Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostavatko ihmiset oikeasti tuppervaaraa? En ymmärrä sen ideaa. Jotain kippoja ja niiden ääreen kokoonnutaan.

Vierailija
15.07.2020 |

Voiko tylsempää olla?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä ostan silloin tällöin. Hyviä ovat ja ihan kivannäköisiä myös, ja tykkään kun ne on "kodikkaita".

Vierailija
22/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmiset TEKEVÄT niillä kipoilla! En ymmärrä ajatusmallia "Hei, tuolla on tuppervaarakutsut, menenpä sinne ja ostan taas viisi kippoa, kun viimeksi ostin neljä ja ne vievät tilaa tuolla kaapissa, enkä tiedä minne niitäkään laittaisin. On vain niin kivaa kokoontua tätien kanssa ja jutella KIPOISTA." Kipoista!

Kirjoituksesi paljastaa sinusta välittömästi 2 asiaa:

a) olet mies

b) et ole koskaan ollut Tupperware-kutsuilla, pelkästään kuullut huhupuheita niistä.

Tupperware-kutsut on naisten vastine miesten kalareissuille.

Näillä kutsuilla puhutaan ihan yhtä paljon kipoista, kuin kalareissuilla puhutaan lohesta ja tammukoista --> Ei sanaakaan.

Molemmissa kekkereissä puhutaan IHMISSUHTEISTA , ennemmin tai myöhemmin.

(kalareissuilla tavataan käyttää termiä 'paneminen' ) 

Ainoa ero onkin sinä, että siinä missä Teno-joen mutkan saunan lauteilla kuulee pelkkiä satuja Japen ja Joren rakastajan taidoista, tupperware-kutsuilla niistä kuulee pelkän raadollisen totuuden...

Molemmista tapahtumista palataan yhtä virkistäytyneenä, ja jos puoliso sattuu kysymään:

"mistä te puhuitte siellä?" ,  ihan tasan yhtä rehellisesti tähän kysymykseen vastataan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polloidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmiset TEKEVÄT niillä kipoilla! En ymmärrä ajatusmallia "Hei, tuolla on tuppervaarakutsut, menenpä sinne ja ostan taas viisi kippoa, kun viimeksi ostin neljä ja ne vievät tilaa tuolla kaapissa, enkä tiedä minne niitäkään laittaisin. On vain niin kivaa kokoontua tätien kanssa ja jutella KIPOISTA." Kipoista!

Kirjoituksesi paljastaa sinusta välittömästi 2 asiaa:

a) olet mies

b) et ole koskaan ollut Tupperware-kutsuilla, pelkästään kuullut huhupuheita niistä.

Tupperware-kutsut on naisten vastine miesten kalareissuille.

Näillä kutsuilla puhutaan ihan yhtä paljon kipoista, kuin kalareissuilla puhutaan lohesta ja tammukoista --> Ei sanaakaan.

(kalareissuilla tavataan käyttää termiä 'paneminen' ) 

Ainoa ero onkin sinä, että siinä missä Teno-joen mutkan saunan lauteilla kuulee pelkkiä satuja Japen ja Joren rakastajan taidoista, tupperware-kutsuilla niistä kuulee pelkän raadollisen totuuden...

Molemmista tapahtumista palataan yhtä virkistäytyneenä, ja jos puoliso sattuu kysymään:

"mistä te puhuitte siellä?" ,  ihan tasan yhtä rehellisesti tähän kysymykseen vastataan...

Olen kyllä ihan nainen, kiitos vaan.

Vierailija
24/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ihan nainen, kiitos vaan.

Selvä.

Sait nyt kuitenkin totuudenmukaisen vastauksen kysymykseesi, kertokoon muut aiheesta satuja.

Vierailija
25/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ap, tuli niin mieleen edesmennyt rakas mummoni, joka rakasti noita astioita ja puhui aina että TUPPERVAARA. Ei siis tupperware mikä se tuotemerkki oikeasti on. Mummo säilöi sieniä ja marjoja ”tuppervaaran” rasioihin. <3

Vierailija
26/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi ap, tuli niin mieleen edesmennyt rakas mummoni, joka rakasti noita astioita ja puhui aina että TUPPERVAARA. Ei siis tupperware mikä se tuotemerkki oikeasti on. Mummo säilöi sieniä ja marjoja ”tuppervaaran” rasioihin. <3

Mäkin puhun tuppervaarasta ja olen työkielenä englantia käyttävä, korkeasti koulutettu nelikymppinen. :D 

Tuppervaaroja olen saanut äidiltäni, itse en niitä osta. Muutenkin minulla on tapana suomenkielisessä puhekielessä suomentaa monet englanninkieliset nimitykset, kuten kuukle, juutuup, fase, tvitteri. 

Vierailija
27/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polloidi kirjoitti:

[

Tämä nyt kylllä järktti maailmankuvaani. Olen aina kuvitellut, että se on koko ajan pelkkää  ylipirteää myyntilobbausta sekä vilpittömän totaalista kupeista intoilua että "tää kuppi on kyl tosi käytännöllinen" "ai jaa, ahaa, ihanaa!"

Mutta ei minulla sinänsä ole mitään niitä itse kuppeja vastaan. Äidiltä  vuosia sitten saadut tupperkupit ovat kyllä olleet parhaimpia eväiden ja muiden mössöjen säilytykseen. Olisin jopa joskus voinut mennä sellaisille kutsuille, mutta nyt kun kävi ilmi mitä siellä oikeasti puhutaan, niin alkoikin pelottaa.

Vierailija
28/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta saa halvalla jos niitä tarvii, itse en tykkää muovikipoista,

Ainoastaa pakasterasiat muovia

Vierailija
29/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki muut puhuu näistä? En ole koskaan nähnyt mitä nämä ovat? Miksen ole saanut kutsua? Onko joku salakerho?

Vierailija
30/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupper-vaari kirjoitti:

Olisin jopa joskus voinut mennä sellaisille kutsuille, mutta nyt kun kävi ilmi mitä siellä oikeasti puhutaan, niin alkoikin pelottaa.

Hyvä ettet mennyt, olisi ollut kiusaantunut tunnelma noilla kutsuilla...

”Suutari pysyköön lestissään” , tätä vanhaa viisautta ei parane unohtaa.

Yhä tasa-arvoistuvassa ja sukupuolineutralisoituvassa maailmassa on yhä vähemmän mahdollisuuksia karata hyvällä syyllä ”omiensa keskuuteen”, ja tämä näkyy avioero-tilastoissa :-/

Naiset ei turhan innokkaasti tuppaudu meidän ukkojen erä-retkille mukaan, ollaan me yhtä joviaaleja heitä kohtaan, jatkossakin!

Vierailija
31/65 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupper-vaari kirjoitti:

Polloidi kirjoitti:

[

Tämä nyt kylllä järktti maailmankuvaani. Olen aina kuvitellut, että se on koko ajan pelkkää  ylipirteää myyntilobbausta sekä vilpittömän totaalista kupeista intoilua että "tää kuppi on kyl tosi käytännöllinen" "ai jaa, ahaa, ihanaa!"

Mutta ei minulla sinänsä ole mitään niitä itse kuppeja vastaan. Äidiltä  vuosia sitten saadut tupperkupit ovat kyllä olleet parhaimpia eväiden ja muiden mössöjen säilytykseen. Olisin jopa joskus voinut mennä sellaisille kutsuille, mutta nyt kun kävi ilmi mitä siellä oikeasti puhutaan, niin alkoikin pelottaa.

Voi hyvänen aika mitä roskaa! Olen ollut monilla, monilla Tupperwarekutsuilla eikä niissä ole puhuttu mitään muuta kuin täyttä asiaa, ei mitään ihmissuhdeasioista, joita tässä on joku keksinyt päästään. Mukavia, yhteisöllisiä tapahtumia ovat olleet. Itse olen Tupperware- hullu ja niitä astioita yms minulla on päivittäisessä käytössä.

32/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tupperware pyramidihuijaus? Vai miksi niitä helevatan kippoja ei saa ostettua verkkokaupasta, tavallisista kaupasta puhumattakaan? Jos olisi niin hyvä tuote, niin luulisi että niiden oma verkkokauppa myisi kuin häkä. Mutta jos menet Tupperin nettisivuille ostoaikeissa, niin tulee ilmoitus että "ota yhteys alueesi konsulenttiin". Eikö tuo vaikuta aika hämärältä?

Ymmärrän, että jos myytäisiin vaikka jotain ihon mikroneulausvälineistöä Tupperwaren tyyliin henkilökohtaisilla esittelyillä ja opastuksella, koska ominpäin mikroneulauksessa on oman ongelmansa. Siis siten, että asiakkaalle näytetään kädestä pitäen, millainen neulausväline on hänelle sopiva, miten huolehditaan hygieniasta, miten tehdään oikeaoppisesti ja turvallisesti, jne. Mutta mihin tarvitaan muovikippojen henkilökohtaista esittelyä ja käyttöopastusta? Järjetöntä! Ainoa, mikä tulee mieleen on että jotain pyramidihuijauksen kaltaista on pakko olla tuossa taustalla. 

Ei siinä mitään huijausta ole, tuotemyyntiä se on toisin kuin Onecoinit tms. Hinnat vain on hurjat, koska kalliiksihan se tulee, kun myyjän pitää tulla esittelemään tuotteet jonkun kotiin ja jälkikäteen erikseen toimittaakin ne tilatut asiat kutsujen emännälle (joka jakelee ne taas eteenpäin). Emäntä saa vielä jonkin tuotelahjan ja kaikki osallistujat pienen lahjaesineen myös.

Myyjä osaa kivasti esitellä kipot ja kertoa käyttövinkkejä houkuttelevasti, niin että näet mielessäsi tylsien keittiöaskareiden helpottuvan ja säilytysongelmien ratkeavan yms. Ryhmäpainettakin voi tulla tai haluat säälistä tukea yritteliästä kaverin kaveria.

Joka tapauksessa jos näitä saisi edullisesti netistä, niin eihän moni silloin myyjän kautta ostaisi. Niinkuin jotkut käyvät kivijalkaliikkeissä vain sovittelemassa kenkiä yms.

Itse en kyllä ole vuosiin törmännyt Tuppereihin, mutta kai noita sitten edelleen markkinoidaan.

Vierailija
33/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne oo älyttömän kalliita?

On!

Vierailija
34/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen käynyt ehkä viisillä kutsuilla kahdenkymmenenviiden vuoden aikana, joten hyvin mahtuu kaappiin ja hyvin ovat kestäneet. Rakastan niitä verrattuna jatkuvasti hajoaviin pakaste/orthexrasioihin, joita on myös kaapissa eri tarkoitusta varten. 

Toki nuo Tupperwaret ovat vähän brutaalin värisiä suurin osa, mutta käyttöominaisuudet ja kestävyys ihan omaa luokkaansa. 

Vierailija
35/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa näitä netistä. Kotikutsut on mun pahin painajainen. Tykkään kyläillä ja tykkään shopata, mutta ikinä en yhdistäisi näitä kahta asiaa.

Kai tuotteiden käytöstä voi kertoa kirjallisestikin ihan samalla lailla kuin suullisestikin?

Vierailija
36/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri möi tupperia joskus 80- luvulla ja ostin siltä silloin muutaman pytyn. Vieläkin ne on mulla jatkuvassa käytössä, eli ei ne sitten loppupeleissä kalliiksi tullutkaan. Monet halpiskipot on sen jälkeen tulleet ja menneet, eli ne on kai tulleet kalliimmiksi.

Vierailija
37/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmiset TEKEVÄT niillä kipoilla!

Äidilläni pari 70-luvulla ostettua kippoa. Edelleen käytössä ja laittaa niihin ruokaa jääkaappiin odottamaan syömistä. Luultavasti perin nuo kipot aikanaan, joten voisi sanoa niiden olleen hintansa arvoisia.

Vierailija
38/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minä tiedän jotain vieläkin tylsempää. Partylite-kynttilät. Tupperware on kuitenkin ihan hyödyllistä ja laadukasta käyttötavaraa, mutta miten kukaan on keksinyt, että hei myydään superkalliita kynttilöitä ja niille vielä kalliimpia oheiskoristehärpäkkeitä? 

Vierailija
39/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntehtävä kerätä kaapit täyteen ylihintasia purkkeja, ei pysty ymmärtämään.

Vierailija
40/65 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te siis kokkaa ollenkaan, jos pidätte niitä purnukoita sun muita ihan turhina. En minä ainakaan ole koskaan ostanut mitään turhaa, vaan ihan käyttöön ovat kaikki tulleet.