Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä en jaksa mitään? En yhtään mitään?

Vierailija
11.07.2013 |

Mun pitäis soittaa veljelleni joka jätti soittopyynnön pari päivää sitten, EN jaksa edes luuria nostaa. Huomenna pitäis jaksaa käydä äitille näyttämässä eräs paikka (istun auton kyytiin, näytän paikan ja saan kyydin takas kotiin), ajatuskin ahdistaa kun en jaksais. Ens viikolla pitäis nähdä isääni kun lupasin auttaa häntä eräässä projektissa. Sama juttu, ahdistaa ajatuskin ja hakkaan pätä seinään miksi lupauduin?!

En ole nähnyt pariin kuukauteen ketään kaveria, äitiystävää kun en jaksa. Enkä uskalla enää sopia mitään kun kadun kuitenkin ja perun jonkun valheen perusteella. Mikä mulla on?!

Mulla on pian kaksi vuotias ihana tytär, toinen haaveissa. Jaksan kuitenkin touhuta itsekseni tai tyttäreni ja mieheni kanssa, käydään leikkipuistoissa, tehdään eväsretkiä, käydään rannalla, hoidan kodin, pyykit, ruuanlaiton, kaikki fine.. kaikki muut ihmiset vaan ahdistaa.

AJATUSKIN töihinpaluusta (vaikka mulla ei vielä työpaikkaa olekaan), ihmisten ilmoille lähtemisestä (siis että pitäisi kommunikoida muiden kanssa) ärsyttää ja vituttaa ja ahdistaa. En silti kuitenkaan halua kotiinikaan linnoittautua. Onko kyse ahdistuneisuushäiriöstä / masennuksesta? Joskus masentaa joo mutta eikö meitä kaikkia? Ahdisuts on kyllä läsnä joka päiväisessä elämässä. Ahdistun ihan tyhmistä ja olemattomistakin asioista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä että jaksan itseäni kyllä laittaa kun lähden ulos, ihan vaikka leikkipuistoon. On tukka laitettu viimisen päälle ja meikit ja vaatteet ja asusteet. Jaksan hymyillä kaupan kassalla ja kiitellä oven avaajia hymyssäsuin. Ketään tuttua en silti halua / pysty / jaksa tavata. 

ap

Vierailija
2/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en osaa auttaa. Meinasin tulla tarjoamaan kilpirauhasselitystä, mutta jos kerran jaksat kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo otsikko, kyllähän sä jaksat vaikka ja mitä. Et vaan jaksa muita ihmisiä. Minä en oikeesti jaksa yhtään mitään. En siivota, en tehdä ruokaa. Enkä lähteä ulos.. Haluisin vaan nukkua. Luulin että sulla sama..

Vierailija
4/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo turha valitus kun kuitenkin jaksat paljon paljon enemmän kuin jotkut.

Vierailija
5/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo , huono otsikko kun ei mahtunut se alkuperäinen otsikko mitä meinasin. 

ap

Vierailija
6/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla masentunut, kuulostaa siltä. Minä puolestani jaksan käydä töissä, vähän ehkä homssuisen näköisenä mutta kuitenkin, mutta koti on kuin pommin jäljiltä ties miten pitkältä aikaa jo, enkä jaksa tavata ketään. Jonkun yhden elämänalueen voi jaksaa masentuneena hoitaa, mutta siihen sitten usein jää.

Vierailija
7/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus- ja ahdistusoireet sekä sos.tilanteiden välttely voi olla merkki ehkä väsymyksestä tai uupumuksesta, jopa alkavasta masennuksesta. sinuna varmuuden vuoksi kävisin juttelemassa psykiatrin kanssa, hän osaa sitten arvioida mistä on kyse.

Vierailija
8/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin masennusta. Oireet vaikuttivat kovin tutuilta. Ahdistusoireet taas voisivat viitata ihan ahdistukseen, mikä pystytään hoitamaan myöskin. Molempia on lievästä ihan vaikeaan. Arvelen, ettei sinun oireesi ole ihan sieltä vaikeimmasta päästä. 

Käväisepä lääkärillä ja kerro hänelle voinnistasi. Pyydä saada tehdä masennustesti. Pyydä myös lähete kilpirauhastesteihin. Ne pitää aina testata. Jos sinulla todetaan masennus tai ahdistus, sinulle todennäköisesti määrätään siihen lääkitys. Pyydä päästä myös terapiaan. Julkisella puolella se on ilmaista. 

Vierailija
9/9 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin terveydenhoitajalla ja pyytäisin lähetteen kilpirauhaskokeeseen TSH ja T4V. Raskauden jälkeen joillakin tulee kilpirauhashäikkää. Pyytäisin tarkistamaan myös hemoglobiinin.

Tunnistan itse tuon sosiaalisen uupumuksen.  Pinnistelemällä ja ponnistelemalla "hoidetut" sosiaaliset kuviot jättävät itselle vain tyhjän olon.Kuin kuori vain seurustelisi. Itse on jossain piilossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi