Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kieltä Jeesus puhui?

Vierailija
22.05.2013 |

nii

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziissas Chrraaist. American English.

Vierailija
22/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:16"]

hepreaa, oli muuten myös alkoholisti ja sovinisti. on veikattu että hän oli myös bi-seksuali. luin juuri artikkelin jossa valotettiin historiallisen jeesuksen elintapoja, oli hyvin mielenkiintoinen.

[/quote]

Millä perusteella hän oli sen aikaiseksi mieheksi sovinsti? Kiinnostavaa.

[/quote]

ei kohdellut naisia tasa-arvoisesti

[/quote]

No ei varmaan kohdellutkaan. Mutta suhteessa sen ajan normaaliin käytäntöön, tarkoitin? Olihan hänellä kuitenkin mm.Maria Magdaleena naispuolisena opetuslapsena.  Vai oliko hän jotenkin sovinistisempi kuin moni muu sen ajan mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:25"]

Hirmu hienosti onnistuitte tämänkin ketju kääntämään pakkoruotsiin. Entä mitä tuumatte, oliko Jeesus wt-nimi? Sehän alkaa jiillä. Entä mites nuo 22- ja 34-vuotiaiden parisuhteet?

[/quote]

Jeesus ei tainnut olla wt-perheen vesa. Muutenhan hepun nimi olisi ollut jotenkin näin: Veeti-Jeesus Nico-Marco Nasaterilainen

[/quote]

... toisaalta taas mikään ei viittaa siihen, että Jeesuksen lähipiirin naiset olisivat trimmanneet majavaansa, joten hmmmmm...

Vierailija
24/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:36"]

Hirmu hienosti onnistuitte tämänkin ketju kääntämään pakkoruotsiin. Entä mitä tuumatte, oliko Jeesus wt-nimi? Sehän alkaa jiillä. Entä mites nuo 22- ja 34-vuotiaiden parisuhteet?

[/quote]

Jeesus ei tainnut olla wt-perheen vesa. Muutenhan hepun nimi olisi ollut jotenkin näin: Veeti-Jeesus Nico-Marco Nasaterilainen

[/quote]

... toisaalta taas mikään ei viittaa siihen, että Jeesuksen lähipiirin naiset olisivat trimmanneet majavaansa, joten hmmmmm...

[/quote]

Minä olen kuullut luotettavasta lähteestä, että Neitsyt Marialla oli lutkaleima selässä.

Vierailija
25/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus perheineen eivät olleet edes valkoisia joten turhia nää spekulaatiot.

Vierailija
26/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen kuullut luotettavasta lähteestä, että Neitsyt Marialla oli lutkaleima selässä.

[/quote]

Noh, ihmekös tuo. Maha pystyssä ilman vihittyä aviomiestä. Siihen maailman aikaan kyseessä oli vähintääkin susipari, ei normaali heteroavoliitto, niin kuin nykyisin.

Vierailija
27/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhunut Jeesus muinaishepreaa, tosin osasi sitä niin kuin muutkin juutalaiset. Jeesuksen aikana heprea ei kuitenkaan enää ollut juutalaisten puhekieli, aramea oli.

Vierailija
28/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kilpailette siitä, kuka osaa heittää räävittömimmän ja shokeeraavimman viestin: huumorinne on huonoa. Minusta tuntuu pahalle, kun pilkkaatte minulle pyhää asiaa. Te tietenkin voitte jatkaa pilkkaamista, jos niin päätätte, mutta voitte myös valita pilkkaamisen lopettamisen tai voitte pidättäytyä vastaamasta pilkkaavaan sävyyn.

Tähän viestiin ei tarvitse laittaa vastakommenttina, että minäkin saan pilkata lentävää spagettihirviötä tai joulupukkia, koska ne argumentit olen jo kuullut moneen kertaan. Tarkoitan sydämestäni, mitä kirjoitin.

Vierailija
29/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:40"]

[/quote]

Sivari, HÄPEÄ!

Vierailija
30/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arameaa hän puhui, ei hebreaa.. olen opiskellut sen ajan historiaan.

Vierailija
31/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, olet oikeassa siinä, että mishnan heprea väistyi aramean tieltä puhekielenä. En tiedä tosin, missä vaiheessa jKr, yleensä puhutaan noin 200 jKr:stä, joten en osaa sanoa, puhuiko Jeesus jo enemmänkin arameaa.

Vierailija
32/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:45"]

Te, jotka kilpailette siitä, kuka osaa heittää räävittömimmän ja shokeeraavimman viestin: huumorinne on huonoa. Minusta tuntuu pahalle, kun pilkkaatte minulle pyhää asiaa. Te tietenkin voitte jatkaa pilkkaamista, jos niin päätätte, mutta voitte myös valita pilkkaamisen lopettamisen tai voitte pidättäytyä vastaamasta pilkkaavaan sävyyn.

Tähän viestiin ei tarvitse laittaa vastakommenttina, että minäkin saan pilkata lentävää spagettihirviötä tai joulupukkia, koska ne argumentit olen jo kuullut moneen kertaan. Tarkoitan sydämestäni, mitä kirjoitin.

[/quote]

Älä pahoita mieltäsi. Tässä pilkataan tätä ketjua, siis tuota hassua pakkoruotsihöpinää. Itsekin kuulun kirkkoon. 

Vierailija
33/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:46"]

28, olet oikeassa siinä, että mishnan heprea väistyi aramean tieltä puhekielenä. En tiedä tosin, missä vaiheessa jKr, yleensä puhutaan noin 200 jKr:stä, joten en osaa sanoa, puhuiko Jeesus jo enemmänkin arameaa.

[/quote]

Ainakin heprean kurssilla opetettiin, ettei Jeesuksen aikana enää puhuttu hepreaa.

Vierailija
34/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uskovaiset tuputtavat omaa höpöviestiään joka käänteessä siitä, että nainen ei muka sovi pastoriksi, homous tai itsetyydytys on syntiä ja kaikkea muuta yhtä käsittämätöntä

Näkemystään uskovaiset perustelevat henkiolennon mielipiteellä, joka on heille ilmoitettu.

Miksi näin heppoisella pohjalla olevaa mielipidettä ei saa arvostella? Vastaa kattavasti esimerkiksi tuohon geeni-kysymykseen. Mistä Jeesus sai puolet geeneistään, jos Jeesus on Jumalan poika? Toinen kysymys: Jos Jumala on ilmoittanut jotain, niin mikä on ollut kyseisen ilmoituksen alkuperäiskieli ja miksi tarvitaan ihminen kirjaamaan ilmoitus kirjoihin ja kansiin? Nykyisin on kaikki Facebookit ja Twitterit, mutta ei ole suoraa viestiä Jumalalta näkynyt (voit korjata, jos olen väärässä). Aina on välissä joku hallusinaatiota näkevä tulkitsija, joka kirjaa jumalallisen viestin ylös. Tämän väitteen voit korjata, jos olen erehtynyt.

Vierailija
35/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 17:40"]

[/quote]

olivat kuulemma vt mamuja

Vierailija
36/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:00"]

[/quote]

Uskovaiset tuputtavat omaa höpöviestiään joka käänteessä siitä, että nainen ei muka sovi pastoriksi, homous tai itsetyydytys on syntiä ja kaikkea muuta yhtä käsittämätöntä

Näkemystään uskovaiset perustelevat henkiolennon mielipiteellä, joka on heille ilmoitettu.

Miksi näin heppoisella pohjalla olevaa mielipidettä ei saa arvostella? Vastaa kattavasti esimerkiksi tuohon geeni-kysymykseen. Mistä Jeesus sai puolet geeneistään, jos Jeesus on Jumalan poika? Toinen kysymys: Jos Jumala on ilmoittanut jotain, niin mikä on ollut kyseisen ilmoituksen alkuperäiskieli ja miksi tarvitaan ihminen kirjaamaan ilmoitus kirjoihin ja kansiin? Nykyisin on kaikki Facebookit ja Twitterit, mutta ei ole suoraa viestiä Jumalalta näkynyt (voit korjata, jos olen väärässä). Aina on välissä joku hallusinaatiota näkevä tulkitsija, joka kirjaa jumalallisen viestin ylös. Tämän väitteen voit korjata, jos olen erehtynyt.

[/quote]

No alkuperäiskieli oli se pakkoruotsi, ja korkeamman tahon twiittaukset häviävät siihen wt-kansan keskinäiseen hölinään julkkiksista, tatuoinneista ja sopivasta ikäerosta parisuhteessa. Yläluokkaan kuuluvana akateemikkona ne saattaa sieltä joskus huomata.

Vierailija
37/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:00"]

[/quote]

[/quote]

Väännän rautalangasta. Tramp stamp -viesti meni sen rajan yli, ettei huumorintajuni enää veny.

Vierailija
38/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:10"]

[/quote]

Väännän rautalangasta. Tramp stamp -viesti meni sen rajan yli, ettei huumorintajuni enää veny.

[/quote]

Ymmärrän, jos ei naurattanut, kaikilla ei ole samanlainen huumorintaju. Mutta mikä siinä oli loukkaavaa? Uskotko, että Jeesuksen äiti oli neitsyt? Lutkaleima-viestissä tuskin oli ajatuksena lutkaksi nimittely, vaan enemmän ehkä heitettiin huulta palstan aikaisempien tatuointi-ketjujen pohjalta.

Vierailija
39/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrän, jos ei naurattanut, kaikilla ei ole samanlainen huumorintaju. Mutta mikä siinä oli loukkaavaa? Uskotko, että Jeesuksen äiti oli neitsyt? Lutkaleima-viestissä tuskin oli ajatuksena lutkaksi nimittely, vaan enemmän ehkä heitettiin huulta palstan aikaisempien tatuointi-ketjujen pohjalta.

[/quote]

Tässä on yksi asia, mikä kaikissa uskovaisissa (myös kirkkouskovaisissa, ei pelkästään hihhulilahkoissa) ärsyttää ainakin minua: Porukka jaetaan kahtia hyvät-pahat, pyhät ja epäpyhät. Uskovaiset kuuluvat hyviin, loppuporukka on syntisiä, vaikka olisivat ihan kunnon ihmisiä. Tähän roolileikkiin kuuluu myös se, että joku pappi/saarnamies leikkii kunnollista hyvää pyhimystä ja jumalansanan julistajaa samalla, kun harrastaa insestiä ja panee kaikkia alle 130 senttisiä. Hyi! Pysyn kaukana näistä tekopyhistä jeesustelijoista, jotka eivät tee muuta kuin levittävät ahdistusta muka ilosanomaksi naamioituna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi