Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tyhmälle tämä ero? Kommentointi livenä/somessa?

Vierailija
14.07.2020 |

Jos tuntematon tai tuttu mies kommentoi kuvaasi somessa (esim insta) sanoilla sexy, upea, upea perse ja laitetaan kaikenlaisia emojia, niin nainen kiittää näistä kehuista. Samaan aikaan valitetaan, jos joku mies livenä sanoo samaa. Eli mies esim kehuu naisen takapuolta kadulla....silloin ollaan hirttämässä mies. Selittäkää minulle mikä ero näissä on? Itse olen sitä mieltä, että mitä sanotaan somessa voidaan sanoa myös livenä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos rakas lapsi, kun niillä kuvilla joita itse jakaa haetaan juurikin sitä huomiota.

Vierailija
2/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla kulkeminen ei ole huomio huo raa mis ta kuten kuvin jako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei, mutta miksi naiset sallii tämän toiminnan somessa, mutta ei livenä? Minusta me naiset teemme nyt itsellemme hallaa, kun kiitämme miesten kehuja somessa. Eri asia on sanoa esim kaunis, mutta välillä ne kehut ovat jotain ihan muuta. Minusta kuvien laittaminen on ok ja jokainen voi sitä tehdä, jos haluaa. Minusta olisi vaan hienoa jos naiset poistaisivat nämä ällöt kommentoinnit ja kommentoijat sieltä.

Vierailija
4/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään näe oikeasti eroa näissä. Somessa ehkä helpompi saada hienompi kuva kun voi pyllistellä rauhassa, mutta samat yogapäntsit niillä on kadullakin. Ehkä se kuolaava emoji netissä on kivempi kun voi kuvitella lähettäjän satumaiseksi prinssiksi ja kadulla tulee se todellisuus vastaan.

Vierailija
5/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ei, mutta miksi naiset sallii tämän toiminnan somessa, mutta ei livenä? Minusta me naiset teemme nyt itsellemme hallaa, kun kiitämme miesten kehuja somessa. Eri asia on sanoa esim kaunis, mutta välillä ne kehut ovat jotain ihan muuta. Minusta kuvien laittaminen on ok ja jokainen voi sitä tehdä, jos haluaa. Minusta olisi vaan hienoa jos naiset poistaisivat nämä ällöt kommentoinnit ja kommentoijat sieltä.

Otetaan satoja kuvia korostaen sitä seksikkäintä puolta itsestään ja jaetaan se seksikkäin. Ei siinä kohtaan haluta mitään neutraalia kommenttia kauneudesta tai haluta poistaa sitä kommenttia, jossa tuodaan esille se, että panisin. Minusta vaan olisi hienoa, jos naiset lopettaisivan sen jatkuvan miesten haukkumisen kuinka vika on vain miehissä ja vain miehissä. 

Vierailija
6/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pylly pitkänä, huulet tötteröllä ja tissit esillä kuvissa ei ole mitään kaunista. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
7/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään näe oikeasti eroa näissä. Somessa ehkä helpompi saada hienompi kuva kun voi pyllistellä rauhassa, mutta samat yogapäntsit niillä on kadullakin. Ehkä se kuolaava emoji netissä on kivempi kun voi kuvitella lähettäjän satumaiseksi prinssiksi ja kadulla tulee se todellisuus vastaan.

Et ilmeisesti ole joutunut esim raiskauksen tai muun väkivallan kohteeksi? Se mitä netissä on virtuaalisesti ei voi koskaan olla niin paha mitä joku limanuljaska irl.

Vierailija
8/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti ole joutunut esim raiskauksen tai muun väkivallan kohteeksi? Se mitä netissä on virtuaalisesti ei voi koskaan olla niin paha mitä joku limanuljaska irl.

Eihän tuossa ole mitään järkeä!!! Ei somea saa irottaa erilliseksi ja tehdä niille omia sääntöjä! En minä esim voi olla somessa rasisti ja sitten livenä jotain muuta. Jos annamme miesten käyttäytyä somessa ihan miten vaan, niin miten perustelemme eri säännöt livevä?!?!

Vierailija
9/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minua totta puhuen kyllä häiritsee, jos joku puolituttu sanoisi minua seksikkääksi instagramissa. Mutta on silti eri asia postata itsestään omasta mielestä nätti kuva ja saada siihen kehuja, kuin saada jossain kommentteja ulkonäöstä täysin odottamatta. Ajattele vaikka mikä ero on jos 1) joku soittaa sinulle keskellä yötä ilman mitään syytä tai 2) sinä itse soitat jollekulle ja se joku vastaa puheluusi. Kumpi saa sinut helpommin suuttumaan tai hämmästymään? Ensimmäisesssä tilanteessa, tottakai voit ärsyyntyä, että joku soittaa sinulle, mutta jos itse soitat jollekulle, et kai ärsyynny hänelle siitä, että hän vastaa puheluusi. 

Vierailija
10/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä!!! Ei somea saa irottaa erilliseksi ja tehdä niille omia sääntöjä! En minä esim voi olla somessa rasisti ja sitten livenä jotain muuta. Jos annamme miesten käyttäytyä somessa ihan miten vaan, niin miten perustelemme eri säännöt livevä?!?!

No eihän tässä olekaan kyse mistään on/off-tilanteesta vaan siitä, että joku asia ei ole niin vakava yhdessä yhteydessä kuin toisessa. Tanssiminenkaan ei ole mitenkään paha tai syntinen asia, mutta menepäs hetkuttamaan takamustasi hautajaisissa, niin se sama asia saa ihan eri sävyn. 

Vierailija
11/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo nyt tähän liittyi ? Mutta joo, en ole joutunut raiskatuksi. Mutta hakattu muutaman kerran. :D

Loppua en kyllä ymmärtänyt, eli kun ei niin paha niin ok, mutta oikeasti ei ok. Voisin jopa heittää että saako limanuljaskat virikkeitä ja ideoita netistä ? Toimiiko limanuljaska jotenkin eritavalla jos näkee sinut kadulla kuin että näkee kuvan somessa ? Eiköhän siellä päässä samat ajatukset pyöri kummassakin tapauksessa.

Vierailija
12/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyse puheesta ja siitä, että mikäli kiittää somessa saamistaan kehuista (nätti perse, panisin), tulee myös hyväksyä kehut livenä. Eri asia, jos niitä ei hyväksy kummassakaan. Töissäkin minun pitää seistä kirjoitettujen (sähkäposti, skype) takana, eikä sanoa eri asioita niissä ja sitten livenä. Olen töissäkin ollut tilanteessa, missä ihminen ei ole seissyt kirjoitettujen sanojensa takana eli ei voinutkaan niitä päin naamaa sanoa. Samoin on vastaanottajalla, jos hyväksyt sanat somessa, tulee ne myös hyväksyä livenä.

Vierailija
13/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa asiaa on vaadittu niiltä jotka haukkuu ihmisiä somessa. Tämä on sama asia, ainoastaan toisinpäin.

Vierailija
14/14 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, mutta somessa limanuljaskan kehuista kiittäminen on sama, kun sallisi käytöksen myös irl. Ei ne limanuljaskat tajua, ettei se ole toivottavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan