Kuollut siili ikkunan alla, minne valitan?
Asumme kerrostalossa, pohjakerroksessa, vuokralla, ja nyt olohuoneen ikkunan alla makaa kuollut siili.
Voinko tehdä huoltoon valituksen, tai enemmänin lähettää pyynnön että joku korjaisi sen pois sieltä...?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:35"]
Soita palokunta paikalle.
[/quote]
Mä soittaisin ambulanssin. Ehkä ensihoitajat saisivat elvytettyä siilin jälleen henkiin, niin että aloittaja voisi valittaa suoraan itse siilille. Tietäispähän, ettei toisten ikkunoiden alle ole sopivaa noin vain mennä kuolemaan.
Ota lapio kauniiseen käteesi ja nouki siili mukaas ja heitä roskiin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:53"]
No mutta kivaa että tämän aloituksen talka jotkut pääsivät taas vittuilemaan! Ei helvetti näitä akkoja....
[/quote]
Ei tämä mitään vittuilua ole. Nämä vastauksethan osoittavat aivan mahtavaa luovuutta ja huumorintajua. Etsi säkin se sun huumorintajusi jostakin, niin nauretaan yhdessä.
Mikset voi koskea siihen hanskatkaan kädessä? Laita vaikka nahkahanskat käteen, siihen päälle muovihanskat, avaat muovipussin ja sujautat raadon pussiin. Joko viet sellaisena roskiin tai pudotat biojätteeseen pussista. Ja laitat lopuksi kassin ja muovihanskat roskiin, ei taatusti tule mitään tauteja.
Lapio on hyvä, jos ei halua koskea siiliin.
R.I.P Siili
Tunsit metsät, tunsit veet,
soi sulle luonnon kanteleet.
Näit sinitaivaan ja pilvet siellä,
ne kertoivat - olet oikealla tiellä (tai siis parvekkeen alla)
Anna sen olla siellä. Luonto hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:35"]
Soita palokunta paikalle.
[/quote]
Mä soittaisin ambulanssin. Ehkä ensihoitajat saisivat elvytettyä siilin jälleen henkiin, niin että aloittaja voisi valittaa suoraan itse siilille. Tietäispähän, ettei toisten ikkunoiden alle ole sopivaa noin vain mennä kuolemaan.
[/quote]
No älä, on kyllä TO-DEL-LA tahdintonta mennä kuolemaan toisen ikkunan alle. Olisi edes kysynyt luvan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:34"]
Miksi et korjaa itse? Suahan se vaivaa. Menet ulos, nostat siilin muovipussiin, ja viet roskiin. Pienempi vaiva, kuin soitella ympäriinsä.
[/quote]
jep, kyllä kaikki maatuva kannattaa kietoa muoviin ja heittää sekajätteenä kaatopaikalle. no words.
[/quote]
Joo, no voi... Sehän on kuitenkin vain yksi siili. Mitä, sen piikkien alla on ehkä kakskyt grammaa lihaa. Nilliti nilliti, maailma on tuhon oma jos ap tekee nyt niin kuin joku kehotti. Fanaatikko?? Lievästikö???
[/quote]
Mutta miksi nähdä noin kauhea vaiva? Sen kun ottaa ja viskaa pusikkoon / pöpelikköön hajoamaan / muiden elukoiden ruoaksi.
...Siili grilliin taas on ruokaa...
t. karavaanari, kaikkein kaveri
Itse olen kiinteistöalalla töissä ja tämän kaltaisia "valituksia" tulee jonkin verran. Sitten ihmetellään miksi vuokrat nousevat ja asuminen on kallista. Kiinteistöhuoltaja tulee ja korjaa siilen pois ja lähettää laskun vuokratalolle ekstra käynnistä. Talon menot kasvavat = vuokrat nousevat. Mutta sitten näistä vuotavista hanoista ei viittitä valittaa, kun ei se haittaa asukkaita.
Siili on rahoitettu eläin, joten jos pykälien mukaan mennään, niin siitä pitäisi ilmoittaa poliisille.
Tai ehkä se siili on kännissä ja nukkuu humalaansa pois?
Kätsyintä ehkä napata se johonkin murolaatikkoon ja kiikuttaa roskikseen.
Annat siilin olla siinä, luonto hoitaa sen pian. Jos lapset menevät lähelle niin mene heidän kanssaan ja kerro että tällaista vaan tapahtuu luonnossa koko ajan. Jos lapset ovat kuolemalle herkässä iässä, niin järjestä hautajaiset heidän kanssaan.
No ei tasan ole asukkaiden asia korjailla mitään kuolleita siilejä pois pihamaalta. Ja saako biojätteeseen edes laittaa luonnoneläinten raatoja? Tautiriski on tuommoinen mätivä raato. Isännöitsijälle vaan ilmoitusta menemään, siitähän hyvästä sitä yhtiövastiketta maksetaan...
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:29"]VALITUKSEN? Mistä ihmeestä sä valittaisit? Huollon syytäkö se siilin kuolema oli? :D Soita isännöitsijälle ja pyydä korjaamaan pois.
[/quote]
No totta kai huolto ampui sen magnum44
Heitä se pensaaseen. Tai jätä paikoilleen. Kyllä sen ötökkäarmeija äkkiä pois kaluaa. Mä näin kerran jonkun kärpäslauman kuolleen hiiren kimpussa polulla. Vartin päästä oli hiirenraadosta jäljellä vain luuranko.
Tämä on juuri oikea paikka valittaa kuolleista siileistä.
Soita 112 ja ilmoita kuolemantapauksesta. Vaadin Mediheli ja kriisiryhmä paikalle. Selvitä onko taloyhtiöllä vakuutus, joka hoitaisi jälkien siivouksen ja desifioinnin.
Ei biojätteeseen saa laittaa raatoja! Pussiin vaan ja sekaroskikseen. Saa pikku-siili polttohautauksen. :)
No mutta kivaa että tämän aloituksen talka jotkut pääsivät taas vittuilemaan! Ei helvetti näitä akkoja....