Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:09"]
Mulla on ihana anoppi, ihana isoanoppi, ihana isoappi, mutta se appiukko on kyllä omaa luokkaansa. Pakko vetää kännit, ja sit kun vetää turpaan jotakuta talosta löytyvistä naisista. Joskus se on oma vaimo, joskus vaimon äiti( eli hänen anoppinsa) joskus minä.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 15-vuotiaista, ja vieläkin muistan kun yhtenä jouluna olin heillä yötä silloin teini-ikäisenä. Anoppinsa heitti ulos vaatteista pitäen jo päivällisen jälkeen "huora"-huutojen säestämänä, mutta sen jälkeen meillä oli ihan mukavaa. mentiin sitten nukkumaan miehen (silloisen poikaytävän) kanssa, ja parin tunnin päästä appiukko tulee repimään mut sängystä ylös, iskee mun pään seinään ja heittää pyjama päällä ja ilman kenkiä ulos hankeen. Samalla huusi kuinka mä oon olevinani niin vitun akateeminen ja porvariperheestä ja pidän heidän perhettään duunaripaskoina (hauskaa tässä on sinänsä se, että mun äiti ja anoppi oli molemmat sairaanhoitajia, ja appiukko varastomies, mulla ei ollut isää, eli en oikein ymmärtänyt mistä toi tuli hänen päähänsä).
No poikaystävä sitten jäi tappeleen hetkeksi isänsä kanssa ja tuli sitten mun perässä ulos, ja toi mun kaikki tavarat tullessaan., Siinä sitten kaveltiin pakkasessa yli 5km mun luo keskellä yötä.
Näitä samantyylisiä tapahtui teininä muutamaan otteeseenkin, siis että sain ihan kunnolla turpaani appiukolta ihan out of nowhere, ja sitten lopetin sielä käynnit. Pikaisia visiittejä teen sillon kun tiedän ettei appiukko ole juonut paljon. Ja mä olen oikeasti ehkä liiankin kiltti, ikinä en sanonut appiukolle mitään pahaa (en olis edes uskaltanut, 2m pitkä 150kg vihanen mies...) Ja koko miehen muu suku oli aina mun puolelella.
Anopin ja isoanopin kanssa käydään edelleen terasseilla istumassa jne. Ihana perhe tuota appiukkoa lukuunottamatta.
[/quote]
Siis MITÄH?? Etkö ole tehnyt pahoinpitelyistä rikosilmoitusta / apen anoppi? Ihan käsittämätön kertomus! Siis jäitte joulunviettoon, kun joku vanhus oli hakattu ja heitetty pihalle??
Anoppi halusi väkisin järjestää lapselleni yo-juhlat kotonaan (lapsi oli asunut kouluaikana hetken heillä käytännön syistä) sillä seurauksella, että anoppi kutsui yo-juhliin kaikenmaailman sukulaisiaan ja perhetuttujaan, jotka olivat minulle ja lapselleni aivan vieraita. Sittemmin selvisi, että me vietämmekin yo-juhlien lisäksi anopin syntymäpäiviä, jotka olivat oikeasti myöhemmin kesällä.
Niin nämä anopin vieraat sitten tulivatkin juhlimaan anoppiani ja lapseni juhlinta tuntui vähän niin kuin sivuseikalta, koska eiväthän he tunteneet minua tai lapsiani, mieheni vain hänen nuoruudestaan. Lapsen isä oli ostanut ruokaa ja juomaa juhliin, joten ei voi vedota siihen, että sen juhlat, joka maksaa. Kaiken lisäksi vietin suurimman osan juhlista keittiössä tiskaamassa ja laittamassa ruokaa.
Siitä olen iloinen, että vietimme hetken ravintolassa ihan perhepiirissä (meidän perhe, vanhempani ja lapseni kummitäti) ennen anopin syntymäpäiväjuhlia.
meillä anoppi onneksi asuu 600km päässä. Hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut lähtemään kotoaan, vaikka hänen poikansa on asunut täällä jo 6 vuotta. Olen ollut mieheni kanssa nyt 4 vuotta, ja jostain kumman syystä anoppi nyt haluaa kyläillä vähintään kerran kuukaudessa. Hän soittelee miehelleni joka ilta n.3kertaa, jos hänellä ei ole mitään asiaa (kuten yleensä) niin hän saattaa soittaa ja kysyä että "pitäisköhän ostaa arlan maitoa vai valion maitoa", yms muuta todella järkevää. tämän lisäksi hän lähettelee kokoajan miehelleni sähköposteja, joten mieheni on siis kokoajan kiinni puhelimessaan. Aiemmin anoppi soitteli 10 kertaa valehtelematta illassa, ja soittaa miehelleni myös hänen työpäiviensä aikana.
Aina meillä käydessään hän valittaa siitä millaista meillä on, liian vaaleita kalusteita yms. Miksi teillä ei ole kirjahyllyä, yms. "tietää kyllä kuka on sisustanut". noh, valitettavasti olemme tehneet päätökset kodistamme mieheni kanssa yhdessä.
hän myös aina jaksaa haukkua minua. piilo v****a harrastaa myös jos olen sanonut jotain esim. tykkääväni vaikka nyt uusista perunoista, niin jonkin ajan kuluttua anoppi aloittaa "mä en kyllä yhtään ymmärrä sellasia ihmisiä jotka tykkää uusista perunoista. huomaa kyllä että ei niillä oo kaikki kotona".
kun teimme remonttia, omat vanhempani auttoivat meitä todella paljon, ja kävivät välillä hakemassa tarvikkeita joita tarvimme lisää eivätkä huolineet rahaa vaikka sitä kuinka tyrkytimme. anoppi teki sinä päivänä kun oli kaikkein kriittisin remonttipäivä (aikataulu lopussa ja kiire) kunnon maratonpuhelun, puhuakseen vaan paskaa. miehenihän on tietenkin niin lapanen että ei uskalla sanoa äidilleen, että soitellaan myöhemmin. ja, anoppi tiesi että sinä päivänä on hektistä. hän ei missään vaiheessa ole kysynyt miten remonttimme sujui, tms. mutta kun remontin valmistuttua muutimme, anoppi tunki itsensä meille, kaiken sen kaaoksen keskelle. eikä edes tarjonnut minkäänlaista apua, vaan joi omia siidereitään sohvalla. tai siis....hän oli ostanut matkalla siiderit hänelle ja pojalleen.
aina kun hän käy hän tekee kaikkensa jotta minä tuntisin oloni ulkopuoliseksi. hän puhuu asioista, joista hän tietää, että minä en tiedä niistä ja ihmisistä joista hän on varma että en tunne, ja hän ei tee elettäkään selittääkseen tai avatakseen aihetta. en osaa edes kunnolla selittää millainen hän on.
ahdistun kun kuulen, että hän on tulossa, sillä hänhän aina yöpyy. aamuisin hän tietää että olen lähdössä töihin, niin hän livahtaa vessaan ennen minua ja on siellä kauan, niin että varmasti en pääse sinne edes hakemaan tavaroitani. ja se kälätys......heti aamusta alkaen. viimeksi hänen ollessa meillä, kello oli 21, niin hän tokaisi minulle "pitäsiköhän sun mennä jo nukkumaan, sulla on varmaan herätys aamulla. me voidaan tässä vielä jutella." tokaisin vain, että tiedän kyllä itse koska menen nukkumaan ja koska pitää herätä.kiitos vain.
ja juuri kuulin että anoppi on säntäämässä meille taas. mitähän jos vierassänky katoaisi?
Minulle anoppi sanoi suoraan, että on mulle veemäinen, koska hänelläkin oli veemäinen anoppi. Ja appi on perinyt äitinsä käytöksen... Harvakseltaan tapaillaan ja yleensä nappaan rahoittavan ennen sitä...
Appi on ihana ja rento ihminen, mutta anoppi jotain ihan muuta. On sellainen vanhanaikainen ja uskovainen ja snobi... Miehen ei kuuluisi tehdä kotihommia tai hoitaa lapsia - ne on naisten hommia. "Mies ei odota ruokaa, ruoka odottaa miestä". On päivitellyt ja voivotellut sitä (rukoillut asian puolesta!?) kuinka me nykyajan naiset laitamme miehet imuroimaan tai vaihtamaan petivaatteita. No, pakkohan myös miehenkin on osallistua kotitöihin, kun molemmat käymme töissä ja minä vielä 3-vuorotöissä, joten EI TODELLAKAAN olisi aikaa hoitaa kaikkea yksin ja niin kuin anoppi haluaa :D
Hänen on kai helppo sanoa, kun on koko ikänsä ollut vaan joku kotirouva, kun miehensä on sen verran hyvin tienannut, että ei ole tarvinnut mennä töihin. Niin ja poikansa (mieheni) raha-asioista motkottaa jatkuvasti ja kuinka tarvisi vähän jotain parempaa työtä löytyä tuolla koulutuksella (sähköinsinööri, joka tienaa kyllä oikeasti hyvin - paremmin kuin minä sairaanhoitaja).
Voi hyvää päivää sanon vaan! Onneksi ei kovin usein jaksa tuollaista ylikonservatiivista p*skaa. Itse en ole kotona tottunut sellaiseen hienosteluun ja siihen, että pääasia kunhan kulissit on kunnossa ja täydelliset, totuudesta viis...
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 16:44"]
Katsottiin tv:tä, minä neuloin samalla. Yhtäkkiä anoppi ponkaisi pystyyn ja alkoi sännätä minua kohti karjuen: "Nyt helvettiin paska akka." ja pojalle. "Vie heti se paska akka ulos." Tätä karjui monta kertaa. Pakenin eteiseen ja mies piti kaikin voimin ovea kiinni, ettei anoppi päässyt kimppuun. Minä katsoin suu auki ja mies sanoi: "Mene nyt vaan, ettei se tule." Menin kadulle ja mies tuli perässä. Ajettiin sitten mun sukulaisille yöksi.
[/quote]
Ei voi mitään.. aina kun avaan tään ketjun, tämä juttu ponnahtaa esille, ja alan nauramaan. Ei siis pahalla tämän kirjoittanutta kohtaan!
Meillä anoppi laittoi rahaa lainaksi, kyse oli 100€. laina oli tarkoitettu hänen pojalleen, mutta jostain syystä hän maksoi sen minun tililleni. noh, siirsin sen heti mieheni tilille, joka sitten maksoi lainan aika pian takaisin äidilleen, jonka jälkeen nyt anoppi on vaatinut minulta tuota 100€ takaisin. vaikka hänelle on selitetty miten asia on mutta hänen mielestään olen vain ottanut rahat ja tuhlannut ja laittanut mieheni maksamaan, joten minun tulee nyt hänelle se maksaa heti. voi luaja sanon mä.
Appeni on kuollut, mutta sisareni appi ei. Sisar on maatilan emäntä ja appivanhemmat (jotka molemmat ovat alkaneet juoda eläköidyttyään) asuvat naapurissa. Sisko oli eräänä iltana navetassa, kun appi tuli sinne. Siskollani on hyvin isot rinnat, vaikka hän on hoikka. Appi sanoi pokkana: "anna minä koitan noita tissejä, ei kai se ole keneltäkään pois, oma emäntä ei anna enää koskea, anna kun kokeilen, ei muuta kun vähän puristan ". Ukko oli melkein tippa silmässä anellut. Siskoni on onneksi eri maata kuin minä ja lähetti ukon matkoihinsa. Minä en uskaltaisi enää jäädä yksin kotiin tuon jälkeen, vaikka ukko onkin kai harmiton alkkis. Siskon miestä vaan nauratti.
"On varmaan vaikeaa olla lähtöisin tunnevammaisesta perheestä." Näin möläytti kerran anoppi, jonka kanssa kuvittelin olevani hyvissä väleissä.
Minulla on kolme poikaa, jotka kaikki seurustelevat. En millään käsitä, miten jotkut puuttuvat lastensa elämään noin, ja miten aikuiset lapset sallivat sen!
Anoppi on tonkinut meillä kaappeja omin nokkineen. Löysi kai tarpeeksi pahoja luurankoja kun ei nykyisin juurikaan meillä vieraile :D
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 13:20"]
Mistä ihmiset oikein repii näitä anoppeja ja appia, tai ylipäätään tällaisia ihmisiä?? Miksi kaikki ihmiset, ketkä minä tapaan, ovat ihan normaaleja ainakin noin suunnilleen?
[/quote]
minä luulen että siinä on vakka kantensa valinnut jo kolmannessa polvessa.
[/quote]
Mä ihmettelin myös mistä noi anoppilegendat kumpuaa, kaksi ekaa "anoppia" (pari vakavastiotettavaa parisuhdetta siis ollut ennen nykyistä) olivat mitä ihanimpia ihmisiä, ei mitään ongelmia. No, valitettavasti heidän poikansa eivät olleet niin ihania. Nyt kun olen sitten löytänyt sen kenen kanssa haluan loppuelämäni viettää, on anoppi vittumainen ja jotenkin päästään vinossa. No, parempi näin päin kuin niin että mies olisi ääliö ja anoppi mukava.
Reilu kymmenen vuotta sitten oltiin joulua viettämässä anoppilassa. Mulla oli sillon menkat pari viikkoa myöhässä ja epäilin että olin raskaana. En kertonu asiasta muille kun miehelle joka sitten jouluna vetäisikin melkoiset kännit. Aamulla sain tarkkailevia katseita aamupalalla kun koko miehen perhe oli pöydän ääressä syömässä (Paitsi mies joka nukkui krapulaansa) Anoppi tokaisi yhtäkkiä että "voisit sitten vähän tarkkailla syömisiäs ja juomisias kun oot kerran raskaana" Olin tukehtua riisipuuroon. Oikaisin kyllä asian minkä änkyttämiseltä kykenin että mikään ei ole vielä varmaa. Mies oli vissiin humalassa mennyt äidillensä avautumaan. Anoppiahan oli ehtinyt jo koko pienen kylän juoruta siitä asiasta. Kuukautiset alkoi sitten muutaman päivän päästä. Mies sanoi äidillensä että sain keskenmenon. En ole sen jälkeen enää joulua viettänyt anoppilassa. Ollaan oltu nyt 15 vuotta jo yhdessä eikä vieläkään lapsia.
66 ja muut ihmettelijät, No minkä sille voi, jos appi tai anoppi on hulluja, ei kai se "uhrin" vika ole! Mulla on ok appivanhemat, mutta samaa ei ikävä kyllä voi sanoa miehestäni, sillä hänellä on sellainen appi, että on kestämistä. Minun isäni siis. Millä logiikalla se olisi mieheni vika, että mun isä on vaikea ja hankala ja mies joutuu "ukkoa" sietämään?
Entinen appiukkoni kännissä ilmoitti sukulaisilleen kesken juhlanvieton,että hänellä on upea ja seksikäs miniä mitä voisi panna. Exäni kauhistui,huusi kovalla äänellä isälleen että häpäisi minut että hänet. Appi naureskeli että leikkiä se vain oli. Vielä myöhemmin illalla appi läimäisi minua takapuoleen ympäri juovuksissa ja sanoi haluavansa naida minua.
Suuri onnenkantamoinen sattui omalle kohdalle kun jouduimme muuttamaan 200km päähän isommalle paikkakunnalle töiden perässä. Alkuun tuntui vaikealta mutta nyt on olo kuin lottovoittajalla kun ei ole vajaavaisia sukulaisia tai sairaita kaksinaamaisia appivanhempia vieressä puolivillaisesti vittuilemassa kun oma elämä on tökännyt. Kerrassaan mahtava fiilis, kuin raitista ilmaa haukkaisi joka sekunti.
Tuo kissoja hukuttanut appiukko..aivan sairasta! :(
Appi sanonut: sun naamasi on kuin pizzataikina (kaksi finniä silloin kasvoissa), heilut kuin heinämies (mulla siis fyysinen vamma, joka aiheuttaa tasapainohäiriöitä)
Anoppi sanonut: Eihän tämä mahtuisikaan sulle, kun sulla on noin lihavat kädet ja maha, kun kieltäydyin kohteliaasti ottamaata häneltä jotain kirppispaitaa.
Mulla on ihana anoppi, ihana isoanoppi, ihana isoappi, mutta se appiukko on kyllä omaa luokkaansa. Pakko vetää kännit, ja sit kun vetää turpaan jotakuta talosta löytyvistä naisista. Joskus se on oma vaimo, joskus vaimon äiti( eli hänen anoppinsa) joskus minä.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 15-vuotiaista, ja vieläkin muistan kun yhtenä jouluna olin heillä yötä silloin teini-ikäisenä. Anoppinsa heitti ulos vaatteista pitäen jo päivällisen jälkeen "huora"-huutojen säestämänä, mutta sen jälkeen meillä oli ihan mukavaa. mentiin sitten nukkumaan miehen (silloisen poikaytävän) kanssa, ja parin tunnin päästä appiukko tulee repimään mut sängystä ylös, iskee mun pään seinään ja heittää pyjama päällä ja ilman kenkiä ulos hankeen. Samalla huusi kuinka mä oon olevinani niin vitun akateeminen ja porvariperheestä ja pidän heidän perhettään duunaripaskoina (hauskaa tässä on sinänsä se, että mun äiti ja anoppi oli molemmat sairaanhoitajia, ja appiukko varastomies, mulla ei ollut isää, eli en oikein ymmärtänyt mistä toi tuli hänen päähänsä).
No poikaystävä sitten jäi tappeleen hetkeksi isänsä kanssa ja tuli sitten mun perässä ulos, ja toi mun kaikki tavarat tullessaan., Siinä sitten kaveltiin pakkasessa yli 5km mun luo keskellä yötä.
Näitä samantyylisiä tapahtui teininä muutamaan otteeseenkin, siis että sain ihan kunnolla turpaani appiukolta ihan out of nowhere, ja sitten lopetin sielä käynnit. Pikaisia visiittejä teen sillon kun tiedän ettei appiukko ole juonut paljon. Ja mä olen oikeasti ehkä liiankin kiltti, ikinä en sanonut appiukolle mitään pahaa (en olis edes uskaltanut, 2m pitkä 150kg vihanen mies...) Ja koko miehen muu suku oli aina mun puolelella.
Anopin ja isoanopin kanssa käydään edelleen terasseilla istumassa jne. Ihana perhe tuota appiukkoa lukuunottamatta.