Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö joku OIKEASTI avoimessa suhteessa??

Vierailija
22.05.2013 |

En voi käsittää kuinka siihen pystyy, en kerta kaikkiaan käsitä.

Kertokaa mulle miksi, miten ja kuinka kauan.

Kertokaa siis millaista elämänne (arkenne) avoimessa suhteessa on!

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:52"]

Minä ja mieheni ollaan molemmat bi-seksuaaleja ja meillä on sellainen sopimus että minä saan panna naisia ja mies saa panna miehiä, tosin tiukkana ehtona on se että pitää kertoa avoimesti kaikesta, kaikille osapuolille. :) Toisinaan on ollut kivaa kimppakivaakin! :D

[/quote]

Toi voi toimia. Koska ette voi toisillene tarjota sitä toista asiaa mitä haluatte niin noinhan se järjestyy? Miksi ette yritä ryhmäliittoa? Otatte suhteeseen miehen ja naisen mukaan. Eli olisitte neljästään. Näin sinä saisit munaa ja pillua ja miehesi saisi munaa ja pillua? 

Vierailija
62/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 17:03"]

En itse ymmärrä avointa suhdetta, mutta uskon, että on ihmisiä, joille se aidosti sopii. Ja tietenkin se on täysin ok, jos se aidosti molemmille osapuolille sopii. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monelle se on aidosti ok, kun 60-70-luvuilla käsittääkseni tuota mallia kokeiltiin laajasti, ja loppujen lopuksi se ei ollut kovin monen mielestä ns. kivaa. Mutta tuo perustuu täysin jostain lehtihaastatteluista saamaani mielikuvaan, ja olisi hauska tietää miten asia oikeasti oli tuolloin ja on nyt.

Uusimmassa Olivia-lehdessä avoimessa suhteessa tai oikeastaan nk. threesomessa elävä nainen kertoo elämästään. Siinä myös väestötieteilijä kertoi, että v. 1970 (?) n. puolet koulutetuista naisista hyväksyi avioliiton ulkopuoliset suhteet, nyt taas 5%. Käsittämättömän suuri ero asenteissa!

[/quote]

Tuossa ei ole mitään järkeä ellei vanhassa tutkimuksessa tarkoitettu esiaviollisia suhteita, ei pettämistä avioliitossa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:56"]

Minä ja mieheni ollaan molemmat bi-seksuaaleja ja meillä on sellainen sopimus että minä saan panna naisia ja mies saa panna miehiä, tosin tiukkana ehtona on se että pitää kertoa avoimesti kaikesta, kaikille osapuolille. :) Toisinaan on ollut kivaa kimppakivaakin! :D

[/quote]

Toi voi toimia. Koska ette voi toisillene tarjota sitä toista asiaa mitä haluatte niin noinhan se järjestyy? Miksi ette yritä ryhmäliittoa? Otatte suhteeseen miehen ja naisen mukaan. Eli olisitte neljästään. Näin sinä saisit munaa ja pillua ja miehesi saisi munaa ja pillua? 

[/quote]

Rakastamme vain toisiamme, emme kaipaa lisäsuhteita elämään. Mutta olemme molemmat seksuaalisesti hirmu aktiivisia ja molempien seksuaalisuudessa saman sukupuolen kanssa touhuilu on isossa osassa. Molemmilla pari fuckbuddyä, joiden kanssa vietetään myös vapaa-aikaa, myös yhdessä. Tavallaan kaveripanoja. 

Vierailija
64/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:45"]

[/quote]

Elämme avoimessa avioliitossa, tai pitäisikö sanoa semiavoimessa, koska mieheni ei ole kiinnostunut harrastamaan seksiä muiden kuin minun kanssani.

Minä sen sijaan rakastelen aina silloin tällöin mudienkin miesten kanssa.

Arkemme ei käsittääkseni eroa mitenkään muiden lapsiperheiden arjesta.

Tai noh.. sanotaan ettei se eroa muiden isohkojen lapsiperheiden arjesta (Odotan viidennettämme.)

Naimisissa olemme olleet 16 vuotta.

[/quote] lopetatko lapsenteko ajaksi muiden miesten näkemisen?

Vierailija
65/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:56"]

[/quote]

[/quote]

Rakastamme vain toisiamme, emme kaipaa lisäsuhteita elämään. Mutta olemme molemmat seksuaalisesti hirmu aktiivisia ja molempien seksuaalisuudessa saman sukupuolen kanssa touhuilu on isossa osassa. Molemmilla pari fuckbuddyä, joiden kanssa vietetään myös vapaa-aikaa, myös yhdessä. Tavallaan kaveripanoja. 

[/quote]

No jos pidätte tuosta niin onnea teille. 

Vierailija
66/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:45"]

[/quote]

Elämme avoimessa avioliitossa, tai pitäisikö sanoa semiavoimessa, koska mieheni ei ole kiinnostunut harrastamaan seksiä muiden kuin minun kanssani.

Minä sen sijaan rakastelen aina silloin tällöin mudienkin miesten kanssa.

Arkemme ei käsittääkseni eroa mitenkään muiden lapsiperheiden arjesta.

Tai noh.. sanotaan ettei se eroa muiden isohkojen lapsiperheiden arjesta (Odotan viidennettämme.)

Naimisissa olemme olleet 16 vuotta.

[/quote] lopetatko lapsenteko ajaksi muiden miesten näkemisen?

[/quot

En ole tuo jolle vastasit. Mutta meillä miehellä on toisia naisia vaikka me hankimme vielä lapsia.

Vierailija
67/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja olen elänyt avoimessa suhteessa nyt n. 4-5 vuoden ajan. Yleensä en mainitse tästä sopimuksestamme sukulaisille tai tietyille tuttaville, koska he olettaisivat avoimen suhteen tarkoittavan sitä, että meillä on useita eri kumppaneita. Meidän avoin suhde on kuitenkin sellainen, että on lupa harrastaa seksiä toisen kanssa, jos haluaa. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan ole tähän mennessä harrastanut, mistä ehkä vähän yllätyimmekin ettei näin ole käynyt. Minulle on tärkeää, etten tunne olevani itse "kahlittu", enkä myöskään halua "omistaa" miestäni. Hän ajattelee samoin. Olemme molemmat vapaita tekemään mitä haluamme. Tähän mennessä olemme halunneet olla harrastamatta seksiä muiden kanssa. Ai niin, olemme kuitenkin molemmat joskus olleet tilanteissa, joissa on nautittu alkoholia ehkä hieman liikaa ja on päädytty suutelemaan toista ihmistä. Mutta ei olla menty sen pidemmälle. Mutta jos mentäisiin, niin se olisi ihan okei. Ei olla kumpikaan mustasukkaista tyyppiä.

Vierailija
68/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 02:16"]

Olen 29 ja olen elänyt avoimessa suhteessa nyt n. 4-5 vuoden ajan. Yleensä en mainitse tästä sopimuksestamme sukulaisille tai tietyille tuttaville, koska he olettaisivat avoimen suhteen tarkoittavan sitä, että meillä on useita eri kumppaneita. Meidän avoin suhde on kuitenkin sellainen, että on lupa harrastaa seksiä toisen kanssa, jos haluaa. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan ole tähän mennessä harrastanut, mistä ehkä vähän yllätyimmekin ettei näin ole käynyt. Minulle on tärkeää, etten tunne olevani itse "kahlittu", enkä myöskään halua "omistaa" miestäni. Hän ajattelee samoin. Olemme molemmat vapaita tekemään mitä haluamme. Tähän mennessä olemme halunneet olla harrastamatta seksiä muiden kanssa. Ai niin, olemme kuitenkin molemmat joskus olleet tilanteissa, joissa on nautittu alkoholia ehkä hieman liikaa ja on päädytty suutelemaan toista ihmistä. Mutta ei olla menty sen pidemmälle. Mutta jos mentäisiin, niin se olisi ihan okei. Ei olla kumpikaan mustasukkaista tyyppiä.

[/quote]

Teillä on aika erikoinen tilanne. Periaatteessa olette avoimia ja teitä ei haittaisi vaikka toinen menisi sänkyyn jonkun toisen kanssa, mutta kumpikaan ei kuitenkaan halua sitä tehdä. 

Kuinka monta kertaa teillä sitten saisi harrastaa seksiä määrätyn ihmisen kanssa? Sopisiko sinulle vaikka se että miehelläsi olisi vakipano? 

Eikö sinua ollenkaan haittaa se että kun miehesi haluaa sinulta seksiä, että muutama tunti aikaisemmin hänen munaansa on imenyt joku toinen ja hänen kyrpänsä on ollut jonku toisen sisällä? 

Vierailija
69/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 02:16"]

[/quote]

http://www.studio55.fi/vapaalla/article/kun-yksi-ei-riita---risto-nauttii-monisuhteisuudesta/196494

Vierailija
70/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole avointa suhdetta, mutta omasta puolestani voisi olla.

en itse tunne halua vieraisiin pöksyihin, mutta minulle olisi ihan ok,

jos mieheni satunnaisesti kävisi jonkun muun luona"päiväkahvilla".

jos kyse olisi puhtaasti seksistä ja rehellisesti kertoisi missä mennään,

en näkisi siinä mitään ongelmaa.

Mieheni ei vain ole sen tyylinen ihminen, enkä usko että koskaan pettäisi.

olen ehdottanut myös kolmen kimppaa, naisen kanssa, ei kiinnostanut.

mitään hävettävää ei ainakaan ole,ulkonäkö, varustus ja taidot kohdallaan.

mutta ok, kaikkea kivaa voi tehdä kahdestaankin.

kaikille se ei varmastikkaan sovi, mutta ne joille se sopii, se suotakoon.

Vierailija
71/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 21:03"]

Mitäs jos se puoliso rakastuu tosissaan siihen seksikumppaniin? Miten voitte luottaa siihen, että olette aina ykkösiä?

[/quote]

no sehän voi tapahtua kenelle tahansa, oli avoimessa suhteessa tai ei.

sehän se juuri onkin, luottamus toista kohtaan, se että luottaa toiseen.

ei mikään suhde parane mustasukkaisuudesta.

jos se on tapahtuakseen, se tapahtuu.

toisen aikuisen valintoihin ei pysty itse vaikuttamaan,

on vain luotettava siihen että puoliso kunnioittaa valinnoillaan.

koko ajan toista epäilemällä, ajat vain sen toisen vain kauemmas sinusta.

miten se meni;

luottamus on perustus, jonka päälle parisuhde rakennetaan.

Vierailija
72/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 38-vuotiailla avoimen suhteen taustalla on sellainen asia että tarpeet eivät aina kohtaa. Meillä on kolme lasta, keskiluokkainen elämä jne. Olemme onnellisia ja tyytyväisiä siihen ja lasten eteen teemme kaikkemme YHDESSÄ. kun nyt vain on niin että mieheni kyllä tyydyttää seksuaaliset ja muut aviolliset tarpeeni mutta ei esimerkiksi ihailluksi tulemisen ja romantiikan tarvettani kun ei kertakaikkiaan osaa minua kohdella kuin rakastajatarta niin siitä syystä on päädytty avoimeen suhteeseen. Saan satunnaisilta ihastuksilta ja mukavilta tuntemattomilta matkoilla sitä romantiikkaa, verbaliikkaa ja muita sellaisia asioita joita en mieheltäni saa. Hän ei yksinkertaisesti kykene ja onko se hänen syy? Ei ole. Meillä tämä toimii. Olemme hyväksyneet toisemme 100% Käytännössä avointa suhdetta ei toteuteta edes aivan joka vuosi, mutta kun siltä tuntuu niin silloin kyllä. Koskaa ei ole siitä tullut ongelmia lähinnä sen vuoksi että toteutan itseäni toisilla paikkakunnilla. Tästä ei kyllä tiedä kukaan tuttavapiiristämme vaikka joskus olen tainnut mainita jotain siihen suuntaan. Eläkää te rauhassa sitä elämää johon kykenette ja antakaa muiden elää rauhassa omaansa!

Vierailija
73/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:38"]

Meillä on toiseen suuntaan avoin suhde. Mies siis saa pitää muita suhteita ja paneskella ympäriinsä ja niin tekeekin. Mä en halua, eikä se kyllä ois ok miehellekään. Mennään siis näin. Mä saan sen yhden miehen jonka haluan, jota rakastan, joka on mulle täydellinen, ja kun en tykkää yhdenyönjutuista enkä halua mitään monia suhteita, niin en niin tee. Mies taas kokee että tarvitsee ja haluaa muita naisia ja erilaisia seksikumppaneita, mutta haluaa myös olla mun kanssa. On sanonut, että lopettaa heti jos haluan, että jos on pakko valita, valitsee minut. Ja minä en ole nähnyt tarpeelliseksi kieltää, kun se ei mua haittaa. Mulle on aivan sama harrastaako se mies vaikka pyöräilyä vai panemista, ja onko ne suhteet pelkkää seksiä vai käyvätkö leffassa ym. yhdessä.

Käytännössä ollaan tehty selvät säännöt jota mies noudattaa, ja niin kauan kun ne säännöt toimii, tää juttu on mulle ok. Ollaan sovittu mm. että mulle pitää aina olla tarpeeksi aikaa, mun tarpeet pitää aina mennä muiden naisten edelle (esim. jos tarvitsen apua jossain, niin mies ei jätä tulematta koska on sopinut treffit jonkun toisen kanssa). Jos tulee vahvoja tunteita toista naista kohtaan, siitä pitää olla mulle avoin ja kertoa. Muuten sääntö on se, että muista naisista ei puhuta, ellen kysy. Ikinä ei valehdella mistään (esim. että oli kallen kanssa kaljalla jos todellisuudessa oli Sirpan kanssa sängyssä, mutta ei myöskään tarvitse suoraan mulle sanoa että "panin muuten äsken sirpaa" kotiin tullessa, jos en sitä kysy), ja jos jotain erityistä tapahtuu, siitä pitää olla rehellinen. Yöksi tultava aina kotiin. ja tietysti nämä periteiset, että ehkäisy oltava kunnossa, ja silti testeissä käytävä. Meidän kotiin ei tuoda muita naisia, niitä naisia ei kutsuta samoilla hellyttelynimillä kun mua, niille ei puhuta meidän asioista, ja ne ei saa hankaloittaa mun elämääni. Mun kanssa sekstailulle pitää olla aina puhtia. Näin kirjotiettuna kaiken saa kuulostamaan monimutkaiselta mutta pääpointti on se, että kunnioitetaan toisiamme ja pistetään toisemme muiden edelle.

On toiminut tähän asti ilman ongelmia, ja uskon että toimii jatkossakin.

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it [/quote]suhteesi huokuu kaikkea paitsi kunnioitusta .....oletko mormooni?

Vierailija
74/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]HYI!!!!!!

Vierailija
75/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se puoliso rakastuu tosissaan siihen seksikumppaniin? Miten voitte luottaa siihen, että olette aina ykkösiä?

[/quote]

Yhtälailla minäkin voisin rakastua johonkin toiseen? Siinä missä sinäkin voisit.

Meillä oli nuorempana vapaa suhde, se oli siis yhteinen päätös että muita saa panna -ei ottaa sivusuhdetta vaan seksiä puhtaasti. Itse nautin seksistä ja saatan haalia yhdenillan seuraa eikä se tarkoita että sinkkunakaan tekisin jonkun tälläisen tuttavuuden kanssa parisuhteen.

Se että harrastaa jonkun kanssa seksiä ja sanoo sitten heipat, eikä olla yhteydessä on minusta täysin eri asia kuin katselee itselleen uutta parisuhdetta. Minä ainakin olen ollut sinkkuna etsimässä selvästi uutta kumppania jos sellaisen olen tahtonut. Vapaassa suhteessa oli vaan kiva harrastaa seksiä.

Sittemmin me luovuttiin vapaasta seksistä. Kumpikaan ei enää mennyt jatkoille ja huomattiin ettei se ollut enää tarpeellista. Elämä yleensä menee tuollaisissa sykleissä että joskus on paljon kumppanin kanssa seksiä, toisinaan hoidetaan koliikkivauvaa ja nukutaan. Aina ei halut kohtaa, meillä oli aikajakso jolloin seksiä oli usein kotona mutta tahdottiin vaan lisätä siihen seksisuhteita ulkopuolisien kanssa, muttei ollut kaipuuta lopettaa omaa suhdetta.

Meillä on pitkä liitto joka on toiminut, me puhutaan paljon ja sovitaan hyvin asioita. Ei ole tarvetta lopettaa toimivaa liittoa jossa rakastetaan toisiamme.

Jos alkaa tulla ryppyjä niin niistä puhutaan, me joskus kauan sitten jo ääneen sanottiin että elämä on liian arvokasta hukattavaa huonoon parisuhteeseen ja lopetetaan jos se ei toimi. Mikään pakko ei ole jatkaa kenenkään kanssa, meri on kaloja täynnä!

Mutta lyhyestä virsi kaunis: koskaan ei tiedä kauanko oma liitto Matin tai Tepon kanssa kestäisi. Ihan sama onko seksiä paljon vai vähän tai minkälaista seksi on, minä enempi pelkäisin että liitto laimenee ihastumiseen ja kiinnostuksesta johonkin toiseen ihmiseen -ei niinkään se että mies (tai minä) pannaan jotakuta. Kyllä sen halun panna vaan jotakuta takana silloin on jo huono suhde ja vaikkapa alknut ihastus tätä panoa kohtaan. Näin minä sen näen: vapaassa suhteessa oleellista on ettei ole ihastunut siihen jonka kanssa ollaan -tai vaan syventää siinä ihastumisen tunteita.

Vierailija
76/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:27"]

Meillä on avoin salasuhde. Emme siis asu yhdessä ja hyvin harva tietää, että seurustelemme. Olemme seurustelleet kohta kolme vuotta. Meistä tietää vain lasteni isä, pari hyvää ystävääni, poikaystäväni vanhemmat ja pari hänen ystäväänsä. Olemme sitoutuneet toisiimme ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, mutta meillä on silti lupa harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Poikaystäväni on muusikko ja usein voi mennä viikkoja, ettemme tapaa. Hänellä on lupa tehdä mitä haluaa tien päällä ja minulla vastaavasti täällä kotona. Minulla on pari vakipanoa, hänellä aina uusia tuttavuuksia. 

Poikaystäväni on pyytänyt ja toivonut, että vakiintuisimme ja kertoisimme kaikille meistä. Sosiaaliset kiemurat ovat vaan niin hankalat täällä ja ajatus tuntuu nyt rasittavalta. Olen kuitenkin luvannut hänelle, että jos nykyinen järjestely muuttuu hänelle kestämättömäksi, olen valmis purkamaan sen heti. Suhteemme muuttuu yksiavioiseksi sillä hetkellä, kun tulemme "kaapista". Katsotaan, kuinka pitkään mennään näin. 

[/quote]tuollaiselle toiminnalle on nimikin eli poikaystäväsi on aisankannattaja

Vierailija
77/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella vieras mies ja mies muka hyväksyy. Jossain vaiheessa miehellä napsahtaa ja luetaan perhesurmasta. Olivat niin onnellinen pari.

Vierailija
78/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mulle tulee kylmät väreet kun luen tätä. En haluaisi miestä, joka ei pysty sitoutumaan vain ja ainoastaan minuun, enkä miestä joka haluaisi jakaa minut muiden kanssa. Hyvä jos joillekin tuollaiset järjestelyt toimivat, mutta mun on silti niin vaikea ymmärtää jos rakastaa toista, miten toi voi toimia. :( Olen varmaan liian nuori ja romantikko tuollaiseen :D

Vierailija
79/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisesti moni ajattelee seksistä, että se on "vain seksiä". Meillä ainakin mieheni kanssa seksi on jotain paljon enemmän. Näin lähes 10 vuoden jälkeenkin, tai oikeastaan varsinkin nyt vuosien jälkeen. Se henkinen yhteys on jotain mieletöntä ja sitoo kyllä hyvin yhteen. Pelottaa ihan ajatus, että menisin hakemalla hakemaan tällaista yhteyttä jonkun toisen kanssa. Kyllä silloin oma suhde saattaisi jäädä taka-alalle... Vaihtelua kyllä keksii ihan kahdestaankin vaikka kuinka, jos vaan molemmat ovat avoimia ja haluavat sitä.

Vierailija
80/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:32"]

[/quote]

Koska toisen ei tarvitse valita. Yleensä ero tulee koska pitää valita kahden ihmisen välillä kokonaan. Mutta nyt hän saa tapailla toistakin joten valintaa ei tarvitse tehdä.        Uskon että mies ei siksi ikinä jätä minua ja pitää minut ykkösenä. Hän saa kaiken mitä haluaa. Seksiä minulta koska tahansa haluaa. Sen lisäksi hänellä saa olla toisia suhteita. Tulemme myös hyvin juttuun muutenkin ja rakastamme toisiamme. Meillä on lapsia ja koti yhdessä. Miksi hän sen rikkoisi? Valintaa ei tarvitse tehdä kunhan pitää perheestään huolen.

[/quote]

Entäpä jos miehesi rakastuu johonkuhun panokumppaniinsa korviaan myöten, ja HALUAA valita (hänet), vaikka sinun mielestäsi ei tarvitsisikaan?