ja ilahduttaa muita ihmisiä. Mutta jotkut vain nykypäivänäkin pihistelevät ja ajattelevat, että mulle vain kaikki heti, muille ei liikene. Kiitoksen ja hyvän mielen osoittaminen on NIIIIN vaivan takana. Enkä tarkoita että kiitos on pakko osoittaa lahjalla, mutta ihmettelen vain, keiden mielestä se on niin kauheaa ja epäilyttävää.

Vierailija
24/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan opettajia lahjottu millään tavalla...olen kyllä aina tavatessamme muistanut kertoa miten ollaan tyytyväisiä hänen työhänsä ja mielestäni se riittää. Mistä ihmeestä onkin tullut tapa lahjoja opettajia jollain lahjoilla jouluisin ja keväisin? Kuka oikeasti menee antamaan jonkin monen kympin lahjan ja tosiaan muka lapsen nimissä? Eikö se ole vähän hullua?

Vierailija
25/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:08"]

Opettakaa voi muistaa niin paljon fiksumminkin kuin kalliilla lahjalla...silloin 70-luvulla ei tällaisia annettu se on ihan varmaa se!

[/quote]1970-luvulla äidilläni oli tapana antaa opettajalleni jokin parennantaimi ja kotitekoista voikukkaviiniä ja mukaan piirsin itse kortin. 

1950-luvula isoäitini antoi kukkapuskan ja säkillisen koivuklapeja.

Itse annoin tänä vuonna omien lasteni opettajille pullon viiniä ja kukkapuskan kullekin. Mukana yhä ne lasten itsetekemät kortitl

Vierailija
26/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:09"]

Mä sain just eilen opelle kivan kesäkuna  5 eurolla....näytti olevan ope ihan mielissään.

[/quote] Mikä on kesäkuna? Kumpi sen oikein sai? :)

Vierailija
27/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se 20 euron lahja todella kallis kun ajattelee että luokassa on 25 lasta ja jos opettaja saisi sellaisia kaikilta niin olisi kyllä aika kiusallista minusta...ja ihan vaan siitä hyvästä että tekee työnsä. Tai oikeastihan me kaikki tiedämme miksi sellaisia annetaan :):):)

Vierailija
28/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 hanki kesäaivot jookos :)

Vierailija
29/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan kaikki tiedämme miksi jotkut ostelevat opettajille tuollaisia lahjoja. Voisimme puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja myöntää että se mielistelylahjontaa :)

Vierailija
30/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin tästä jostain lehdestä (en muista kyllä mikä lehti se oli) ja siinä oli haastateltu opettajia aiheesta. Sanoivat että toivoisivat mielummin lapsen itse tekemää lahjaa kuin sitä krääsäläjää mitä joka kevät ja joulu saavat saati sitten että saavat sitä krääsää monella kympillä. Ja ihan rahalahja on todella NOLOA toivottavasti kukaan ei sellaista anna (raha tai lahjakortit)

Vierailija
31/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs opettaja kerran sanoi että kokeen tuollaisten lahjojen olevan todella arveluttavia koska sen jälkeen opettajalle on kiusallisempaa antaa lapsesta negaa palautetta. Sen takia kai niitä annetaankin?

Vierailija
32/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni opettaja varmasti kokee tilanteen kiusallisena jos saavat turhan arvokkaista lahjoja...miksi muka se kukka ei riittäisi? Jos nyt ylipäänsä on jotain annettava...eikö pelkkä kiitos-sana riitä jos opettaja sen ansaitsee?

Vierailija
33/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen lahjan tulisi olla oikeasti siltä lapselta eikä aikuiselta...miten monella lapsella itsellään on ajatusta tai rahaa hankkia opelle monen kympin lahjoja? Varmasti on opettajankin mielestä kiusallista...

Vierailija
34/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tällaisen taustalla on ajatus että kun annetaan opettajalle kalliita hienoja lahjoja niin opettajan on vaikeampi ottaa yhteyttä missään negatiivisessa asiassa...opettaja ikään kuin asetetaan vastalahjan velvolliseksi.

Vierailija
35/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hohoooo, älytöntä tämmösestäkin asiasta vetää narinat, eiks teillä vastaan olevilla ole muuta tekemistä ku kyylätä mitä muut ostaa? ja tosiaan millainen vanhempi, sellainen lapsi, että hekin oppivat teiltä tän negatiivisen suhtautumisen kaikkeen.

Vierailija
36/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans vein aikoinaan pienet lahjat, kukkia, suklaata jne opeille ja turhaan en vienyt. Peruskoulusta tuli yhteensä 5 stipendiä. Lukion opeja en ole lahjonut. Toistaiseksi. Toki poika on ansainnut stipendit omalla älyllään

Vierailija
37/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään kuitenkin vielä suurin osa vanhemmista omaa sen verran tilannetajua ettäie opelle sen muutaman euron kukan kalliin lahjan sijaan...ei tule niin noloja tilanteita koska se nyt on selvää että eräät vanhemmat odottavat saavansa sitten kalliille lahjalle vastalahjan :) heh heh...

Vierailija
38/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:16"]

No on se 20 euron lahja todella kallis kun ajattelee että luokassa on 25 lasta ja jos opettaja saisi sellaisia kaikilta niin olisi kyllä aika kiusallista minusta...ja ihan vaan siitä hyvästä että tekee työnsä. Tai oikeastihan me kaikki tiedämme miksi sellaisia annetaan :):):)

[/quote]

Niin tiedämme. Tai hyvän kotikasvatuksen saaneat tietävät...

Tiedämme myös, miksi lahjat ovat parhaimmat ja isoimmat aina kun lapsi siirtyy toiselle asteelle ja suhde opettajaan katkeaa.

WT sen sijaan ei sitä oikein tajua...:)

Vierailija
39/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan ollut tarvedtta vielä antaa mitään lahjaa. Lapset tehneet itse kortit ja se on siinä :)

Vierailija
40/62 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki tiedämme että kalliita lahjoja annetaan ihan vain vastalahjan toivoissa eli että kun ollaan muka niin hyvissä väleissä kun kalliit lahjat ja kaikki niin opettajan kynnys negatiiviseen palautteeseen nousee :D

Sellainen normaali kiitosmuistaminen eli kiva pieni kesäkukka on mutta tuollaiset kymmenien eurojen krääsät sun muut on turhaa, noloa mielistelyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi