Mitä grillatun lihan kaveriksi?
Eli parhaat lisukkeet, salaatit, kastikkeet ja tavat laittaa vihanneksia, lihana esim. kasleria (ja makkaraa).
On tulossa isompi lauma syömään ja haluisin jotain erilaista tarjota kuin ainaista fetasalaattia tai täytettyjä herkkusieniä lisukkeena.
Kommentit (24)
Grillattuja vihenneksia, täytettyjä tomaatteja, maissia, grillattua halloumia, ihan vihersalaatti, ranskalaisia, uusia perunoita ja silliä, kanarian saarten ryppyperunoita ja valkosipuli aioilia, perunasalaatti (näitä on useampia erilaisia versioita).. onhan noita lisukkeita. Googlaa.
Salsaa tietenkin, niin kuin barbecuen kotimaassa USA:n syvässä etelässä. Etsi netistä vaikka haulla Texas salsa recipes. Ovat helppotekoisia, ja tulisuuden aste on ihan itse valittavissa, kun alusta saakka itse tekee eikä purkkituotteisiin sorru.
Niin, ja se sitten tosiaan on "barbecue", vaikka Suomessa luullaan että se olisi "barbeque".
Pakko sanoa tuohon googlaa-neuvoon. Laitoin tän avauksen juuri siksi, että OLIN googlaillut pitkin iltoja. Kaikesta siitä tietomassasta vaan on vaikea helmiä poimia, siksi halusin ihan tavallaisten ihmisten tavallisia vinkkejä.
Mökkioloissa/kesäkeittiössä harvakseltaan viitsii ruveta naistenlehtien tai hifistelevien ruokabloggaajien ohjeita testaamaan. Sen sijaan av-ystävät ovat jo esikarsinnan tehneet ja nää on kokeiltuja ja hyväksi havaittuja. En niinkään edes ohjeita kaipaillut, vaan joko ihan uusia tai itseltä unohtuneita ideoita.
Kiitos kaikki, ensi viikonlopun grillailut monipuolistuvat ansiostanne rutkasti :-)
Tässä meidän juustoiset kasvissuosikit:
Paprikaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, punasipulia ja herkkusieniä reilun kokoisiksi paloiteltuna, paistetaan öljyssä muurikassa tai grillin parilapuolella. Jätetään napakan tuntuisiksi, maustetaan suolalla ja mustapippurilla tarpeen mukaan. Annoksen päälle viipaleet niinikään parilalla tai muurikassa paistettua vuohenjuustoa. Herkullista.
Salaattia, rucolaa, kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä, purjoa/sipulia. Päälle grillattua halloumijuustoa ja paahdettuja pinjansiemeniä.
Salaattia, rucolaa, kurkkua, tuoretta ananasta, cantalope-melonia, vuohenjuustoa. Ranskalaista salaatinkastiketta.