Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pahimmista naapurisuhteistanne! Kaipaan vertaistukea

Vierailija
16.07.2020 |

En olisi ostanut tätä taloa, jos olisin tiennyt millainen pariskunta naapurissa asuu. Kyseessä kaksi uudehkoa omakotitaloa vierekkäin, ja eilen illalla yksi naapureista lipsautti, että taisivat savustaa tämän meidän talon rakentaneen perheen pois.

Meille on nyt jo parin kuukauden asumisen jälkeen tultu vaatimaan verhoja meidän ikkunaan, valitettu siitä että ei ole aitaa, määrätty laittamaan etupihalle tiettyjä istutuksia "jotta olisi yhtenäistä" ja muutenkin ollut sellaista kyräilyä.

Eivät kuulemani mukaan hyväksyneet meidän talon rakentaneille mitään kesäkeittiötä tai pergolaa, vaan uhkasivat valituksilla ties minne. Miten tuollaisten kanssa eletään sitten rinnakkain?! Onko teillä muilla kokemusta kamalista naapureista?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti asfaltoida tontillani oleva aivan rajalla oleva tie.  Rajalla naapurin puolella kasvoi koivu jonka juuret tulivat tien alle ja nostivat tietä. Kerroin naapurille, että aion asfaltoida tien ja katkaista koivun juuren joka nostaa tietä tontillani.  Sanoin, että varmaan kannattaisi kaataa koivu, että se ei myöhemmin myrskyllä kaadu heidän talonsa päälle.

Nähdessäni naapurin postilaatikolla kysyin häneltä, että mihin tulokseen olette tulleet koivun suhteen.  Hän suuttui ja sanoi, että olisit kysynyt, että milloin kaadatte sen puun.  Sanoi, että olen kiero ihminen, kun kysyin sillä tavalla.  Tämä on vaikuttanut suhteisiimme.  Ei enään ystävällistä tervehtimistä.  Minusta tämä on surullista.  En muista koskaan saaneeni kiitosta siitä, että olemme noin 20 vuoden ajan pudottaneet erään ammattilehden hänen postilaatikkoonsa.  Tältä ajalta lehdestä saatu hyöty on hänelle muutaman tuhat euroa.  Hän on itsenäinen yrittäjä, eikä hänen ole tarvinnut itse tilata mainittua ammattilehteä.

Jotenkin ymmärrän myös naapuria. Suren kaunista koivua, joka jouduttiin kaatamaan (naapurin, joten minulla ei ole mitään sanomista siihen, mutta täytti näkymän eräästä ikkunastani).

Tuosta saa vähän sellaisen kuvan, että ette ensimmäisellä kerralla osanneet sanoa suoraan, että koivun on lähdettävä vaan kiertelitte ja sitten seuraavalla kerralla paukautitte asian suoraan. Ehkä naapuri veti herneen nenään siitä, että annettiin ensin sekavasti vaikutelmaa siitä, että asia ei ole ihan kiveen hakattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi