Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö joku OIKEASTI avoimessa suhteessa??

Vierailija
22.05.2013 |

En voi käsittää kuinka siihen pystyy, en kerta kaikkiaan käsitä.

Kertokaa mulle miksi, miten ja kuinka kauan.

Kertokaa siis millaista elämänne (arkenne) avoimessa suhteessa on!

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:44"]

No se voisi sen tehdä myös normaalissa parisuhteessa. 

[/quote]

Ilman seksiä ja salaisuuksien/tunteiden jakamista ei voi rakastua. Ainoastaan ihastua, mikä ei vielä haittaa mitään.

Siksi meidän suhteessamme ei muiden kanssa jaeta omia salaisuuksia eikä harrasteta seksiä.

Vierailija
102/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:46"]

[/quote]

Ilman seksiä ja salaisuuksien/tunteiden jakamista ei voi rakastua. Ainoastaan ihastua, mikä ei vielä haittaa mitään.

Siksi meidän suhteessamme ei muiden kanssa jaeta omia salaisuuksia eikä harrasteta seksiä.

[/quote]

Oletko kuullut pettämisestä? Suhteellisen yleistä nykyaikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin? Pettäminen on mielestäni vielä avointa suhdettakin huonompi idea, mutta se ei tee avoimesta suhteesta automaattisesti uskollista suhdetta parempaa.

Vierailija
104/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te tuomitsette toisten tavan elää?

Voisin ihan hyvin kuvitella vielä eläväni vapaassa suhteessa tässä parisuhteessa. Meillä on ihana perhe ja hyvä suhde miehen kanssa. Mutta tosiasia on, että seksi jää lapsiperheessa arjen kiireiden ja väsymyksen alle. Jos sitä on joskus tarjolla jonkun muun kanssa niin siitä vaan! Haluan suoda sen ilon sekä miehelleni että itselleni. Kerranhan täällä vaan eletään ja seksi kyllä tuottaa ainakin minulle huimia nautintoja. Pohja vapaalle suhteelle on toisen kunnioitus ja arvostaminen vapaana ja itsenäisenä ihmisenä sekä elämästä nauttiminen. Ja luottamus siihen että on toiselle kuitenkin aina se ykkönen.ihan kuin missä tahansa parisuhteessa

Vierailija
105/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa, et millaiset tuntemukset tämä sai minussa.

Harrastamme mieheni kanssa parinvaihtoa, mutta en ikimaailmassa (ei meistä kumpikaan) hyväksyisi avointa suhdetta, tässä kaavassa.

Eli ei hyväksytä sitä että toinen lähtisi esimerkiksi panemaan ja itse jäisin lasten kanssa kotiin. Säätönä meillä on että samassa tilassa tai samassa talossa, mikäli haluaa tehdä vain kahdestaan jonkun kanssa.

Vierailija
106/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pettäminen on parisuhteessa sovittujen sääntöjen rikkomista toisen osapuolen selän takana. Miksi kuvittelet, ettei sitä voisi tapahtua avoimessa suhteessa?

Pettäjä on pettäjä suhdetyypistä riippumatta.

Vierailija
107/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin? Pettäminen on mielestäni vielä avointa suhdettakin huonompi idea, mutta se ei tee avoimesta suhteesta automaattisesti uskollista suhdetta parempaa.

[/quote]

Yksiavioisissa suhteissa petetään jatkuvasti. Joten se että ei saa olla muita ei estä toista pettämästä tai jättämästä sinua

Vierailija
108/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:01"]

Aika hauskaa, et millaiset tuntemukset tämä sai minussa.

Harrastamme mieheni kanssa parinvaihtoa, mutta en ikimaailmassa (ei meistä kumpikaan) hyväksyisi avointa suhdetta, tässä kaavassa.

Eli ei hyväksytä sitä että toinen lähtisi esimerkiksi panemaan ja itse jäisin lasten kanssa kotiin. Säätönä meillä on että samassa tilassa tai samassa talossa, mikäli haluaa tehdä vain kahdestaan jonkun kanssa.

[/quote]

Jokaisella on eri tavat. Jollekkin taas sinun tapasi ei toimi ollenkaan. Tuo minusta taas toimii vaan hyvien ystävien kesken. 

Vierailija
109/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:06"]

[/quote]

Pettäminen on parisuhteessa sovittujen sääntöjen rikkomista toisen osapuolen selän takana. Miksi kuvittelet, ettei sitä voisi tapahtua avoimessa suhteessa?

Pettäjä on pettäjä suhdetyypistä riippumatta.

[/quote]

Tietenkin voi. Mutta se että on yksiavioinen ei estä sitä että toinen jättää toisen ihmisen takia.

Avointa suhdetta vastustavat aina käyttävät sitä syynä miksi ne eivät toimi. 

Vierailija
110/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:30"]Yksiavioisissa suhteissa petetään jatkuvasti. Joten se että ei saa olla muita ei estä toista pettämästä tai jättämästä sinua

[/quote]

En oletakaan sen estävän, vaan estän pettämisen omalla kohdallani valitsemalla kumppanin, joka ei petä ja olemalla itsekin pettämättä. Kyllä, osaan myös toteuttaa molemmat kohdat käytännössä, vaikka kaikki eivät osaakaan.

Jos sinä luulet estäväsi pettämisen avoimella suhteella, mietipä vielä uudelleen.

Jätetyksi tulemisen riski puolestaan varmaankin kasvaa avoimessa suhteessa, jos puhutaan nyt vain hyvistä ja onnellisista suhteista (joista siis ei tarvitse siksi lähteä, että ei ole onnellinen). Jos seksi on hyvää, se kyllä synnyttää tunteita osapuolien välille, ja mitä enemmän ja syvempiä tunteita, sitä vaikeampaa voi olla jatkaa elämäänsä vanhassa suhteessa. Itse en tykkäisi siitäkään, että kumppani jatkaa minun kanssani mutta tunteet ovatkin toisaalla. Enkä usko, että tällaisen kuvion kehittyminen avoimessa suhteessa olisi aivan tuulesta temmattu ajatus.

Vierailija
111/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:34"]

Tietenkin voi. Mutta se että on yksiavioinen ei estä sitä että toinen jättää toisen ihmisen takia.

[/quote]

No mutta, molemmat seuraavista voivat hyvin olla totta samanaikaisesti:

1. yksiavioinen suhde ei estä sitä, että suhde voi päättyä suhteen ulkopuolisen henkilön vuoksi,

2. avoin suhde päättyy yksiavioista suhdetta todennäköisemmin suhteen ulkopuolisen henkilön vuoksi.

Vierailija
112/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:30"]Yksiavioisissa suhteissa petetään jatkuvasti. Joten se että ei saa olla muita ei estä toista pettämästä tai jättämästä sinua

[/quote]

En oletakaan sen estävän, vaan estän pettämisen omalla kohdallani valitsemalla kumppanin, joka ei petä ja olemalla itsekin pettämättä. Kyllä, osaan myös toteuttaa molemmat kohdat käytännössä, vaikka kaikki eivät osaakaan.

Jos sinä luulet estäväsi pettämisen avoimella suhteella, mietipä vielä uudelleen.

Jätetyksi tulemisen riski puolestaan varmaankin kasvaa avoimessa suhteessa, jos puhutaan nyt vain hyvistä ja onnellisista suhteista (joista siis ei tarvitse siksi lähteä, että ei ole onnellinen). Jos seksi on hyvää, se kyllä synnyttää tunteita osapuolien välille, ja mitä enemmän ja syvempiä tunteita, sitä vaikeampaa voi olla jatkaa elämäänsä vanhassa suhteessa. Itse en tykkäisi siitäkään, että kumppani jatkaa minun kanssani mutta tunteet ovatkin toisaalla. Enkä usko, että tällaisen kuvion kehittyminen avoimessa suhteessa olisi aivan tuulesta temmattu ajatus.

[/quote]

Paitsi että seksillä ja tunteella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Varsinkaan miehillä.

Seksiä harrastetaan vain seksin takia. Miesten pettäminen ei yleensä ole tunteellista vaan ainoastaan fyysistä. Mies nussii toista koska kiihottuu siitä ja saa toisenlaista seksiä. Mitään muita tunteita ei ole. Toisin kuin usein naisella. 

Nyt kun tämä ei ole pettämistä niin ainoastaan toiseen rakastuminen hajottaisi suhteen. Eikä sekään välttämättä jos rakkaus minuun ei hajoa ja mies olisi perheen kanssa myös

Vierailija
113/116 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista ja perusteluista!

Vaikka miten käännän asiaa päässäni, en saa avoimesta suhteesta mitään järkevää irti.

Jos tunteeni olisivat kuolleet miestäni kohtaan, olisi minulle aivan sama missä menee ja kenen kanssa mitäkin tekee.

Mutta koska rakastan häntä, minua oksettaa ajatus, että hän olisi muiden naisten kanssa.

Ja tämän koen normaaliksi parisuhteeksi.

Mutta kuten täällä todettu monet kerrat; mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

Mutta yritin ainakin ymmärtää :-)

Tuloksetta.

Vierailija
114/116 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:38"]

Mä oon se joka kertoi toiseen suuntaan avoimesta suhteesta, ja se herätti täällä kummastusta niinkun arvasinkin.

Ollaan miehen kanssa ihan erilaisia näiltä tarpeiltamme, mä hyväksyn miehen sellaisena kun se on, ja rakastan sitä paljon. Mulla ei ole mitään tarvetta rajata ja pakottaa sitä johonkin muottiin, jos se ei sillon ole onnellinen. Jos se, että se saa tapailla monia naisia ja olla silti minun kanssani tekee hänet onnelliseksi, niin mikäs siinä. Arvostan, että mies on rehellinen mulle, eikä esitä jotain mitä ei ole ja pelaa seläntakana. Edellisen miehen kanssa tuli se koettua, ja voin vain todeta, että mikään ei ole koskaan sattunut niin paljon.

Mitä taas tulee muhun, niin mulla ei todellakaan ole mitään tarvetta toimia kuin mieheni, mä olen ollut kahden miehen kanssa elämäni aikana (seurustellut ja ollut sängyssäkin vain niiden kahden kanssa) ja se on mun mielestä ihan tarpeeksi. Mä en kaipaa mitään randomiseksiä vieraiden ihmisen kanssa, enkä halua muutenkaan tapailla ketään, en ole edes näissä oikeissa suhteissani tykännyt siitä tapailuvaiheesta. Ja mua ärsyttäisi suunnattomasti junailla päässäni monen miehen mukaan aikatauluja ja miettiä monen ihmisen tunteita ja asioita. Mä en pysty jakautumaan sillä tavalla, ja jos mun pitäisi, se tekisi mut onnettomaksi. Tästä kun joskus miehen kanssa puhuttiin, hän totesi että se on hyvä, koska hänestä tuntuisi pahalta jos olisin muiden miesten kanssa. Siksi siis tiedän, että se ei olisi hänelle ihan ok. Mutta toki tiedän myös, että jos nyt ihan oikeasti jostain syystä haluaisin tehdä samaa kuin hän, ja miehelle haluni ilmaisisin, ei hän minua kieltäisikään, koska ei oikesti voi kun itse tekee samoin.

Meillä on parisuhde historia siis se, että mulla on takana yksi tosi pitkä suhde, jossa mies valheteli ja petti pahimmalla mahdollisella tavalla. Menetin uskoni koko ihmiskuntaan ja kävin tosi pohjalla, lupasin itselleni, että enää koskaan en anna saman tapahtua ja enää koskaan en ota miestä joka ei ole 100%rehellinen. Mies taas on ollut useammassa suhteessa, joista kaikki on kaatuneet siihen, että mies ei ole yksiavioisena onnellinen, ja kukaan naisista ei ole hyvksynyt että mies haluaa tapailla myös muita. Tavatessamme hän totesi ihan suoraan, että ei ala yksiavioiseen suhteeseen enää ikinä. Ja mä arvostin rehellisyyttä. Kun sitten enemmän rakastuttiin ja oltiin pidempään oltu yhdessä, mies sanoi että jos mua alkaa häiritsemään, niin sanon vaan ja hän lopettaa, että tässä suhteessa hän ehkä voisi ollakin kohtuu onnellinen myös yksiavioisena, ja vaikkei olisikaan niin valitsisi minut.

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it [/quote]

Olen aika konservatiivinen mitä omiin suhteisiin tulee, mutta minulle on ok jos jotkut muut elävät avoimessa suhteessa, niin kauan kun se on molemmille ok.

Sinun tapauksesta tulee väkisin vähän mieleen, että ei ole kauhean reilu sopimus teillä. Sinä hyväksyt miehesi muut naiset, mutta hän ei olisi valmis samaan... Kuulostaa aika itsekkäältä mieheltä, ei pahalla. Ok sinulla ei ole tarvetta muita miehiä kuksia, mutta eikö olisi reilumpaa tehdä periaatteesta sopimus että jos toinenkin saa halutessaan kiksauttaa sitä sun tätä naista, niin sinäkin saisit halutessasi ryhtyä petihommiin putkimiehen kanssa? Mutta omapa on asianne ja niin kauan kun jaksat tuollaista yksipuolista sopimusta niin sehän on ok.

Vierailija
115/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:47"]

[/quote]

1. yksiavioinen suhde ei estä sitä, että suhde voi päättyä suhteen ulkopuolisen henkilön vuoksi,

2. avoin suhde päättyy yksiavioista suhdetta todennäköisemmin suhteen ulkopuolisen henkilön vuoksi.

[/quote]

Väärin. Todennäköisyys on pienempi. Koska suurin osa suhteista jotka päätyvät eroon pettämisen takia ovat sellaisia joissa on vaan nussittu toista ei rakastettu. Avoimessa suhteessa nämä eivät ole ongelma

Vierailija
116/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

UP