Miksi jotkut ostelee opettajille 20 euron lahjoja
ja muka lastensa nimissä? Eikö se ala olla jo oikeasti aika perseen nuolemista ja teennäistä mielistelyä? Eikö se ole opellekin noloa saada tuollaisia lahjoja muka niiltä lapsilta ja ihan vaan sen takia kun on tehnyt työnsä?
Joskus mua ihmetyttää tää nykyajan materialistisuus. Laittakaa ne lapset väkertämään sille opelle itse kortti varmasti on omaperäisempi lahja jos jollain tavalla sitä opettajaa tarvii lahjoa. Ostakaa vaikka kukka kesän kunniaksi ja lapsi antaa sen itse tekemän kortin.
Kommentit (62)
Jos ne oikeasti kuvittelee että oma lapsi on sillä tavalla suuremmassa suosiossa?
Mä vein satasen lahjan. Toivottavasti oli mieluinen.
Oli tietysti myös lapsen itsetekemä kortti.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 20:49"]
ja muka lastensa nimissä? Eikö se ala olla jo oikeasti aika perseen nuolemista ja teennäistä mielistelyä? Eikö se ole opellekin noloa saada tuollaisia lahjoja muka niiltä lapsilta ja ihan vaan sen takia kun on tehnyt työnsä?
Joskus mua ihmetyttää tää nykyajan materialistisuus. Laittakaa ne lapset väkertämään sille opelle itse kortti varmasti on omaperäisempi lahja jos jollain tavalla sitä opettajaa tarvii lahjoa. Ostakaa vaikka kukka kesän kunniaksi ja lapsi antaa sen itse tekemän kortin.
[/quote]
Se on kiitos siitä, että on ollut upea, kannustava "kolmas" kasvattaja lapselleni halki lukukauden.
En koe muistamista teennäisenä, koska muistan ihmisiä muutenkin mielelläni.
Joku, jolle lahjojen antaminen ja muistaminen on vaikeaa, voi varmaan teennäiseksi musitamisen kokea.
Eihän 20 euroa nyt riitä mihinkään, vähintään 2000 euroa, c`moon.
Niin ja sä kakkonen et sitten millään muulla tavalla kykene osoittamaan kiitollisuutta opelle kuin lajhomalla 2o eurolla? Melko säälittävää....ei minkään laista syytä edes antaa moista lahjaa koska ihminen tekee vain työnsä. Eikö oikeasti tule mieleen että se on noloa mielistelyä? Toki kukin tavallaan ihan rauhassa :) aika moni opettaja varmasti vain kokee tuon nolona kun saavat joiltakin vanhemmilta tuollaisia lahjoja ilman oikeaa syytä...ei se työnsä tekeminen oikeasti anna syytä lahjoja. Varmasti on jokin taka-ajatus taustalla :)
ap
Minä ymmärtäisin tuollaisen jos olisi esim ysin kevät mutta naurettavalta tuntuu jos muuten vaan kesäloman alkaessa tuollaisia jaetaan. Varmasti se on opettajallekin kiusallista saada tuollaisia kun tietävät että se on pelkkää mielistelyä. Sitähän se on ei mitään muuta...
Nykyajan vanhemmuus on juuri tuollaista valitettavasti...itse olen aina ostanut opettajalle korkeintaan kukkasen ja aina lapsi tehnyt aina itse sen kortin...opettaja on loistava ja kiitos kuuluu antaa mutta osoitetaan se mieluusti muulla tavalla kuin lahjomalla kalliilla lahjalla.
Ei tulis kyllä mieleenkään lahjoa opettajia yhtään millään. Osaan sanoa ääneen kiitos ei mun tarvi lahjoa ihmistä siitä hyvästä että tekee työnsä...en tunne muutakaan ammattia mihin kuuluisi tuollainen.
No, mua ei sun nenänkaivelusi haittaa ollenkaan, kukin tyylillään. Meillä on tapana ostella lahjoja ystäville ym. tärkeille ihmisille. Koen, että hyvä ja kiva opettaja on lapsen kasvun kannalta tärkeä juttu. Toki tekevät työtään, mutta erittäin pitkäjänteisesti ja kannustavasti. Olen kiittänyt kyllä erikseen face to face, eli ihan tuplamielistelyt. Torkat oli kyllä erittäin hyvät, että kannattaa jatkossakin varmaan lahjoa. Ennen en vain ymmärtänyt, että 20 eurolla voi ostaa lapselleen hyvän tulevaisuuden, aika halpa satsaus:))
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 20:56"]
Niin ja sä kakkonen et sitten millään muulla tavalla kykene osoittamaan kiitollisuutta opelle kuin lajhomalla 2o eurolla? Melko säälittävää....ei minkään laista syytä edes antaa moista lahjaa koska ihminen tekee vain työnsä. Eikö oikeasti tule mieleen että se on noloa mielistelyä? Toki kukin tavallaan ihan rauhassa :) aika moni opettaja varmasti vain kokee tuon nolona kun saavat joiltakin vanhemmilta tuollaisia lahjoja ilman oikeaa syytä...ei se työnsä tekeminen oikeasti anna syytä lahjoja. Varmasti on jokin taka-ajatus taustalla :)
ap
[/quote]
Lahja ja lahjus ovat kaksi eri asiaa.
Lahjus annetaan edun toivossa, lahja annetaan ilahduttamiseksi ja omasta aloitteesta.
Säälittävää, jos et kykene näkemään noiden kahden asian eroa ja vielä säälittävämpää jos ahdistut siitä, että joku haluaa lahjalla muistaa arvostamaansa ihmistä.
Minulle ainakin tulee heti mieleen että tarkoituksena on lahjoja ja mielistellä...siskoni kanssa joskus tästä on puhuttu hän kun on opettaja. Hän sanoo ettei missään nimessä haluaisi ottaa tuollaisia lahjoja vastaan koska se on ensinnäkin kiusallista ja asettaa lapset eriarvoiseen asemaan...lapset kun osaavat jo pienestä pitäen vertailla niitäkin lahjoja. "mitä sä tuot opelle mä tuon sitä ja tätä ja tota"...
Maalaisjärkeä ja tilannetajua puuttuu moneltakin vanhemmalta nykyään. Tai ei ne isukit tällaista harrasta äidit lähinnä.
Totta mooses se on mielistelyä ja nuoleskelua jos tarvetta lahjoja opettaja keväällä tuollaisella lahjalla :) REPS!
Onko 20 euron lahja muka KALLIS??? Ja ei, en ostanut materiaa tai krääsää, vaan syötävää ja juotavaa, pientä herkuteltavaa.
En ymmärrä ihmisiä joilla tulee lahjoista mieleen vain ikäviä ja kyynisiä ajatuksia. Onko mahdotonta ymmärtää, että jotkut ihan vain aidosti ja oikeasti haluavat tuottaa mukavaa mieltä ympärilleen? Ja ihan ilman taka-ajatuksia? Tää on niin Suomea...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 20:59"]
Nykyajan vanhemmuus on juuri tuollaista valitettavasti...itse olen aina ostanut opettajalle korkeintaan kukkasen ja aina lapsi tehnyt aina itse sen kortin...opettaja on loistava ja kiitos kuuluu antaa mutta osoitetaan se mieluusti muulla tavalla kuin lahjomalla kalliilla lahjalla.
[/quote]
"Nykyajan" vanhemmat muistivat opettajaa myös 70-luvulla kun olin lapsi ja 50-luvulla kun äitini oli lapsi. Kauniit tavat taitavat olla periytyviä.... ja kateus jonkun saamatsa pienestä lahjasta sekin kotikasvatuksen tuote?
Antakaa saman tien satanen käteen sillä oikeasti tekee jo jotain ja varmasti joku hömelö opettaja voi antaa sille kullanmurullenne paremmat arvosanat ja paremman paikan luokassa :)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:07"]
Antakaa saman tien satanen käteen sillä oikeasti tekee jo jotain ja varmasti joku hömelö opettaja voi antaa sille kullanmurullenne paremmat arvosanat ja paremman paikan luokassa :)
[/quote]WT avasi suunsa...
Opettakaa voi muistaa niin paljon fiksumminkin kuin kalliilla lahjalla...silloin 70-luvulla ei tällaisia annettu se on ihan varmaa se!
Mä sain just eilen opelle kivan kesäkuna 5 eurolla....näytti olevan ope ihan mielissään.
Eipä se nyt sulle kuulu laisinkaan, mitä joku toinen tekee. Kyllä meillä ainakin lapset teki kortit, vaikka lahjankin veivät. Ollaan kiitollisia, että lapsilla on hyvät opettajat, ymmärtääkö hän? Voisi olla toisinkin.