Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni haluaa pitää raha-asiansa yksityisasianaan

Vierailija
14.07.2020 |

Ei siis halua minun tietävän tarkasti välttämättä mitään kuten paljonko palkkaa saa tai muita rahoja paljonko käyttää rahaa mihinkin. Normaalia?

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on järjetön määrä pikavippivelkoja josta se ei halua sun tietävän

Vierailija
2/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti siinä on jotain mätää jos ei voi rehellisesti kertoa noinkin normaaleista asioista. Harkitsisin vakavasti ottamista asian puheeksi. Sillon on jotain salattavaa jos ei raha- asioistaan pysty kertomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteisiä hankintoja, kuten lapsi, niin sitten pitäisi kyllä avoimesti kertoa.

Vierailija
4/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaaraa! 

Vierailija
5/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on järjetön määrä pikavippivelkoja josta se ei halua sun tietävän

Tai lottovoitto ja pelkää naisensa olevan gold digger.

Vierailija
6/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aina näin. 12 vuotta on oltu naimisissa. Molemmilla on omat rahat ja ne on yksityisasia, ei kysellä mihin niitä käyttää tms. Molemmat maksaa toki talouden menoista sovitun osansa. En voisi sietää että joku kyyläisi rahankäyttöäni, eikä varmaan mieskään sellaista haluaisi. Itse tienaan, itse käytän kuten tahdon, enkä selittele.

Vierailija
7/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako kuitenkin oman puoliskonsa talouden päivittäis- ja asumiskuluista?

Vierailija
8/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut aina näin. 12 vuotta on oltu naimisissa. Molemmilla on omat rahat ja ne on yksityisasia, ei kysellä mihin niitä käyttää tms. Molemmat maksaa toki talouden menoista sovitun osansa. En voisi sietää että joku kyyläisi rahankäyttöäni, eikä varmaan mieskään sellaista haluaisi. Itse tienaan, itse käytän kuten tahdon, enkä selittele.

Kyylääminen ja vahtiminen on sitten toista äärilaitaa.

Vierailija
9/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette saaneet sovittua yhteisistä menoista niin, että se on tasapuolista? 50/50 ei ole ainakaan musta tasapuolinen silloin, jos tulotaso eri.

Vierailija
10/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisen oma asia. Itse olen pitänyt rahani ja tilitietoni omina.

Vierailija
11/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä en halua tietää naisystäväni raha-asioita, eikä hänkään minun. Elämässä kuitenkin tulee ilmi jotain silti, mutta en halua urkkia.

Vierailija
12/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia tarvi kertoa. Jossain vaiheessa kun suhde syvenee , tulee raha-asiat luontevasti osaksi parisuhdetta. Joku voi myös olla tosi varakas, eikä halua sitä kertoa.

Vierailija
13/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä halua sinun tietävän kuinka paljon ylimääräistä henellä on, ettet voi ruikuttaa häneltä fyrkkaa

Vierailija
14/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä hän on sinun puolisosi ja tämä tuli ilmi vasta nyt? 

Vierailija
15/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette saaneet sovittua yhteisistä menoista niin, että se on tasapuolista? 50/50 ei ole ainakaan musta tasapuolinen silloin, jos tulotaso eri.

Joo ei ole. Itse tienaan yli tuplasti sen mitä mies, joten maksan asumisen kulut ja peruslaskut joka kuukausi. Mies ostaa ruoat ja taloustarvikkeet pääosin, viikonloppuisin osin minäkin. Matkat ja muut vastaavat maksan yleensä minä. Molemmat maksaa itse omaan autoon, ostoksiin, harrastuksiin jne liittyvät kulut. 

Meillä ei ole tästä koskaan ollut mitään erimielisyyttä, mikä ehkä osin johtuu siitä että tienaan sen verran hyvin että rahasta ei ole tiukkaa. Jos täytyisi penniä venyttää niin sitten toki voisi haluta tarkemmin nähdä mihin sitä rahaa itse kullakin kuluu.

Vierailija
16/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaa yhteiset menot niinkuin on sovittu, niin tottahan puoliso / kumppani voi hoitaa loput raha-asiansa juuri niinkuin haluaa.

Ei ole mitään sääntöä eikä velvollisuutta kertoa omista rahoistaan ja menoistaan toisella.

Kukaan ei omista kumppaniaan, ei edes avioliitossa.

Vierailija
17/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia tarvi kertoa. Jossain vaiheessa kun suhde syvenee , tulee raha-asiat luontevasti osaksi parisuhdetta. Joku voi myös olla tosi varakas, eikä halua sitä kertoa.

Missähän vaiheessa se suhde syvenee tarpeeksi luontevaksi, kun ap puhuu kuitenkin puolisosta, eli avio- tai avomiehestä. 

Vierailija
18/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiennyt, kunnes pankissa yhteisessä lainapapereissa oli miehen vuositulot. Järkytyin, mutta ei se elämää mitenkään muuttanut. Mies maksaa lainaa kuitenkin yksin vaikka se on molempien nimissä. Itse halusi toimia näin.

Vierailija
19/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä 15 vuotta, enkä mä edes tiedä mieheni palkkaakaan.

Ei ole muuten tarvinnut ikinä rahasta riidellä...eikä paljon muustakaan😁

Vierailija
20/122 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitaa yhteiset menot niinkuin on sovittu, niin tottahan puoliso / kumppani voi hoitaa loput raha-asiansa juuri niinkuin haluaa.

Ei ole mitään sääntöä eikä velvollisuutta kertoa omista rahoistaan ja menoistaan toisella.

Kukaan ei omista kumppaniaan, ei edes avioliitossa.

Ei omista, mutta elatusvelvollisuus kuitenkin on jos toinen vaikka sairastuu tai jää työttömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi