Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Ai ja jätti yhden lapsemme synttäritkin väliin kun oli valittanut lapselle että eikö ole ihme kun teidän äitinne ei jaksa edes siivota itse ja lapsi oli sanonut että se käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
senja125 kirjoitti:
kai te aikuiset ihmiset voitte sanoa, että nyt vierailu ei sovi????
Tottahan toki on sanottu. Toistuvasti. Ongelma on siinä, että tätä toivetta / käskyä / vaatimusta ei se toinen kunnioita.
Anoppi luuli, että on aina tervetullut, ja mä kotiäitinä olen aina valmis ottamaan vastaan vieraita. Kyllä, anoppi oli ja on edelleen vieras, enkä toivo tähän muutosta. Olisi edes tullut kyläilemään kun mieheni on kotona, että olisin saanut tyrkättyä taakan haukkujen ja mitätöinnin vastaanottamisesta hänen harteilleen, mutta ei.
miksi avaat oven?
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi haukkuu aina mua ihan päin naamaa ja muiden läsnäollessa siitä miten laiska olen kun meillä käy siivooja.
Itse teen täyttä työpäivää miehen kanssa kun anoppi on viimeeksi ollut töissä ala-ikäisenä kun hoisi naapurin lehmiä. Ja pummii meiltä vielä rahaa eläkkeen päälle.
Mies on muutaman kerran maininnut asiasta joka johtaa aina parin kuukauden ihanaan mykkäkouluun.
Täytyy sanoa, että tuolaista anoppia minä suorastaan provosoisin mykkäkouluun. Toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
senja125 kirjoitti:
kai te aikuiset ihmiset voitte sanoa, että nyt vierailu ei sovi????
Tottahan toki on sanottu. Toistuvasti. Ongelma on siinä, että tätä toivetta / käskyä / vaatimusta ei se toinen kunnioita.
Anoppi luuli, että on aina tervetullut, ja mä kotiäitinä olen aina valmis ottamaan vastaan vieraita. Kyllä, anoppi oli ja on edelleen vieras, enkä toivo tähän muutosta. Olisi edes tullut kyläilemään kun mieheni on kotona, että olisin saanut tyrkättyä taakan haukkujen ja mitätöinnin vastaanottamisesta hänen harteilleen, mutta ei.
miksi avaat oven?
En avannut, anoppi avasi sen ihan itse. Jossain vaiheessa hänellä oli jopa meille avain (iso virhe). Kävi nuuskimassa meidän pois ollessa paikat => otettiin avain pois. Asutaan maalla okt:ssa ja tuossa rampataan ulos ja sisälle monta kertaa päivässä, epäkäytännöllistä pitää ovea lukossa koko ajan. Anoppi aloitti puhelinterrorin jos ovi ei auennut, kiersi taloa ja koputteli ikkunoihin samalla kun yritti soittaa.
Sittemmin on välit menneet, ja ongelmakin poistui, kun MÄ olen niin hankala 🤔 Omassa käytöksessä ei nähnyt mitään vikaa, kun hän "hyvää hyvyyttään"....
Vierailija kirjoitti:
Ai ja jätti yhden lapsemme synttäritkin väliin kun oli valittanut lapselle että eikö ole ihme kun teidän äitinne ei jaksa edes siivota itse ja lapsi oli sanonut että se käy töissä.
Mitä väliä kuka siivoaa, kunhan koti on siinä kunnossa että vakituiset asujat viihtyvät?
Mun anoppi meinasi pyörtyä, kun näki mun miehen tamppaamassa mattoja. Naisten työtä. On myös ääneen ihmetellyt useamman kerran, kun mieheni on hoitanut lapsia, ja vielä ihan yksin!
Tulin yöllä kapakasta kotiin kaaduin eteiseen anoppi tuli nostamaan kahareisin Tartuin vahingossa anopin alushoushin tietysti housut putosi nilkkoihin Aamulla appiukko meinasi vetää turpaan Vaikka ei ollut tahallinen teko Vaimo piti mykkäkoulua pariviikkoa Nyt kaikki hyvin
Vierailija kirjoitti:
Tulin yöllä kapakasta kotiin kaaduin eteiseen anoppi tuli nostamaan kahareisin Tartuin vahingossa anopin alushoushin tietysti housut putosi nilkkoihin Aamulla appiukko meinasi vetää turpaan Vaikka ei ollut tahallinen teko Vaimo piti mykkäkoulua pariviikkoa Nyt kaikki hyvin
Missä kaikki välimerkit ovat tästä sairaasta fantasiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi haukkuu aina mua ihan päin naamaa ja muiden läsnäollessa siitä miten laiska olen kun meillä käy siivooja.
Itse teen täyttä työpäivää miehen kanssa kun anoppi on viimeeksi ollut töissä ala-ikäisenä kun hoisi naapurin lehmiä. Ja pummii meiltä vielä rahaa eläkkeen päälle.
Mies on muutaman kerran maininnut asiasta joka johtaa aina parin kuukauden ihanaan mykkäkouluun.
Täytyy sanoa, että tuolaista anoppia minä suorastaan provosoisin mykkäkouluun. Toistuvasti.
Sama. En keksi mitään syytä olla tekemisissä.
Omani on kohtalaisen mukava, mutta välillä pientä rajattomuutta ollut havaittavissa kun asuttiin lähellä. Lapsi kun syntyi, olisi näynyt vaikka joka päivä kylässä. Onneksi pian lapsen syntymän jälkeen muutettiin melkein toiselle puolelle suomea.
Vierailija kirjoitti:
Mun anopin ykkösvalitus yllätysvierailuilla oli se ettei meiltä löydy leivoksia kun hän saapuu ilmoittamatta. Ja siis mitkään esipaistetut pullat jotka voi vaan paiskata uuniin eivät kelpaa. Pitää olla tuoretta konditoriasta tai itse tehtyä. Pari joulua sitten päätin näpäyttää kun olin saanut tarpeekseni jatkuvasta russutuksesta ja suku-joulu järkättiin meillä. Kun mieheni avasi paketista lahjakortin leivontakurssille ja minä ilmoitin ääneen että nyt saa anoppi sitten aina itsetehtyjä lämpimäisiä kun sattuu kyläilemään oli anopin ilme kuin olisin lyönyt tätä nyrkillä naamaan.
Ton täytyy olla paras! Olispa itsellekin tullut mieleen jotain vastaavaa.
Anoppi pistää mut paketoimaan aina lahjoja ex-miniälleen.Mulle ei anna mitään.
Ei niin paha, kuin mitä täältä olen lukenut...
Appiukko päätti suurena puutarhan asiantuntijana sahata oksia pihamme puista. Kyllä raivostutti, kun oli vetänyt kaikki alaoksat pois lasten lempikiipeilypuusta ja kaikista muistakin puista. Helpottaa ruohonleikkausta, ei tarvi kyyristellä, sanoi syyksi. No joo totta, mutta harmi silti, kun en tajunnut katsoa tarkemmin, mitä tekee.
Noloa kirjoitti:
Olisi se ollut kiva tutustua anoppiin ja appiukkoon. Kuten mieheni olisi ollut kiva tutustua isääni. Ja lapsemme olisi ollut kiva tutustua isovanhempiinsa. Äitiini kyllä pääsi tutustumaan. Kaikki muut olivat jo manan mailla. On ikävä lukea näitä ilkeitä ja kaunaisia vuodatuksia. Miksi naiset ovat tällaisia? Miehet ovat näköjään näissä asioissa paljon naisia fiksumpia.
Tuu tutustumaan mun anoppiin, saat vaikka omaksesi. Lapatossu myötäilijä appiukko kaupan päälle. Katsotaan kuinka monta vuotta kestät.
Odotin kolmatta kovasti toivottua lastamme. Anoppi ja appi tuli kylään ja anoppi alkoi kertoa, kuinka hänen sisarensa oli sanonut, että on typerää tehdä noin monta lasta, kun pystyykö niitä itse elättämäänkään. Pyysin häntä kertomaan sisarelleen, että emme tule koskaan pyytämään tältä avustusta lastemme hoitoon. Anoppi yritti kyllä korjailla sanomistaan myöhemmin, mutta tietty vitutus jäi kyllä elämään. Joskus kannattaisi vaan pitää suunsa kiinni.
Näippis kirjoitti:
Odotin kolmatta kovasti toivottua lastamme. Anoppi ja appi tuli kylään ja anoppi alkoi kertoa, kuinka hänen sisarensa oli sanonut, että on typerää tehdä noin monta lasta, kun pystyykö niitä itse elättämäänkään. Pyysin häntä kertomaan sisarelleen, että emme tule koskaan pyytämään tältä avustusta lastemme hoitoon. Anoppi yritti kyllä korjailla sanomistaan myöhemmin, mutta tietty vitutus jäi kyllä elämään. Joskus kannattaisi vaan pitää suunsa kiinni.
Ajattelen anopistani ihan samoin. Jos ei osaa muuta kuin töksäytellä tai kommentoida ilkeästi niin olisi sitten hiljaa.
R.I.P. kirjoitti:
Minun anoppi on edesmennyt. LOnneksi, koska käytös täytti narsistisen luonteenpiirteen kaikki tunnusmerkit. Hän oli aina oikeassa ja silloin harvoin, kun oli väärässä, johtui muista. Osasi olla herttainen kuin perhokalastaja siimansa kanssa. Kun tarttui koukkuun , kyllä nykäisi. Joskus aikanaan yritin keskustella hänen kanssaan käytöksestään. Muualta tulleena en ymmärtänyt paikallisia tapoja. Alussa puhutteli etunimellä mutta myöhemmin olin vain vävy, kun en suostunut kumartelemaan. Tytärtään eli vaimoani kohteli kuin lasta. Hänen olisi pitänyt elää anopin ohjeiden mukaan.Viimein pistimme välit poikki ja lakkasimme käymästä hänen luonaan. Lapset saivat käydä omien halujensa mukaan. Kaksi tytärtämme katkaisi pikkuhiljaa välit. Kahdelle pojallemme ei uskaltanut mahtiaan näyttää, koska tarvitsi apua. Heille sitten haukkui välillä meitä muita. Kun pääsimme tästä perille, kielsi kaiken vaikka olimme kuulleet samaa ulkopuolisiltakin. Kerran esitti apen eläessä, kuinka on kipeä polvi. Kun lähdimme ulos katsomaan apen harrastushommia, näin keittiön ikkunasta sisälle ja kas, siellähän anoppi asteli aivan normaalisti. Vieraille esitti nauravaista huumori-ihmistä. Jostain syystä meitä ei naurattanut hänen seurassaan. Vaimoni piina kesti yli 50 vuotta. Kun anoppi kuoli, totesimme yhdestä suusta:Nyt se on ohi. Olisihan elämä voinut olla hänen, anopin kanssa toisenkinlaista. Hän ei vain suostunut myöntämään käytöstään koskaan.
Mulla nyt 50. Vuosi menossa samaa sontaa. Olen jo yli 70 v ja anoppi on itsetuntoni tuhonnut.
Dementikkona ei ihan muista vi... ttt...uilla.
Kiitos näistä kirjoituksista! Oma anoppi ei tullukaan enää ollenkaan niin kauhealta 😁
Tämä on aika kesyä, mutta ei kunnioita mun päätöksiä ollenkaan. Yrittää viimeiseen asti maanitella tai lasten kautta keinotella oman päätöksensä läpi. Tällä hetkellä hirveä vääntö joulunvietosta..