Mun mielestä mikään ei ole säälittävämpää kun mies joka kehuskelee jollain tappelu jutuilla
Tuli outo myötähäpeän sävyttämä flashback landella pidetyistä sukujuhlista. Itse olen asunut koko elämäni Helsingissä ja nämä sukujuhlat olivat ensimmäinen kosketus maalaisuuteni sekä myös näihin sukulaisiin.
Suomalainen maalaisestetiikka sinänsä oli hienoa ja kaunista, mutta aika iso kulttuurishokki tuli tästä erityisesti miesvieraiden ylläpitämästä matcho kulttuurista.
Siinä jostain loppuillasta nämä miehet (sukulainen ja muut kylällä asuvat miesvieraat) alkoivat ihan tosissaan rehvastelemaan sillä miten kova jätkä x tai y on kun on voittanut sen ja sen tappelun. Tämä oli oikeasti jotenkin hieno asia näiden miesten mielestä. Keskustelua kyllä enteili kaikenlainen puhe siitä miten nämä miehet olivat vahingoittaneet pikkueläinten (=käärmeiden tappaminen ja pikkulintujen ammuskelu ilmakiväärillä). Se oli heidän mielestä jotenkin todella miehekästä, mielestäni se oli junttia ja barbaarista. Olin elänyt siinä (ilmeisesti) virheellisessäkäsityksessä että maalla olevat ihmiset olisivat todella eläin ja luontorakkaita.
Noh, taas tuli kutsu uusiin juhliin - Ei nyt ihan liikaa innosta, vaikka maisemat toki olivatkin pittoreskejä…
Kommentit (20)
Maalaiset ja etenkin lappilaiset on kyllä todella junttia sakkia. Just tollaista rehvastelua vailla mitään tilannetajua.
Aika yleistä pienissä kylissä. Sielä on aina beeffit meneillään myös naapurissa olevan pienen kylän kanssa, eikä kukaan tiedä miksi. Viikonloppusin on kova meininki, kun pilkun jälkeen ottavat mittelöä baarin edessä kuka on kova äijä ja kuka ei. Kerran kuukaudessa käydään lähimmässä isossa kaupungissa katsomassa maailmaa.
Miehet, nuo rationaaliset ajattelijat 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa pittoreski?
Todella kaunista/maalauksellista. Jokin asia on niin kaunis, että se voisi olla kuin suoraan maalauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset ja etenkin lappilaiset on kyllä todella junttia sakkia. Just tollaista rehvastelua vailla mitään tilannetajua.
Entinen työkaveri oli Helsingistä, olin itse noin 30 vuotias ja tämä mies lähemmäs 50 v ja kehuskeli viikonlopusta "olin niin kännissä". Joo mikä idea ? Ketään ei kiinnostanut
Tuo "matcho" löi myötähäpeämittarini punaiselle. Eipä ole siellä omena kauas puusta pudonnut. Niin junttia.
Väkivaltaiset miehet on oksettavia.
NÄITÄ KOVIA MAAIMAN NAPOJA VIELÄKIN ON JUNTTIEN KESÄ JUHLILLA. HYS HYS KUN AMPULANSSI HEITÄ HAKEE. TODELLISTA JUNTTI KULTTUURIA.
Inhoan sellaisia ihmisiä jotka satuttavat eläimiä. Yksi tällainen henkilö on eräässä puolueessa ja hänen sukunimensä alkaa N:llä.
Mä tykkään jännämiehistä. Roskisten potkijat ja ikkunoiden särkijät parhaimpia. Bonus jos kantaa puukkoa.
kovia jätkijä isät ova antaneet ajaa 35 ferkua tai 565 valmettia pippelikin on kovettunut pojilla paniik miksi
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sellaisia ihmisiä jotka satuttavat eläimiä. Yksi tällainen henkilö on eräässä puolueessa ja hänen sukunimensä alkaa N:llä.
Ja yllätys yllätys, lappilainen kyseessä.
Kyllähän nuoruuden kännitappelut täytyy kerrata keski-ikäisenä - mielellään kännissä silloinkin - jätkäporukassa; tämä on osa kotimaista kansanperinnettä. Akat ei taas tätäkään kulttuuria ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään jännämiehistä. Roskisten potkijat ja ikkunoiden särkijät parhaimpia. Bonus jos kantaa puukkoa.
Kyllä niitä miehiin suuntautuviakin jännämiehiä sinulle varmasti löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuoruuden kännitappelut täytyy kerrata keski-ikäisenä - mielellään kännissä silloinkin - jätkäporukassa; tämä on osa kotimaista kansanperinnettä. Akat ei taas tätäkään kulttuuria ymmärrä.
Aivan hirvittävä kansanperinne. Epävarmat miehet kompensoivat omaa epävarmuuttaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä miehiin suuntautuviakin jännämiehiä sinulle varmasti löytyy :)
Oli vitsihuumoria, kato kun tuolla noilla roskisten potkijoilla tuntuu olevan vientiä lähiökuppilassa. On omasta mielestä todella uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Mikkel Näkkäläjärvi
Kuulostaa aika vajaalta sakilta. M46