Törkein tai ärsyttävin tapa miten teiltä on udeltu lisääntymisestä?
Aloitan: Viimeksi lääkärissä käydessä lääkäri keksi hienon small talk -aiheen ja päätti ruveta kyselemään "milloinkas aiotte perheenlisäystä hankkia?". Ymmärtäisin jos kysymys liittyisi jotenkin lääkärikäynnin syyhyn, mutta kun ei. 30 v mittarissa ja kolmatta vuotta naimisissa, alkaa pikkuhiljaa tympäistä nämä utelijat. Vertaistukea?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisen kanssa naimisissa oleva nainen ja vaimoni odottaa esikoistamme. Useampi ihminen on kysynyt kuka lapsen isä on. :) :) :)
No kyllä sillä lapsella ihan biologinen isäkin on. :) :) :).
Niin kuin sanoin jo poistetussa kommentissani.
Nimenomaan. Jokaisella lapsella on myös isä.
Ei ole. Miten tämä nyt meni tämän jankkaamiseksi? Minun lapsellani ei ole isää, hänet on tehty yksin klinikalla lahjasolulla. Siittiöiden lahjoittaja ei ole lapsen isä.
Kyllä on. Olet törkeä lasta kohtaan. Jokaisella lapsella on äoti ja isä - luovutyajakin on isä, vaikka miten pyristelet vastaan.
Riistät lapselta jotain aivan olennaista väittämällä nivenkovaan, että tällä ei ole isää. Varsinkin poikaa kohtaan tuo on sadistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisen kanssa naimisissa oleva nainen ja vaimoni odottaa esikoistamme. Useampi ihminen on kysynyt kuka lapsen isä on. :) :) :)
Ei ole. Miten tämä nyt meni tämän jankkaamiseksi? Minun lapsellani ei ole isää, hänet on tehty yksin klinikalla lahjasolulla. Siittiöiden lahjoittaja ei ole lapsen isä.
Kyllä on. Olet törkeä lasta kohtaan. Jokaisella lapsella on äoti ja isä - luovutyajakin on isä, vaikka miten pyristelet vastaan.
Riistät lapselta jotain aivan olennaista väittämällä nivenkovaan, että tällä ei ole isää. Varsinkin poikaa kohtaan tuo on sadistista.
Eipä ole ihmisten ilkeydellä rajaa. Mistä tulee tämä tarve jankuttaa, että solun lahdoittaja on isä? Miksi kaikki lahjasoluhoitoihin osallistujat opetetaan täsmälleen päinvastoin ja kaikki tutkimus osoittaa toisin kuin sinä väität? Miksi sinulle on tärkeää pitää kiinni siitä näkemyksestä, että solun lahjoittaja on isä, vaikka kaikki tutkimus osoittaa, että tällaisen ajatuksen ylläpitäminen on lapselle psyykkisesti erittäin vahingollista, eikä vanhempi-lapsisuhdetta näissä tilanteissa synny? Koska on tärkeämpää olla oikeassa, vaikka ei tiedä asiasta mitään? Ei tämä ole mikään arvokysymys, ei keskustella nyt siitä, onko sinusta oikein vai väärin, onko jollain isä vai ei. Nimitä sinä siä luovuttajaa isäksi, jos koet sen tarpeelliseksi, mutta älä mene sitä ääneen sanomaan lahjasoluperheille, aiheutat vahinkoa.
Jep, sä lähdit poistoon nyt. Joku raja sillä, kuinka ilkeä voi olla. Toivottavasti tuli hyvä mieli sulle.
Meidän suku on hyvin suuri ja kaikilla sisaruksilla ja serkuilla monta lasta. Sitten olen minä, mustalammas joka ei vaan millään meinannut saada lasta ja oli ihan tuskaa olla sukujuhlissa se ainut lapseton. Kaikki kyselivät jatkuvasti milloin meilläkin. Kivaa oli yrittää itku kurkussa juhlia. Sitten lykästi♡ koko raskausajan olin ihan hermona etten vaan tee mitään väärin etten vaan menettäisi tätä pientä ihmettä. Nyt tämä ihme on jo kolme vuotias enkä voi sanoin kuvailla miten yliluonnolliselta suorastaan oma lapsi tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isättömyys tyttöönkin vaikuttaa. Itse en tiedä kuka isäni on ja on se katkeruutta aiheuttanut. Kateutta kun kavereilla oli isät ja minulla ei. Elättelen toiveita siitä että nimi tulisi joskus jotenkin ilmi, mutta tuskin.
Surullista miten isän roolia vähätellään vieläkin, mutta onhan se jo jotain, että on edes yksi rakastava ja huolehtiva aikuinen elämässä. Kaikilla ei ole sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistät lapselta jotain aivan olennaista väittämällä nivenkovaan, että tällä ei ole isää. Varsinkin poikaa kohtaan tuo on sadistista.Kyllä isättömyys tyttöönkin vaikuttaa. Itse en tiedä kuka isäni on ja on se katkeruutta aiheuttanut. Kateutta kun kavereilla oli isät ja minulla ei. Elättelen toiveita siitä että nimi tulisi joskus jotenkin ilmi, mutta tuskin.
Ihan ymmärrettävää, koska sut on hylätty. Kyllä se jää painamaan. Lahjasolulasta ei kuitenkaan kukaan ole hylännyt. Ei ole ketään, joka on hänet jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistät lapselta jotain aivan olennaista väittämällä nivenkovaan, että tällä ei ole isää. Varsinkin poikaa kohtaan tuo on sadistista.Kyllä isättömyys tyttöönkin vaikuttaa. Itse en tiedä kuka isäni on ja on se katkeruutta aiheuttanut. Kateutta kun kavereilla oli isät ja minulla ei. Elättelen toiveita siitä että nimi tulisi joskus jotenkin ilmi, mutta tuskin.
Ihan ymmärrettävää, koska sut on hylätty. Kyllä se jää painamaan. Lahjasolulasta ei kuitenkaan kukaan ole hylännyt. Ei ole ketään, joka on hänet jättänyt.
Ei äitinikään tiedä kuka isäni on joten ei ole hylätty kun tuskin edes tietää olevansa isä. Ja kylläpäs sinä vaikutat vihaiselta. Mä en ole tässä muuta sanonut kuin tuon yhden kommentin. Mutta toisaalta, ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä noin puhut muille?? Todella törkeää varsinkin, kun et tiedä mitä toisella on taustalla. Häpeä!!
Olin mennyt vastikään naimisiin ja työkaveri näki mut tauolla tupakalla. Sanoi ohimennen, että siitä sitten tietää että on raskaana kun lopetat tupakoinnin. Olin niin tyrmistynyt etten osannut sanoa mitään. Sitten tajusin, että varmaan työpaikan elämäntapamammat kyttäsivät kieli pitkällä koska vatsa pyöristyy,koska eihän kukaan niiden mielestä mene naimisiin jos ei tee lapsia.
Oli iljettävä olo.
En koskaan hankkinut lapsia, sitten myös erosin niin taitaa sama ihminen pitää mua vähän surullisena ja säälittävänä kun en "onnistunut" tekemään niitä normaaleja asioita normaalin naisen normaalissa elämässä.
Miksi toisia ihmisiä kiinnostaa niin helvetisti toisten ihmisten seksielämä ja ehkäisytilanne
Tässä sen näkee taas kerran että naisten elämässä ei ole mitään muuta saavutusta kuin miehet ja paksuksi pamahtaminen. Säälittävää.
V---- että voi olla PUUDUTTAVIA keskustelunaiheita 😑😑😑😑
Se että kysellään selän takana.
Äidiltäni on tenttattu useampaan kertaan olenko raskaana. Vaikka olisin viimeisilläni äitini ei siitä asiasta tällaisille kyselijöille kertoisi koska ei kuulu heille mitenkään.
Jos ei voi kysyä suoraan on luultavasti parempi olla kysymättä ollenkaan. Ylipäätään kenenkään kohdun tapahtumien tiedustelu on tökeröä.
Kun kerroin odottavani kolmatta lasta, niin eräs kysyi "oliko vahinko?".
Ei ollut, vaan aivan suunniteltu raskaus.