Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noniin, onko mulla nyt autistinen tai muutoin erityisvauva?

Vierailija
31.05.2013 |

Vauva 7kk. Neuvolan täti mussa tän paniikin aiheutti, kun kokenut th sanoi olevansa kovin huolissaan, kun vauva ei tavujokeltele, ja muutenkin on tosi hiljainen (tai no kiljuu mutta se nyt ei puhetta olekaan). Muuten sanoo oikeastaan vain huuuuuu ja ääääää.

Myös motorisesti on erittäin rauhallinen, ei paljon kiinnosta liikkua, selältä kääntyy mahalleen mutta hermostuu heti.

Esikoispojan äiti on täällä huolesta soikeana ja en voi kuin murehtia :´(

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei juuri jokellellut tai höpissyt. Ei puhunut sanoja tai lauseita silloin kun piti.

3 v alko viime viikolla yhtäkkiä puhua pitkiä lauseita ja nyt ei muuta teekkään.

Vielä kuukausi sitten tuli vain parin sanan lauseita.

Puhe edelleen osittain epäselvää, mutta selvän saa kuitenkin. S ja L tulee. R joskus.

Osa terveydenhoitajista on ollut laittamassa päiväkotiin ja puheterapiaan. Toiset taas sanonut, että on ihan normaalia pojille ja kyllä se alkaa puhua kun 3 v tulee mittariin. Alkoihan se.

Vierailija
42/44 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 8kk vauva, joka on kyllä puhelias, että ääntelee paljon, mutta ei mielestäni tyypillisesti tavujokeltele, ainakaan näitä ta ta, pa pa tavuja. Meillä hoetaan tavuista eniten gii, dää ja naa, möm. Näitä hokee siis pitkään usein peräkanaan. Sanoo myös välillä ämby, tih, hää, hei, ei ja siihen lisäksi epämääräistä mölinää ja kiljumista ja hihkumista. Ottaa tosi hyvin kontaktia ja matkii eleitä. On hienomotorisesti taitava, mutta hieman karkea motorisesti jäljessä. Ryömii hieman ja kääntyilee sujuvasti, muttei konttaa tai nouse istumaan. Suojaheijasteet sivuille ovat hieman heikot vielä, jos laittaa istumaan. Ja ei tosiaankaan nouse itse tukea vasten Kyllä mä silti uskon, että on ihan normaali lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismikirjosta on pudonnut asperger pois. Kaikkia ei nää diagnosoida kuten ennen. Mutta autismissa varhainen diagnoosi auttaa hoitoon pääsyä. Jos diagnoosi tulee myöhään, myös hoito vaikeutuu.

Asperger ei ole pudonnut autismikirjosta pois, vaan se on sulautunut siihen. Kaikki kyllä diagnosoidaan kuten ennenkin. Ennen aspergerin diagnoosikseen saaneet saavat nyt diagnoosiksi autismin.

Vierailija
44/44 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spede oppi puhumaan todella myöhään. Ei ongelmaa myöhemmin. 

Kaverini poika oppi puhumaan ja konttaamaan todella myöhään. Hänelle opetettiin tukiviittomia jo. Nyt puhuu ja kävelee normaalisti ja opiskelee yliopistossa. Lisäksi on seurustelusuhde.