Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhoja tavaroita teillä on jokapäiväisessä käytössä

Vierailija
22.05.2013 |

Sellaisia jotka olette ostaneet uutena tai uudehkona, ei mitään vintage-kirppislöytöjä vuodelta 1906...

Minulla on talvitakki 90-luvun puolivälistä. Huonekaluja on vanhempiakin, mutta eiväthän ne kulu samalla lailla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, piano edellisvuosisadan alusta. Mulla on paljon astioita, jotka olen ostanut vuonna 1987 kun muutin pois kotoa.  Auto on 1990-luvun alusta!

Vierailija
2/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöstä löytyy varmaan vaikka mitä.. ainakin yksi kattila on mun vaarini kuolinpesästä ja vaari kuoli -96. Muovikulhoja jostain vuodelta -91 ja niin edelleen. Samoin jotain lakanoita ja pyyhkeitä 90-luvun alusta kun muutin vanhempien luota pois. Ainakin yksi paita vuodelta -90, mutta sitä en paljon enää pidä, siihen liittyy lähinnä muistoarvoa, siksi säilytän sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkövatkain 1970-luvun alusta. Jotain haarukoita ja veitsiä, ja esim. käsivatkain varmaan 1960-luvulta ja yksi lasta joka lienee vanhempi.

Vierailija
4/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:30"]

Keittiöstä löytyy varmaan vaikka mitä.. ainakin yksi kattila on mun vaarini kuolinpesästä ja vaari kuoli -96. Muovikulhoja jostain vuodelta -91 ja niin edelleen. Samoin jotain lakanoita ja pyyhkeitä 90-luvun alusta kun muutin vanhempien luota pois. Ainakin yksi paita vuodelta -90, mutta sitä en paljon enää pidä, siihen liittyy lähinnä muistoarvoa, siksi säilytän sitä.

[/quote]

Ja tarjotin, jonka oon tehnyt mummolleni lahjaksi ala-asteella eli ennen vuotta -84:)

Vierailija
5/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mehupuristin 70-luvulta. Hyvin pelittää, parempi kuin uusi. Haluaisin esim. vanhan leivänpaahtimen, mutta mistä sellaisia löytyy?

Vierailija
6/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet ja olisiko lautasetkin kymmenen vuoden takaa. Niitä hajoilee aina välillä joten katsotaan kauanko kestävät. Joitakin pyyhkeitä.

Hyvin vähän loppujen lopuksi.

Vierailija
7/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 90-luvun lopun hameita kesäkäytössä, samoin paitapuseroita joita tarvitsee harvoin mutta klassinen leikkaus niin ei näytä (mun silmään ainakaan) vanhoilta.

On myös mun äidin 70-luvulta sininen talvitakki joka on vielä ihan kivan näköinen. Jokatalvisessa käytössä - ei enää paukkupakkasia kestä mutta vähän lauhemmalla laitan sen kyllä päälle.

Vierailija
8/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Huonekaluja (saatu n. vuonna 2000 vanhemmilta, jotka aikoinaan ostaneet uutena): 70-luvulla ostettua Lundiaa ja Aallon ruokapöytä+tuolit, 80-luvulla ostettu sohva. Itse uutena ostamista vanhin on sänky, 13 vuotta.

-Vaatteita: 14 v vanhat vaelluskengät, 17 v vanha villankankainen talvitakki. Äidiltä olen saanut 70-luvulla uutena ostettuja hippipaitoja ja maatuskahuivin ja mummon perintönä on 50-luvulla uutena ostettuja koruja.

-muuta: omalla lapsella on minulle aikoinaan uutena ostettuja leluja, eli suunnilleen 34-24 v vanhoja.

-Taloutemme vanhimmat käytössä olevat jutut povat varmaan n. 120 v vanhat posliinipurkit, saatu anopilta lahjaksi.

Vierailija
9/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi monet sellaiset keittiövälineet joita ostin ennen kuin muutin vanhempien kodista pois, 23 vuotta sitten, on edelleen käytössä. Pari viikkoa sitten hylkäsin tuolloin ostetun kahvinkeittimen ja senkin vain siksi että pannu putosi lattia ja rikkoontui, eikä siihen saanut enää sopivaa varapannua.

Päivittäisessä käytössä on esimerkiksi häälahjaksi 19 vuotta sitten saatu leivänpaahdin.

Käytössä on myös joitain mummolta perittyjä tavaroita, kuten juuri jotain astioita ja liinavaatteita yms. en edes tiedä kuinka vanhoja ne ovat, osa voi olla tullut jo mummolle perintönä, näin muistelisin ainakin yhden sokerilusikan osalta, taitaa olla yli 100v vanha.

Vierailija
10/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astioita ja valurautainen paistinpannu 80-luvulta. 80-luvun Lundiaa on edelleen käytössä, nykyään varastossa.

Vanhin vaatekappale on äidiltäni perimäni minkkiturkki jostain 60-70-lukujen taitteesta. Se ei ole varsinaisesti ominta tyyliäni mutta täyttää tehtävänsä kovilla pakkasilla.

Vierailija
11/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiövälineitä, huonekaluja, auto. Vaatteita olen itselleni ostanut viimeksi varmaan ylä-asteella, muo ja vaatekauppoja ei ole tarkoitettu yhteen, kirppareilta harvoin löytyy mun mieleen olevia ja mikäs siinä, jos samat farkut menee jalkaan, mitkä on mennyt jo 7 luokkaa käydessä.

Vierailija
12/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä ostettu uutena 1986. Laadukas peruspyörä kestää kun sitä huoltaa.

Vierailija
13/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenkuivaaja on vuodelta 1986, sain sen lahjaksi kun täytin 15 vuotta. Toimii edelleen ja köytän viikoittain. Näitä riittäis sillä olen pihi, kännykkäkin on 10 vuotta vanha.

Vierailija
14/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70 -lukujen vaihteesta tavaraa, jotka mun vanhemmat on ostaneet uutena. Enimmäkseen vähän käytettävää keittiötavaraa (omenapora, sosemylly, valurautapata ja -pannu). Sitten mun 5-vuotiaalla on esim mun vanha kylpytakki vuodelta 1975, joitain leluja (legoja, nukkeja) 70-luvulta.

90-luvun alusta on paljon... silloin muutin omilleni. Tällä viikolla hankin uuden imurin, 1994 hankittu ei ihan jaksanut toimia 20 vuotta :)

Vierailija
15/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni vuonna 1954 ostamat koivuiset ruokapöytä ja sohvapöytä, sain ne kun muutin pois kotoa. Tuolloin eli 1981 ostamani Teema-lautaset ja Savonia-aterimet sekä Lundiat. Vuonna 1989 erottuani ostamani imuri. Siinä vanhimmat edelleen käytössä olevat tavarat.

Vierailija
16/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni aikanaan häälahjaksi saama valurautapannu 1950-luvulta, Lundiat ovat ilmeisesti 1970-luvulta, ruokapöytämme on ollut aikanaan äitini lapsuudenkodissa (vuosikymmentä, jona on hankittu, en muista).

Vierailija
17/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12-vuotiaana ostamistani farkuista revityt hotpantsit, saman aikakauden grungepaita sekä kasa alle 10-vuotiaana saatuja koruja, pöytähopeaa ja taideteosta.

Nämä siis 90-luvulta.

Vierailija
18/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huonekalut on pääosin 1920-luvulta, mutta niitähän ei nyt saanut laskea mukaan...

Valaisimista moni on 1960-luvulta ja radion sain lahjaksi vuonna 1965.

Vierailija
19/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterimet olen saannut rippilahjaksi joskus 80-luvun lopussa.

Katossa miehen mummon lamppu, ehkä 50-luvulta.

Samaisen mummon kaappi lienee samoilta ajoilta.

Oman mummoni perunan muussain lienee jostain 60-luvulta.

60-luvun design lasia on jonkun verran käytössä.

Siskon anopin vatkainen on jostain 70-luvulta.

Onhan noita varmasti monia muitakin juttuja.

Vierailija
20/64 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikro on 13 vuotta vanha ja toimii hienosti. Vaatteita minulla on joitakin vanhoja päivittäisessä käytössä, mm. mummoni äidilleni n. 50v sitten ompelema hame. Jotkut trikooyöpaitani ovat lapsuusaikaisia, melkein 20 vuotta vanhoja. Ihmeen hyvin ovat kestäneet :) Joitakin ysärin alkuvuosina ostamiani farkkuja käytän edelleen, ja joitain kenkiä.

Huonekaluja on myös vanhoja, keittiön pöytä ja tuolit ovat appiukon lapsuudenkodista ja olohuoneen kalusteet sekä työhuoneen pöytä anopin lapsuuden aikaisia.

Verhoja on 10-30v vanhoja. Joitain vanhoja astioita on myös käytössä.