Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?

Vierailija
16.07.2020 |

Minä lainasin veljen Action-mania, kuten moni kaverinikin.

Kommentit (759)

Vierailija
61/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja siskollani oli pari miespuolista disney-nukkea, jotka kai tietyllä tavalla lasketaan Ken-nukeiksi kun olivat Mattelin valmistamia siihen aikaan. Menivät molemmat vähän rikki kun niitä pyöritti niin monet naiset. Aladdinilta irtosi pää ja se piti juntata takaisin niin syvälle ettei sillä ollut kaulaa, mutta ei se mitään, Jasmine-nukke sattumalta koki saman kohtalon. Phoebus-nukelta yksi Barbie repäisi vahingossa käden irti kun leikittiin että kaksi Barbieta riitelee hänestä.

Hienoja aikoja.

Ai kamala, mun kuoharit purskahti juuri melkein näppäimistölle :DDD

Ite nauroin vedet silmissä kans 🤣🤣

Vierailija
62/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdeltä barbilta leikattiin hiukset pois. Näin oli aika monella

Oliks ne ranskalaisia barbieita jotka oli sodan aikana heilastellut sakemannien kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkusiskolla oli Ken mutta sitä hyljeksittiin eikä otettu yleensä leikkiin mukaan. Ainoa ehjä vuosien jälkeen.

Vierailija
64/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turbo prätkähiirtä.

Minun lapset järjesti barbille häät. Sulhanen oli Vinski ja kapteeni Rontti suoritti vihkimisen.

Vierailija
65/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä koskaan ollut poikaystäviä vaikka mulla ken nukke olikin. Aina oli kaksi barbieta kotileikissä äiteinä+ lapset.

Ken oli päiväkodin setä :D

Toisaalta olin jo lapsena ihastunut naisiin enkä ole vielä tähän päivään mennessä miehistä viehättynyt.

Vierailija
66/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että minulla ei ollut leikeissä aitoa Ken-nukkea eikä barbilla autoa. Mutta oli yksi miesnukke kuitenkin. Se yksi miesnukke riitti oikein hyvin. Ehkä mun barbie oli trendikkään ekologinen jo 80-luvulla, että matkusti lentokoneella ja kävellen.

Barbeja olikin sitten useampi. Täytyykin hakea barbit mummolan vintiltä... jos niille tulisi retrokäyttöä...

Vierailija
67/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja siskolla oli Michael Jackson -nuket, niitä käytettiin.

Tälläset: https://i.pinimg.com/originals/2d/29/4c/2d294cab5985cc7816531909b663ba1…

Wau! Hieno, parempi kuin Ken.

Joo, olihan nuo yli kylän 👍🏻😁 Harmi että hävisivät vuosien saatossa johonkin, saattaisivat olla arvokkaita nykyään.

Yleensä tällaisten nukkejen arvo määrittyy sen mukaan ovatko avaamattomassa alkuperäispakkauksessaan, eli tuskin olisit saanut kovin paljon leikityistä nukeista.

Vierailija
68/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkinyt barbeilla.

Vierailija
69/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Ken-nukkekin, mut käytin poikaystävänä myös pikkuveljen Prätkähiirtä Turboa 😄

Vierailija
70/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mulla oli Ken ja Barbin kanssa panivat niin, että kolina vaan kävi. Myös raskausvatsabarbi oli sopivasti vauvoineen.

Vierailija
71/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin nallea kun ei ollut veljeä ja he-mania. Usein ei ollut poikaystävää barbilla ollenkaan.

Vierailija
72/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitäti toi Turkin lomalta Barbie-nuken kokoisen turkkilaisen poikanuken jolla oli sikäläinen kansallispuku päällä. Sen seurasta Barbiet kilpailivat!

Vierailija
73/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Barbeja ja Kenejä. Enemmän kuitenkin pidin Barbin kilpailijasta Cindyistä ja näiden miehistä Pauleista. Barbie meni naimisiin Kenin kanssa ja Cindyn Paulin. Myöhemmin kuitenkin selvisi, että Kenillä ja Paulille on salasuhde ja jättivät vaimonsa aiheuttaen suuren skandaalin. En tiedä, mistä sain idean tuollaiseen joskus 1990-luvulla. En ollut tainnut koskaan edes kuulla, että kaksi miestäkin voi olla pari.

Nykyään Barbit ovat muuten ihan erilaisia kuin omassa lapsuudessani. Näyttävät jotenkin nykyaikaisemmalta, eikä enää niin konservatiivisilta. Tässä yksi päivä katselin Prismassa mielenkiinnosta Barbieta ja huomasin, että muoti-Ken näyttää ihan stereotyyppisestä homolta. Muut Kenit olivatkin sitten vähän miehekkäämmän näköisiä. Tuo muoti-Ken toki menee jo stereotypian puolelle.

Vierailija
74/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Aladdin! Ja koska olin oikeastikin vähän ihastunut Aladdiniin (se suomenkielisen Aladdinin ääni on niin seksikäs!), nukkeparka joutui monesti mun barbien seksiorjaksi...

Vierailija
75/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaan se Flubber-lima. Sen kanssa barbit tekivät kaikkea, öh, näin jälkeenpäin ajateltuna kieroutuneita juttuja.

Vierailija
76/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnostanut saada barbielle mitään poikaystäviä.

Kaverilla oli tämän suhteen kyllä hätä, hän toi "tarinaan" aina jonkun Kenin tai Action Manin ja halusi leikkiä treffejä ja panemista ja hinkutella nukkeja yhteen. Mua ei tuollainen innostanut ollenkaan, se oli mielestäni aivan turhaa ja ylimääräistä ja _kiusallista_.

Vierailija
77/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat barbileikkini sijoittuvat 60-luvulle, jolloin seksiä ei ollut olemassa. Ommeltiin barbinvaatteita tilkuista tai virkattiin jotain tekeleitä, muistan kun äitini teki barbille ihanan housupuvun.

Vierailija
78/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapsena sellaisen halpis-Kenin. Sellainen pehmeä muoviukko. Suttasin sen tussilla, ja väänsin kädet solmuun, paini ihan eri sarjassa kuin hienot barbit. Omille lapsilleni ostinkin sitten hienommat Kenit. Ja itse lapsena leikkasin aina niitä barbien hiuksia, ja pilallehan ne sitten meni. 

Vierailija
79/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, aihe tuo monia hauskoja muistoja. Omissa Barbie-leikeissä ei juuri seurusteltu, leikit oli seikkailupainoitteisia. Vaikka Kenejä olikin! Disneyn Li-Shang nukke oli liian kovis seurustellakseen ja teki mieluummin spagaattihyppyjä hyllyltä toiselle. Perus-Keniltä (Nimettiin  Tri. Tomiksi) puuttui kaikki vaatteet ja hän esitti lelumaailman pöpiä, jonka harrastuksiin kuului ilmestyä Barbien savupiipusta häiritsemään naisnukkien pyjamabileitä ynnä muuta yhteiseloa. Barbiet kiljuivat Lääkäri-Tomia häipymään joka kerta johtaen siihen että Tom lensi ulos samaa reittiä kun oli tullutkin - savupiipusta. 

Muistan kolmannen Kenin, jonka rooli oli Bratzien 'moottorisahamurhaaja.' Tehtiin sille Scream-tyyppinen puku mustasta kankaasta ja paperista johon oli piirretty naama joka sitten näppärästi teipattiin kiinni. Se vainosi tyttöjä lelukeittiöveitsellä ja soitti uhkailevia puheluita. Ei ollu poikanuket kenenkään Barbien suosiossa meillä:DD Ja jos oli, ne esittivät Shellyn, Kellyn tai Skipperin isää, eikä Barbien poikaystävää. 

Vierailija
80/759 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään parpeja ollut eikä kenejä. leikittiin kävyillä. kivillä. oksilla. lehdillä jne. voi voi tätä maailmaa.

kenit kenit..... 

tämäkin ap taasen porvoosta.