Mikä arkinen asia sinua ärsyttää eniten?? esim.
Tässä yksi esimerkki: En omistanut tiskikonetta yhdessä vaiheessa niin minua ärsytti tiskauksessa se, kun vesi valui kättä pitkin kainaloon, kun nosti kaappiin kuivumaan. Kainalot oli aina ihan märät...
Kommentit (96)
Kun käsipainot ei ole järjestyksessä kuntosalilla. Kuinka vaikeaa on laittaa 5 kilon painot 4 ja 6 kilon painojen väliin?
Kun ihmiset ei sano mitään, kun ne haluaa jäädä pois bussista tai ratikasta. Oikein tahallani jätän huomioimatta niiden kassin hypistelyt ja penkissä pyörimiset. "Anteeksi, jään pois bussista."
se kun itse ei saa aikaiseksi nostaa tavaroita oikeille paikoilleen käytön jälkeen.
se kun talvella lumi kinostuu ulko-ovea vasten.
se kun keväällä pitäisi innostua puutarhanhoidosta.
se kun maitopurkki ei avaudu kunnolla.
Mua ärsyttää, kun kaurapuurolautasta ei oo huuhdeltu heti, jolloin puuro jämähtää kiinni, eikä tiskikoneessakaan lähde puhtaaksi.
Laittaakaa käsiin vaikkapa ihanat hiusdonitsit pysäyttämään se veden kulku...
- Kun siivoaa ja muka imuroi hyvin ja huolellisesti, kuitenkin kun alkaa moppaamaan, niin jokin pikkukivi ja pari murusta pyörii siinä mopin edessä.
- Tummat kalusteet olohuoneessa = pölyjen pyyhinnän jälkeen sama pölykerros näkyy puolen tunnin kuluttua.
- Kun vauvalle vaihtaa vaipan, niin siihen puhtaaseen vaippaan on heti pakko kakata. Samaten jos laittaa itselle puhtaat vaatteet, niin vauva pulauttaa päälle.
- Kun kysyy mieheltä vaikka että missä avain on, niin hän vastaa AINA "kui?" tai "miten niin?", ennenkuin vastaa varsinaiseen kysymykseen.
Keksisin näitä älyttömän pitkän listan, en jaksa kirjoittaa enempää ja sekin ärsyttää!
Ärsyttää kun rapussa haisee naapurikämpästä peräisin aina joku outo kalaruoka, mamuperhe kyseessä... oli edellisessä kämpässä ja on nytkin, himaan mennessä tuntuu kuin samat naapurit olisivat tulleet perässä :D en tiedä miten ne laittavat ruokansa kun tulee niin outo lemu, se pahin aromi mitä voi kalasta lähteä. Ei muuten mutta suvussa useampi on allerginen jo pelkästään kalaruokien hajuille ja pelottaa että se yliherkkyys tulee joskus mullekkin :p
Ärsyttää se, että joidenkin mielestä talkoot=makkaran paisto ja oluen juonti, ilman että on haravaa edes nähnyt talkoopäivänä. Ärsyttää, kun en koskaan keksi, mitä laittaisin ruuaksi. Ärsyttää kun ruokaa jää yli ja bioroskis on aina täynnä. Ärsyttää käsittämätön pölyn määrä, vaikka kuinka imuroit ja pyyhit pölyjä. Tässähän näitä, mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.
Se, kun jäädään (missä hyvänsä, esim. kaupassa hyllyjen välissä) seisomaan taakse naama kyrsänkaarella, eikä osata sanoa että halutaan ohi. Itse pitää aina kysyä, että haluatko ohitse (kun kuitenkin epäilen että hlö olisi selkääni muuttanut, osoitteenmuutoslappua vailla ja se ottaisi päähän)?
Mies ei osaa täyttää tiskikonetta oikein, aina on muovikipot kääntyneet ympäri pesun aikana ja koneen sammuessa ovat täynnä likaista tiskivettä.
Mies ei voi mitenkään ajatella, että tiskikoneeseen kuuluu laittaa sekä kattila ETTÄ SEN KANSI! Aina saa tiskata käsin kattilankannen kun sitä tarvitsee. Sama juttu muiden kippo+kansi -yhdistelmien kanssa.
Omassa toiminnassa ärsyttää se, että en aina muista suihkuun mennessä ottaa kylpytakkia tai pyyhettä mukaan (tai en ole edellisen suihkun jälkeen muistanut viedä sitä kylppäriin). Sitten saa märkänä ja kylmissään kipaista talon läpi makkariin hakemaan jotain mihin kuivata itsensä. Toinen ärsytys samaan aiheeseen on se, että on ostanut uuden shampoon tai suihkusaippuan ja unohtanut sen keittiöön, ja taas pitää märkänä kipaista hakemassa.
Ärsyttää, että sen kerran kun mies täyttää tiskikoneen tai ripustaa pyykit, se tekee sen väärin. Tiskikoneeseen mä saan aina pari kuppia kääntämällä mahtumaan ne loputkin likaiset astiat tasoilta, ja paidat kuivuu miehen jäljiltä ihan ryppyyn (siis kuinka vaikeaa on leväyttää se vaate suoraksi ennen ripustamista??). Mut hei: oon kasvanut ihmisenä enkä enää nalkuta näistä :D Pääasia, että jotain tekee.
Kutistemuoviin pakattu kurkku! Ei helvetti, miksei niitä kurkkuja voi pakata muovipussiin, jos nyt yleensäkään pakata täytyy. Sitä saamarin kutistemuovia ei saa kuin räjäyttämällä irti.
Kun laitat kotona jotain kalaruokaa ja epähuomiossa kosket oven- tai laatikonripoihin... joka paikka haisee kalalle.
Eläkeläiset/mummut/papat/ym. hitaat, jotka kävelee ihan keskellä pyörätie/jalkakäytävää niin, ettei ohi meinaa päästä.
Kaupoissa ihmiset jotka jää keskellä pieniä käytäviä tutkimaan vaatteita. Tai äidit jotka tulee niine vaunuine päivineen ja tukkii tiet (siis ei muuten mitään heitä vastaan, mut kun jotkut mammat jättää vaununsa poikittain johki keskelle käytävää ja poistuu parin metrin päähän ja unohtaa ne vaunut siihen...). Ja sit ne jotka hidastelee keskellä käytävii ja puhuu puhelimeen nii ettei voi vahingosskaan pyytää niitä väistymään ku itellä ois kiire bussiin yms.
Mies kun käyttää jotain tavaraa ja laskee sen käsistään, se jää sitte just siihen. Ei vie roskaa roskiin, sukkaa pyykkikoriin tai kaukosäädintä sille tarkotettuun koriin. Ja kun mä siivoan perästä sen sotkuja, inistään että missä ja missä sekin tavara on... huoh.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:48"]
Miehelläni on jotain asiaa AINA juuri silloin kun menen vessaan ja olen ehtinyt jo laittaa oven kiinni ja päässyt tekemään tarpeitani ja vaikka kuinka huudan että 'odota en kuule' niin läpätys jatkuu toisellapuolella asuntoa.
[/quote] Kyllä. Äänitalous on kärkipäässä valituksen aiheissani. Jos minulla on vesihana auki, minulle ei kannata puhua juuri silloin - mutta mies puhuu. Ei myöskään ole mitään mieltä ruveta tekemään jotain kovaäänistä juuri kun minulla on lause kesken, ja sitten kysyä "mitä". Voi odottaa puheenvuoron päättymistä ennen kuin alkaa metelöidä.