Tienaan sijoittamalla + ansiosidonnaisella enemmän kuin rehellisellä työllä
Maailma (ja varsinkin Suomi) on ihmeellinen paikka :) Eipä ole kiire tekemään mitään yhteiskunnalle hyödyllistä...
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös Kela kysele työttömän tulojen perään joka kuukausi? Pitää rehellisesti laittaa, jos niitä on esim. sijoituksista. Ja Kelahan saa tietää nykyisin kaikki tulot, koska on se uusi systeemi. Mikäli jää huijauksesta kiinni, joutuu maksamaan kaikki tuet takaisin.
Tässä asioidaan työttömyyskassan kanssa, ei Kelan. Ja pääomatuloja saa tienata vaikka miljoonan ja silti voi nostaa ansiosidonnaista. :) Noudatan tarkasti lakia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kumminkin, että lysti on lyhytaikainen. Työmarkkinatuella tuo ei sit enää toimikaan.
Tienaat vaikkapa treidaamalla 30 000-60 000e vuodessa, ehkä enemmänkin ja surisit kun et saa kuukausittain 530 euroa ja toimeentulotukea tilille? Kyllä on köyhän ajatusmaailma outo. Älä ihmeessä lottoa, voi mennä kelatuet.
Itse asiassa ap ei sanonut tienaavansa treidaamalla 30-60000€ vuodessa. Hän sanoin saavansa sijoituksistaan JA ansiosidonnaisesta yhteensä enemmän kuin palkkatyöstä. Hän siis tarvitsi sitä ansiosidonnaista.
Mun omat sijoitustulot (Nettona) on kyllä noin 40 000 vuodessa (ei treidaamisesta vaan perinteisistä pitkäntähtöimen sijoituksista). Ja ei se mulle riitä. Osin siksi käyn töissä.
Ap on valinnut nuo tulonsa. Hän pystyisi paljon enempäänkin, mutta hän on valinnut tehdä asiansa noin.
Vapaus ei ole rahassa mitattavissa.
Jos sulla on vain 100 000€ ja sun pitää sijoittamisen lisäksi elääkin ilman tuloja, niin sulla on viimeistään 10 vuoden päästä 0€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei vaan kovin pitkään makseta.
Olen nauttinut ansiosidonnaista noin 10 vuoden ajan. Välillä pitää tietysti käydä tekemässä se puoli vuotta töitä. :)
Tässä välissä on ollut kyllä pidempiäkin aikoja että on saanut työssäoloehdon täyteen. Mutta leikitään nyt. Mitä töitä pääset aina tekemään puoleksi vuodeksi hyvällä palkalla kun olet pitkäaikaistyötön siinä välissä puolitoista vuotta?
En ole missään vaiheessa ollut pitkäaikaistyötön. Teen huvikseni muutamia päiviä keikkatyötä joka kuukausi, koska se ei vähennä ansiosidonnaista. Yleensä teen 1-3 kk pätkiä, kun edellisestä työsuhteesta alkaa olla pidempi aika. Noilla saa myöhemmin työssäoloehdon täyteen, jos korvauspäivät lähestyvät loppua.
ap
Jos olet putkeen työkkärin listoilla vuoden, olet pitkäaikaistyötön, siitä huolimatta että olet muutaman päivän ollut töissä. Mitä tarkoittaa että teet 1-3kk pätkiä? Eihän siinä täyty työssäoloehto kun pitää olla 24 viikkoa. Ja mitä työtä teet?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on vain 100 000€ ja sun pitää sijoittamisen lisäksi elääkin ilman tuloja, niin sulla on viimeistään 10 vuoden päästä 0€.
Luuletko, että Suomen työttömyysturvajärjestelmä ajetaan alas 10 v sisällä? Sossudemarit ja vasemmisto ei ikinä hyväksy sellaista. Suomalaisista yli puolet elää enemmän tai vähemmän muiden rahoilla, joten järjestelmää ei voida purkaa. Voin siis huoletta elää vapaamatkustajana seuraavat kymmenen vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei vaan kovin pitkään makseta.
Olen nauttinut ansiosidonnaista noin 10 vuoden ajan. Välillä pitää tietysti käydä tekemässä se puoli vuotta töitä. :)
Tässä välissä on ollut kyllä pidempiäkin aikoja että on saanut työssäoloehdon täyteen. Mutta leikitään nyt. Mitä töitä pääset aina tekemään puoleksi vuodeksi hyvällä palkalla kun olet pitkäaikaistyötön siinä välissä puolitoista vuotta?
En ole missään vaiheessa ollut pitkäaikaistyötön. Teen huvikseni muutamia päiviä keikkatyötä joka kuukausi, koska se ei vähennä ansiosidonnaista. Yleensä teen 1-3 kk pätkiä, kun edellisestä työsuhteesta alkaa olla pidempi aika. Noilla saa myöhemmin työssäoloehdon täyteen, jos korvauspäivät lähestyvät loppua.
ap
Jos olet putkeen työkkärin listoilla vuoden, olet pitkäaikaistyötön, siitä huolimatta että olet muutaman päivän ollut töissä. Mitä tarkoittaa että teet 1-3kk pätkiä? Eihän siinä täyty työssäoloehto kun pitää olla 24 viikkoa. Ja mitä työtä teet?
En ole ap, mutta vastaan.
Suomessa on paljon kausityötä monella alalla ja sitten voi sopia myös työnantajan kanssa jos on tiedossa että on hiljaista, niin työnantaja lomauttaa. Keikkatyötä on helppo tehdä hoito/ravintola/ym. palvelualoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kumminkin, että lysti on lyhytaikainen. Työmarkkinatuella tuo ei sit enää toimikaan.
Tienaat vaikkapa treidaamalla 30 000-60 000e vuodessa, ehkä enemmänkin ja surisit kun et saa kuukausittain 530 euroa ja toimeentulotukea tilille? Kyllä on köyhän ajatusmaailma outo. Älä ihmeessä lottoa, voi mennä kelatuet.
Itse asiassa ap ei sanonut tienaavansa treidaamalla 30-60000€ vuodessa. Hän sanoin saavansa sijoituksistaan JA ansiosidonnaisesta yhteensä enemmän kuin palkkatyöstä. Hän siis tarvitsi sitä ansiosidonnaista.
Mun omat sijoitustulot (Nettona) on kyllä noin 40 000 vuodessa (ei treidaamisesta vaan perinteisistä pitkäntähtöimen sijoituksista). Ja ei se mulle riitä. Osin siksi käyn töissä.
Ap on valinnut nuo tulonsa. Hän pystyisi paljon enempäänkin, mutta hän on valinnut tehdä asiansa noin.
Ei päivätyössä onnistu treidaaminen, siinä pitää olla koko ajan markkinoilla, tilanteet menee monesti ohi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus jos mikä mitataan tässä maailmassa rahassa. Sitä ei ole tippaakaan silloin kun rahaa ei ole ja sitä on rajattomasti mitä enemmän rahaa on ja valinnan mahdollisuuksia miten sitä käyttää.
Hyvältä kuulostaa! Tsemppiä sulle! Täytyy vissiin opiskella enemmän sijoittamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus jos mikä mitataan tässä maailmassa rahassa. Sitä ei ole tippaakaan silloin kun rahaa ei ole ja sitä on rajattomasti mitä enemmän rahaa on ja valinnan mahdollisuuksia miten sitä käyttää.
Mitä sä rahalla teet kun oot töissä 8 h päivä 5 päivää viikossa? Lomaa 30 pv vuodessa? Mitä vapautta se on? Ja kuka on sanonut ettei ap:lla ole rahaa? Treidaamalla ja ansiosidonnaisella kertoi tienaavansa paremmin kuin töissä. Treidata voi palmun altakin drinkkejä siemillen, mutta ei töissä jossa pitää keskittyä työntekoon. Eli mitä se vapaus onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että Suomen työttömyysturvajärjestelmä ajetaan alas 10 v sisällä? Sossudemarit ja vasemmisto ei ikinä hyväksy sellaista. Suomalaisista yli puolet elää enemmän tai vähemmän muiden rahoilla, joten järjestelmää ei voida purkaa. Voin siis huoletta elää vapaamatkustajana seuraavat kymmenen vuotta.
ap
Ai sulla on sittenkin tuloja?
ap