Sinä, joka et omistanut Ken-nukkea, mitä käytit lapsena Kenin korvikkeena Barbien poikaystäväksi?
Minä lainasin veljen Action-mania, kuten moni kaverinikin.
Kommentit (759)
Minulla oli Pocahontaksen John Smith-nukke.
Leikkasin Smithin hiukset vielä lyhyemmiksi, jotta maskuliinisuus korostuisi.
mun barbeilla oli tyttöystävät :D
Itselläni oli kaksi Keniä ja joku kymmenisen barbia. Mutta! Tässä on twisti.
Elikkä. Oli kenit 1 ja 2. Ykkönen oli naimisissa, perus mies. Kakkonen oli sinkku ja kaikki (vapaat) naiset olivat ihastuneita häneen. Mutta Ken kakkosella oli suuri ihastus erääseen mysteerinaiseen, jota tapasi silloin tällöin iltapukujuhlissa, muttei koskaan päässyt lähempiin puheisiin tämän kanssa. He tanssivat välillä yhdessä, mutta mysteerinainen lähti aina yöksi yksin kotiin, ja sekä Kakkonen että häneen ihastuneet tytöt olivat murheen murtamia.
Tämä mysteerinainen oli ken Ykkönen, joka koki miehen identiteetin vääräksi itselleen ja pukeutui salaa vaimoltaan naiseksi ja kävi tanssiaisissa.
Aika traagista tavallaan, etteivät he koskaan saaneet toisiaan. Onneksi oli ainakin pari tyttöpariakin, niin kaikki eivät jääneet yksin. Tosiaan, itselleni selvisi vasta joskus 12 vuotiaana, että se "ei olisi ok" tykätä samasta sukupuolesta tai pukeutua toisen sukupuoliseksi kuin fyysisesti on. Olin aika yllättynyt kun asia selvisi. :D
Meillä oli sellaisia supermarketin feikki-kenejä ja muutama sen osaston barbie myös aitojen lisäksi.
Sitten ne actiongubet, BigJim, joku sellainen käytetty oli. Harvalla oli aito Ken,
ABban Agneta kynityllä tukalla palveli Skipperin poikiksena. Naamameikki vähän hämäs, mutta hän oli "vähän erikoinen".
Barbien aviomies, Klaus Barbie.
Itsellä oli surffi-Ken 2000-luvun alussa. Ja tietysti Action maneja veljeltä. Tosin olin enemmän Brazt tyttö ja kaverin kanssa leikittiin koulua jossa barbit oli tyhmiä bimboja joita rangaistiin vääristä vastauksista. Heh, oi kultainen lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja siskolla oli Michael Jackson -nuket, niitä käytettiin.
Tälläset: https://i.pinimg.com/originals/2d/29/4c/2d294cab5985cc7816531909b663ba1…
Minulla myös Jackson , aurinkolasit ja hopeinen hanska toisessa kädessä.
Mulla oli sellainen Barbieta päätä lyhyempi sisältä ontto intiaanipäälikkönukke, jolla oli vihainen ilme. Hänen roolinsa leikeissä oli olla julma perverssi idiootti, joka löi, väkisinmakasi ja sarjapetti. Barbiet tämän tästä juoksivat pakoon, huusivat apua ja pyysivät ambulanssia ja poliisia paikalle...
Nyt tajuan, miksi omat ja ystävien vanhemmat kävivät aina välillä kysymässä kesken meidän leikkien että onko kaikki ihan ok :D Kai nuo aiheet oli telkkarista keksittyjä, oma lapsuus oli kuitenkin hyvin turvallinen.
Aivan ihana ketju, ja hyvin innovatiivisia ratkaisuja Kenin puutteeseen :)
Kasvoin lapsuuteni 80-luvun alussa. Siihen aikaan saatavat Ken-nuket kopioineen oli kauhean tönkköjä verrattuna jopa sen ajan Barbieihin. Kenejä yms. ei saanut yleensä kunnolla istumaan tai käsiäkään taivuteltua luontevasti. Ehkä siksikin päätyivät usein vähän ääliön rooleihin. :D Nykyään Kenejä yms. saa erittäin hyvin nivellettyinä, ja samaten toki Barbieita ja kumppaneita.
Tätä ketjua on ihanaa lukea. Mulla nukkeleikit jatkuu tavallaan vieläkin, koska olen muotinukke-keräilijä.
Luultavasti Kenit jäivät kauppaan juuri siksi, että ne näyttivät tylsiltä Barbien rinnalla. Toki ostajan silmä kiinnittyiy niihin ihaniin pukuihin, kuten oikeassa elämässäkin esim. Linnan juhlissa tai kuninkaallisissa häissä. Miehet jäävät näkymättömiksi rinnalla, ja jos hintakin on sama, niin valinta osuu varmasti Barbieen. Varsinkin jos on tulossa lahjaksi.
Useimmiten miesrooleja esitti naisbarbi,jolla oli lukittu pää ja legginsit(erottuakseen naisista,joilla oli pitkä tukka ja hame), poikkeuksena oli Ariel, joka seurusteli vuoroin Vaaleanpunaisen pantterin, vuoroin Leijonakuninkaan Rafiki-apinan kanssa. Myös muut lelut harrastivat lajirajat ylittävää rakkautta, pikkuleluista Jasmine (Aladdinista)seurusteli teinimutanttikilpikonnan kanssa(olivat sellaisista avattavista mininukkekodeista).
En leikkinyt barbeilla, vaan leikin pikkuautoilla, pehmoleluilla, pikkueläimillä mieluumin, sekä roolileikkejä.
Mulla oli muutama Ken lapsena mutta muistan hämärästi itsekin joskus leikkineeni että isohko pinkki muovikoira on Barbien mies :’D Taisi olla niin että Kenit olivat äitin luona tai vastaavaa ja piti jokin korvike keksiä (koira oli siitä hyvä että se oli aika samankorkuinen kuin Barbie).
Muistan haaveilleeni joskus myös poikaBratzeistä mutta en kuitenkaan koskaan sellaista sitten pyytänyt/ hankkinut itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli muutama Ken lapsena mutta muistan hämärästi itsekin joskus leikkineeni että isohko pinkki muovikoira on Barbien mies :’D Taisi olla niin että Kenit olivat äitin luona tai vastaavaa ja piti jokin korvike keksiä (koira oli siitä hyvä että se oli aika samankorkuinen kuin Barbie).
Muistan haaveilleeni joskus myös poikaBratzeistä mutta en kuitenkaan koskaan sellaista sitten pyytänyt/ hankkinut itse.
Ps hillitön ketju :D
Jackson-nukke oli täälläkin! Sen lisäksi oli kaksi aitoa Keniä (ja kaverilla kaksi lisää; olen yllättynyt, että täällä niin moni on kärsinyt Kenin puutteesta). Hassua oli, että Kenit olivat aina hölmöissä pikkurooleissa ja Jackson vei kaikki naiset. Lopuksi Jackson aina päätyi yhteen sen parhaan barbin kanssa.
Mä en koskaan leikkinyt barbeilla tai millään ihmistä esittävillä, en edes vauvanukeilla. Kertakaikkiaan ei kiinnostanut. Mistähän tämäkin johtuu. Leikin pehmoilla ja My Little Ponyilla, eikä seksijutut käyneet mielessäkään. Aikuisenakin seksi ei ole koskaan kovin paljon kiinnostanut. Korreloiko teillä nukkejen seksileikkejä leikkineillä asia oman seksuaalisuutenne kanssa?
Mun feikkibarbileikeissä ei ollut poikaystäviä. Kaverilla leikkiessämme kaverin Ken oli meidän poikaystävämme, ei barbin.
Veljellä oli Batman, joka oli Barbien kokoinen. Se oli poikaystävä. Ken oli mulla myös mutta se oli ällöttävä ja ruma nössykkä, en tykännyt siitä. Batmanissa oli jännitystä ja seksikkyyttä.