Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elääkö joku OIKEASTI avoimessa suhteessa??

Vierailija
22.05.2013 |

En voi käsittää kuinka siihen pystyy, en kerta kaikkiaan käsitä.

Kertokaa mulle miksi, miten ja kuinka kauan.

Kertokaa siis millaista elämänne (arkenne) avoimessa suhteessa on!

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:40"]

Naiset ihastuu mutta miehet ei. Siinä on se ero. Miehet voi nussia vaikka he eivät edes pitäisi siitä toisesta naisesta ihmisenä eikä juuri ulkonäöllisestikkään. Kunhan sillä on pillu. 

[/quote]

Ai että mieheni ei ole minuunkaan koskaan ollut ihastunut, ihan teeskenteli vain?

Enpä oikein usko miehillä olevan mitään sen kummempaa ihastumisenestomekanismia, joka muka aktivoituu kun on pidempi suhde aloitettu.

Vierailija
82/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle avoin suhde oisi täydellinen. Matkustelen todella paljon ja olen kova ihastumaan, joten olisi ihanaa pystyä aina välillä vaan heittäytymään tilanteeseen ja sitten palaamaan takaisin omaan suhteeseen. Oma mies on kuitenkin aina se tärkein, enkä ole pettänyt. Mutta monesti olen kyllä halunnut. Toisaalta taas, vihaisin sitä jos mies vehtaisi jonkun kanssa selkäni takana, mutta luvan kanssa asia ei olisi niin paha. Eipähän tarvitsisi koko ajan miettiä, että onkohan tuo nyt uskollinen vai ei, jos pettämistä ei periaatteessa olisi enää olemassa. Kerranhan tässä vaan eletään, ja uskon että hyvä suhde ei johonkin kertapanoihin ja kahvitteluihin kaadu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla yhdessä oli se sitten susparina olemista tai avioliitossa olemista jos seksi täytyy hakea muualta tai toisinpäin. Eroa yhdestä ja aloita uusi suhde puhtaalta pöydältä. Missä olette henkisesti samalla aaltopituudella ja kemiat toimii ja näinollen myös seksikin.

Vierailija
84/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 05:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:38"]

Meillä on toiseen suuntaan avoin suhde. Mies siis saa pitää muita suhteita ja paneskella ympäriinsä ja niin tekeekin. Mä en halua, eikä se kyllä ois ok miehellekään. Mennään siis näin. Mä saan sen yhden miehen jonka haluan, jota rakastan, joka on mulle täydellinen, ja kun en tykkää yhdenyönjutuista enkä halua mitään monia suhteita, niin en niin tee. Mies taas kokee että tarvitsee ja haluaa muita naisia ja erilaisia seksikumppaneita, mutta haluaa myös olla mun kanssa. On sanonut, että lopettaa heti jos haluan, että jos on pakko valita, valitsee minut. Ja minä en ole nähnyt tarpeelliseksi kieltää, kun se ei mua haittaa. Mulle on aivan sama harrastaako se mies vaikka pyöräilyä vai panemista, ja onko ne suhteet pelkkää seksiä vai käyvätkö leffassa ym. yhdessä.

Käytännössä ollaan tehty selvät säännöt jota mies noudattaa, ja niin kauan kun ne säännöt toimii, tää juttu on mulle ok. Ollaan sovittu mm. että mulle pitää aina olla tarpeeksi aikaa, mun tarpeet pitää aina mennä muiden naisten edelle (esim. jos tarvitsen apua jossain, niin mies ei jätä tulematta koska on sopinut treffit jonkun toisen kanssa). Jos tulee vahvoja tunteita toista naista kohtaan, siitä pitää olla mulle avoin ja kertoa. Muuten sääntö on se, että muista naisista ei puhuta, ellen kysy. Ikinä ei valehdella mistään (esim. että oli kallen kanssa kaljalla jos todellisuudessa oli Sirpan kanssa sängyssä, mutta ei myöskään tarvitse suoraan mulle sanoa että "panin muuten äsken sirpaa" kotiin tullessa, jos en sitä kysy), ja jos jotain erityistä tapahtuu, siitä pitää olla rehellinen. Yöksi tultava aina kotiin. ja tietysti nämä periteiset, että ehkäisy oltava kunnossa, ja silti testeissä käytävä. Meidän kotiin ei tuoda muita naisia, niitä naisia ei kutsuta samoilla hellyttelynimillä kun mua, niille ei puhuta meidän asioista, ja ne ei saa hankaloittaa mun elämääni. Mun kanssa sekstailulle pitää olla aina puhtia. Näin kirjotiettuna kaiken saa kuulostamaan monimutkaiselta mutta pääpointti on se, että kunnioitetaan toisiamme ja pistetään toisemme muiden edelle.

On toiminut tähän asti ilman ongelmia, ja uskon että toimii jatkossakin.

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it [/quote]suhteesi huokuu kaikkea paitsi kunnioitusta .....oletko mormooni?

[/quote]

Tuossahan juuri on kunnioitusta. Antaa toisen tyydyttää omat tarpensa ilman että tekee siitä ongelmaa. Lopputuloksena on kaksi onnellista ihmistä joilla on mukavaa yhdesä

Vierailija
85/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 05:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:52"]

Minä ja mieheni ollaan molemmat bi-seksuaaleja ja meillä on sellainen sopimus että minä saan panna naisia ja mies saa panna miehiä, tosin tiukkana ehtona on se että pitää kertoa avoimesti kaikesta, kaikille osapuolille. :) Toisinaan on ollut kivaa kimppakivaakin! :D

[/quote]HYI!!!!!!

[/quote]

Mitä hyi? Toihan on ihan oikein. Jos on bi niin ainoa keino tulla onnelliseksi onsaada miestä ja naista. Se että bi seksuaali saa vaikka vain miestä tarkoittaa että hänen pitää sulkea puolet seksuaallisuudestaa pois. Se vaan ei toimi

Vierailija
86/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 07:17"]

Hyi, mulle tulee kylmät väreet kun luen tätä. En haluaisi miestä, joka ei pysty sitoutumaan vain ja ainoastaan minuun, enkä miestä joka haluaisi jakaa minut muiden kanssa. Hyvä jos joillekin tuollaiset järjestelyt toimivat, mutta mun on silti niin vaikea ymmärtää jos rakastaa toista, miten toi voi toimia. :( Olen varmaan liian nuori ja romantikko tuollaiseen :D

[/quote]

Miksi ei voisi? Se että rakastaa toista ei tarkoita että ei voi rakastaa jotakin muuta kanssa. Se että rakastaa sinua ei tarkoita että voit tyydyttää kaikki hänen tarpeensa. 

Vierailija
87/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:02"]

Ihmeellisesti moni ajattelee seksistä, että se on "vain seksiä". Meillä ainakin mieheni kanssa seksi on jotain paljon enemmän. Näin lähes 10 vuoden jälkeenkin, tai oikeastaan varsinkin nyt vuosien jälkeen. Se henkinen yhteys on jotain mieletöntä ja sitoo kyllä hyvin yhteen. Pelottaa ihan ajatus, että menisin hakemalla hakemaan tällaista yhteyttä jonkun toisen kanssa. Kyllä silloin oma suhde saattaisi jäädä taka-alalle... Vaihtelua kyllä keksii ihan kahdestaankin vaikka kuinka, jos vaan molemmat ovat avoimia ja haluavat sitä.

[/quote]

Tässä onkin ero. Tunteet voi olla mukana kun rakastelee aviopuolison kanssa. Mutta muiden kanssa harrastaa tunteetonta seksiä.

Monille miehille tämä on arkipäivää kun ollaan sinkkuja. Naidaan ketä tahansa, ei olle ollenkaan kiinnostuneita ihmisestä vaan nussitaan sitä sen takia että se on nainen. Tuollaiset panot eivät ole kilpailijoita parisuhteessa

Vierailija
88/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 21:03"]

Mitäs jos se puoliso rakastuu tosissaan siihen seksikumppaniin? Miten voitte luottaa siihen, että olette aina ykkösiä?

[/quote]

Koska toisen ei tarvitse valita. Yleensä ero tulee koska pitää valita kahden ihmisen välillä kokonaan. Mutta nyt hän saa tapailla toistakin joten valintaa ei tarvitse tehdä.        Uskon että mies ei siksi ikinä jätä minua ja pitää minut ykkösenä. Hän saa kaiken mitä haluaa. Seksiä minulta koska tahansa haluaa. Sen lisäksi hänellä saa olla toisia suhteita. Tulemme myös hyvin juttuun muutenkin ja rakastamme toisiamme. Meillä on lapsia ja koti yhdessä. Miksi hän sen rikkoisi? Valintaa ei tarvitse tehdä kunhan pitää perheestään huolen.

[/quote]

Entäpä jos miehesi rakastuu johonkuhun panokumppaniinsa korviaan myöten, ja HALUAA valita (hänet), vaikka sinun mielestäsi ei tarvitsisikaan?

[/quote]

No se voisi sen tehdä myös normaalissa parisuhteessa. 

Vierailija
89/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:40"]

Naiset ihastuu mutta miehet ei. Siinä on se ero. Miehet voi nussia vaikka he eivät edes pitäisi siitä toisesta naisesta ihmisenä eikä juuri ulkonäöllisestikkään. Kunhan sillä on pillu. 

[/quote]

Ai että mieheni ei ole minuunkaan koskaan ollut ihastunut, ihan teeskenteli vain?

Enpä oikein usko miehillä olevan mitään sen kummempaa ihastumisenestomekanismia, joka muka aktivoituu kun on pidempi suhde aloitettu.

[/quote]

Usko pois. Suurin osa miehistä nussisi melkein ketä naista vaan. Sinuun miehesi varmasti onkin rakastunut kun sinun kanssasi elää.

Mutta miehet joilla on yhdenillan suhteita niin niitä ei voisi vähempää kiinnosta ne naiset muuta kuin panoina. Niiden kanssa ollaan mahdollisissa yhteyksissä jälkeenpäin vain pillun takia. Kai siedät että pillun takia mies sanoo melkein mitä vaan. Joten se että joku sanoo että pidän sinusta ei tarkoita että hän pitää.

Vasta kunnon suhteessa miehellä tulee tunteet mukaan.

Vierailija
90/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin aikanani hyvin läheellä joukkoa, jossa avoimet suhteet olivat tavanomaisia. Tai siis ystäväni, mies, oli suhteessa useisiin naisiin, jotka taas kukin tahoillaan olivat suhteissa useampiin miehiin. Näiden miesten suhteista en tiedä. 

Nämä olivat kaikki nimenomaan pitkäaikaisia suhteita, tai saattoi siinä joskus jollakulla olla joku yhdenyön keikkakin välissä, mutta kaikki pitivät pitkäaikaisia suhteita selvästi parempina. Turvallisempina, mukavampina, kiinnostavampina. Tässä jengissä ei siis ollut mitään satunnaisuussääntöä. Sääntöä ei ollut, myöskän siitä, ettei mitään tunteita olisi saanut olla, vaan kyllä ne kaikki naivat sellaisia ihmisiä, joista jollain lailla pitivät. Ei nyt mitään suurta rakkautta, mutta pitivät. Ainoa sääntö, josta tiedän, oli että kaikilla on oikeus, muttei velvollisuutta tietää. Eli toisin sanoen, isommat asiat olivat kaikkien tiedossa, yksityiskohtia ei hierottu toisten naamaan. Kuvion laajuus selvisi mulle, koska mulle ehdotettiin siihen liittymistä, ja pitihän sitä tietää, mihin liittyy, muuten en varmaan olisi tiennyt. 

kaikki olivat silloin vähintään ystävällisiä toisilleen ja suhteellisen ok asian kanssa. Kuitenkin ihmisten erottautuminen tästä kuviosta on ollut aika myrskyisää ja sillat on joskus palaneet melko täydellisesti, esim silloin kun ystävälläni ja hänen silloisella asuinkumppanillaan meni poissi ja ystäväni siirtyi toisen kuviossa olleen naisen kanssa ensin avo- ja sitten avioiliittoon.  He ovat olleet naimisissa nyt viitisntoista vuotta ja avoin suhde jatkuu. Mutta tämä nykyinen vaimo ja minä olemma ainoat naisset sieltä parinkymmenen vuoden takaa, joiden kanssa mies edelleen on puheväleissä. Vaimo kai siksi, että heillä on se todellinen suuri rakkaus (eikä vaimo ole mikään tossulka, vaan äärimmäisen itsenäinen ihminen) ja minä siksi, että en koskaan lähtenyt tuohon kuvioon mukaan. 

Vierailija
91/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näissä avoimissa suhteissa unohdetaan se kolmas osapuoli. Onko tosiaan kaikki ekstrapanot tietoisia siitä, että harrastaa seksiä avoimessa suhteessa olevan kanssa? Entä jos se toinen osapuoli on pettämässä omaa kumppaniaan, hyväksyttekö sen sitten? 

Mun mielestä avoimessa suhteessa elävät käyttävät jossain määrin hyväkseen näitä kolmansia osapuolia.

Vierailija
92/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä avoimen suhteen vieraissa paneskelijat tuntuvat kyllä keräävän särkyneitä sydämiä reissuiltaan. Ei se sille kolmannelle osapuolelle ole välttämättä vain seksiä.

Vierailija
93/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 10:06"]

Minä elin aikanani hyvin läheellä joukkoa, jossa avoimet suhteet olivat tavanomaisia. Tai siis ystäväni, mies, oli suhteessa useisiin naisiin, jotka taas kukin tahoillaan olivat suhteissa useampiin miehiin. Näiden miesten suhteista en tiedä. 

Nämä olivat kaikki nimenomaan pitkäaikaisia suhteita, tai saattoi siinä joskus jollakulla olla joku yhdenyön keikkakin välissä, mutta kaikki pitivät pitkäaikaisia suhteita selvästi parempina. Turvallisempina, mukavampina, kiinnostavampina. Tässä jengissä ei siis ollut mitään satunnaisuussääntöä. Sääntöä ei ollut, myöskän siitä, ettei mitään tunteita olisi saanut olla, vaan kyllä ne kaikki naivat sellaisia ihmisiä, joista jollain lailla pitivät. Ei nyt mitään suurta rakkautta, mutta pitivät. Ainoa sääntö, josta tiedän, oli että kaikilla on oikeus, muttei velvollisuutta tietää. Eli toisin sanoen, isommat asiat olivat kaikkien tiedossa, yksityiskohtia ei hierottu toisten naamaan. Kuvion laajuus selvisi mulle, koska mulle ehdotettiin siihen liittymistä, ja pitihän sitä tietää, mihin liittyy, muuten en varmaan olisi tiennyt. 

kaikki olivat silloin vähintään ystävällisiä toisilleen ja suhteellisen ok asian kanssa. Kuitenkin ihmisten erottautuminen tästä kuviosta on ollut aika myrskyisää ja sillat on joskus palaneet melko täydellisesti, esim silloin kun ystävälläni ja hänen silloisella asuinkumppanillaan meni poissi ja ystäväni siirtyi toisen kuviossa olleen naisen kanssa ensin avo- ja sitten avioiliittoon.  He ovat olleet naimisissa nyt viitisntoista vuotta ja avoin suhde jatkuu. Mutta tämä nykyinen vaimo ja minä olemma ainoat naisset sieltä parinkymmenen vuoden takaa, joiden kanssa mies edelleen on puheväleissä. Vaimo kai siksi, että heillä on se todellinen suuri rakkaus (eikä vaimo ole mikään tossulka, vaan äärimmäisen itsenäinen ihminen) ja minä siksi, että en koskaan lähtenyt tuohon kuvioon mukaan. 

[/quote]

Tuo kuvio tuntuu kyllä aika sekavalta. Mutta jokainen tyylillään

Vierailija
94/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 10:16"]

Jotenkin näissä avoimissa suhteissa unohdetaan se kolmas osapuoli. Onko tosiaan kaikki ekstrapanot tietoisia siitä, että harrastaa seksiä avoimessa suhteessa olevan kanssa? Entä jos se toinen osapuoli on pettämässä omaa kumppaniaan, hyväksyttekö sen sitten? 

Mun mielestä avoimessa suhteessa elävät käyttävät jossain määrin hyväkseen näitä kolmansia osapuolia.

[/quote]

En hyväksy pettämistä, mutta se mitä toinen tekee ei kuulu minulle. Jos minä nain jonkun kanssa niin hänen omat suhteensa ei minulle kuulu. Henkilökohtaisesti en hyväksy pettämistä. 

Vierailija
95/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 10:35"]

Nämä avoimen suhteen vieraissa paneskelijat tuntuvat kyllä keräävän särkyneitä sydämiä reissuiltaan. Ei se sille kolmannelle osapuolelle ole välttämättä vain seksiä.

[/quote]

Siksi asiat pitää hoitaa oikein. Nyt pitää ensiksi määritellä suhteet: On avoimia suhteita missä saa nussia ketä tahansa mutta ei muuta. Sitten on suhteita missä kummallakin saa olla suhteita muiden kanssa. 

Tietenkään ketään ei saa satuttaa. Siksi pitää minusta olla todella varovaisia kenen kanssa nai, sillä ihmisiä ei saa satuttaa. 

Vierailija
96/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se puoliso rakastuu tosissaan siihen seksikumppaniin? Miten voitte luottaa siihen, että olette aina ykkösiä?

[/quote]

Koska toisen ei tarvitse valita. Yleensä ero tulee koska pitää valita kahden ihmisen välillä kokonaan. Mutta nyt hän saa tapailla toistakin joten valintaa ei tarvitse tehdä.        Uskon että mies ei siksi ikinä jätä minua ja pitää minut ykkösenä. Hän saa kaiken mitä haluaa. Seksiä minulta koska tahansa haluaa. Sen lisäksi hänellä saa olla toisia suhteita. Tulemme myös hyvin juttuun muutenkin ja rakastamme toisiamme. Meillä on lapsia ja koti yhdessä. Miksi hän sen rikkoisi? Valintaa ei tarvitse tehdä kunhan pitää perheestään huolen.

[/quote]

Niin, SINÄ et laita valitsemaan. Mutta entä jos tuo toinen nainen sanoo että valitse, joko minä tai vaimosi? Mitä jos mies oikeasti on kanssasi lasten/omaisuuden jne vuoksi ja siksi että saa vapaasti huseerata toisen naisen kanssa? Entä jos miehen valinta siinä tilanteessa onki tuo toinen nainen?

Vierailija
97/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö hyvät ihmiset ymmärrä miten sairas asia on kyseessä??? Täysin luonnoton, absurdi.

Vierailija
98/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 13:45"]

En voi käsittää kuinka siihen pystyy, en kerta kaikkiaan käsitä.

Kertokaa mulle miksi, miten ja kuinka kauan.

Kertokaa siis millaista elämänne (arkenne) avoimessa suhteessa on!

[/quote]

Elämme avoimessa avioliitossa, tai pitäisikö sanoa semiavoimessa, koska mieheni ei ole kiinnostunut harrastamaan seksiä muiden kuin minun kanssani.

Minä sen sijaan rakastelen aina silloin tällöin mudienkin miesten kanssa.

Arkemme ei käsittääkseni eroa mitenkään muiden lapsiperheiden arjesta.

Tai noh.. sanotaan ettei se eroa muiden isohkojen lapsiperheiden arjesta (Odotan viidennettämme.)

Naimisissa olemme olleet 16 vuotta.

Höpö höpö. Provo.

Vierailija
99/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:09"]

[/quote]

[/quote]

Niin, SINÄ et laita valitsemaan. Mutta entä jos tuo toinen nainen sanoo että valitse, joko minä tai vaimosi? Mitä jos mies oikeasti on kanssasi lasten/omaisuuden jne vuoksi ja siksi että saa vapaasti huseerata toisen naisen kanssa? Entä jos miehen valinta siinä tilanteessa onki tuo toinen nainen?

[/quote]

No se voisi sen tehdä ihan samalla lailla yksiavioisessakin suhteessa. Joten sillä ei ole merkitystä. 

Vierailija
100/116 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 11:36"]

ettekö hyvät ihmiset ymmärrä miten sairas asia on kyseessä??? Täysin luonnoton, absurdi.

[/quote]

Mitä luonnotonta siinä on? Ihminen on luonostaan moniavioinen ja paria vaihtava.