Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
581/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rannekellon ohjelmistopäivitys ei mee enää läpi, varmaan heitän kellon roskiin.

Mitäpä jos käyttäisit oikeaa rannekelloa?

Vierailija
582/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehillä ei ole tarvetta/taipumusta tunkea puhelinta laukun pohjalle josta se on hankala tonkia muiden tavaroiden seasta, vaan se puhelin on tutussa taskussa helposti otettavissa ja vilkaistavissa.

Täten tarve rannekellolle on vähäinen.

Miesten vaatteissa on paljon paremmat taskut mitä naisten vaatteissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rannekello jota voin pitää jopa saunassa ja uidessa. Tee sama iphonellasi.

Vierailija
584/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello on tyylikäs asuste. Lisäksi on moukkamaista vilkuilla puhelinta toisten seurassa.

Vierailija
585/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että jos miehellä on "hieno" rannekello, niin se on varmaan joku huumediileri tai muuten epäilyttävä henkilö. Tai sitten vaan junttinousukas.

Vierailija
586/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kelloa aina töissä. Teen paljon koulutustyötä, jossa pitää noudattaa tiettyjä rakenteita ja huolehtia aikatauluista. Kännykän vilkuilu on häiritsevää. 

Vierailija
587/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi kuljettaa älypuhelinta koko ajan mukana kaikkialla vain sen takia, että näkee paljonko kello on?!

Vierailija
588/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että jos miehellä on "hieno" rannekello, niin se on varmaan joku huumediileri tai muuten epäilyttävä henkilö. Tai sitten vaan junttinousukas.

Juntti on se, joka vilkuilee/tuijotaa puhelintaan koko ajan.

Vierailija
589/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäjään enää muutoin kuin juhlissa.

Vierailija
590/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai vain mies. T. mies 61v

Vierailija
591/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava maksaa baaritiskillä kun on kultanen rannekello ranteessa.531

Vierailija
592/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekello on ajannäyttäjänä paljon kätevämpi kuin kännykkä, jota pitää aina kaivella jostakin.

Toisekseen kello on asuste ja statusesine. Kuka maksaa kännykästä tuhansia tai kymmeniätuhansia euroja? Kellon hinnalla ei ole oikeasti ylärajaa, joten jos on varaa, sillä voi myös viestiä asemasta ja varallisuudesta.

Ja nyt ei todellakaan puhuta mistään juntti-Rolexeista vaan vaikkapa Patek Philippestä jnpp.

Vierailija
593/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rannekello aina kädessä, kun poistun kotoa. Puhelin ei aina välttämättä ole mukana, varsinkaan lomalla.

Vierailija
594/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Tyypillä, joka ei osaa kirjoittaa edes suomen kieltä ei ole des ranta-Rolexia.

Todellisiin luksuskelloihin verrattuna 30000 euron Rolex on halpis. Ja niin junttia. Kun mennään sinne 100000 (satatuhatta euroa) kelloihin, aletaan puhua luksuksesta. Ja Audi siitä en sano mitään, kun itselläkin on.

Vierailija
595/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmalla osalla naisista ja isolla osalla lapsista on nykyisin älykello. Kyse on käytännössä rannetietokoneesta jossa on valta määrä erilaisia toimintoja.

Perinteisiä rannekelloja jotka näyttävät vain aikaa on lähinnä miehillä, ja heillä se yleensä toimii koruna (ja on sen myötä hinnaltaan jopa tuhansien eurojen arvoinen). Miehille ei ole juuri muitakaan koruja olemassa, joten rannekello puolustaa tässä paikkaansa.

Vierailija
596/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on helpompi katsoa ranteesta kuin kaivaa puhelin veskasta. Kello voi olla myös näyttävä asuste. Itse luovuin älykellon käytöstä pari vuotta sitten, kun ei se sykkeen ja unen seuraaminen niin paljon kiinnostanutkaan. Minulla on nyt useita perinteisiä rannekelloja, joista osa sopii juhlavaan pukeutumiseen ja osa enemmän arkiseen tyyliin.

Vierailija
597/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rannekellon takaisin säännölliseen käyttöön jo vuosia sitten. on siitä vaan nopeampi ja kätevämpi tarkistaa aika ja päiväys kuin kaivella puhelin jostain taskusta esille ja riskeerata että se lipeää käsistä ja putoaa maahan, tietenkin rikkoutuen siihen paikkaan.

Vierailija
598/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 69 v. nainen ja olen käyttänyt rannekelloa viimeksi joskus 1990-luvun loppupuolella jolloin ostin ensimmäisen kännykkäni. Hyvin olen päyrjännyt ilman rannekelloa jo n. 25 vuotta.

Vierailija
599/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Tyypillä, joka ei osaa kirjoittaa edes suomen kieltä ei ole des ranta-Rolexia.

Todellisiin luksuskelloihin verrattuna 30000 euron Rolex on halpis. Ja niin junttia. Kun mennään sinne 100000 (satatuhatta euroa) kelloihin, aletaan puhua luksuksesta. Ja Audi siitä en sano mitään, kun itselläkin on.

Kelloihin en ota kantaa, mutta se kertoo paljon ihmisestä joka kehtaa leveillä Audilla.

Vierailija
600/622 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi vetää luuria käsilaukusta vain sen takia, että katsoisin paljonko kello on. Ranteesta sen ajan näkee helpommin.