Eräs bloggari kirjoittaa todella väkivaltaista tekstiä, ja ...
mietin, missä menee sallittavan kirjoittelemisen raja. Onko sallittua kirjoittaa puutarhamyymälän myyjästä, jota kuvailee tunnistettavasti ulkonäöltä (timanttiset ripsipidennykset, värjätyt hiukset), että olisi tehnyt mieli heittää häntä kohti happoa, kun bloggarille sopiva tavara oli liikkeestä loppu?
Kaupunki, jossa myymälä sijaitsee on myös kaikkien tiedossa ja kyseessä on Helsinkiä pienempi paikka. Tyttärelläni on tuollaiset ripset ja hän on kesätyössä puutarhamyymälässä tuossa kaupungissa. Entäpä jos vihan kohteena onkin oma lapseni?
Tuntuu todella hirveälle tämä ihmisten paha olo ja turtuminen väkivaltaan ja väkivaltakuvaston viljeleminen. Ei tarvitse kuin katsoa alla oleva video ja ymmärtää kuinka tuhoisa voima sillä on, että heittää syövyttävää happoa ihmisen naamaan. Siis jos jollekin oli vielä epäselvää.
Kommentit (40)
Halostahan se puhuu. Onko siinä nyt kovin paljon eroa jos heittää happoa tai isolla halolla päähän?
"Tekisi mieli". Jep.
Ei YHTÄÄN eroa jos kirjoittaisi "aion heittää" tai "heittäkää tekin".
Fiksuja olette, täytyy myöntää! :)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:55"]
mietin, missä menee sallittavan kirjoittelemisen raja. Onko sallittua kirjoittaa puutarhamyymälän myyjästä, jota kuvailee tunnistettavasti ulkonäöltä (timanttiset ripsipidennykset, värjätyt hiukset), että olisi tehnyt mieli heittää häntä kohti happoa, kun bloggarille sopiva tavara oli liikkeestä loppu?
Kaupunki, jossa myymälä sijaitsee on myös kaikkien tiedossa ja kyseessä on Helsinkiä pienempi paikka. Tyttärelläni on tuollaiset ripset ja hän on kesätyössä puutarhamyymälässä tuossa kaupungissa. Entäpä jos vihan kohteena onkin oma lapseni?
Tuntuu todella hirveälle tämä ihmisten paha olo ja turtuminen väkivaltaan ja väkivaltakuvaston viljeleminen. Ei tarvitse kuin katsoa alla oleva video ja ymmärtää kuinka tuhoisa voima sillä on, että heittää syövyttävää happoa ihmisen naamaan. Siis jos jollekin oli vielä epäselvää.
[/quote]
Siinä lukee "Tänään juuri olisi tehnyt mieli heittää joku halko.." HALKO. H A L K O
Siis pala puuta.
- eipä silti, ei se tee kirjoituksesta yhtään sen fiksumpaa. Nopsasti lukaisin muitakin ja on aika tympeä ja turhanpäiväinen blogi taas.
[/quote]
Se sanoo kommenteissa, että muutti sen vähemmän väkivaltaiseksi. Siitä voi ehkä päätellä jotain. Kuka tekee vinkin poliisille? Jos te ette tee, niin minä sitte.
Kaikesta ihmiset hössöttääkin. Ei tuollainen mikään oikea uhkaus väkivallalla ole. Onpahan vain värikästä omien tunnekihahdusten päiväkirjamaista purkamista. Kyllä mullekin voi tulla mieleen jos joku mulle vaikka jostain turhasta valittaa, että vittu kun tekisi mieli kuristaa tuo mulkku, ja jos mulla olisi blogi, voisin sen sinne kirjoittaakin. Luottaen että ihmiset ymmärtää että se kuvaa vain sitä kuinka kiihtynyt olin, eikä suinkaan aikomuksiani oikeasti toimia.
Myyjätytön vikahan on se ettei kaupassa ollut mammelin kaipaamaa tuotetta. Just. Mikä typerä blogi ja muutenkin todella lapsellisesti sanottu.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:46"]
Kaikesta ihmiset hössöttääkin. Ei tuollainen mikään oikea uhkaus väkivallalla ole. Onpahan vain värikästä omien tunnekihahdusten päiväkirjamaista purkamista. Kyllä mullekin voi tulla mieleen jos joku mulle vaikka jostain turhasta valittaa, että vittu kun tekisi mieli kuristaa tuo mulkku, ja jos mulla olisi blogi, voisin sen sinne kirjoittaakin. Luottaen että ihmiset ymmärtää että se kuvaa vain sitä kuinka kiihtynyt olin, eikä suinkaan aikomuksiani oikeasti toimia.
[/quote]
No kuule kukaan normaali ihminen ei kirjoita tuollaista tekstiä. Ihan hyvä jos poliisi saa kirjoittajan henkilöllisyyden selville siltä varalta että jotain oikeasti sattuu.
Kävin katsomassa tämän ko. blogin.
Olipahan harvinaisen tympeä tekele, kirjoittaja on selvästi henkisesti hyvin köyhä ja
keskenkasvuinen ihminen.
Joo, tee ihmeessä. Vaikka periaatteessa tuo ei nyt ehkä ihan herjaamista ole, mutta liian tunnistettavasti kirjoitettu. On eri asia kirjottaa, että "teki mieli heittää myyjää halolla/hapolla what ever", kuin "teki mieli heittää sitä punatukkaista kesätyöntekijä-myyjää jnejne".
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 15:21"]Joo, tee ihmeessä. Vaikka periaatteessa tuo ei nyt ehkä ihan herjaamista ole, mutta liian tunnistettavasti kirjoitettu. On eri asia kirjottaa, että "teki mieli heittää myyjää halolla/hapolla what ever", kuin "teki mieli heittää sitä punatukkaista kesätyöntekijä-myyjää jnejne".[/quote]
Nyt täytyy kyllä myöntää etten tiedä missä kaupassa se bloggari kävi asioimassa saati kuka on ollut tämä myyjä.
14,
Jos joku sanoo sulle, että teki muuten tässä yks päivä mieli heittää sua hapolla naamaan, sä varmaan vaan naureskelet että hehheh, olipas hauska tunnekuohun ilmaisu. Ei yhtään uhkaavaa tai loukkaava.
Todella huono kirjoittaja tuon blogin pitäjä muutenkin, ihan kidutusta lukea moista tuubaa tuon baby blue - pinkin oksennuksen keskeltä.
Se puhuu halosta. Siis halko. Puuhalko!!!!!!!! Ei happo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Se puhuu halosta. Siis halko. Puuhalko!!!!!!!! Ei happo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Sitä aivojen harmaata ainetta on ihan luvallista käyttää. Kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, kirjoittaja muutti postausta myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:39"]
"Tekisi mieli". Jep.
Ei YHTÄÄN eroa jos kirjoittaisi "aion heittää" tai "heittäkää tekin".
Fiksuja olette, täytyy myöntää! :)
[/quote]
Noin kipeistä asioita kun aletaan blogissa kirjoittamaan, niin mielestäni on aivan sama kirjoittaako "Aion tänään, 29.5.2012 klo 13.33 heittää happoa/halon myyjän naamaan" vai "tekisi mieli heittää happoa sen naamaan!!".
Asiakaspalvelijat joutuvat usein tekemisiin jopa vaarallisten ihmisten kanssa. Jotkut ihan tosissaan kilahtavat siitä, että JUURI NYT eivät saa sitä haluamaansa tuotetta. Kyllä sitä raivoamista katsellessa heti varautuu jo juoksemaan, mikäli tilanne vaatii. Jotkut ovat vaan niin pipipäitä, etteivät kestä elämässään pienintäkään pettymystä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 16:51"]
"Se puhuu halosta. Siis halko. Puuhalko!!!!!!!! Ei happo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Sitä aivojen harmaata ainetta on ihan luvallista käyttää. Kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, kirjoittaja muutti postausta myöhemmin.
[/quote]
Taitaa bloggaaja itse hädissään noita tänne nyt kirjoitella. No, ainakin lienee tajunnut, ettei olekaan ihan pikkujuttu uhkailla ihmisiä.
Ja ap, tee rikosilmotus. Koskaan ei voi olla liian varma, kuka noissa jutuissaan on tosissaan ja kuka ei, etenkin kun kyseessä on itselleen läheisen ja rakkaan ihmisen terveys kyseessä.
Olen ilmeisesti psykopaatti, koska jatkuvasti tuuletan v*tutustani heittelemällä "teki mieli vetää turpaan", "vähvällä oli etten kurvassu kylkeen", "kohta kyllä hyppään ikkunasta" -tyyppisiä ilmaisuja. Elävässä elämässä en kuitenkaan ole millään muotoa väkivaltainen ihminen, enkä tähän neljänkympin ikään ole ikinä edes luunappia kellekkään antanut.
Pitäisikö jonkun nyt kuitenkin ilmiantaa minut supolle, koska kyllähän nuo heitot viittaavat siihen, että olen vaaraksi kanssaihmisille!!!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:46"]
[/quote]
No kuule kukaan normaali ihminen ei kirjoita tuollaista tekstiä. Ihan hyvä jos poliisi saa kirjoittajan henkilöllisyyden selville siltä varalta että jotain oikeasti sattuu.
[/quote]
Poliisi ei lähde selvittämään kenenkään henkilöllisyyttä tuollaisen jutun takia.
Turkulaiset taas asialla. Eipä yllätä. Jotkut vaan jaksavat yhä edelleenkin sitä roskaväkeä hyysätä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 17:17"]
Olen ilmeisesti psykopaatti, koska jatkuvasti tuuletan v*tutustani heittelemällä "teki mieli vetää turpaan", "vähvällä oli etten kurvassu kylkeen", "kohta kyllä hyppään ikkunasta" -tyyppisiä ilmaisuja. Elävässä elämässä en kuitenkaan ole millään muotoa väkivaltainen ihminen, enkä tähän neljänkympin ikään ole ikinä edes luunappia kellekkään antanut.
Pitäisikö jonkun nyt kuitenkin ilmiantaa minut supolle, koska kyllähän nuo heitot viittaavat siihen, että olen vaaraksi kanssaihmisille!!!
[/quote]
Se, että sinä teet noin, ei tee asiasta yhtään sen fiksumpaa tai hyväksyttävämpää.
Mietipä, jos joku uhkaisi sinua tai perheenjäsentäsi samalla tavalla, siis blogissa uhkaisi heittää happoa sinun tai vaikka lapsesi naamalle. Pitäisitkö leppoisana vitsinä?
Käytännössä, näettekö eroa sillä että pistisda tulisi kirje "tekisi mieli heittää happoa SUN naamaan" tai että sen kirjoittaa blogiin epäsuorasti osoitettuna kaikille, mutta kuitenkin niin että tunnistaisit siitä itsesi?
aivan. Eriasia, mutta ihan yhtä vakavasti otettava. Ja en todella usko, että tuo bloggaaja sitä tarkoitti tosissaan, mutta uhkauksena sen voi hyvin ottaa.
mainittakoon vielä, että itse olen saanut tappouhkauksen puhelimitse - entiseltä "asiakkaalta". vaikka tiesin että mitään tämä tyyppi ei tule todennäköisesti tekemään, pelästyin silti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 12:55"]
[/quote]
Siinä lukee "Tänään juuri olisi tehnyt mieli heittää joku halko.." HALKO. H A L K O
Siis pala puuta.
- eipä silti, ei se tee kirjoituksesta yhtään sen fiksumpaa. Nopsasti lukaisin muitakin ja on aika tympeä ja turhanpäiväinen blogi taas.