Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut, kun hänelle selvisi uo-velkani - Miksi ihmiset ovat näin pinnallisia?

Vierailija
15.07.2020 |

Kuuden vuoden suhde takana ja nyt se on ohi. Miehelle siis selvisi uo-velkani, joka on suurudeltan muutama sata tuhatta. Miehen mielestä minun velkojeni vuoksi emme voi hankkia lapsia ja elää sellaista elämää, mitä haluaisimme, jonka vuoksi hän nyt erosi minusta.

Ärsyttää suunnattomasti tämä nykyajan pinnallisuus. Minun mielestäni olisimme ihan hyvin voineet hankkia lapsen ja perustaa perheen, vaikka minulla jonkin verran sitä velkaa nyt onkin. Onko toivotonta löytää mies, jota ei haittaisi perustaa perhettä uo-velasta huolimatta? Vai onko nykyaika oikeasti ihan sanonko mistä... Vertaistukea keltään? Pohdintoja?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin kertyi masennuksessa velkaa, kun en jaksanut avata postia tai välittää juuri mistään.

Vuokran ym aina maksoin, mutta pienistä summista kertyi muutamia tuhansia. Summa moninkertaistui pian eikä järjestelmästä päässyt pois, kun oli kerran sinne joutunut. Uo virastoa ei kiinnosta pieni ihminen.

Huijaritkin saavat käyttää valtiota hyväksi, eikä kukaan ole yksittäisen ihmisen puolella.

MIKÄÄN tässä ei kerro luonteestani yhtään mitään. Olen hyvin täsmällinen ja tunnollinen ihminen.

Nyt muutamia vuosia myöhemmin velat on maksettu ja pahin masennuskin voitettu.

Muiden haukkujat ovat rumia ihmisiä.

AP:lla on muutama SATAtuhatta. Siinä on tarvittu muutakin kuin kykenemättömyys maksaa normilaskuja.

Vierailija
82/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin sadan tuhannen uo-veloilla ei hirveästi ikinä ostella esim. omistuskämppiä. Itse jätin miehen jolla oli 40-50k opintovelkaa, juuri kämpän hankinnat sun muut takaraivossa. Jos minulla on 40k omaisuutta ja siipalla saman verran velkaa, niin minunkaan omaisuus ei ole minkään arvoista.

Ikävä kyllä raha merkkaa myös ihmissuhteissa. En ole golddigger, mutta en halua olla mikään yleinen pankki myöskään.

Jätit miehen pikku summan takia ja kyseessä vieläpä opintolaina. Enpä ole moista ennen kuullut. Et tainnut välittää ollenkaan. Ilmeisesti miehellä yliopisto-opinnot yms. Kyllähän moni joutuu niitä varten lainaa ottamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

l o m p a k k o l o i s e n a   on helppo arvostella toista pinnallisuudesta. ;) Olisit kertonut veloista heti, niin mies olisi osannut jättää heti kättelyssä eikä olisi tuhlannut aikaa sinuun. Miten ajattelit lapsen hankkia tuossa tilanteessa, sos.toimiko se joutuu elämänne kustantamaan kun itse et siihen tule 10 vuoteen ainakaan pystymään, kaikella realismilla?

Vierailija
84/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Porvoossa myönnetään luottoja tuolla vakuusvajeella.

Vierailija
85/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No velka on tullut nuorempana luottokorttiveloista, eräistä lainoista, käräjöintikuluista ja korvauksista suurimmilta osin. Ymmärrän tietty tuon, että velkasumma on iso, mutta mielestäni se ei miestä oikeuttanut minua jättämään. Jotenkin naiivisti kuvittelin, että hän rakastaisi minua pyyteettä, mutta ilmeisesti olin sitten väärässä. Mielestäni tosirakkauteen kuuluu kyllä se, että toista rakastetaan menneisyydestä huolimatta. Eli ehkä ihan hyvä sitten että pääsin miehestä eroon, voipa hän sitten etsiä itselleen varakkaan heilan kun minä en kelpaa. Ärsyttävää vaan, että jätti näin huonossa iässä lasten hankinnan kannalta.

ap

Mistä rikoksesta joutuu maksamaan korvauksia kymmeniä tuhansia???

Mitä oot tehny ap?

Vierailija
86/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas meni porukka kuin pässit narussa provon vetäessä sieraimista!!

Vierailija
87/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myönsi jo että rahaa on kulunut KÄRÄJILLÄ ja KORVAUKSIA joutunut maksamaan...

Ehkä väk ivaltarikollinen...???

Vierailija
88/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap myönsi jo että rahaa on kulunut KÄRÄJILLÄ ja KORVAUKSIA joutunut maksamaan...

Ehkä väk ivaltarikollinen...???

No velka on tullut nuorempana luottokorttiveloista, eräistä lainoista, käräjöintikuluista ja korvauksista suurimmilta osin

nuoruuden sekoiluja:) Nannakin veti miestä terdellä lärviin:)

Vierailija
89/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP MIKSI ET KERRO MITÄ TEIT?????????

Vierailija
90/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koet tai ainakin puhut että mies oli pinnallinen kun jätti sinut muutaman sadantuhannen(!) ulosotto velan vuoksi. Minusta ei ole pinnallista vaan nimenomaan rehtiä toimintaa.

Minusta on hyvin pinnallista ja ajattelematonta velkaantua holtittomasti niin ettei milloinkaan pysty veloistaan vastaamaan. Jos velkaa on useampi satatuhatta, korot juoksevat sitä tahtia että tuskin sinun innostuksesi riittää niiden maksamiseen.

Ihminen jolla on arvot kunnossa ei velkaannu noin käsittämättömästi.

Fiksu kaveri kun ymmärsi ettei sinuun voi/kannata sitoutua ilman suurta riskiä siitä että on vastuussa sinun holtittomasta tavastasi käsitellä rahaa/velkaa/hankintoja.

Vierailija
91/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on keksitty provo. 

Vierailija
92/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko juttua. Ihmisen ei ole mahdollista velkaantua noin suurilla summilla jos kyse ei ole asuntolainasta tai yrityksen lainoista. Ei ole mahdollista.

Sinänsä se on toisaalta kiinnostava keskustelunaihe, miten ulosotossa olevaan kumppaniin suhtaudutaan.

Vierailija
93/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko uskoa, jos ette halua. En koe sen tarvetta avata velkojen alkuperää sen tarkemmin kuin että siinä on pari lainaa, luottokorttivelkoja, käräjäkuluja ja sieltä tulleita korvauksia. En viitsi kertoa mistä olen korvauksia joutunut maksamaan, koska haukutte vain. Sen voin sanoa, että korvausvaatimukset olivat täysin epäreiluja eikä koko juttu ollut edes täysin minun vikani.

Ja ei teidän minua tarvitse haukkua. Kunhan ihmettelen nykypäivän pinnallisuutta, kun heti erotaan ja raha sanelee kaiken. Minua ei olisi haitannut asua vaatimattomasti yms, perhe olisi se tärkein. Tuskin enää tässä iässä ehdin sellaista perustamaan... ap

Vierailija
94/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, että en halua kertoa, koska en halua p*skaryöppyä niskaani. ap

Vierailija
95/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko uskoa, jos ette halua. En koe sen tarvetta avata velkojen alkuperää sen tarkemmin kuin että siinä on pari lainaa, luottokorttivelkoja, käräjäkuluja ja sieltä tulleita korvauksia. En viitsi kertoa mistä olen korvauksia joutunut maksamaan, koska haukutte vain. Sen voin sanoa, että korvausvaatimukset olivat täysin epäreiluja eikä koko juttu ollut edes täysin minun vikani.

Ja ei teidän minua tarvitse haukkua. Kunhan ihmettelen nykypäivän pinnallisuutta, kun heti erotaan ja raha sanelee kaiken. Minua ei olisi haitannut asua vaatimattomasti yms, perhe olisi se tärkein. Tuskin enää tässä iässä ehdin sellaista perustamaan... ap

No jos et koe ulosottoa ongelmaksi, niin mikset kertonut kumppanillesi kuuteen vuoteen?

Vierailija
96/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat henkilökohtaisia.

Ovat juu, mutta mieti, jos tarina on totta. Siinä ei millään normaalilla tulotasolla kannata haaveilla mistään asuntolainojen maksamisista yhdessä kun toisella menee luultavasti loppuelämä velkojen maksuun.

Rajoittaa aika paljon normaaleja parisuhdemeininkejä

Miten tuo tarina voisi olla totta? Noin isoja lainoja ei yksittäinen tavallinen ihminen saa pelkistä luottokorteista ja kulutusluotoista. Ja oikeudenkäyntikorvauksetkin ja rikoskorvaukset (vai miksi niitä kutsutaan) ovat kymppitonneja, uutisten perusteella. Jos nyt ei ole jotain tehdashallia polttanut tms. Jolloin se ongelma on vähän muutakin kuin rahat.

Ulosotossa muuttuu tonninkin velat kymmeniksi tuhansiksi kun vuosia saa olla.

Vierailija
97/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, että en halua kertoa, koska en halua p*skaryöppyä niskaani. ap

Mistä rikoksesta voi muka tulla noin isot korvausvaatimukset? Oikeudenkäyntikulutkaan harvoin enempää kuin kymppitonneja.

Vierailija
98/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma eivät ole ensisijaisesti velat vaan asenne. Ja salailu.

Vierailija
99/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaankin provo.

Joka tapauksessa, vastataan nyt spekulativiisesti. Olisin valmis menemään naimisiin ja tekemään lapsen isosti ulosottovelkaisen naisen kanssa, jos:

1) nainen tajuaa virheensä, ei syytä siitä minua, vaan päinvaistoin on epäfeministisen mukava minua kohtaan ja epäfeministisen hyvä kotirouva

2) nainen tajuaa, että minä olen keskipalkkainen ja hän on köyhä kuin kirkonrotta ja tulee aina olemaan, ja siksi meidän pitää muuttaa maalle tai johonkin 50 kilsan päähän kaupungista ( esim. Vihtiin tai Auraan tai Orivedelle) ja ostaa sieltä joku rämä talo, jota korjaamalla säästetään asuinkustannuksissa

3) nainen tajuaa että meidän elintaso tulee olemaan aina alhaisempi kuin monien ihmisten joihin hän vertaa itseään, ja että SE EI OLE MINUN SYYNI

Mutta turhaahan tällaista on edes kaavailla. Suomalaiset naiset ovat äärifeministisiä miesvihaisia verenimijöitä, jotka haluavat komean miehen joka kustantaa naiselle luksuselämän.

Vierailija
100/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, ettei kaltaisesi ali-ihminen lisäänny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme