Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusryhmässä vingutaan kun ei saa syötyä tarvittavia päivän kaloreita. Miten ihmeessä näistä on tullut läskejä ?

Vierailija
15.07.2020 |

Mä en tajua. Tyypille on laskettu, että pitäisi syödä 1500 - 1600kcal/pvä, mut sit parkuu ettei saa syötyä sitä määrää ruokaa kun siinä on niin paljon ja paino jumittaa ym ym. Elopaino huitelee kuitenkin yli sadassa, eli ei luulis syömisen tuottavan tuskaa. Onko tää jotain esittämistä vai mitä? Ei se ainakaan vähemmällä määrällä ruokaa sitä läskiä ympärilleen ole kerännyt tai sit laihdutusryhmä on väärä paikka ja lääkärille pitäis mennä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sen pitäisi tietää että kun syö liian vähän niin se lihottaa. Keho menee säästöliekille.

Oletko kuullut nälkään k@olemisesta tai anoreksiasta? Miten aikuinen (?) Voi olla noin pihalla biologiasta.

Vierailija
42/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja säästöliekistä vielä. Oma painoni ei nyt ole vähentynyt viikkoon ja katsoin dataa. Säästöliekki oli omassakin mielessä. Ihan kalorivajetta katsomalla ja viikkopudotuksia vertaamalla selvisi, että minä olen koko sen viikon milloin paino ei juurikaan tippunut yhtään, syönyt niin pienellä vajeella, että ei ollutkaan oletettavissa edellisten viikkojen kaltaisia pudotuksia. Silloin olin noudattanut annettua vajetta ja pysynyt ruokavaliossa. Nyt en ollut. Että se siitä säästöliekistä. Olin syönyt liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap et taida olla järjen jättiläinen kysyessäsi noin tyhmiä. Vääränlaisten elintarvikkeiden syöminen lihottaa. Rasva, sokeri yms

Niin no, miten sen nyt ottaa. Itse laihdutin 6kg pakastepizzalla, ja tämä tarina on tosi. Mozzarellapizza, kokonaisessa alle 1000 kcal. Koska on niin tuhtia tavaraa, söin sellaisen kahdessa tai kolmessa osassa per päivä. Lisäksi tietenkin liikuin, pyöräilin ja lenkkeilin. Paino tippui uskomattoman nopeasti. Terveellistä? Ei. Tehokasta? Kyllä. Olin onnellinen kun pääsin salaattilautasen ääreen :D Eikä muuten ole paino tullut takaisin.

Vierailija
44/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo säästöliekkijuttu. Säästöliekki on sinänsä tutkitusti ihan olemassaoleva ilmiö, mutta se EI ole todellakaan sellainen, että ihminen ei säästöliekillä laihtuisi ollenkaan syöpä ihan miten vähän vaan. Keho kun ei pysty säästämään kuin rajallisen määrän. Säästöliekki jonkun verran huonontaa laihtumisen hyötysuhdetta, tarkoittaa että jos vähennät 500 kcal päivässä syömistä, niin vaikka laskennallisesti pitäisi laihtua -500 g / vko, voi ollakin että laihdut vaan 300-400 g viikossa, koska keho huomaa "nälänhädän" ja laittaa säästömekanismit käyttöön. Mutta kyllä silti laihtuu. Ja on kaloriraja, jonka alle keho ei pysty säästämään joten jokainen tosiaan laihtuu esim. VLCD kuurilla tai keskitysleiriruoalla.

45/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nähny jossain keto palstalla kun naiset itkee ettei saa riittävästi öljyä juotua päivässä. Hieman sairasta menoa.

Eipä ole sairasta, kun fiksua. Rasva on kaksi kertaa energiatiheämpää kuin muut makrot, joten jos haluaa pysyä kylläisenä koko päivän ja huolehtia keskushermoston sekä myös ääreishermoston hyvinvoinnista on syytä tankata öljyä. Toki täytyy olla sen verran ymmärrystä ja substanssiosaamista, että ymmärtää, mitä öljyjä käyttää. Lähtökohtaisesti kasviöljyt tulehdusta indusoivia poislukien neitsytluomuoliiviöljy ja eläinrasva paitsi energialähteenä myös e.m. hermoston rakennuspalikoina sekä kehon signalointijärjestelmän ylläpitäjinä.

Vierailija
46/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten moni siellä nyt sitten vinkuu? Olisiko kyse siitä, etteivät saa syötyä kasviksia niin paljon kuin pitäisi. 

Tätä olisin veikannut minäkin. Itse olen ihan normaalipainoinen ja syön pääsääntöisesti pelkkää kasvisruokaa enkä käytä juuri mitään öljyjä. Annokset on isoja ja tosi kuitupitoisia, niitä saa hyvän tovin mussuttaa ja kaloreita on silti kohtuullisen vähän. Ei niitä aina jaksaisi edes syödä.

Vaan jos lisää vaikka pähkinöitä edes pienen määrän, sillä saa todella helposti kurottua loput tarvittavat kalorit. Ihan samoin kuin syömällä ison korvapuustin normiruuan päälle kalorit menee äkkiä yli tarpeen, sen luulisi ylipainoisten tietävän. Pähkinät vaan on terveellisempiä.

Vierailija
47/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että ap ei taida tuntea yhtäkään lihavaa 😅

Yksi ystäväni syö aamupalaksi pari leipää, ei syö lounasta tai kunnon välipalaa. Illalla syö rasvasta raskasta ruokaa, ehkä jotain herkkua. Olisi tosi vaikeaa hänelle syödä vaikka 3 tunnin välein. Kevyttä kasvispainotteista ruokaa pitää syödä paljon, että saa kaloreita ja vatsa täyttyy.

Toinen taas mättää lounaalla buffetissa tai Hesessä, illalla ei syö paljon mitään. Buffassa ei kasvikset maistu.

Arvaa kaks kertaa osaisiko syödä 5 krt päivässä ja esim. kasviksia? Aineenvaihduntakin varmaan jumissa, kun vaan mättää 3000 kcl kerran päivässä.

Vierailija
48/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko 😂

Vierailija
49/49 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vetää 1500kcal rehuja kun vois vetää vaikka 2 pakastepitsaa/vrk? Samat kalorit.

Paremmalta se pitsa maistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi