Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä anoppi jatkaa, jonka miniä ja poika eivät saa pidettyä kuria lapsilleen. Tuolla luki vastaus, että äiti tietää parhaiten onko lapsilla lämpimät vaatteet, se onkin erikoinen juttu. Miniä on nimittäin itse ammatiltaan sellainen, että kasvattaa periaatteessa muidenkin lapsia, mutta sitten omat vaikuttavat kasvavan ilman rajoja,ns. pellossa. Siksi tuo sana periaatteessa, ettei se siltä näytä. Onhan se koomillista että mummo käskee, kun ammatikseen kasvattaja ei komentojaan vie loppuun tai huolehdi terveellisistä ruokailutottumuksistakaan. Minua mummona särkee sydämeen kyllä liikaa,jos lapsenlapset saavat lähteä kylmään ilman hansikkaita ja sopivaa lakkia, en voi olla hiljaa siinä tilanteessa. Tai sitten en voi tavata heitä näinkään usein, sillähän siitä pääsee, ratkaisu sekin.
Huolehdi v*ttu omista asioistasi!
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä anoppi jatkaa, jonka miniä ja poika eivät saa pidettyä kuria lapsilleen. Tuolla luki vastaus, että äiti tietää parhaiten onko lapsilla lämpimät vaatteet, se onkin erikoinen juttu. Miniä on nimittäin itse ammatiltaan sellainen, että kasvattaa periaatteessa muidenkin lapsia, mutta sitten omat vaikuttavat kasvavan ilman rajoja,ns. pellossa. Siksi tuo sana periaatteessa, ettei se siltä näytä. Onhan se koomillista että mummo käskee, kun ammatikseen kasvattaja ei komentojaan vie loppuun tai huolehdi terveellisistä ruokailutottumuksistakaan. Minua mummona särkee sydämeen kyllä liikaa,jos lapsenlapset saavat lähteä kylmään ilman hansikkaita ja sopivaa lakkia, en voi olla hiljaa siinä tilanteessa. Tai sitten en voi tavata heitä näinkään usein, sillähän siitä pääsee, ratkaisu sekin.
Niin, jos et pysty olemaan puuttumatta toisten perheen asioihin niin sitten tosiaan on parempi ettet tapaa heitä. Tuo on yksi ärsyttävämmistä piirteistä ihmisessä kun luulee tietävänsä toisten asiat paremmin. Ja vielä että huomaat toimineesi väärin koska toiset ärsyyntyvät mutta silti jatkat. Koitapa pitää vähän taukoa, ehkä opit käytöstavat siinä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko poikasi luona joka päivä, kun noin hyvin tiedät ruokailutottumuksetkin?
En ole poikani luona joka päivä,vaan näemme aika harvoin noin kerran kuukaudessa kun ajelevat täällä päin. Ehkä siksikin minusta tuntuu niin pahalta se miniän ja pojan välinpitämättömyys, kun tiedän ettei heidän elämäänsä ole kukaan näkemässä siellä kotona pitkiin aikoihin.Jos lapsi ei esimerkiksi ole tottunut syömään vihanneksia niin kyllä minä sen nään tässäkin kun käyvät. Jos olisi niin ottakai lapset niitä söisivät ja ihan rutiinisti pukisivat tarpeeksi päälleen. Olen huolissani! ja se on ilmeisesti vaikea tälläkin palstalla ymmärtää.
Terveisin tyhmä anoppi!
Ja miksi minä en käy miniän ja pojan kotona:miniä ei pidä minusta! En sentään niin tyhmä ole, etten sitä tajua. Hänelle ei voi sanoa mistään, toistan ei mistään. Esimerkiksi minulla on astma ja heillä on pölyä,kun siitä nätisti vihjaisin että anteeksi kun köhin, se on tämä pöly kun yskittää ja uhkaa laukaista kohtauksen, niin siitä tuhahti ja loukkaantui.Ei voi sanoa kun lapsilla nilkat näkyy housun puntista, että tarvittaisko ehkä isommat. tai heillä hamsterin puru pölisee myös, mikä minulla ottaa keuhkoihin. En käy siellä, ette kävisi tekään kun vaistoatte ettette ole toivottuja vieraita.
Vierailija kirjoitti:
En ole poikani luona joka päivä,vaan näemme aika harvoin noin kerran kuukaudessa kun ajelevat täällä päin. Ehkä siksikin minusta tuntuu niin pahalta se miniän ja pojan välinpitämättömyys, kun tiedän ettei heidän elämäänsä ole kukaan näkemässä siellä kotona pitkiin aikoihin.Jos lapsi ei esimerkiksi ole tottunut syömään vihanneksia niin kyllä minä sen nään tässäkin kun käyvät. Jos olisi niin ottakai lapset niitä söisivät ja ihan rutiinisti pukisivat tarpeeksi päälleen. Olen huolissani! ja se on ilmeisesti vaikea tälläkin palstalla ymmärtää.
Terveisin tyhmä anoppi!
Oletko syystä huolissasi, vai oletko tehnyt olettamuksia, jotka olet vääntänyt huolen aiheeksi? Jos näette kerran kuukaudessa, niin eipä siinä koko totuutta voi mitenkään nähdä.
Mun lapsia saa muistuttaa pukeutumisesta joka päivä. On niin kiire ulos kavereiden luo, että siinä unohtuu pipot, käsineet ja ulkohousut naulakkoon. Vihannekset jäävät syömättä usein, kun eivät tykkää läheskään kaikista vihanneksista. Maistaa pitää silti. Lisäksi piilotan vihanneksia usein esim lihapulliin, että saavat jotain vihreää mahaansa. Jos syödään jossain muualla kuin kotona, en ala taistelemaan jostain parsakaalin palasta lautasella. Ne taistelut soditaan kotona keittiöpöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi minä en käy miniän ja pojan kotona:miniä ei pidä minusta! En sentään niin tyhmä ole, etten sitä tajua. Hänelle ei voi sanoa mistään, toistan ei mistään. Esimerkiksi minulla on astma ja heillä on pölyä,kun siitä nätisti vihjaisin että anteeksi kun köhin, se on tämä pöly kun yskittää ja uhkaa laukaista kohtauksen, niin siitä tuhahti ja loukkaantui.Ei voi sanoa kun lapsilla nilkat näkyy housun puntista, että tarvittaisko ehkä isommat. tai heillä hamsterin puru pölisee myös, mikä minulla ottaa keuhkoihin. En käy siellä, ette kävisi tekään kun vaistoatte ettette ole toivottuja vieraita.
No sitten olet fiksumpi kuin mun anoppi, hän käy meillä väkisin, vaikka ollaan useamman kerran näytetty ovea ja todettu, ettei tarvitse käydä hetkeen. Ei todellakaan tykätä, että käy jatkuvasti meitä haukkumassa.
Noista lyhyistä housunlahkeista jne en kyllä suosittele mainitsemaan, kenties käyttävät vaatteet loppuun, ja kotona ovat naftimmissa vaatteissa, niin kouluun / päiväkotiin on sitten parempia vaatteita. Pölyisyys onkin vaikeampi homma, kun siitä tulee sinulle oireita. Joskus kannattaa puraista kieleen ennen kuin alkaa puuttua toisten asioihin. Kukaan ei tykkää totuudentorvista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas siskot, jos anoppi yrittää hyppiä silmille, nii vedotkaa siihen, että teillä on sellaista hyödykettä ja etua mieheenne nähden, jota äidillä ei ikinä voi olla poikaansa nähden, pillu ja seksi. Jos mies asettuu äitinsä puolelle, nii pihdatkaa. Kyllä sauva aina jonku lapasmiehen voittaa!
Kyllähän tuollaisiakin "pariskuntia" on.....
Vierailija kirjoitti:
Jos ois sattunut olemaan minun morsian ketä ukko heittelee niin olisi ollut ukon viimeiset heitot siinä ja minun käsivarret imenyt ukon kurkusta viimeisetkin pihahdukset vaikka ois vastassa 2,5m ja 200kg. Samalla tavalla se hengenveto loppuu vasikalla kuin sonnillakin. Periaatteella, paskaako läksit vittuilemaan.
Ihan varmasti joo. Jos kaikki internet-uhoajat seisoisivat uhonsa takana, kaikki kulkisivat silmät mustina. Siis ne, jotka internet-vaahtoamisesta jäisivät henkiin
Vierailija kirjoitti:
Anoppimme lukitsee autotallin ovet kun tulemme, etttei poikamme pääse katselemaan moottoripyöriä joista tykkää. Muutenkin kaikki lapselle kiellettyä anppilassa.
Motoristit tietävät, että miksi ei kakaroita päästetä pyörien lähelle. Tai ketään muitakaan, joita ei tiedetä 100% luotettaviksi.
Ex anoppi oli kyllä kieltämättä aika sietämätön tapaus.
Ei minkäänlaista suodatinta ja sanoi kaiken ääneen mitä ajatteli.
Valikoidut otokset:
"Et taatusti pääse kouluun sisälle, ei kannata edes hakea kun et ole käynyt lukiota"
"Oletpa lihonnut lähiaikoina paljon! Olisiko syytä harkita laihduttamista?"
"Kyllä sinun kannattaisi nyt vaan hakea kunnon työpaikka ja alkaa perustamaan perhetta :)"
PS: Jos nyt joku sanoo, että "No mut nuohan on täyttä totta! Anoppisi on oikeassa!" Niin joo...
- Pääsin kouluun sisälle (AMK Inssi)
- Olin lihonnut, tiedostin sen ja olin itse jopa ääneen puhunut siitä. Kiusallinen tilanne, jota parasta aikaa korjaan lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisemmin.
- Exän kanssa ei mennyt kovin hyvin tuolloin, en ollut valmis perheen perustamiseen, pidin työstä jota tein siihen aikaan ja opiskelin samalla minkä kerkesin.
Kaiken tämän anoppi tiesi, mutta pakko päästä antamaan keppiä näpeille sanan säilällä tästä huolimatta.
Länsirannikon heppu kirjoitti:
Ex anoppi oli kyllä kieltämättä aika sietämätön tapaus.
Ei minkäänlaista suodatinta ja sanoi kaiken ääneen mitä ajatteli.
Valikoidut otokset:
"Et taatusti pääse kouluun sisälle, ei kannata edes hakea kun et ole käynyt lukiota"
"Oletpa lihonnut lähiaikoina paljon! Olisiko syytä harkita laihduttamista?"
"Kyllä sinun kannattaisi nyt vaan hakea kunnon työpaikka ja alkaa perustamaan perhetta :)"
PS: Jos nyt joku sanoo, että "No mut nuohan on täyttä totta! Anoppisi on oikeassa!" Niin joo...
- Pääsin kouluun sisälle (AMK Inssi)
- Olin lihonnut, tiedostin sen ja olin itse jopa ääneen puhunut siitä. Kiusallinen tilanne, jota parasta aikaa korjaan lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisemmin.
- Exän kanssa ei mennyt kovin hyvin tuolloin, en ollut valmis perheen perustamiseen, pidin työstä jota tein siihen aikaan ja opiskelin samalla minkä kerkesin.
Kaiken tämän anoppi tiesi, mutta pakko päästä antamaan keppiä näpeille sanan säilällä tästä huolimatta.
Muutama heitto omalta anopilta, jonka kanssa emme juuri ole tekemisissä:
- Kyllä teille olisi yksikin lapsi riittänyt (mies oli edellisenä päivänä kertonut tulokkaasta). Inhoaa edelleen kuopusta, joka on nyt eskari-ikäinen.
- Esikoinen oli mun vanhempien luona, kun olin synnyttämässä kuopusta. Oli vähän yli 1 v tuolloin. Kun esikoinen tuli takaisin kotiin, oli aluksi kovin hämillään kaikesta. Anoppi piti kuopuksen ristiäisissä huolen, että kertoi kaikille mun vanhempien pilanneen esikoisen.
- Kerran haukkui mut oikein kunnolla, ja kerroin hänelle hänen olevan hyvin loukkaava ja inhottava. Ensin ei ollut kuulemma sanonut mitään pahaa, ja sen jälkeen väitti, että mun suomen taito on niin heikko, että olen ymmärtänyt väärin. Olen toki kaksikielinen, mutta maisteriksi asti opiskellut suomeksi.
- Mitätöi miestäni, poikaansa, ihan kaikessa, ellei saa poikansa menestystä käännettyä omaksi ansiokseen. Varsinkin poikansa isyyttä mitätöi. Esikoisen 1-vuotissynttäreitä järjestelmässä mies ja synttärisankari lähtivät "pois jaloista". Anoppi oli pudottaa leukansa lattiaan, kun kuuli että poikansa oli vienyt oman poikansa leikkitreffeille. Samoin se, että lapseni isä osasi vaihtaa vaipan oli hänelle suuri yllätys.
Esimerkiksi minulla on astma ja heillä on pölyä,kun siitä nätisti vihjaisin että anteeksi kun köhin, se on tämä pöly kun yskittää ja uhkaa laukaista kohtauksen, niin siitä tuhahti ja loukkaantui.
Jumalauta, ihan kuka tahansa tulis meidän kotiin köhimään ja valitaan pölystä, en tiedä kuinka nopeasti köhijä olis pihalla. Vaatteet ja kengät lentäisi perässä. Ja olisi vain menolippu.
Mun ex pahoinpiteli mua kun olin sen vanhempien luona käymässä, ne oli viereisessä huoneessa tuolloin. Kun huusin kivusta ja aloin itkeä, ex-appivanhemmat tuli paikalle ja uskoi exän selostuksen että olen vain sekopää. Yritin selittää mitä mies oli just tehnyt mutta ne alkoi sössöttää kuin jollekin hermoheikolle että olen vain käsittänyt väärin. Ja myöhemmin nämä selitti saman mun äidilleni kun olin yrittämässä erota ja ex sotki koko suvun mukaan, että he itse omin silmin näkivät miten sekaisin olin heillä kyläillessään. Mutta jihuu! Siitä tuli ex ja pianhan tuo löysi uuden naisen ketä hakata. Vanhempansa saivat kiireisen loppuelämän keksiä selityksiä poikansa ”metkuille”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi laittoi dildooni vettä. Asuiko lähellä ja oli vara-avain? Kyllä.
Muutimmeko 800 kilometrin päähän anopista? Kyllä.
Ja tuo dildohomma on jäävuoren huippu.Siis miten? Mitä siinä oli ennen?
Siis sellainen kyr vän muotoinen, pattereilla tärisevä lelu. Oli laittanut pattereiden sekaan vettä. Ei toiminut enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi laittoi dildooni vettä. Asuiko lähellä ja oli vara-avain? Kyllä.
Muutimmeko 800 kilometrin päähän anopista? Kyllä.
Ja tuo dildohomma on jäävuoren huippu.Siis miten? Mitä siinä oli ennen?
Siis sellainen kyr vän muotoinen, pattereilla tärisevä lelu. Oli laittanut pattereiden sekaan vettä. Ei toiminut enää.
Okei.
Jotenkin ymmärrän anoppia, en toki sitä että oli luvatta tullut kotiinne.
Mummoista ja vaatteista, olen tämän ennenkin kertonut. Meidän lapsen mummolla oli tapana pukea lapselle aina älyttömästi vaatteita. En ajatellut asiaa kunnes rupesin ihmettelemään miksi lapsen peräpää oli aina äkäisen punoittava kun lapsi on yökylässä mummolassa. Epäilen vahvasti, että kun lapsella on lämpimissä sisätiloissa päällään pikkuhousut, pitkät kalsarit ja kahdet college-housut, peräpää saattaa hieman hautua.
Minun entinen anoppini hyökkäsi kimppuuni koska eksä alkoi eron jälkeen dokata. Tämä olin yksin minun syytäni. Kuin myös se että hän päissään löi tytärtään (ei meidän lastamme) kaukosäätimellä kasvoihin jonka seurauksena tytär karkasi ja hänestä tehtiin lastensuojeluilmoitus. Olisi halunnut että tulen maksamaan oikeudenkäyntikuluja kun koko juttu oli syytäni. Käskin hänen suksia v.......n. ja ilmoitin että heidän poikansa on heidän ongelmansa,hehän hänet olivat kasvattaneet. Kyllähän noi joutui musta listaamaan mutta eivät enää jaksa nähdä sitä vaivaa että hommaisivat uusia prepaidejä kun tietävät että ne menevät samantien estoon.
Vierailija kirjoitti:
Hei, en haluaisi olla anoppi ollenkaan, olen varovainen yhteydenotoissa ja rakastan lapsenlastani, poikaani myös, yritän pysyä hyvissä väleissä, mutta olen siltikin epävarma, he ovat minun lähiomaisiani, miten pitäisi tehdä, että tekee oikein. Minä olen vain se kakkosmummi, miniän äiti on varakkaampi ja ostaa paremmat vaatteet lapsenlapselleni, minun ostamiani ei käytetä. Miniäni on hyvin koulutettu ihminen ja luotan siihen, että kaikki hoituu hyvin. Mutta haluaisin olla mukana elämässä ja seurata kivoja asioita.
Miten tätä voi alapeukuttaa??
Jos näette usein ja joka kerta muistat muistuttaa puuttuvista asusteista, niin menisi minultakin hermot. Oletko varma, että lapset palelevat? Vai olisiko sellainen mahdollisuus, että tarkenevat paremmin kuin sinä?
T. Miniä, jonka anoppi puki älyttömiä määriä vaatteita vauvalle, koska anopin tuli kylmä kun katseli "liian vähissä vaatteissa" olevaa pienokaista