Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyttää konetiskitabletteja kun jauhetta on?

Vierailija
04.04.2013 |

Ja jauheen kanssa voi käyttää huuhtelukirkastetta tai ei. Ja jauhetta voi annostella halutun määrän. Ja jauheen annostelu on jopa turvallisempaa kuin tabletin, johon on koskettava sormin. Jauhe liukenee nopeammin. Jauhe täyttöpussissa on paljon halvempaa.

Miksi siis jotain tabletteja?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat paljon parempia ja siistimpiä? Itse käytän Finish Quantumia ja noilla ei tarvitse edes kirkastetta kun tulee muutenkin kiiltäviä.

Vierailija
2/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia pohjaanpalaneita kattiloita on taloudessani kerran kolmessa vuodessa. Sillä ei ole merkitystä pesuaineen valintaan. Fairyn tabletit ovat siistejä eivätkä ärsytä ihoa käsiteltäessä ja puhdasta tulee pikapesullakin. Joten miksi yrittäisin keksiä pyörän uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toimi se säiliö kunnolla mihin kuuluisin annostella. Tabletit saa laitettua haarukkalokeroon kätevästi.

Vierailija
4/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 15:15"]Tabletti on helpompi ja siistimpi.

Se ei kaadu pöydälle tai lattialle eikä pölise.

Eikä siihen tarvitse koskea käsin kun käyttää muovitettuja tabletteja.
[/quote]
No se ostaa kenellä on varaa. Sehän menee hujauksessa koko paketti. Jauhe kestää paljon pidempään.

Vierailija
5/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tabletteja siksi koska ne on niin helppoja ja käteviä sujauttaa siihen lokeroon, ne voi säilöä kauniissa purkissa vaikka pöydällä ja laadukkaat tabletit on oikeasti hyviä.

Plus että mulla on varaa maksaa niistä tableteista. Köyhät käyttäköön rainbowin myrkkyjauheita.

Vierailija
7/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:33"]

Miks käyttää jauhetta, kun nestemäinen tiskiaine on parasta, vähiten myrkkyjäämiä astioissa. :D

[/quote]

Just olin tätä samaa tulossa tänne kirjoittamaan. Jauhoon tai tabletteihin en koske pitkällä tikullakaan, nestettä sen olla pitää.

Vierailija
10/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:29"]

Ap:lta unohtui yksi tärkeä syy käyttää jauhetta. Jos kattila on todella pahasti pohjaanpalanut, ainoa keino saada se puhtaaksi on kiehuttaa siinä liedellä konetiskiainetta. Ja tällöin määrää on hyvä voida säännöstellä ja tabletin kirkasteet tms ovat haitaksi.

[/quote

Pyykinpesuaine on parempi.

Vierailija
11/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:29"]

Ap:lta unohtui yksi tärkeä syy käyttää jauhetta. Jos kattila on todella pahasti pohjaanpalanut, ainoa keino saada se puhtaaksi on kiehuttaa siinä liedellä konetiskiainetta. Ja tällöin määrää on hyvä voida säännöstellä ja tabletin kirkasteet tms ovat haitaksi.

[/quote]

Pyykinpesuaine käy tähän myös, on tehokkaampaakin. 

Vierailija
12/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhetta tai nestettä hulautan aina liikaa. Tabletin puolitan aina ja puhdasta tulee...koko tabletti on turhaa pesuaineen tuhlausta.

Vierailija
13/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:46"]

Minulla puolestaan ei ole tapana polttaa ruokia kattilaan, joten tuo käyttötarkoitus ei ole mitenkään oleellinen. Tulee varmaan kivat höyryt siitä konetiskiaineen keittämisestä..

[/quote]

;-)

Vastauksesi kertoo lähinnä, ettet kovin paljoa kokkaile. Kuka tahansa, joka yrittää saada vaikka vain pihvit ja kastikkeen ajoitettua samaan aikaan varsinkin, jos on vähän enemmän kuin yksi pannullinen pihvejä paistettavana polttaa sen kastikkeen joskus. Harvemmin on vain se tehtävänä, vaan on myös lapsia katsottavana ja pöydän kattauksenkin viimeiset vaiheet. Olettaen, että salaatti on tehty esivalmisteluina ja perunatkin muussannut ennen.

Ainiin, saahan sen kastikkeen valmiina pusseina. Tai pihvit, kastikkeet ja muusitkin valmiina mikrolautasella.

[/quote]

Ainiin, on tietty vielä se että toiset vaan osaa kokata paremmin kuin toiset :)

Vierailija
14/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:03"]Mä käytän tabletteja siksi koska ne on niin helppoja ja käteviä sujauttaa siihen lokeroon, ne voi säilöä kauniissa purkissa vaikka pöydällä ja laadukkaat tabletit on oikeasti hyviä.

Plus että mulla on varaa maksaa niistä tableteista. Köyhät käyttäköön rainbowin myrkkyjauheita.
[/quote]
Mä en käytä halvimpia jauheita. Ainoastaan Finish-merkkistä. Silti tulee halvemmaksi kuin tabletit.

Vierailija
15/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea nivelreuma ja on helpompaa ottaa konetiskitabletti kuin kaataa paketista jauhetta. Muovipulloista en saa edes korkkia auki, joten niitä en voisi senkään vuoksi käyttää.

Vierailija
16/63 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttää konetta kun kädet on?

Vierailija
17/63 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä...minäkin käytän jauhetta.

Lisäksi tiskikoneeni on suunniteltu aikana jolloin tabletteja ei oltu vielä keksittykään.

Vierailija
18/63 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua annostella aineita mitään haluttua määrää, vaan oikean määrän ja tablettien käsitteleminen on paljon siistimpää.

Vierailija
19/63 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäsiistiä on jauheen kaatamisessa nokkapullosta jauhelokeroon? Tietysti jos koordinaatiossa on puutteita niin sitten tabletti on perempi. Mutta eipä sitä normaali ihminen kauheasti sivuun saa kaadettua.

Vierailija
20/63 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitää koskea pesuaineesen käsin? Ei meillä ainakaan, pusseineen päivineen koneeseen. Kaikki samassa paketissa, ei tarvitse köykkiä lattian rajassa useampaan otteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä