Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 20 -vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä.

Vierailija
01.06.2013 |

Itse ainakin aion pitää huolen, että tyttäreni harrastaa seksiä AIKAISINTAAN 20 -vuotiaana. Alle 20 -vuotias on ehdottomasti liian nuori. Omasta mielestäni en ole tiukkis, vaan huolehtiva äiti. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuullu perustelut tähän ihan mielenkiinnosta. Tai ylipäänsä sille miksi ikä on tärkeämpi tekijä kuin vaikkapa suhteen pituus tai nuorten kypsyys.

Vierailija
2/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ajattelit tästä asiasta käytännössä huolehtia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa olet itseasiassa, vaikka provolta saattaakin vaikuttaa.

Ja olen sitä mieltä, että kasvatus on epäonnistunut jos sitä nuorempana, yleensä kotona asuvana, pitää jotain parisuhdetta saatikka seksiä hakea. Sen ikäisenä on vielä perhe tukena ja elämä ja tunteet sen verran sekaisin, että seurustelukumppani siihen yhtälöön ei aiheuta pitkässä aikajuoksussa itsenäistymisen ja muunkin kannalta mitään hyvää. Vai keksiikö joku muka jonkun hyvän syyn, miksi seksiä pitäisi alle 20-vuotiaana harrastaa? Noin myös teiniraskauksilta vältytään täysin, ja voi keskittyä tulevaisuuden kannalta tärkeämpiin  asioihin kuten opiskeluun ja ystävyyssuhteisiin. En ole uskovainen, siitä ei siis ole kyse, mutta tämä on minun mielipiteeni.

Vierailija
4/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Mitenköhän ajattelit putää tästä huolen? Minä ainakin muutin kotoa pois 19-vuotiaana ja vielä yhteen poikaystäväni kanssa!

Vierailija
5/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:45"]

miksi ikä on tärkeämpi tekijä kuin vaikkapa suhteen pituus tai nuorten kypsyys.

[/quote]

Suhteen pituus? AV:lla ainakin pidetään outona, jos sänkyyn ei hypätä vähintään toisilla treffeillä.

Toisaalta, onko mielesäsi ikävuosina 10-12 seurustellut pari yhtä valmis kuin vuosina 18-20 seurustellut?

En ole ap, enkä samaa mieltä hänen kanssaan, mutta suhteen kesto ei välttämättä kerro kovin paljon.

Vierailija
6/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko mielipiteesi siitä, että kyseessä on tyttö? Saisiko poikasi harrastaa seksiä alle 20-vuotiaana?

Vierailija
7/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:50"]

Ihan oikeassa olet itseasiassa, vaikka provolta saattaakin vaikuttaa.

Ja olen sitä mieltä, että kasvatus on epäonnistunut jos sitä nuorempana, yleensä kotona asuvana, pitää jotain parisuhdetta saatikka seksiä hakea. Sen ikäisenä on vielä perhe tukena ja elämä ja tunteet sen verran sekaisin, että seurustelukumppani siihen yhtälöön ei aiheuta pitkässä aikajuoksussa itsenäistymisen ja muunkin kannalta mitään hyvää. Vai keksiikö joku muka jonkun hyvän syyn, miksi seksiä pitäisi alle 20-vuotiaana harrastaa? Noin myös teiniraskauksilta vältytään täysin, ja voi keskittyä tulevaisuuden kannalta tärkeämpiin  asioihin kuten opiskeluun ja ystävyyssuhteisiin. En ole uskovainen, siitä ei siis ole kyse, mutta tämä on minun mielipiteeni.

[/quote]16 -vuotta täyttäneellä on lain mukaan seksuaalinen itsemääräämisoikeus. Mitäs siihen sanot? Ja 20 -vuotiaalla nuorella aikuisella todellakin on jo seksuaaliset tarpeet. 

Vierailija
8/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hei taas ikäerohullu eli Ikis. Älkää jaksako vastata...

Vierailija
9/33 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:45"]

miksi ikä on tärkeämpi tekijä kuin vaikkapa suhteen pituus tai nuorten kypsyys.

[/quote]

Suhteen pituus? AV:lla ainakin pidetään outona, jos sänkyyn ei hypätä vähintään toisilla treffeillä.

Toisaalta, onko mielesäsi ikävuosina 10-12 seurustellut pari yhtä valmis kuin vuosina 18-20 seurustellut?

En ole ap, enkä samaa mieltä hänen kanssaan, mutta suhteen kesto ei välttämättä kerro kovin paljon.

[/quote]

Mietinkin, että onko ok harrastaa seksiä 18-vuotiaana kumppanin kanssa, jonka kanssa on seurustellut vaikka 14-vuotiaasta. Vai onko parempi mennä sänkyyn heti ensimmäisen vastaantulijan kanssa, kun on täyttänyt 20. Toiset on idiootteja vielä 25-vuotiainakin ja mielestäni liian kypsymättömiä harrastamaan seksiä, kun taas toisilla kypsyyttä ja älliä voi olla nuorempanakin. Siksi en ymmärrä tällaista tarkkaa ikärajaa, jolle ei näytä olevan järkevää perustelua. 

Minusta on kummallista, että vertaat 10-vuotiaan seurustelua (mitä se edes on?) aikuisten seurusteluun. Ennemminkin voisi verrata 15-vuotiaita vs. 20-vuotiaita. 

Vierailija
10/33 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, juuri näin, ehdoton alaraja on 20v. Eihän kenenkään nuoremman päässä mitään liiku, lapsia kaikki. Voi mennä vaikka lapsi vahingossa aluille! Ja ehdottomaksi yläikärajaksi seksille laittaisin 35v., silloin hedelmällisyys on laskenut merkittävästi ja riski siihen että syntyisi jollain lailla epänormaaleja lapsia on kasvanut aivan hurjasti, ei pidä poissulkea hedelmöittömisen mahdollisuutta. Ei nyt ihan vastuuttomiksi mennä! Miettikää nyt, 30-vuotiaillahan alkaa jo kadota aivoista assosiaatioalueita ja nopeammalla tahdilla synapseja, psyyke taantuu samalle tasolle kuin  alle 20-vuotiailla.

Vierailija
11/33 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:33"]

Mä menin 19 vuotiaana naimisiin T: onnellinen vaimo

[/quote] Ja olet nyt 19 1/2v.?

[/quote]

Hahaa, juuri niin!

Vierailija
12/33 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:15"]

Taas kerran ikis, 18 vuotta täyttänyt saa mennä naimisiin, jos kerran saa mennä lain mukaan naimisiin, se tarkoittaa myös sitä että saa naida.

18 vuotias on lain mukaan aikuinen, halusit sinä sitä tai et. Aikuiset tekevät mitä haluavat, lain puitteissa. 

18 vuotias saa äänestää ja olla ehdokkaana vaaleissa, saa ajaa ajokortin, ostaa viinaa ja tupakkaa, pelata veikkauksen uhkapelejä, tehdä lapsia tai vaikka muuttaa ulkomaille. Joten, älä viitsi jatkuvasti jankuttaa tuota samaa sontaa täällä, yhtä hyvin minä voin tulla sanomaan että yli 25 vuotiaiden ei saa harrastaa yhtään mitään, ei seksiä eikä ainakaan tehdä lapsia, tutkittu asia on, että ihminen alkaa rapistua 25 vuoden jälkeen, ja hedelmällisyys alkaa laskea.

[/quote] Saahan sita todellakin tehda mita haluaa mutta kysymyshan on etta onko se aina niin viisasta.

Minusta Suomessa seksitouhujen aloitusika alenee vuosi vuodelta ja samalla yhteiskunnan suvaitsevuus. Ei minun nuoruudessani olisi tullut kysymykseenkaan etta joku poikakaveri olisi tullut meille yoksi ja viela kanssani samaan sankyyn. Meilla oli ISA. Itseltani olisi saastynyt monet murheet ja pelot raskaudesta jos olisi malttanut vahan odottaa. Kauhulla muistelen myos niita kumppaneita, mita jos olisi kaynyt hassusti ja olisin joutunut naimisiin sellaisen ihmisraakileen kanssa.

[/quote]

Ei kaikki ihmiset ole viisaita vielä eläkeiässäkään. Ja mitä se seksin harrastamisen  kykyyn vaikuttaa onko menossa naimisiin heti vai vuosien päästä?

Eikä todellakaan täysi-ikäinen ihminen joka jo seurusteleekin asu enää kotona!!! Kuvottava ajatus että isä vahtii aikuisen lapsensa seksielämää, todella pervoa!

Vierailija
13/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin aloitin seksin harrastamisen äidiltä salaa ja 16 vuotiaana

Vierailija
14/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen iloinen, että 16-v poikani seurustelee ikäisensä tytön kanssa. Seksielämänsä hitavat vastuullisesti ja muita häiritsemättä. Seksi on ok seur.suhteessa, mutta ärsyyntyisin ja puuttuisin asiaan kyllä, jos meillä esim. yöpyisi aina eri tyttöjä.

Vierailija
15/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mennyt kaikki hauskuus nuoruudessa ohi kun oot niin tiukkis

Vierailija
16/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologina sanoisin että: oot itse joskus nuorena antanut jonkun kusenhajuisen rentun jyystää sua ja sulla on vieläkin morkkis, nyt keksit lapsellesi tälläisiä sääntöjä ihan vaan traumojesi pohjalta. Oonko oikeessa? :D Huh huh mitä juttua taas.

Vierailija
17/33 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä sun lapsesta tulee 80v ensisynnyttäjä jos sanot että seksiä Vähintään 20v Jos tahdot lapsesi kasvaa normaalisti anna sen tehä minkä se kokee oikeeks
Mutta ei ehkä ihan 12v kannata alottaa

Vierailija
18/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20-vuotiaat (tai alle 18-vuotiaat) usein kuvittelevat tietävänsä mitä haluavat, mutta kun kypsyyttä tulee lisää, usein kadutaan sitten niitä, mutta ei niitä teinejäkään voi estää harrastamasta seksiä. 16-vuotias saa päättää siitä itse, YK:kin on asiasta säätänyt.

Vierailija
19/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ap:lta vastauksen tuohon mitä on jo pariin otteeseen kysyttykin, eli miten ajattelit vahtia tätä? Ei se tytär sulle tule kertomaan (varsinkaan tollasen järjettömän säännön jälkeen) että äiti kuule, olen ajatellut ensi yönä mennä yhdelle pojalle yöksi ja harrastaa seksiä, niin ei vaan tapahdu :D Itse aloin harrastaa seksiä 15 vuotiaana eikä siitä äiti tiennyt mitään. Nuoret voivat myös valehdella tiukkisvanhemmille. Voi esimerkiksi sanoa menevänsä kaverille yöksi. Tuolla kontrolloinnilla ajat vain tyttäresi koulun tai baarin vessaan paneskelemaan.

Mietippä myös mitä teet tyttäresi itsetunnolle? Hänellä tulee olemaan hyvin ristiriitaiset fiilikset kun joku mitä todella tuntee haluavansa ja tarvitsevansa, on kuitenkin hyvin pahaa ja kiellettyä. 

Vierailija
20/33 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä 16 jatkaa. Koskaan en ole katunut että seksielämä alkoi niin aikaisin. Jos jotain muuttaisin niin korkeintaan sitä kumppania, mutta vastaavia "mokiahan" käy myös aikuisille. Mielestäni ikää parempi raja on se että ymmärtää, että joka kerta kun harrastat seksiä sinä, tai kumppanisi voi tulla raskaaksi, ja siitä on oltava valmis kantamaan vastuu. 17 vuotiaana minä olin, mutta lapseni isä ei ollut, ja hän oli siis 21. Joten mielestäni hän ei ollut vielä valmis harrastamaan seksiä, minä olin. Olen siis yksin kantanut vastuun lapsestaNI. Eikä se ole mielestäni ollut huono asia tai mitään mikä pitäisi välttää (kuten 4 sanoi), päin vastoin. Nyt tyttäreni on 12. Toivoisin että hän aloittaa seksielämän sitten kun on siihen valmis, uskon hänen jos jonkun ymmärtävän tämän, isättömänä kun on joutunut raukka kasvamaan. Yksilöllisesti nuoret kehittyy. Tunnen nytkin erään 30 vuotiaan joka ei todellakaan ole valmis kantamaan vastuuta ehkäisystä, lapsesta, sukupuolitautien torjunnasta yms. HÄN ei ole valmis noihin hommiin. Harmi vaan hän on mies ja siksi tämä kuitenkin hyväksytään häneltä.