Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.
Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.
Rannekelloni lataa auringonvalolla, joten vasta äskettäin eli noin 20 vuotta kellon ostamisen jälkeen tein sille kaikkien aikojen ensimmäisen huoltotoimenpiteen eli vaihdoin akun uuteen. Ja taas toimii. Älypuhelimissa on sikäli vielä paljon kehittelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilla ihmisillä on kello, joko koruna tai sen takia että sillä on funktio. Yleensä valmiiseen asuun kuuluu siihen sopiva kello. Naisilla samaa asiaa ajaa käsilaukku.
Ai jaa, mun käsilaukus ei kyl oo viisareita.
Onpa omituinen aloitus, minun rannekelloni ovat koruja!
1) Tottumuksesta 2) Tarvitsen työni vuoksi tsekata tarkan ajan monta kertaa päivässä. Rannekellosta se onnistuu nopeiten. 3) Rannekello on tyylikäs. Minulla on useita. On ilo tsekata aika tyylikkäästä kellosta ja välillä vaihtaa kelloa. 4) Mekaaninen kello on hyvin huollettuna lähes ikuinen. Yksi kelloistani on isältä peritty Tissot 1960-l. alusta. Huollettu ja täysin toimiva. 5) Monille mekaaninen kello on ekoteko 6) Kvartsikello on tarkka ja huoleton. Edellisen käyttökelloni patteri kesti 5 v. kerralla (Omega). Nykyisellekin luvataan 3 v. patterin kesto (Tag Heuer). Kellon patteri on niin pieni että niistä ei maailma pilaannu - varsinkaan kun sen kierrättää oikein. 7) Täysin käyttökelpoisen, vettä pitävän kellon saa jo muutamalla kympillä. 8) Kunnollinen rannekello kestää kovaakin käyttöä. 9) En tykkää tuijotella digilaitteita päivät pitkät. Siksi minulla on viisarikello. 10) Kun ostaa oikeanlaisen kellon, sen arvo säilyy, tai jopa nousee. Vähintään sen käyttöarvo kestaa vuosia. Kaikki digihärpäkkeet on ongelmajätettä parissa vuodessa - niin rahallisesti kuin konkreettisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.
Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.
Citizen Eco-Drive toimii auringoenergialla eikä siinä tarvitse koskaan vaihtaa pattereita. Viisarikellosta sen ajan näkee suoraan ilman että edes tarvitsee ajatella numeroita. Miehenä en käytä muita "koruja" kuin hopean väristä rannekelloa.
Kellosta näkee ajan heti kättä kääntämällä, mutta puhelinta pitää kaivaa laukusta. Liian työlästä ja hidasta.
Mulla on lankapuhelin, semmoinen pyöritettävä kiekko.
Helpompi katsoa kelloa ranteesta kuin kaivaa puhelin taskusta. Paitsi ne idiootot jotka kulkevat koko ajan puhelin kädessä
Mulla on älykello joka näyttää ns. perinteiseltä kellolta kun ei ole valikot aktiivisena.
Värinä ruusukulta, musta kellotaulu.
Tyylikkäämpi kun tavalliset urheilukellot joiden ulkonäöstä en pidä.
Eli aivan täydellinen ja käytän koska mittaa jatkuvasti tietoa liikkumisesta, unen ja kaiken.
Ja miten niin ei muka ole tätä päivää?
Älypuhelin ei mittaa mun sykettä ja muita arvoja 24/7.
Daaa..
Kello on myös koru.
Joillekin asuste.
Ehkä myös opittu tapa ennen kännyköitä, eikä tavata pääse pois.
Oletkohan ihan kartalla nykypäivänä kelloista kun edes kyselet tällästä asiaa?
Toiselle se on ihan vaan asuste, toisille tosiaan enemmän kun kello, älykello tms.
En ymmärrän miksei saisi pitää.
Häiritseekö se sinua?
Oikeastaan haluaisin tykätä hienoista kelloista kun tykkään hifistellä monilla muilla - usein liian kalliilla - asioilla, mutta en enää osaa pitää kelloa ranteessa. Joskus yritin yli 15 vuoden tauon jälkeen mutta kello vaan tuntuu ärsyttävältä, sitä ei pysty pitämään. Hienot kellot varsinkin, etenkin miestenkellot, ovat usein aika painavia. No, säästyypähän ne rahat muihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilla ihmisillä on kello, joko koruna tai sen takia että sillä on funktio. Yleensä valmiiseen asuun kuuluu siihen sopiva kello. Naisilla samaa asiaa ajaa käsilaukku.
Kelloon on vaikeaa tunkea tamponeita...
Vierailija kirjoitti:
EN OMISTA ÄLYPUHELIN!
Et myöskään osaa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut panevat vielä tänä päivänä pillua kun runkkaaminen on keksitty?
Varsinkin, kun käy paljon halvemmaksi. Kaikki seksi on miehelle maksullista.
Miksi käyttää taskukelloa (kännykkää), kuten 100 v sitten?
En kävele kännykkä kädessä, kello on kätevä , näkee ajan heti
Miehellä on ranteessa upea kello minun mielestä. Musta titaania ja kullan väriset viisarit. Tarvittaessa lasken hänen askeleet ja sormella mittaan sykkeen jos tarvitsee