Lue keskustelun säännöt.
Puolisoni haluaa pitää raha-asiansa yksityisasianaan
14.07.2020 |
Ei siis halua minun tietävän tarkasti välttämättä mitään kuten paljonko palkkaa saa tai muita rahoja paljonko käyttää rahaa mihinkin. Normaalia?
Kommentit (122)
Me emme voi ottaa vastaavan tilanteen vuoksi esim. asuntolainaa tai tehdä lomaa, koska mies ei halua kertoa pankkitilin saldoa tai edes summaa, jonka voi laittaa menoihin ja näin ollen en tiedä budjettia. Meillä on kolme lasta, joiden vaatteet ym maksan. Välillä saan kokoon rahat lomaan, sitten voidaan käydä jossain. Asuntolainaa en saa yksin näin isolle perheelle.
Häpeän tilannetta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Likinnä reagoin siihen, kun tuolla aikaisemmin sanottiin, että isompituloinen voi kusettaa pienempituloista,, enkä itse ymmärrä sitä ajatusta = miten se, että on isompi palkka kuin toisella mahdollistaa kusetuksen, jos yhteisistä jutuista sovitaan ja pidetään niistä kiinni.
Kulutustottumukset ja rahatilanne ovat myös kaksi eri asiaa. Kulutustottumuksista on hyvä tietää sen verran, että maksaako toinen sen, mitä on sovittu. Jos maksaa, mitäpä muuta oikeastaan tarvitsee tietää, elikä tarvitseeko tietää, mistä rahoista, perinnöt vai palkat, toinen maksaa? Tarvitseeko tietään toisen rahatilanne luottaakseen, että kulutustottumukset mätsää parisuhteessa? Ei musta.
Ja itse tunnen montakin, jolla olisi rahaa aika paljon, mutta ei sitä voi kulutustottumuksista päätellä.