Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni haluaa pitää raha-asiansa yksityisasianaan

Vierailija
14.07.2020 |

Ei siis halua minun tietävän tarkasti välttämättä mitään kuten paljonko palkkaa saa tai muita rahoja paljonko käyttää rahaa mihinkin. Normaalia?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkuaikoina mitoittanut talouteeni siten, että elän itseni näköistä elämää niillä resursseilla, joita mulla on. Mies on tehnyt samoin. Miksi tämä muuttuisi sen vuoksi, että rakastuimme ja muutimme yhteen? Yhteisistä asioista, kuten asunto tms on sovittu 50/50 periaatteella.

En ymmärrä ajatusta, että miehen tai minun pitäisi muuttaa tapojamme. Mies on alkanut sinkkuaikana harrastaa aika kallista juttua, jonka myötä on pari reissua vuodessa. Nytkö niistä pitäisi luopua, jotta minä saisin jotain kalliimpaa, kuten jonkun uuden harrastuksen?

Lisäksi oma pienituloisuuteni johtuu siitä, että arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin rahaa. Nytkö minun pitäisi alkaa tehdä enemmän töitä, jotta toisin suhteeseen enemmän rahaa matkoihin ja muuhun, mihin mulla ei juuri ole rahaa?

Lisäksi pidän tärkeänä, että elämäni ei romahda, jos suhde ei jatkukaan. Senkään vuoksi en halua muuttaa itselleni hyväksi näkemääni elintapaa kovin paljon.

En tiedä mieheni perinnöistä tai sijoituksista tai edes tarkkaa palkkaa, ei ne mulle kuulu. Hän kyllä kustantaa mulle matkoja tms. jos niin haluamme. Mä olen paljon kotona, joten voin tehdä hänelle kivoja juttuja kuten leipoa ja tehdä hyvää ruokaa. Kurjia juttuja kuten siivoamista ja muuta teemme yhdessä.

Ei olekaan tarkoitus tietää pennilleen toisen tilisaldoa, vaan olla tietoinen puolison kulutustottumuksista ja tuloista suunnilleen, niin ettei tule mitään velkaylläreitä. Ei kukaan normaali ihminen jaksa toisen tiliä jatkuvasti kyttäillä. Tässä ketjussa on kyse ihmisistä jotka haluavat salata rahatilanteensa kokonaan. Onhan se nyt ihan tajuton red flag.

Likinnä reagoin siihen, kun tuolla aikaisemmin sanottiin, että isompituloinen voi kusettaa pienempituloista,, enkä itse ymmärrä sitä ajatusta = miten se, että on isompi palkka kuin toisella mahdollistaa kusetuksen, jos yhteisistä jutuista sovitaan ja pidetään niistä kiinni.

Kulutustottumukset ja rahatilanne ovat myös kaksi eri asiaa. Kulutustottumuksista on hyvä tietää sen verran, että maksaako toinen sen, mitä on sovittu. Jos maksaa, mitäpä muuta oikeastaan tarvitsee tietää, elikä tarvitseeko tietää, mistä rahoista, perinnöt vai palkat, toinen maksaa? Tarvitseeko tietään toisen rahatilanne luottaakseen, että kulutustottumukset mätsää parisuhteessa? Ei musta. 

Ja itse tunnen montakin, jolla olisi rahaa aika paljon, mutta ei sitä voi kulutustottumuksista päätellä.

Vierailija
122/122 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme voi ottaa vastaavan tilanteen vuoksi esim. asuntolainaa tai tehdä lomaa, koska mies ei halua kertoa pankkitilin saldoa tai edes summaa, jonka voi laittaa menoihin ja näin ollen en tiedä budjettia. Meillä on kolme lasta, joiden vaatteet ym maksan. Välillä saan kokoon rahat lomaan, sitten voidaan käydä jossain. Asuntolainaa en saa yksin näin isolle perheelle.

Häpeän tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi