Nina Mikkonen sai suhteilla kesätyöpaikan Matiakselle
Kyllä ottaa päähän. Suhteilla nuo julkkikset eteenpäin menee.
Kommentit (22)
Kaikkiahan suhteitaan käyttää eikä siinä ole mitään vikaa.
Ihan normi. Ei todellakaan kaikki paikat tule yleiseen hakuun vaan kysellään tutut läpi satutko tuntemaan hyvää ja sopivaa tyyppiä ko. hommaan.
Ja kuka vanhempi ei hoida suhteillaan kesäduunia lapselleen jos mahdollista?
Aika yleistähän tämä on, mutta sitten on turha syyttää niitä, joilla ei ole suhteita samalla tavalla ja jäävät ilman paikkaa.
Ei mitenkään julkkisten teko minusta. Suurin osa vanhemmista auttanee lastaan mahdollisuuksien mukaan.
Suhteillahan kesätyöpaikat on paljolti jaettu myös julkisella puolella (valtio, kunnat, seurakunnat) eivätkä aina edes yritä salata sitä, joten ihan ok, jos Nina Mikkonen pystyi auttamaan poikaansa kesätyöpaikan saamisessa. Sitä kutsutaan nykyään myös verkostoitumiseksi. Maailma nyt on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiahan suhteitaan käyttää eikä siinä ole mitään vikaa.
Paitsi silloin, jos poliitikko järkkää työpaikan puoluekaverilleen.
Kyllä itsellekin olisi nuoruudessa kelvannut kesätyöt tai työharjoittelupaikat suhteilla. Itse ne silti piti hankkia.
Kesätyöpaikoista valtaosa menee suhteilla. Itse olin pahimman laman aikoina eräässä tehtaassa kesätöissä, jonne pääsin täysin suhteilla. Tuttuni tunsi tämän ison firman tj:n muistaakseni. Porukka oli ihan ihmeissään siellä tehtaassa, että miten olen päässyt sinne töihin. Täräytin ihan suoraan että täysin suhteilla. Työpaikkana oli ihan syvältä ja huono palkka, joten mitään kiinnostusta ei tehdastöihin ole sen jälkeen ollut kyllä!
Kesätyöpaikoista valtaosa menee suhteilla. Itse olin pahimman laman aikoina eräässä tehtaassa kesätöissä, jonne pääsin täysin suhteilla. Tuttuni tunsi tämän ison firman tj:n muistaakseni. Porukka oli ihan ihmeissään siellä tehtaassa, että miten olen päässyt sinne töihin. Täräytin ihan suoraan että täysin suhteilla. Työpaikkana oli ihan syvältä ja huono palkka, joten mitään kiinnostusta ei tehdastöihin ole sen jälkeen ollut kyllä!
Mä sain ekan kesätyöpaikan äitini suhteilla ja mun tyttäreni sai aikoinaan mun suhteilla. Niin se menee.
Kaikki menee suhteilla, ei todellakaan tarvitse olla mikään julkkis.
Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.
Suhteet, ihonväri, palkka. Ammattitaito alkaa olemaan aika pienessä roolissa nykypäivän palkkauksessa, kun laivan hyttienkin siivoustaso laskee vuosi vuodelta...
Itsekkin olen saanut kesätyöpaikkani muinoin suhteilla. Eikä äiti ollut julkkis, vaan kaupan kassa. Ja sinne minäkin silloin menin.
Jotkut virat ym. on sitten vähän eri juttu.
Ihan normaalia settiä. Meilläkin on ollut kesätöissä työntekijöiden lapsia. Ei kai siinä mitään vikaa ole?
Luulisi ainakin että sellainen lapsi hoitaa kesätyönsä hyvin, jos vanhempi on samassa firmassa tai muuten läheinen työnantajan kanssa.
Nehän ovat erityislapsia molemmat.
Mitä sitten?? Kyllä suhteita kannattaa käyttää jos mahdollista. Ainahan niin on ollut.