Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?
Minä lainasin veljen Action-mania, kuten moni kaverinikin.
Kommentit (759)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi seksistä kiinnostuneita barbieja teillä! Minä olin ihan järkyttynyt kun menin yhden uuden kaverin luo leikkimään barbieilla ja alkoi kaikenlaiset pussailut ja peiton alle menot!
Mun barbiet vaan ratsasti...hevosilla. Barbieita oli kaksi ja niillä 30 leikkihevosta, joita treenattiin ja kisattiin.
Ei munkaan barbit seksiä harrastaneet, ei tullut mieleenkään. Barbeja oli muutama enkä oikein niillä tykännyt leikkiäkään, olivat jotenkin liian aikuisia. Nukkekodilla leikittiin siskon kanssa ahkerasti sekä myös paperinukeilla.
Mitä vanhemmiksi tultiin siskojen kaa, sitä enemmän ne sitä harrasti. Kyllä se vaan kuului barbileikkeihin vahvasti, seksi.
Sitä se oli ihastumista, treffailua, pussailua ja lopulta peittoon.
Minkä ikäinen olet?
Yli nelkyt jo tässä ollaan nyt. Ja ihan paras ketju kun nostitte muistot mun mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ollut kyl hauska keskustelu. Olis mielenkiintoista tietää onko ikäjakauma-eroja näiden seksihurjastelu ja ura- ja hevosharrastus leikkejä leikkineiden välillä. Onko tässä tapahtunut jotain kulttuurimuutosta.
Meinaatko että aiemmin oli roisimmat leikit ja myöhemmin vasta tuli uraleikit?
Kyllä meilläkin oli hepat ja tallit mukana vahvasti leikeissä, mutta ei kyllä ura varsinaisesti.
Ja vanhempana leikit siirtyi aikuisosastolle, ehkä silloin oli pulaa muista ärsykkeistä.
Tvstä muistan jotain nähneeni joskus vahingossa ja Reginaa luettiin tyttöjen kanssa urakalla. Se oli sitä aikaa ilman nettejä tms.
Barbit eivät kaivanneet mitään Kenejä.
Kaksi Barbie-nukkea oli naimisissa keskenään. En tiedä, mistä keksin sellaista kun en silloin 1980-lapsena tiennyt lesboista mitään ja eihän silloin 2 naista tai 2 miestä edes saanut mennä naimisiin keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos barbileikit nyt kovin kauhistuttaa, niin miettikää niitä ihan niitä teidän "söpöjä ja viattomia" nukke leikkejä.
Ne ei sitten mitenkään liity lisääntymiseen ja jälkikasvun hoivaamiseen ja näin ollen siihen seksiin.
Ja nuo leikit työnnetään tytöille jo vauvasta alkaen.Kuinka vinksahtanutta tuo on?
Miettikääpäs tota.
Vinsahtunutta? Niinkuin yksikään lapsi ei niistä tykännyt tai halunnut? Lapsena mielikuvitus kehittää leikit, joita haluaa leikkiä ja keksii myös tarvittaessa tarvittavat puitteet, jos ei muuten ole saatavilla. Ihan turha alkaa vääristelemään. Aika muuttuu, elämä mitä aikuiset nykyään elää on vähän erinäköistä kuin joskus, ei siis kovin kummallista jos lasten leikit on erilaisia. Taito leikkiä on synnynnäistä pienillä pennuilla, ylläpidetään sitä.
Allekirjoitan että tosiaan se mielikuvitus kehittää mutta tuossa tarkoitinkin sitä tosiasiaa että tytöille ne nuket ja rattaat tarjoillaan jo ennenkun lapsi osaa itse niitä haluta.
Äiti ja hoiva leikit menee ihan samaan kategoriaan kun barbien seksileikit.
Se oli sanomani tuossa.
Meidän lapset leikki aina pissaleikkejä niillä nukeilla (oli mallia juota sitä ja sit se pissaa).
Toki millä tahansa voi leikkiä mitä tahansa mutta koitin karrikoida noita nukkeleikkejä, että miettikää mihin ne pohjimmiltaan perustuu. Joku kun kovasti kauhisteli barbien seksileikkejä ja hypetti nukkeleikkejä, niin ei olisi oikein aihetta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi Barbie-nukkea oli naimisissa keskenään. En tiedä, mistä keksin sellaista kun en silloin 1980-lapsena tiennyt lesboista mitään ja eihän silloin 2 naista tai 2 miestä edes saanut mennä naimisiin keskenään.
Joo ei itselläkään nuo lesboilut edes käyneet tuolloin mielessä.
Kyl se oli mies ja nainen asetelma, aina.
Mistä ne sitten kumpuaa ja mitä kertoo leikkijästään?
Minulla ei ollut yhtään tyttö barbiakaan koskaan eli ei ollut ongelmaa.
Olin niin poikamainen tyttö että kukaan ei hommannut minulle barbeja. Nukkeja oli pari mutta en leikkinyt niillä juurikaan. Ennemmin puin meidän kissaa ja nukutin nukenvaunuihin mitä nukkeja. Minua kiinnosti enemmän maatilan eläimet, koneet, lautapelit, pelikortit ym mitä nukkeleikit. Onneksi lähistöltä löytyi muitakin tyttöjä joita kiinnosti samanlaiset leikit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli oikea ken nukke. Kirppikseltä löydetty ja varmaan 80-lukua. Vaan ei sen maskuliinisuus riittänyt leikkeihin vaan piti sinitarrasta vääntää isompi pippeli sille :D
Tietysti Kenillä pitää kalu olla. Johan lapsetkin se tajuavat. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli oikea ken nukke. Kirppikseltä löydetty ja varmaan 80-lukua. Vaan ei sen maskuliinisuus riittänyt leikkeihin vaan piti sinitarrasta vääntää isompi pippeli sille :D
Tietysti Kenillä pitää kalu olla. Johan lapsetkin se tajuavat. :-D
Todellakin, outo miehen ilmentymä ilman sitä :)
Meillä oli serkuilta peritty laatikollinen barbeja ja niitten osia, joista sitten tuunattiin käyttökelpoiset henkilöt kuhunkin leikkiin. Muutama Kenin keho oli,y ksi Kenin pää oli, sekin jossain hukassa just, kun häitä piti viettää. Pikkusisko puki frakkiin pelkän kehon ja tuumasi, ettei se mitään päätä tartte, kun miehet on niin päätöntä porukkaa kumminkin.
Ei ollut barbin barbia, enkä edes olisi halunnut. Kaupunkilaiskavereilla oli, mutta minusta ne nuket olivat rumia.
Mulla barbin poikaystävä oli pai-teletappi pehmo. Ihan sujuvasti pistin ne touhuilemaan keskenään. Mistähän sitä pieni ihminen tuollaisia leikkejä keksiikin...
Vierailija kirjoitti:
Mulla barbin poikaystävä oli pai-teletappi pehmo. Ihan sujuvasti pistin ne touhuilemaan keskenään. Mistähän sitä pieni ihminen tuollaisia leikkejä keksiikin...
Mielikuvitus se paras kuvitus.
Itsellä oli sellanen todella iso nalle jota hässin itse menemään jo nuorella iällä.
Kyllähän moni pikkulapsikin unnuttaa eikä ymmärrä mitä se edes on. Eikä toki tarvitse ymmärtääkään.
Mulla oli ihan hirveän rivo lyhyt kasakkahenkinen matkamuistonukke. Kamala ukko.
Kehtaako kertoakaan, mutta mulla ja siskolla oli suihkupullo, kukille tarkoitettu...
Vierailija kirjoitti:
En omistanut Barbietakaan.
En minäkään, kerran sain sellaisen muovisen vauvanuken joululahjaksi, mutta sille ei voinut ommella muodikkaita vaatteita, kuten haaveilin.
Aikuisena rupesin harrastamaan nukkekoteja ja tein itskin nukkeja, koska kauppojen nukkekotinuket eivät olleet ihan realistsisen näköisiä.
Meillä oli kaksi hääbarbia, yksi mulle ja yksi siskolle, ja yksi ken. Mä en tienny pienenä olevani lesbo, mutta kun näin kuvan jonka olin ottanu 5-vuotiaana näiden kahden barbin häistä joissa ken oli häävieraiden kuski, niin huomasin että jotain merkkejä oli ehkä jo silloin. Ei tullu siskon kanssa riitaa kenistä.
Hulvaton :D. Ja tiivistettyna muutamakin seuraamani avioliitto lahipiirissa.