Hirveä väsymys kuukautisten jälkeen,normaaliako??
Puolen vuoden ajan mietin mikä hirvittävä uupumus ja energiavaje yllättää kerran kuussa.voisi nukahtaa ihan pystyyn.kestää pari päivää.nyt huomioin että tämä väsymys liittyy jollain lailla menkkoihin koska se tulee aina päivä niiden loppumisen jälkeen.olen nyt 37 v.,viimeisestä synnytyksestä 4 v.Hb on normaalisti liiankin hyvä,luokkaa 150 ja vuoto kestää vain 2-3 vrk eli en epäile että hb tippuisi.mistä tälläinen voisi johtua,onko muilla?
Kommentit (25)
Mua aina itkettää kaikki luukautisten jälkeen pari päivää... 🙄 Ja ei tuu uni.
Totaalinen väsymys ja heikotus iskee usein monsterimenkkojen jälkeen (silloin hyytymäistä vuotoa jopa 7 päivää). Jos normaali vuoto, ei samaa väsyä tule. Tiedä johtuuko hormoneista vai raudanpuutteesta, ferritiini on kyllä matala. Rautalisä auttaa yleensä nopeasti kun alkaa ottaa kuukautisten lopussa.
Olen totaalisen uupunut kuukautisten jälkeen, voisin vaan nukkua koko ajan. Lisäksi mulla on vatsa aivan sekaisin kuukautisten aikaan ja kaikkea muutakin mukavaa.. olen alkanut pitää päiväkirjaa tuntemuksista. En käytä hormonaalista ehkäisyä
Tuttuja oireita ovat. Menkkojen jälkeen väsynyt ja masentava olo, ja tuntuu ettei elämässä ole mitään mieltä. Jos mahdollista, koitan ottaa pienet päiväunet pahimpaan väsymykseen. Oireet ovat niin syklisiä, että tiedän odottaa niitä heti menkkojen loppumisen jälkeen. Kärsin myös voimakkaista pms oireista ennen menkkojen alkua. Silloin ärsyttää puoliso, lapset ja kodin ainainen kaaos.