Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut, kun hänelle selvisi uo-velkani - Miksi ihmiset ovat näin pinnallisia?

Vierailija
15.07.2020 |

Kuuden vuoden suhde takana ja nyt se on ohi. Miehelle siis selvisi uo-velkani, joka on suurudeltan muutama sata tuhatta. Miehen mielestä minun velkojeni vuoksi emme voi hankkia lapsia ja elää sellaista elämää, mitä haluaisimme, jonka vuoksi hän nyt erosi minusta.

Ärsyttää suunnattomasti tämä nykyajan pinnallisuus. Minun mielestäni olisimme ihan hyvin voineet hankkia lapsen ja perustaa perheen, vaikka minulla jonkin verran sitä velkaa nyt onkin. Onko toivotonta löytää mies, jota ei haittaisi perustaa perhettä uo-velasta huolimatta? Vai onko nykyaika oikeasti ihan sanonko mistä... Vertaistukea keltään? Pohdintoja?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap sössinyt asiasi niin pahasti että älä tee lapsia kärsimään. Et olisi hyvä äiti. Lasten kasvatukseen tarvitaan myös rahaa. Ilmeisesti olet myös tehnyt jonkun rikoksen kun olet jollekin korvauksia joutunut maksamaan.

Vierailija
42/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä se syy on tosiaan luottamuksen pettäminen, eikä ne velat. Kuusi vuotta pimittänyt oleellista tietoa?

No varmasti tuollainen velka itsessäänkin vaikuttaa. Jos mies olisi halunnut ostaa yhteisen kodin miten se olisi onnistunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole totta. Provo.

Vierailija
44/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No velka on tullut nuorempana luottokorttiveloista, eräistä lainoista, käräjöintikuluista ja korvauksista suurimmilta osin. Ymmärrän tietty tuon, että velkasumma on iso, mutta mielestäni se ei miestä oikeuttanut minua jättämään. Jotenkin naiivisti kuvittelin, että hän rakastaisi minua pyyteettä, mutta ilmeisesti olin sitten väärässä. Mielestäni tosirakkauteen kuuluu kyllä se, että toista rakastetaan menneisyydestä huolimatta. Eli ehkä ihan hyvä sitten että pääsin miehestä eroon, voipa hän sitten etsiä itselleen varakkaan heilan kun minä en kelpaa. Ärsyttävää vaan, että jätti näin huonossa iässä lasten hankinnan kannalta.

ap

Tuossa nyt ei ole mitään normaalia, että olet kuusi vuotta salannut tuollaisia velkoja ja ne vielä sisältää jotain luottokorttilaskuja ja käräjöintikuluja? Olet vielä niin nuorikin, että mitä sinä olet alkuelämäsi oikein sikaillut? Taitaa valehtelu, vääristely ja tosiasioiden pimittely sujua niin luonnostaan, että et edes kykene ymmärtämään tekojasi saatika pystyisit mihinkään itsereflektioon.

Vierailija
45/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että kävi ilmi nyt ettei kyse ole rakkaudesta.

M34

Vierailija
46/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No velka on tullut nuorempana luottokorttiveloista, eräistä lainoista, käräjöintikuluista ja korvauksista suurimmilta osin. Ymmärrän tietty tuon, että velkasumma on iso, mutta mielestäni se ei miestä oikeuttanut minua jättämään. Jotenkin naiivisti kuvittelin, että hän rakastaisi minua pyyteettä, mutta ilmeisesti olin sitten väärässä. Mielestäni tosirakkauteen kuuluu kyllä se, että toista rakastetaan menneisyydestä huolimatta. Eli ehkä ihan hyvä sitten että pääsin miehestä eroon, voipa hän sitten etsiä itselleen varakkaan heilan kun minä en kelpaa. Ärsyttävää vaan, että jätti näin huonossa iässä lasten hankinnan kannalta.

ap

Eli olet viettänyt rikollista elämää, ehkä vietät sitä edelleen.

Mikäli aloitus on tosi.

Kaikenlaisiin asennevammaisiin sitä kyllä elämässä törmää.

Vierailija
47/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on jätetty luottokorttivelkojen takia.

Vierailija
48/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut naisen kanssa 4v yhdessä ja hän teki suhteemme aikana itselle velkaa ja salasi sen minulta. Kun siinä sitten aloin puhumaan jos ostettais yhteinen asunto jne, niin alko selvii asioita. Toisella ei ole luottotietoja ja tekemänsä velat on ulosotossa ja se summa ei ihan pieni ollut. En minä nähnyt mitään tulevaisuutta hänen kanssaan. Ollaan erottu noin 10v sitten ja edelleen makselee niitä eikä loppua ihan heti näy. Nyt minulla talo ja perhe. Tota halusin ja sain. Ajattelin silloin paljon asioita ja tulin siihen tulokseen, että exän kanssa ei pääse mihinkään ikinä. Hän ei saa edes puhliittymää omiin nimiin. Enkä minä rupea rahottamaan ja ottamaan omiin nimiin valmiiksi velkaisen ihmisen juttuja, koska minun nimeä ei pilaa kukaan muu kuin minä jos pilaa.

Vierailija
49/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo tai ei, niin samaa tapahtuu oikeassakin elämässä. Juristien yksi varma tulonlähde ovat velkaantuneet, jotka istuvat käräjillä selvittämässä pikavippejään. En tiedä oppiiko kukaan virheistään? Ja sellaisia on nykyään paljon. Liian paljon.

Ap:n tapauksessa asiat on varmasti jo puitu ja velkajärjestelyt sovittu. Jos tilanne on hänellä hallinnassa pitäisi ainakin antaa mahdollisuus selittää asia kuin myös miettiä, miten yhteinen talous sovitaan. Luottamus voi uutisen kuullessa vähän horjua, mutta ihmistä pitäisi arvioida kokonaisuutena.

En pidä miestä pinnallisena, vaan varovaisena. Koronan aikaan on annettu paljon huonoja ennusteita talouselämälle, niin jo pelkästään se saa kenet tahansa huolestumaan omasta tilanteestaan. Jos siinä kuormitetaan tunteita vielä toisen uo:lla on helpointa lähteä pois. Se taas on aivan normaalia, että toinen jätetään pienemmänkin syyn vuoksi.Elämän pitää olla helppoa.

Vierailija
50/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävällä on velkaa ulosotossa. Enkä tiedä edes summaa. Palkasta lähtee 1/3 osa. Minulla riittää palkka omiin kuluihin. Mies hoitaa omansa. En haaveile omistusasynnosta tms. Sen ajan olen elänyt jo

Vierailija
51/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat henkilökohtaisia.

Vierailija
52/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut tosirakkautta, jos tuollaisen asian takia jättää. Ole vain tyytyväinen, että asia selvisi jo nyt.

Vierailija
53/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olet vieläpä rikollinen. Polttanut jonkun talon? Ei satoja tonneja muuten tule käräjöintikuluja eikö varsinkaan korvauksia mistään pienistä kolttosista. Eikä luottokorteillakaan saa niin paljoa persaukinen vingutettua.

Olisin itsekin häipynyt saman tien. En olisi edes alkanut suhteeseen kaltaisesi naisen kanssa, jos olisi ajoissa tiennyt.

Vierailija
54/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat henkilökohtaisia.

Ovat juu, mutta mieti, jos tarina on totta. Siinä ei millään normaalilla tulotasolla kannata haaveilla mistään asuntolainojen maksamisista yhdessä kun toisella menee luultavasti loppuelämä velkojen maksuun.

Rajoittaa aika paljon normaaleja parisuhdemeininkejä

Vierailija
55/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on jätetty luottokorttivelkojen takia.

Aika moni mies on pimeinä tunteina kertonut maksaneensa tyttöystävänsä luottokorttivelat pois. Itse otan meidän talouden kulua enemmän kannettavaksi, jotta vaimo saa taas lyhennettyä velkaansa. Ei vaan yksinkertaisesti voida pitää yhteisiä rahoja, koska muuten ei jää mitään rahaa säästöön.

Vierailija
56/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa provo tai ei, niin samaa tapahtuu oikeassakin elämässä. Juristien yksi varma tulonlähde ovat velkaantuneet, jotka istuvat käräjillä selvittämässä pikavippejään. En tiedä oppiiko kukaan virheistään? Ja sellaisia on nykyään paljon. Liian paljon.

Ap:n tapauksessa asiat on varmasti jo puitu ja velkajärjestelyt sovittu. Jos tilanne on hänellä hallinnassa pitäisi ainakin antaa mahdollisuus selittää asia kuin myös miettiä, miten yhteinen talous sovitaan. Luottamus voi uutisen kuullessa vähän horjua, mutta ihmistä pitäisi arvioida kokonaisuutena.

En pidä miestä pinnallisena, vaan varovaisena. Koronan aikaan on annettu paljon huonoja ennusteita talouselämälle, niin jo pelkästään se saa kenet tahansa huolestumaan omasta tilanteestaan. Jos siinä kuormitetaan tunteita vielä toisen uo:lla on helpointa lähteä pois. Se taas on aivan normaalia, että toinen jätetään pienemmänkin syyn vuoksi.Elämän pitää olla helppoa.

Voi luottamus tosiaan VÄHÄN horjua jos on pimittänyt noin isoa asiaa vuosikaudet! 🤣 Ei tuon jälkeen ole enää mahdollisuutta "miettiä, miten yhteinen talous sovitaan". Ei siinä ole enää mahdollisuuksia järjestää talousasioita yhdessä. Siinä torppaantuu kerta heitolla unelmat esim. hyvästä yhteisestä kodista. Puhumattakaan muusta elämästä.

"Ihmistä pitää arvioida kokonaisuutena": Monen SADAN tuhannen velan salaaminen noin pitkän aikaa kertoo kyllä niin paljon ihmisestä kokonaisuudessaan, että kyllä siinä muut hyvät ominaisuudet peittyvät loan alle. Ei niitä voi punnita enää keskenään.

Tuota ei voi enää selittää vahingoksi, että "unohtui kertoa" tai ettei "sopivaa hetkeä tullut". Vaan tuo on ihan tarkoituksellista huijaamista ja yrittämistä saada toinen satimeen (ja käytännössä maksajaksi) rakkauden varjolla.

Vierailija
57/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin sadan tuhannen uo-veloilla ei hirveästi ikinä ostella esim. omistuskämppiä. Itse jätin miehen jolla oli 40-50k opintovelkaa, juuri kämpän hankinnat sun muut takaraivossa. Jos minulla on 40k omaisuutta ja siipalla saman verran velkaa, niin minunkaan omaisuus ei ole minkään arvoista.

Ikävä kyllä raha merkkaa myös ihmissuhteissa. En ole golddigger, mutta en halua olla mikään yleinen pankki myöskään.

Vierailija
58/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehiä löytyy.  Vastaavalaisia ulosoton kanta-asiakkaita.  Muunlaisista  miehistä on aloittajan turha haaveilla.

Pitää olla hullu alkaakseen maksaa toisen velkoja, varsinkin kun summa on " useita satoja tuhansia" kuten aloittajalla. 

Vierailija
59/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka halausi olla tollasen velkasen idiootin kanssa yhessä. Pitää olla aika tyhmä, että saa hankittua itselleen satojen tuhansien ulosottovelat tai yleensäkin se, että jollakin on ulosottevelkaa. Se vaan on niin noloa ja tyhmän ihmisen merki, jos ei pysty huolehtimaan omasta taloudenstaan.

Vierailija
60/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet mokannut niin perusteellisesti elämäsi, että onneksi mies jätti sinut. Sinulla ei ole luottotietoja, joten kanssasi on vaikeaa elää. Et saa juuri mistään asuntoa, et saa helposti vakuutuksia, pankit eivät luota sinuun. Myös työnantajat tarkastavat luottotiedot.

Olen ollut töissä ulosottovirastossa, en tunne sympatiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä