Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä väsymys kuukautisten jälkeen,normaaliako??

Vierailija
01.06.2013 |

Puolen vuoden ajan mietin mikä hirvittävä uupumus ja energiavaje yllättää kerran kuussa.voisi nukahtaa ihan pystyyn.kestää pari päivää.nyt huomioin että tämä väsymys liittyy jollain lailla menkkoihin koska se tulee aina päivä niiden loppumisen jälkeen.olen nyt 37 v.,viimeisestä synnytyksestä 4 v.Hb on normaalisti liiankin hyvä,luokkaa 150 ja vuoto kestää vain 2-3 vrk eli en epäile että hb tippuisi.mistä tälläinen voisi johtua,onko muilla?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kenelläkään..?

Vierailija
2/25 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpas tämän aiheen kun alkaa taas olla ajankohtainen,Oikein pelottaa kun tiedän että se väsymys tulee taas ensi viikolla.Nyt tässä on mennyt taas ihan normaaliolon kanssa kolmisen viikkoa eli se järkky uupumus tosiaan kestää 4-5 vrk kuukautisten viimeisestä päivästä alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, MUTTA jos joku lukee vielä niin mittauttakaa seerumin rauta! vaikka hb normaali, voi rautavarastot olla niukat. itsellä oli sama tilanne, ja hb 130, vasta tuo kertoi missä vika oli.

Vierailija
4/25 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä gynellä tarkistuttamassa tilanteen ja ei löytänyt syytä väsymykseen.
Eikö kukaan keksi syytä,hb tänään mitattuna 148.Pää on kuin puuroa tästä väsymyksestä.

Vierailija
5/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita endometrioosin oireita? mulla endometrioosi aiheuttaa ihan posketonta väsymystä tiettyyn aikaan kierrosta. lisäksi on muitakin oireita. ei välttämättä näy gynen ultrassa.

luulin pitkään, että mulla ei voi endoa olla koska kierto säännöllinen, mutta sepä oli harhaluulo.

Vierailija
6/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdevuodet alkaa pukkaamaan?

Vierailija
7/25 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia oireita ollut oikeastaan koko aikuisuuteni ajan. Joskus väsymys on todellakin ollut sellaista, että melkein seisaalleni nukahdan. Nykyään auttavat pienet päikkärit. Ikä 46 v.

Vierailija
8/25 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen vielä,olenko ainoa..

Vierailija
9/25 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meinasin nukahtaa istualleni, ja joskus uni maittaisi aamulla vähän liiankin hyvin, juurikin kuukautisten loppupäivinä. Silloin iskee myös herkästi päänsärky, kuten tänäänkin. Ikää on 36 enkä käytä hormoneja. 

Vierailija
10/25 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
11/25 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei normaalia niin mikä voisi olla?en keksi itse kuin tuon hb.n laskun mutta jos se on normaalisti tosi hyvä niin ei kai pieni lasku tällaista väsyä tee?

Vierailija
12/25 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaaliset vaihtelut saattavat aiheuttaa juurikin tuollaista,itsekin olen jo vuosia kärsinyt samanlaisesta oireesta enkä alkuun osannut yhdistää sitä kuukautis kiertoon lainkaan.vasta eräs fiksu lääkäri kertoi,että joillakin naisilla estrogeenin ym.nopeat nousut ja laskut voivat tuota aiheuttaa jos keho on herkkä.täysin normaalia.

Vierailija
13/25 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, mulla minulla samanlaista vaivaa. Ihan joka kuussa ilmene, mutta kyllä heti, jos on pienikin nuha tms.

Endometrioosi todettu juuri. Aika näyttää liittyykö siihen. Endo löytyi sattumalta.

Mulla tutkittu ja poissuljettu varastorautaongelmat, astma, psyykkiset ongelmat, kilpirauhanen, narkolepsia.

Kauheen kiva nukahtelin tätä kirjoittaessani useamman kerran. Tää on just tätä! Lisäksi olen silloin todella kalpea.

Vierailija
14/25 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, päänsärky, vatsa sekaisin, mielialat, hampaan vihlonnat yms todellakin ovat normaaleja ennen ja jälkeen kuukautisten.

Tarkkaile omia pms oireitasi (pidä vaikka kirjaa itsellesi) opit itsestäsi ja kehostasi paljon uutta.

Ihanaa olla nainen :)

Vierailija
15/25 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollut väsynyt pari päivää ennen kuukautisia, niiden aikana ja pari päivää loppumisen jälkeen. Ihan normaalia ainakin mulla. Samaten ainoa hetki kuukaudessa kun tekee mieli punaista lihaa, mitä syön tosi harvoin.

Vierailija
16/25 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on ihan sama ohjelma. Olen 28 v

Vierailija
17/25 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas huimaa pari ekaa menkkapäivää. Se on ärsyttävää.

Vierailija
18/25 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Jos syön rautaa ennen kuukautisia, väsymystä ei tule. 30-vuotias, menkat kestää kolme päivää, ei satu, enkä vuoda kuin seula. Kondomi ainoa ehkäisykeino.

Vierailija
19/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että en ole ainoa menkkojen jälkeisestä uupumuksesta kärsivä. Menkoista oiekastaan ovulaatioon saakka saattaa mennä pienessä huonovointisuudessa ja väsymys on välillä todella raastavaa. Ei onneksi toistu ihan aina yhtä voimakkaana, vaan on vaihtelua kuukaudesta riippuen. Melkein jo PMS-oireiden voimakkudesta voi päätellä, millainen uupumustila seuraavien menkkojen jälkeen iskee.

Vierailija
20/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu melkein aina menkkojen jälkeen. Terkkarin mukaan suuri hormonitasojen vaihtelu aiheuttaa kaikenlaisia oireita. Ennen menkkojen ensin migreeniä ja menkkojen jälkeen uupumusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä