Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sinulla on kesäloma ja minkä pituinen?

Vierailija
01.06.2013 |

Mulla olisi vielä 4vkoa lusittavana ennenkuin loma alkaa, pidän breikkiä 28.6-20.8 vaikka suuri osa siitä onkin palkatonta (aloitin viime elokuussa tässä työpaikassa ja pitänyt vuosilomiani mm helmikuussa thaimaan matkan vuoksi).

Täytyy sanoa että odotan taukoa kuin kuuta nousevaa, en ole ikinä koskaan milloinkaan ollut näin sekopäisessä, holtittomassa, pomottomassa työpaikassa jossa ei toimi hlöstö-eikä johtamisasiat ja eräät lorvivat ja omaavat kastemadon työmoraalin (kesken päivää omille asioille esim 2h ajaksi, tullaan joka ikinen aamu 10-20min myöhässä töihin, haukutaan muita jne). Ja kun pieni yksikkö kyseessä niin hommat kasaantuu sitten parille muulle jotka tekevät ja ovat ajoissa paikalla yms.

Huokaus://

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:16"]

Minä jäin juuri äitiyslomalle, joten menetin kokonaan kesälomani.

[/quote]Miks sä sen menetit?

[/quote]

Opettajana en voi siirtää kesälomaani, joten menetän sen.

Vierailija
22/37 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko elokuun lopussa kun aloitin tammikuulla. En odota sen enempää lomaa kun olen muutenkin niin "vähän" töissä. Ensihoitajana pitkistä vuoroista tulee pitkät vapaat, ensi listassakin kuuden päivän vapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin sitten poikkeuksellisen vähän lomaa, vain neljä viikkoa juhannuksesta alkaen. Palkaton olisi kelvannut, mutta sitä ei myönnetty ja pomo nikotteli jo neljän viikon yhtäjaksoista lomaa. Huono työntekijä siis olen, kun ei onnistu koko kesän lomailu.

Vierailija
24/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:22"]

Juhannuksena alkaa ja siitä kolme viikkoa. Elokuun lopulla yksi viikkoa joka ei kyllä mitään lomaa ole koska lapsella alkanut koulu jo tuolloin. Eli aikaiset herästykset ja läksytaistelut jatkuu.

Eipä taida tuo ekat kolme viikkoakaan riittää mihinkään... :(

Siitä viikosta ollaan viikko reissussa ja sekin on minulle todella raskasta.

[/quote]

On varmaan raskasta olla sinä?

Vierailija
25/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavimmin 7,5 viikkoa. riipuu töistä. Käytän saldoja, edellisen vuoen lomia ja tämän vuoen lomia, ja siltikin jää lomia jäljelle. Juhannksen alusviikolla aloittanen.

Vierailija
26/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen jälkeen pari viikkoa ja syksyllä pari viikkoa. Kattoo miten pystyy pitämään, koska kesä-elokuu töissä kiireisintä aikaa.

Vierailija
27/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elokuussa n. 4 vkoa lomalla. Säästän omia lomia lasten syyslomaviikolle, pitkälle joululomalle (2,5 vko, toki osa tuosta ihan pyhäpäiviä) ja hiihtolomalle. Pääsiäisellekin pitäisi jotain saada kasaan.

Vierailija
28/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikko, heinäkuu eka, ahdistaa ajatuskin, että se jälkee töitä taas kesään 2014 ilman mitään lomaa :-/

Vierailija
29/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 08:40"]

Yksi viikko, heinäkuu eka, ahdistaa ajatuskin, että se jälkee töitä taas kesään 2014 ilman mitään lomaa :-/

[/quote]Mulla oli viime kesänä vaan neljä päivää :/

t.26

Vierailija
30/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa 3 viikkoa. Loppu loma, reilu kaksi viikkoa sitten joulun pyhinä. Viikko oli keväälläkin. 

Vierailija
31/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta lomaa voi aina ottaa lisää. Täytyy vaan osata säästää vuoden mittaan rahoja sitä varten.

Vierailija
32/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:41"]

Palkatonta lomaa voi aina ottaa lisää. Täytyy vaan osata säästää vuoden mittaan rahoja sitä varten.

[/quote]

Ei sitä mitenkään "aina" voi ottaa. Meille ei sijaisia palkata ja työt jää työkavereiden hoidettavaksi. Rahapuoli kyllä luontuisi vaikka olisin aina puolet vuodesta palkattomalla, mutta ei työnantajan murhe ole järjestää sijaista ja perehdytystä kun minut kerran ovat töihin ottaneet.

Vierailija
33/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.6.-30.6. ja 15.7.-30.7. lisäksi ylityövapaat 13-14.6. ja 31.7.-2.8.

Vierailija
34/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.5 jäin lomille ja takaisin töihin 6.8. Palkallista lomaa, enkä ole opettaja. =)

Vierailija
35/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:06"]

Mulla olisi vielä 4vkoa lusittavana ennenkuin loma alkaa, pidän breikkiä 28.6-20.8 vaikka suuri osa siitä onkin palkatonta (aloitin viime elokuussa tässä työpaikassa ja pitänyt vuosilomiani mm helmikuussa thaimaan matkan vuoksi).

Täytyy sanoa että odotan taukoa kuin kuuta nousevaa, en ole ikinä koskaan milloinkaan ollut näin sekopäisessä, holtittomassa, pomottomassa työpaikassa jossa ei toimi hlöstö-eikä johtamisasiat ja eräät lorvivat ja omaavat kastemadon työmoraalin (kesken päivää omille asioille esim 2h ajaksi, tullaan joka ikinen aamu 10-20min myöhässä töihin, haukutaan muita jne). Ja kun pieni yksikkö kyseessä niin hommat kasaantuu sitten parille muulle jotka tekevät ja ovat ajoissa paikalla yms.

[/quote]

Juuri näin. Ja sinunkin työsi kasautuvat muiden huoleksi, koska olet päättänyt lomailla  kaksi kuukautta. Henkilöstö- ja johtamisasiat tuntuvat kyllä teillä olevan rempallaan, jos vast'ikään taloon tulleelle henkilölle myönnetään oikeus olla poissa töistä kaksi kuukautta.

Vierailija
36/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mutta vituilusi menivät huti, puljumme on kiinni 1kk ajan eikä meille tarjota muistakaan firman puljuista töitä sille ajalle joten ainoa vaihtoehto on siis lomailla. Sinun harmiksesi minä olen asiasta vain onnellinen, mainitsemistani syistä.

Ja btw, minä olen eräs niistä yksikkömme työntekijöistä jotka ovat ns aina paikalla, ei koskaan myöhässä ja tekee 2-3 hlön töitä päivittäin.

ap

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:06"]

[/quote]

Juuri näin. Ja sinunkin työsi kasautuvat muiden huoleksi, koska olet päättänyt lomailla  kaksi kuukautta. Henkilöstö- ja johtamisasiat tuntuvat kyllä teillä olevan rempallaan, jos vast'ikään taloon tulleelle henkilölle myönnetään oikeus olla poissa töistä kaksi kuukautta.

[/quote]

Vierailija
37/37 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti pitää 5 irtopäivää toukokuussa, en ole vielä ehtinyt. Juhannusviikko lomalla ja sitten elokuun 2 ekaa viikkoa. Joskin niistäkin toinen uhkaa nyt "kärähtää" kun tarvitaan välttämättä 3-4palaveriin yhdellä viikolla Suomen ulkopuolella. 

Pieni yksikkö, liikaa töitä; ei mitään mahdollisuutta pitää yhtenäistä lomaa 2 viikkoa enempää.  Haaveilen että joskus olisi mahdollisuus pitää "sapattikesä" ja lomailla toukokuun alusta syyskuulle. Muttei onnistu ellei työttymyys iske enkä oikeasti halua sitä.