Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan mieheni lasta!!!

Vierailija
27.05.2013 |

Olen niin kyllästynyt mieheni kohta 5 vuotiaaseen tyttäreen joka lojuu meidän nurkissa ja kaikki vihaa häntä, jopa omat vanhemmat. Miksi mun pitäis sitä sietää kun kukaan mukaan ei niin tee.. Se repii kaikki vaatteet kaapeista, levittää kaikki tavaransa huoneessa pitkin poikin, huutaa, kiljuu, potkii, lyö, on epäkunnioittava kaikkia kohtaan, kiusaa minun lastani ( hänen isän ja minun yhteistä lasta) meille on tulossa jouluna toonnen vauva ja päässäni kiehuu aina kun näen tai kuulen kyseisen kakään äänen!! Hänen äitinsä ilmoitti vaan että se muuttaa teille kun ei jaksa.. Alkoholi ongelmia, silti jaksaa toista lastaan joka nyt reilu vuoden. Mieheni ei jaksa lastaan hoitaa, on kuulemma niin ärsyttävä eikä hänkään halua että tyttö asuisi meidän luona.. Tekee mieli vaan huutaa sille lapsell, että painuis muualle täältä. En koskaan ole kenelläkään nähnyt yhtä vaikeaa ja ärsyttävää lasta!!! Kaikkein eniten ärsyttää, että se per***een kakara opettaa kaikki huonot tavat mun lapselle, siksi en halua, että tulee lähellekkään omaa poikaani!! 

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 17:23"]

Olen niin kyllästynyt mieheni kohta 5 vuotiaaseen tyttäreen joka lojuu meidän nurkissa ja kaikki vihaa häntä, jopa omat vanhemmat. Miksi mun pitäis sitä sietää kun kukaan mukaan ei niin tee.. Se repii kaikki vaatteet kaapeista, levittää kaikki tavaransa huoneessa pitkin poikin, huutaa, kiljuu, potkii, lyö, on epäkunnioittava kaikkia kohtaan, kiusaa minun lastani ( hänen isän ja minun yhteistä lasta) meille on tulossa jouluna toonnen vauva ja päässäni kiehuu aina kun näen tai kuulen kyseisen kakään äänen!! Hänen äitinsä ilmoitti vaan että se muuttaa teille kun ei jaksa.. Alkoholi ongelmia, silti jaksaa toista lastaan joka nyt reilu vuoden. Mieheni ei jaksa lastaan hoitaa, on kuulemma niin ärsyttävä eikä hänkään halua että tyttö asuisi meidän luona.. Tekee mieli vaan huutaa sille lapsell, että painuis muualle täältä. En koskaan ole kenelläkään nähnyt yhtä vaikeaa ja ärsyttävää lasta!!! Kaikkein eniten ärsyttää, että se per***een kakara opettaa kaikki huonot tavat mun lapselle, siksi en halua, että tulee lähellekkään omaa poikaani!! 

[/quote]

Miksi ihmeessä otit pikkulapsen isän ukoksesi? Sellaset pitäisi passittaa takaisin kotiinsa leikkimään lelujensa kanssa!!

Vierailija
82/94 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että:( Tämä oli niin surullista luettavaa. Pieni tyttö kaipaa nyt syliä ja rauhoittumista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa oloaan se lapsi purkaa. Varmaan sisarkateudestakin "kärsii".

Tarvitsisi tasapuolista huomiota ja rakkautta.

Avunhuudolta tuo kuulostaa. Tytöllä on paha olla.

Hakee huomiota huonolla käytöksellään.

Antakaa lapselle rakkautta, huomiota ja rajoja. Huomioi lastasi samalla tavalla kuin yhteistäkin lastanne. Ei varmaan toisesta tunnu kivalta jos toista lasta pidetään jotenkin tärkeämpänä.Ehkä lapsi ei tunne oloansa turvatuksi ?  Kaipaa aivan varmasti läheisyyttä, Jos äidin puoleltakin on pieni lapsi, johon äidin aika varmaan uppoaa.

Vierailija
84/94 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin sen niin, että jos lapsi asuu teillä, niin nyt sinulla on todella hyvä mahdollisuus kasvattaa lasta oikein.

Lapsi hakee ennenkaikkea huomiota tuollaisella pelleilyllä ja kiukuttelulla.

Itse on lähtöisin uusperheestä, missä oli äitini lapset (minä ja siskoni) ja äidin miehen lapset (kolme poikaa). Nämä pojat olivat totaalisen hunnigolla muutettuaan meille, koska äitinsä oli alkoholisti.

Mutta kun muutimme kaikki yhteen, ei ollut enää sinun ja minun lapsia, vaan kaikki olimme samaa kasaa ja samoilla säännöillä, ja olimme silloin kaikki jo teini-ikäisiä, eli ihan pahimmassa iässä.

Mutta niin vaan äitini tomerana isäpuoleni kanssa kasvatti meistä kaikista kunnon aikuisia, kovalla työllä ja rakkaudella, ei niinkään kurilla (kuin pakollisella).

Mutta sinulla on nyt ap mahdollisuus kasvattaa lapsesta mukava, hyvinkäyttäytyvä lapsi. Alkoholistiäidin kanssaa eläminen on vienyt lapsen aivan vääräään suuntaan.

Vierailija
85/94 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:56"]

Minä teen sinusta ap rikosilmoituksen.

[/quote]

Erittäin hyvä ja kannatettava ajatus - toivottavasti myös toteutat sen ! Minä teen tästä aloittajasta ls-ilmoituksen ja toivottavasti niin tekee moni muukin! Olet hirviö Ap. Kuinka joku voi vihata pientä lasta, joka ILMISELVÄSTI oireilee pahaa oloaan kertomallasi tavoilla! Kuinka tyhmä ja rakkaudeton onkaan sellainen ihminen, joka ei tätä tajua!! hyi helvetti, toivottavasti tämä on provoviesti. Tosin tällaisiakin ihmisiä on - naisia, jotka vihaavat kumppaninsa lapsia aikaisemmista suhteista. Käsittämätöntä.

Olisit "ottanut" sellaisen miehen, jolla ei ole lapsia, vai oletko niin ruma, tyhmä ja ilkeä ämmä, ettei sinua kukaan muu huolinut? Kirjoituksestasi voisi tehdä  helposti tämän kaltaisen analyysin. Harmi, että olet hommannut omia lapsia. Mutta jostain syystä tuollaiset ämmät saavat lapsia - ämmät, jotka eivät todellakaan olisi lapsia ansainneet.

Säälin syvästi pientä tyttöä. Voi lapsiraukkaa:((((((((Toivottavasti sinussa olisi edes sen verran ihmisyyttä, että antaisit hänet pois.Lastensuojeluilmoitus tästä viestiketjun aloittajasta joka tapauksessa lähtee. Kukaan ei voi olla niin ajattelematon ja typerä, että kirjoittaa tällaista "huvikseen". Tutkikoot viranomaiset, oliko tämä aloitus provo vai ei. Ja muut mammat mukaan ilmoituksen tekoon, jos oikeasti välitätte tästä lapsesta! 

Ei enää yhtään Eerika-tapausta.

tein nyt tutkintapyynnön poliisiin ap.stä,kuten sanoin että rikosilmoitus tulee...myös ls ilmoituksen teen huomenna. Aivan sivistymätöntä tekstiä eikä terve ihminen puhu noin.ap.ei ole terve henkisesti.

/quote]

Vierailija
86/94 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan tuota itsekin ap arvannee mikä lasta vaivaa.

Ja koska ap on lapsen mielestä se tuttu turvallinen vanhempi, hänelle hän kiukkuaa muutoksia.

Samallalailla ne ap:n omatkin lapset kiukkuaa tulevaisuudessa. Ei siitä pääse mihinkään. Tutulle ja turvalliselle on hyvä näyttää tunteensa kaikesta.

Vierailija
87/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan joku tekee noista lastensuojeluilmoituksen ja PIAN. Jotenkin tulee mieleen se Eerika-juttu vuoden takaa. :( Sairaita aikuisia. :(

Vierailija
88/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:40"]

aina kun lapsi on tavannut äitiään alkaa viikon kiukuttelu ja raivoaminen jonka jälkeen tilanne taaS normalisoituu seuraavaan tapaamiseen saakka.

ap

[/quote]

En osaa tarjota neuvoja, mutta halusin vain sanoa, että lapsen kiukuttelu äidiltä tullessa on täysin normaalia ja osoittaa vain sen, kuinka paha olo lapsella on mahdollisesti äidin luona (kun tajuaa, miten epäreilua on, että sisarus saa asua äidillä, tai sitten siellä on henkisesti turvatonta joka aiheuttaa lapselle stressiä) tai äidistä eroon joutuessaan.

Itselläni on narsistinen isä, joka on aina käyttänyt minuun ja sisaruksiini niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa. Aina sai olla varpaillaan isän seurassa ollessaan, ettei laukaise aikapommia eli isän raivoa, ja vielä aikuisenakin isääni nähtyäni olin todella ärtyisä ja kiukkunen ja pahoitin herkästi mieheni mielen jopa päiviä tapaamisen jälkeenkin. Sellaisen ihmisen kanssa samassa tilassa oleminenkin kanssakäymisestä puhumattakaan kuluttaa ja stressaa niin paljon henkisesti, että voimat loppuvat nopeasti ja pelko ja ahdistus purkautuvat ajallaan, usein kiukutteluna ja ärtyisyytenä.

Kiukuttelin itse pienenä paljon kodin ahdistavien olosuhteiden vuoksi, ja pikkusiskoni, joka joutuu yhä tapaamaan isääni yhteishuoltajuuden vuoksi, on aina todella kiukkuinen vierailuviikonlopulta isän luota kotiin tullessaan.

Lasta selvästi ahdistaa jokin äidin luona vieraillessa tai sieltä lähtiessä, oli se sitten stressaava ympäristö äidin luona, hylätyksi tulemisen tunne äidin vuoksi tai ero äidistä kotiin tullessa. Lapsi reagoi siihen normaalisti ainoalla osaamallaan tavalla. Ei hän varmasti edes ymmärrä miksi hän käyttäytyy siten tai osaa nimetä tunteitaan, itsekin luulin olevani vain paha ja ilkeä lapsi nuorempana (ja isä tietysti ruokki tätä kuvitelmaa omiin tarkoituksiinsa) ennen kuin vanhempana ymmärsin, mistä käytökseni kumpusi.  Lapsi ei osaa säädellä käytöstään tuon ikäisenä, varsinkaan näin isojen asioiden ja tunteiden edessä.

Sinun pitäisi nyt olla aikuinen ja koittaa tarjota lapselle edes yksi turvallinen aikuinen elämään joka ei torju ja hylkää. Vaikka oikeasti se tehtävä kuuluisi kyllä isälle, ja on mielestäni todella väärin, ettei hän vietä aikaa tytön kanssa ja tue tätä kuten isän kuuluisi. Olisi varmaan parasta kaikille jos isä tosiaan saisi yksinhuoltajuuden. Mutta tytön reagoiminen kiukuttelemalla kotiin tullessa on ihan normaalia lapselle tuollaisessa tilanteessa. Vihaisit mieluummin tytön äitiä, joka nämä ongemat perheeseenne aiheuttaa, ja joka on hylännyt tytön, joka nyt purkaa turvattomuuden tunnettaan kiukuttelemalla. Tytön reagointitapa on lapselle normaali, eikä hän käyttäydy noin ilkeilläkseen sinulle.

Komppaan myös aiempia kommentoijia siinä, että lapsi todennäköisesti kiukuttelee sinulle siksi, että kokee sinut turvalliseksi aikuiseksi joka ei hylkää häntä samoin kuin äiti (ja mielestäni isäkin, ainakin henkisesti). Itsekin lapsena oireilin väkivaltaisen ja turvattoman kotiympäristön vuoksi pääasiassa äidille, joka ei lyönyt takaisin henkisellä ja fyysisellä väkivallalla pienen tytön kiukutteluun. Kyseenalainen kunnia ehkä, mutta sinä vaikutat olevan tällä hetkellä ainoa pysyvä ja turvallinen aikuinen tytön elämässä. Sinuna koittaisin muistaa kaikki nämä puolet asiasta ja olla tytölle jatkossakin se turvallinen aikuinen, joka ei hylkää häntä, vaikka se olisikin juuri nyt raskasta.

Vierailija
89/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt sinänsä liity tähän ko.tapaukseen (tämä lapsi tullut isälleen asumaan jo 1-vuotiaana ),  mutta kommentoin näitä vastauksia: täällä toitotetaan kovasti isän vastuun perään ja pidetään automaationa sitä, että jos äiti ei jaksa, isä jatkaa kasvatustyötä siitä mihin äiti jätti homman saatuaan muita mielenkiinnon kohteita (esim.alkoholi).

Tosielämässä kuitenkin yleensä käy niin, että isä vieraantuu lapsistaan eron jälkeen enemmän tai vähemmän, tahallisesti tai tahattomasti. Ihmeen monilla naisilla (olen itsekin nainen ) on käsitys, että eron jälkeen mies hoitaa ja kasvattaa lapsiaan ex-puolison pillin mukaan. Ex-miestä komennellaan ihan kuin menneessä liitossa ja isän tapaamisoikeus ja lastenhoitorauha on pelkkä vitsi. Mies kuitenkin elää elämäänsä eteenpäin ja tapaa yleensä uuden ihmisen. Tämän ihmisen kanssa tai työn puolesta voi tulla muutto kauemmas, jonka jälkeen lasten tapaaminen on hyvinkin vain sitä jokatoinenviikonloppu-systeemiä. Siinä kasvatus jää täysin lähivanhemman kontolle (yleensä vielä nykyäänkin äiti). Kun sitten äidille tapahtuu jotain ja lasten pitäisi siirtyä isän vastuulle, se ei todellakaan onnistu noin vain.

Jos äiti kuolee, tilanne on siinä mielessä helpompi, että lapsikin ymmärtää, ettei muuta vaihtoehtoa ole. Mutta jos äiti "vain" väsähtää tai päättää ruveta ryyppäämään, on tilanne aivan käsittämätön lapselle joka on tottunut olemaan äidin kanssa. Hän tietää äidin olevan kotonaan ja tavoitettavissa, mutta ei enää läsnä lapsen jokapäiväisessä elämässä. Tämä tilanne voi hyvinkin olla mahdoton etäiseksi jääneelle isälle ja tämän uudelle puolisolle. Jos tässä tilanteessa ei pysty lasta kasvattamaan, on todellakin parempi kääntyä ammattiavun puoleen.  

Tsemppiä ap:lle vaikeaan tilanteeseen, kyllä asiat varmasti ratkeavat jotenkin ammattilaisten auttaessa.

Ja niille naisille täällä, jotka suunnittelevat eroa, jotta "edes joskus saisi hengähtää kotitöistä kun lapset ovat isällä" , kannattaa harkita toisenkin kerran.. asiat eivät tosiaan etene kuin strömssöössä eron jälkeen. Vaikka vastuunsa kantavia isiä on paljon, ainakin minun tuntemista etäisistä suurin osa on tosiaan näitä viikonloppuisiä, jotka ovat etääntyneet jollain tasolla lapsistaan kun eivät ole mukana jokapäiväisessä arjessa.

Vierailija
90/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 10:56"]

Minä teen sinusta ap rikosilmoituksen.

[/quote]

Erittäin hyvä ja kannatettava ajatus - toivottavasti myös toteutat sen ! Minä teen tästä aloittajasta ls-ilmoituksen ja toivottavasti niin tekee moni muukin! Olet hirviö Ap. Kuinka joku voi vihata pientä lasta, joka ILMISELVÄSTI oireilee pahaa oloaan kertomallasi tavoilla! Kuinka tyhmä ja rakkaudeton onkaan sellainen ihminen, joka ei tätä tajua!! hyi helvetti, toivottavasti tämä on provoviesti. Tosin tällaisiakin ihmisiä on - naisia, jotka vihaavat kumppaninsa lapsia aikaisemmista suhteista. Käsittämätöntä.

Olisit "ottanut" sellaisen miehen, jolla ei ole lapsia, vai oletko niin ruma, tyhmä ja ilkeä ämmä, ettei sinua kukaan muu huolinut? Kirjoituksestasi voisi tehdä  helposti tämän kaltaisen analyysin. Harmi, että olet hommannut omia lapsia. Mutta jostain syystä tuollaiset ämmät saavat lapsia - ämmät, jotka eivät todellakaan olisi lapsia ansainneet.

Säälin syvästi pientä tyttöä. Voi lapsiraukkaa:((((((((Toivottavasti sinussa olisi edes sen verran ihmisyyttä, että antaisit hänet pois.Lastensuojeluilmoitus tästä viestiketjun aloittajasta joka tapauksessa lähtee. Kukaan ei voi olla niin ajattelematon ja typerä, että kirjoittaa tällaista "huvikseen". Tutkikoot viranomaiset, oliko tämä aloitus provo vai ei. Ja muut mammat mukaan ilmoituksen tekoon, jos oikeasti välitätte tästä lapsesta! 

Ei enää yhtään Eerika-tapausta.

tein nyt tutkintapyynnön poliisiin ap.stä,kuten sanoin että rikosilmoitus tulee...myös ls ilmoituksen teen huomenna. Aivan sivistymätöntä tekstiä eikä terve ihminen puhu noin.ap.ei ole terve henkisesti.

/quote]

[/quote]b Hyvä! Myös minä ilmoitin tästä aloituksesta nettipoliisille ja poliisilta tuli kuittaus, että asiaa tutkitaan ja kirjoittajan henkilöllisyyttä selvitellään. Myös poliisin mielestä aloitusviesti on sellainen, että toimiin oli syytä ryhtyä. Ap:n kanta muuttui "jännästi" heti, kun tässä ketjussa alettiin puhua ls-ilmoituksesta ja poliisille ilmoittelusta. Ja jatkossakin tulen ilmoittamaan poliisille kaikki lapsiin kohdistetut vihaviestit. Ap:n ei ole mitään syytä keuhkota kunnianloukkaushaasteista, en huomannut yhdessäkään viestissä mitään kenenkään kunniaa loukkaavaa. Jos kirjoittaa tuollaisen avauksen kuin ap niin saa varautua saamaan "kovia" vastauksia!

Vierailija
91/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:55"]

Kirjoitukseni on korkeintaan kunnianloukkaus lasta kohtaan, mutta ei omat mielipiteet toisen lapsesta ole rikos, laitan samalla mitalla kunnianloukkauksesta takaisin..

[/quote]

Jos teet rikosilmoitukswen, niin muistapa se, että väärä ilmianto on RIKOS. Mikä saa sinut niin varmaksi, että jossain kirjoituksessa täyttyy kunnianloukkauksen tunnusmerkistö -oletko kenties juristi?

Ja aika jännä juttu, että sinä saat mielestäsi sanoa MIELIPITEITÄ toisen lapsesta, mutta sinun kirjoituksestasi ei saisi sanoa MIELIPITEITÄ! Johan sensuurin laitoit.

Vierailija
92/94 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 14:55"]

Kirjoitukseni on korkeintaan kunnianloukkaus lasta kohtaan, mutta ei omat mielipiteet toisen lapsesta ole rikos, laitan samalla mitalla kunnianloukkauksesta takaisin..

[/quote]

Jos teet rikosilmoitukswen, niin muistapa se, että väärä ilmianto on RIKOS. Mikä saa sinut niin varmaksi, että jossain kirjoituksessa täyttyy kunnianloukkauksen tunnusmerkistö -oletko kenties juristi?

Ja aika jännä juttu, että sinä saat mielestäsi sanoa MIELIPITEITÄ toisen lapsesta, mutta sinun kirjoituksestasi ei saisi sanoa MIELIPITEITÄ! Johan sensuurin laitoit.

[/quote]

Tässä ei kyllä väärän ilmiannon tunnusmerkistöt täyty. Uhkaavat viestit täytyy pystyä saattamaan eteenpäin ilman pelkoa, että oma perse joutuu tuleen. Kyseessä on asia, huoli, jonka ilmoittaja saattaa poliisin tietoon ja jonka poliisi katsoo aiheelliseksi tutkia tai jättää tutkimatta. Rikoksessa tulee täyttyä tunnusmerkistö JA tahallisuus. Tässä puuttuu molemmat. 

Vierailija
93/94 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
94/94 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi meinasi pilata elämämme, loi suurta ahdistusta ihanalle perheellemme. Nyt mies tapaa lastaan kerran viikossa toisessa kaupungissa ja saamme taas elää omaa elämäämme. Kaikki voivat nyt paremmin. Älkää keskittykö vain sen etälapsen hyvinvointiin (tai mitä kuvittelette hyvinvoinnilta vaadittavan). Myös isän uuden perheen joka jäsenen hyvinvointi ja tunteet on otettava huomioon. Muuten tulee vaan lisää erolapsia.